luontaistuote unettomuuteen?

uneton

Unettomuuteen on olemassa luontaistuotteita. Onko joku kokeillut ja onko ollut apua. Jos ollut apua minkä nimisiä niitä on?

18

20355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

juon iltaisin lämmintä kaakaota (ei vahvaa) tai rooibos-teetä, missä ei ole kofeiinia.
      Sit makkari tuuletukseen ennen nukkumaanmenoa ja kirjaa lue niin kauan että alkaa väsyttää. toimii...mutta mene luont.tuote kauppaan ja kysy sieltä, jokin sellainen valmiste oli kuin Unihiekka...

• Henna

liikunta päivällä. Ehdottomasti ei paria tuntia ennen nukkumaanmenoa. Kofeinia ja stressiä kannattaa välttää.

Nämä on luonnollisimpia, turvallisia ja parempia vaihtoehtoja, kuin kemiallisesti valmistetut aineet.

• Pirkko

Kahvia vain ennen puoltapäivää.
      Kaakao tai lämmin maito illalla.
      Kamomillatee auttaa myös hyvin.
      Viileä makuuhuone ja jalkaan lämpimät sukat.
      Rentoutumisharjoitukset, hengitysharjoitukset, rentoutuskasetti tai rauhallinen musiikki.
      Ei rajua liikuntaa enää 2 tuntiin ennen nukkumaanmenoa.
      Säännöllinen päivärytmi, samaan aikaan yläs ja nukkumaan.
      Nukahtamiskirja, jossa mieltä tyynnyttävää sisältöä.

• Rate

Osta magnesium-tabletteja 350mg. Niitä saat halvimmalla (Pirkka-tabletit) K-kauppojen luontaistuotehyllystä. Samoin jos niihin yhdistää vielä kalsiumin, teho paranee. K-kaupasta saat niinikään Kalsium-tabletteja (Pirkka). Osta purkki molempia ja ota yksi kumpaakin juuri ennen nukkumaanmenoa. Unta ei tarvitse kauan odotella. On olemassa myös yhdistelmätabletteja joissa on molemmat samassa, mutta ovat huomattavasti kalliimpia. Itse olen käyttänyt vuosia ja aina tehoaa.

• Tantta

Käytän myös magnesiumia, joka auttaa mutta joskus en saa siitä huolimatta aamuöyllä unta ja silloin käytän Vogelin Dormeasan tippoja, niitä voi ottaa vaikka pari tuntia ennen herätystä ja silti herää normaalisti. Ainut miinus on että ne pitää sekoittaa veteen eikä maistu kovin hyvältä, mutta otan mieluummin niitä kuin nukahtamispillerin, joita joskus joudun ottamaan kun ei mikään muu auta.

• Pittääpi koittaa näitä kyseisiä tabletteja kun minulla alkoi eilen kurssi ja unettomuutta oli ensimmäisenä yönä naapurin takia ja viime yönä en saanut unta varmaan sen takia kun olin patjan sängystä siirtäny keittiön puolella ja oli hirveä nälkä niin en saanut unta kuin sen 5 tuntia ja sekin oli katkonaista..Toivottavasti auttavat :)

-Peace&Happiness-

• nainen25veee

Jos pelkällä kalkkitabletilla nukahtaa niin taitaa olla korvien välissä se homma. Toimii ns. lumelääkkeenä. Itsekin käytin kal-mag valmisteita raskauden aikana aina iltaisin. En tiedä auttoiko ne vauvaakin rauhoittumaan masussa. Kyllähän nämä hermostoon vaikuttavat tasaavasti, mutta jos kärsii oikeasta vaikeasta unettomuudesta (niinkuin minä ensimmäistä kertaa elämässäni), ei ole auttaneet kalkit, magnesiumit, ei kärsimyskukka, kauranverso, ei melatoniini, ei tryptofaani, ei kamomillatee.. Valeriaana taitaa olla ainoa jota en ole kokeillut. Valitettavasti luonnonmukaisuuden suosijanakin olen turvautunut nukahtamislääkkeisiin, jotta vähäkin järki on pysynyt päässä, että jaksaa lapsen kanssa yksin. En väitä etteiko luontaistuotteilla saisi jotain vaikutusta, mutta niitä ei vois missään nimessä verrata lääkkeen tehoon tai tosiaan tässä vaikeassa unettomuudessa auta sitten tipan tippaa. :( Voikun joku sipsauttaisi unilääkkeeni tilalle lumelääkkeen niin nähtäisiin onko kyse oikeasta fyysisestä unettomuudesta vai onko nukahtamiseni unilääkkeen avulla jo myös osakseen korvien välissä - että jo pelkkä unilääkkeen ottaminen saa rauhoittumaan ja luottamaan siihen että nyt varmasti nukahdan.

• **

Sinuna kokeilisin L-Tryptofaania. Itse käytän paniikkihäiriön hoitoon. Mutta uniongelmiin taitaa olla käytetympi! Itse nukun muutenkin hyvin mutta Tryptofaania käyttäessä olen nukkunut vielä sikeämmin! Tilasin netistä, luontaistuotekaupasta.

• ruusujuuri...

Olen vaikeasti vähäuninen, saan odotella unta 5-6 tuntiakin. Mut ruusujuuri on ainut, joka mulle on parhaan vasteen antanut. Pari viikkoa meni, ennenkuin alkoi toimia.

• yökukkuu

minkänimistä ruusunjuurta käytät? Saako sitä Suomesta jostain luontaistuotekaupasta?

• tyytyväinen nukkuja

Tahitian Noni mehu toimii minulla loistavasti. Useamman vuoden kokemus. Monta muuta ongelmaan on myös historiaa.

• kremppoja

Juu, pitää paikkansa. Todella hyvä tuote myös unta parantamaan, kuten monenlaisiin muihinkin kremppoihin.

• 222
    • Ainakin seuraavat;

- melatoniini
      - valeriaana
      - tryptofaani
      - teaniini
      - kauranversouute
      - magnesium, mielellään magnesium voide
      Ja kaikki noiden yhdistelmät..

• unettomuuteen

Luontaistuotteita uni- ja nukahtamisvaikeuksien hoitoon:
      - Kirsikat
      - Hunaja
      - Magnesium
      - Kofeiiniton tee

Kaikki edellä mainitut ovat hyviä keinoja nukahtamisvaikeuksien hoitamiseen, mikäli normaali unirytmi on jostakin syystä väliaikaisesti sekaisin. Toinen vaihtoehto on käyttää melatoniinia, jota saa nykyään 1 mg vahvuisena ruokakaupoista ja verkkokaupoista.
      Lisätietoa luontaistuotteista netistä:
      http://terveyteen.blogspot.com/2014/02/melatoniinin-tilaaminen-ulkomailta.html

• Vaikuttaa,ei vaikuta

Melatoniinilla ja valeriaanalla ei mitään vaikutusta, muita en ala edes kokeilemaan.

• haloo_helsink1

Melatoniinia ottanut lyhytaikaisiin nukahtamisvaikeuksiin. Toimii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe