VOI EI! KOKEMUKSIA?

itkettääää

Meinasin pyörtyä kun sain tänään tiedon opiskelijavalinnasta. :( viime syksynä sain historian paikan helsingin yliopistoon. otin sen vastaan, mutta opintoja ei ole kertynyt paljon ollenkaan kasaan, kun tajusin etten ole kiinnostunut sen opiskelusta. hain sitten tänä vuonna lukemaan pohjoismaalaisia kieliä. pisteitä oli kirkkaasti yli rajan, muttamutta... kirjeessä jonka sain todettiin seuraavaa:

"hakemuksesi hylättiin, koska sinulla on jo oikeus suorittaa tutkinto humanistisessa tiedekunnassa. Voit suorittaa humanistisessa tiedekunnassa vain yhtä tutkintoa kerrallaan. Ollaksesi hakukelpoinen sinun olisi pitänyt joko valmistua tai luopua nykyisestä opinto-oikeudestasi viimeistään 19.5.2011. Asiasta kerrottiin ohjeessa, joka löytyy osoitteesta www.helsinki.fi/hum/opiskelijavalinnat/paavalinta/hakukelpoisuus.htm"

olen aivan hajalla. en ollut koskaan kuullutkaan kyseisestä käytännöstä, enkä ymmärrä kuinka olisin voinut sen tietää, nuo yliopiston sivut eivät ole mitkään selkeimmät ja asiasta mainitaan tuolla yhdellä ainoalla sivulla... ;(

kokemuksia, anyone? ;(

8

796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei hätää

Ei ole kokemuksia samanlaisesta tilanteesta, mutta ei tuo varmaan mikään mahdoton homma ole. Kun jaksat paiskia siitä hissasta ne perusopinnot kasaan niin voit käsittääkseni hakea pääaineen vaihtoa. Jos perusopinnot eivät vielä kasassa ole, niin aloitat sitten sivuaineena nuo pohjoismaalaiset kielet ja haet vaihtoa sitten jossain vaiheessa. Samaa tutkintoa suoritat kuitenkin, olipa pääaineesi kumpi tahansa. Sinänsä ikävä homma että olet varmaan nähnyt nyt hiukan turhaa vaivaa noiden tämän vuoden pääsykokeiden eteen.. Mutta jos kerran uskot noiden pohjoismaalaisten kielten olevan oma juttusi, niin ratkaisu tilanteeseesi on todennäköisesti ihan kulman takana. :)

http://www.helsinki.fi/hum/opiskelu/oikeudet/vaihto.htm

• kysyn vaan

Mitä ihmettä sä edes teet yliopistossa, jos et ole noin alkeellista asiaa ymmärtänyt kuin opinto-oikeuden vaihtaminen tiedekunnan sisällä?

• asdasdasasdas

Hei sinä edellinen apina. Kaikki eivät tule huomanneeksi aivan kaikkea, koska myös järjellä ajateltuna on aivan uskomattoman typerää luopua ensin opinto-oikeudestaan ja hakea sitten riskillä uuteen aineeseen. Sen pitäisi olla päinvastoin!

Eli menisit helvettiin, paskatrolli.

• ylip.1

Tottakait se menee niin, että sanot itsesi pois edellisesltä opiskelu paikalta ja vasta sitten haet uudelle paikalle. Vaikka kuulostaa hullulta, että riskeeraat jo olemassa olevan paikkasi, niin niin se vaan on. Ja tottahan se on, että et voi opiskella kokopäiväisesti kahdessa paikassa samaan aikaan.

• trolliton

Jos olisit muuten pisteilla paassyt opiskelemaan, niin etkohan paase myos sivuainekokeen kautta opiskelemaan sivuaineena. Myohemmin voit vaihtaa paainetta. Oletan, etta historian opiskelija saa suorittaa myos kielen sivuaineena.

Joo jatetaan trollit omaan arvoonsa.

• käpsyeko

MInusta tuo on ihan turhan riskaabelia kyllä vaatia tuommoista. Olin itse kuullut, että humanistisessa on hiukan eri säännöt kuin muissa tiedekunnissa.. Tsemppiä!

• 7+5

Aika outoja käytäntöjä, täytyy sanoa. Ei muuta kuin pääaine vaihtoon yliopiston sisällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      137
      7199
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5015
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4422
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3513
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2321
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      309
      1836
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1736
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1619
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1495
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1458
    Aihe