Tyrmistyin kyseisestä lehtiotsikosta . Pitkä avioliitto kultahäineen on aina sitä,että
toinen on alistuvaa sorttia, hoikkuudella tai lihavuudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Hoikka vaimo / Pitkä avioliitto
48
3114
Vastaukset
- k/k
Olenko alistunut ? tuskinpa
Onko vaimoni hoikka? no ei tosiaankaan ole.
Miksi sitten olen edelleen naimisissa?
Jos ei ole ollut alistumista hoikalle naiselle niin miksi sitten 40v yhteiseloa?
Mietippä sitä. - " Kari "
_Hoikkuus ja lihavuus_
Täytyy muistaa ,että on ihmisiä myös siltä väliltä.
Mulla ehdoton "turn-off" on jos :
* nainen tupakoi
* naisen rahan käytössä on ongelmia
* nainen "inhoaa" musiikkia
Plusaa: perhekeskeisyys,siisteys ja herkkyys- Karin M
Yhtäläisyysmerkit ,niin samanlaiset ajatukset on myös minulla miehen suhteen,miehen jota parhaillaan etsin.
Siisteys ja perhekeskeisyys , laatusanoja varsinkin minulle.
- Allekirjoitan
Karin puheet.
- Hieman pyöreä
Olen hieman pyöreä.
Avioliittoa 50v, olisi pitännyt erota, en ole saanut aikaiseksi.
Nyt en enää viitsi.
Ei paino vaikuta mitään avioliiton pituuteen, kaikkea ihmisille uskotellaankin.
Rakkaus ja kunnioitus ovat avioliiton tukipilareita.
Jos inhoaa tupakointia niin ei sellaista puolisoa pidä ottaa joka polttaa. - saimaantaka*
Jäin oikein miettimään asiaa - nurinpäin. Olisinkohan eronnut jos puolisko olisi syödä purnunnut itsensä lihavaksi? Ehkäpä olisin lähtenyt, koska en suuremmin kunnioita ylilihavia ihmisiä enkä varsinkaan haluaisi sellaista pötkölleen viereeni sänkyyn. Miehen olisi silloin myös pitänyt olla salasyöppö (tai -juoppo), sen verran niukat mutta terveelliset on ruokatarjoilut tässä huushollissa.
Yhtäkaikki yli neljäkymmentä vuotta on plakkarissa, ja yhdessä mennään kunnes kuolo korjaa. Toisiamme alistamatta - ja hoikkina, molemmat."Miehen olisi silloin myös pitänyt olla salasyöppö (tai -juoppo), sen verran niukat mutta terveelliset on ruokatarjoilut tässä huushollissa."
Olen tuosta lauseestasi aikasti huvittunut, Kulinaristi kun olen ja loistava kokki.
Soisitko minulle, Saima, jokusen vinkin, mitä kattilassasi kiehuu, vai onko lautasille tarjolla vain elävää ravintoa tai muita surkeuksia? :) :)
H.- saimaantaka*
hunksz kirjoitti:
"Miehen olisi silloin myös pitänyt olla salasyöppö (tai -juoppo), sen verran niukat mutta terveelliset on ruokatarjoilut tässä huushollissa."
Olen tuosta lauseestasi aikasti huvittunut, Kulinaristi kun olen ja loistava kokki.
Soisitko minulle, Saima, jokusen vinkin, mitä kattilassasi kiehuu, vai onko lautasille tarjolla vain elävää ravintoa tai muita surkeuksia? :) :)
H.Ootas kun muistelen milloin olen tehnyt ruokaa... hmmm. Nojoo tänään kaivettiin ensimmäiset uudet potut maasta, niin olivat kauniita ja sileitä ja valkeita kuin nuorikkokanan munat. Ja hyviä. Voita noukkaan!
Silliä ei ehditty pöytään tuoda kun aikamiespoika tuli pyörälenkillään käymään ja halusi grillata siihen oheen kunnon saksalaista aaluokan makkaraa. Hyvää sekin oli, melkein ainoa tuote mitä liidelistä käyn ostamassa - lähinnä miesväelle mutta maittaahan tuo minullekin. Sillipurkki avataan toiseen omanmaan perunasatsiin.
Niin, MINÄ tein salaatin, ja ison kulhollisen teinkin ja hyvää oli. Jäi vähän iltapalaksi, täydennellään jollain mukavalla kunhan saunasta ehditään. Ja painotan vielä: puolisko hoiti perunat ja poika grillasi. Minulle jäi vain tuo salaatti-hantlankarin homma niinkuin yleensäkin ;-/
Kerropa edes yksi oma bravuurisi, kiitos! Ollaan kovia kopsaamaan tutuilta... saimaantaka* kirjoitti:
Ootas kun muistelen milloin olen tehnyt ruokaa... hmmm. Nojoo tänään kaivettiin ensimmäiset uudet potut maasta, niin olivat kauniita ja sileitä ja valkeita kuin nuorikkokanan munat. Ja hyviä. Voita noukkaan!
Silliä ei ehditty pöytään tuoda kun aikamiespoika tuli pyörälenkillään käymään ja halusi grillata siihen oheen kunnon saksalaista aaluokan makkaraa. Hyvää sekin oli, melkein ainoa tuote mitä liidelistä käyn ostamassa - lähinnä miesväelle mutta maittaahan tuo minullekin. Sillipurkki avataan toiseen omanmaan perunasatsiin.
Niin, MINÄ tein salaatin, ja ison kulhollisen teinkin ja hyvää oli. Jäi vähän iltapalaksi, täydennellään jollain mukavalla kunhan saunasta ehditään. Ja painotan vielä: puolisko hoiti perunat ja poika grillasi. Minulle jäi vain tuo salaatti-hantlankarin homma niinkuin yleensäkin ;-/
Kerropa edes yksi oma bravuurisi, kiitos! Ollaan kovia kopsaamaan tutuilta...Eipä minulla parempia bravuureita ole kun netissä tai telkkarissakaan.
Kahta jekkua voisit kokeilla:
Halkaise tankoparsa ja raavi salaattiin vain sieltä sisuksesta ja sekoita mömmö Balsamiviinietikkaan, makusi mukaan. Älä paloittele sitä salaattiin ollenkaan.
Ja halkaise myös valkosipulilohkot ja ota pois se ydin ja laita eri rasiaan.
Ytimessä on se kitkeryys.
Niitä voit sitten käyttää sinne missä potkua tarvitaan ja sinne missä tarvitaan Valkosipulin lempeä aromi.
H.
- onnistunu avioliitto
on itsestä kiinni, tahtooko elää saman kanssa läpi elämän.
Pitkä avioliitto vaatii itsekuria, toisen huomioon ottamista kaikilla tasoilla, avioliitto on työtä ei ihana autuaaksi tekvä, sitä voi verrata työpaikkaan, jos ei itse yritä eikä viiihdy työpaikassa taatusti vaihtaa.
Onnistunu pitkä 40 - 50 v kestävä avioliitto sidotaan nuorena noin 18 -22 vuotiaana,- toinen mamma
Aha, entäs me vanhempina avioituneet? Onkohan kaikilla nuorilla silmää erottaa joitakin ongelmakohtia? Ei niitä aina ole, mutta esim. narsisteja liikkuu nykyään enenevässä määrin.
Meillä sujuu lähes kiitettävästi, siksi, etten saa kaikkia oikkujani läpi:) Muuten olisi omasta puolestani täysi kymppi, lähes, etten taas sanoisi liikaa.
Ei vaan, kyllä molempien on saatava itseään toteuttaa sopivassa määrin muut huomioiden. Valkosipulisortit sitten molempien syöden:)
Tupakoinnit ja viinakset enemmässä määrin jättäisin hyvän liiton ulkopuolelle.
Kohtuudella eläen ei lihokaan paljoa yli.
Toistensa kunnioituksesta ja erilaisuuden hyväksymisestä on pitkälti kyse. Samansorttinen huumori on etu ja muutenkin elämän arvojen tulee sopia yhteen.
- Tervetuloa elämään
Enpä tiedä,etteikö olisi mitään perää, jos on eukolla liiaksi perää. Voi se olla myös toisinpäin eli että ukko on se tiinu. Tässä viime aikoina eräässä valtakunnallisessa lehdessä yleisö kyseli, että pitääkö tiinuksi itsensä syöttänyttä todellakin jaksaa rakastaa, kun ei enää oikein jaksa. "En minä tuollaista nainut ". Niinpä.
En myöskään usko,että pitkä avioliitto on aina sellainen yhdistelmä,että toiselta on viety tahto pois,muuten ei onnaa. Sanonpa vaan väitteeni tueksi,että jo tämän palstan vastauksia lukiessa ei voi olla huomaamatta mielipiteiden kirjoa ja ajattelun (sekä tominnan) erilaisuutta. Miten avioliitto olisi tilanne, jossa kaikki ajattelevat samalla tavalla aina ja ikuisesti? Niinpä on mahdollista,että puolison ulkonäöllä on merkitysta ainakin joillekin ja ainakin silloin, kun ulkonäkö muuttuu vastenmieliseksi.
Niin naisen kuin miehen on ilmeisen vaikeaa myöntää, että ikääntyessä myös seksuaalinen mielenkiinto puolisoon joillakin hiipuu tai katoaa, kun toisen ulkomuoto ei siihen anna virikkeitä. Toki hormoonitkin vaikutavat asiaan, muta ei ulkonäön merkitystä voi kiistää. Pitämistä toki tunnetasolla voi olla, mutta se on hieman eri asia. Tuskin tätä nyt tarvitsee piirtää, kaikki aviossa olleet ja olevat kyllä ymmärtävät kirjoittamani, jos uskaltavat olla rehellisiä.Sen vuoksi vieras viehättää, mutta puolisoa ei sen vuoksi olla valmiita jättämään. Siksi aviolittoa pitää hoitaa eli myös itseään.
Hieman ihmettelen tyrmistystäsi. Kyllä minunkin olisi vaikeaa intohimoisen palavasti suhtautua puolisoon, joka on kehittänyt itsestään Michelin-ukkelin, on se vaan niin. Muuten voisin tykätä, mutta sänkyyn ei olisi asiaa. Harva liitto taas sellaisen kestää eli että ollaan vaan kuin veli ja sisar. Poikkeuksia tietysti on.
Nyt ollaan kuitenkin yli kuusikymppisten palstalla. Näissä ikäluokissa touhutaan vielä sängyssäkin yhtä jos toista. Voihan olla,että olet iältäsi runsaasti päälle seitsemänkymmenen, silloin voi jo joillakin halut himmetä ja eletään sisarusliitossa. Muussa tapauksessa en tajua tyrmistystäsi. Onneksi ei tarvitse.- ei läskeille mielenk
Olen ajatuksistasi samaa mieltä. En ole pitänyt koskaan lihavista ihmisistä joiden suu jauhaa jatkuvasti roskaruokaa. Näitä ei voi olla näkemättä jos ohittaa pikamättämöt, harvoin siellä solakka ihminen jonossa seisoo.
Itsestään on huolehdittava, naistenkin jos haluaa makuuhuoneessa vipinää, ei läski sytytä oli miten pitkä yhdessä olo tahansa, ei minua ainakaan. - tilitukku....
ei läskeille mielenk kirjoitti:
Olen ajatuksistasi samaa mieltä. En ole pitänyt koskaan lihavista ihmisistä joiden suu jauhaa jatkuvasti roskaruokaa. Näitä ei voi olla näkemättä jos ohittaa pikamättämöt, harvoin siellä solakka ihminen jonossa seisoo.
Itsestään on huolehdittava, naistenkin jos haluaa makuuhuoneessa vipinää, ei läski sytytä oli miten pitkä yhdessä olo tahansa, ei minua ainakaan.Parempi jauhaa roskaruokaa, kuin paskaa.
Jospa sinä olet poikkeus?
Jos nyt yleensä mistään sytyt.
- Onneksi läksin
Usein nainen on tankki ja mies pieni kuiva alipainoinen kuikelo.
Tänään näin kauppahallissa kaksi tuollaista paria. Akka huus kun
hinaaja ja komenteli ukkoaan koko ajan.
Pian on kuva lehdessä: Kaksi onnelista viettävät kultahääpäivää.- .
Jos se heille sopii, anna hinaajan hinata hidasta.
Vilauksella ei kannata tehdä psykoanalyysia.
Höpö, mutta tehoava provo!
Mielestni pitkän ja molemminpuolin tyytyväisen liiton eräs perustekijä ovat omat reviirit ja kummallekin itselleen tärkeiden asioiden toteutus.
En ryhdy riitelemään vaimolle tärkeistä asioista jotka ovat minulle toisarvoisia.
Sama toisin päin. Minulle tärkeistä asioista vaimo on korkeintaan kohteliaan kiinnostunut.
Kumpikaan ei tunne alisteisuutta.
Hoikkudesta.
Olen hokenut aikaisemminkin että perushuomaavaisuutta kumppania kohtaan on pitää itsestään huolta.
Kunnostaan ja terveydestään.
Se edellyttää jonkin tason painon hallintaa.
Itsestä riippumattomia tekijöitä saattaa tulla vastaan mutta se on toinen juttu.Mitenkähän kun meidän kummankaan paino ei ole avioliiton aikana muuttunut juuri ollenkaan.
Mutta olemme sopineetkin, että alistumme silleen vuorotellen, niin sopu säilyy. :))- ei voi päättää päivi
No aivan sama oli pitkä tai pätkä jos se toinen kuolee alle viiskymppisenä niin mitään liittoa ei voi jatkaa vaikka kuinka haluaisi.
- lejanna
Nyt jos moniavioisuus yleistyy ja tulee lailliseksi, voikin ottaa puolison vaikka joka viidelle kilolle.
Pyytää vielä allekirjoittamaan palautusoikeuden, jos ei enää mene läpi näöntarkastuksen, tai lapset alkavat kovin pelkäämään.
"Alistuvaa sorttia"
Eipä kuulosta yhtään onnellisen elämän peruspilarilta, jos liitto tuolle perustuu.
Minä en ainakaan usko toisen alistamiseen.
Vuoroin vieraissa.
. - kastekukka
Itseasiassa siinä jutussa sanottiin näin:"Avioliitot, joissa vaimon painoindeksi on pienempi kuin miehen, ovat usein onnellisia" (Iltalehti)
Em. väite perustuu kyselytutkimukseen jossa selvisi myös, ettei painolla sinällään ole merkitystä onnellisuuden kannalta, ratkaiseva tekijä oli miehen ja naisen kokoeron suhde.
Että silleen. Jälleen olemme saaneet tutustua uuteen tutkimukseen maailmaa mullistavine tuloksineen. Ihanaa!
;)Kyllä jää pelivaraa!
Oma painoindeksini oli viime solujakaumamittauksessa 30 ja painoni 3,5kg yli urheiluopiston määrittämän ihannepainon.
Kyllä mahtuisi vaimoon laardia noissa lukemissa!
Indeksit saa työntää sinne valottomaan paikkaan.- kastekukka
laiska-lasse kirjoitti:
Kyllä jää pelivaraa!
Oma painoindeksini oli viime solujakaumamittauksessa 30 ja painoni 3,5kg yli urheiluopiston määrittämän ihannepainon.
Kyllä mahtuisi vaimoon laardia noissa lukemissa!
Indeksit saa työntää sinne valottomaan paikkaan.HIH !
Lasse ei taida ottaa tosissaan tutkimuksen tuloksia, kuinkas nyt silleen?
Ei vaan, sun painoindeksin laskemisessa mättää jokin, koska indeksillä 30 kärsit merkittävästä lihavuudesta eikä se natsaa tuohon 3,5 k, joka ei todellakaan ole juuri mitään.
Indeksihän lasketaan: paino jaettuna pituuden neliöllä.
Netissä on valmiita laskureita.
http://www.tohtori.fi/?page=1402050
Käy laskemassa saatko saman tuloksen. kastekukka kirjoitti:
HIH !
Lasse ei taida ottaa tosissaan tutkimuksen tuloksia, kuinkas nyt silleen?
Ei vaan, sun painoindeksin laskemisessa mättää jokin, koska indeksillä 30 kärsit merkittävästä lihavuudesta eikä se natsaa tuohon 3,5 k, joka ei todellakaan ole juuri mitään.
Indeksihän lasketaan: paino jaettuna pituuden neliöllä.
Netissä on valmiita laskureita.
http://www.tohtori.fi/?page=1402050
Käy laskemassa saatko saman tuloksen.Luotan asiantuntijoihin!
Kahden Tanhuvaaran asiantuntijan solujakaumalaitteiston analyysin perusteella minulla on ylävartalossa lihasmassaa 65% enemmän kuin kokoisillani ikäluokkani ukoilla.
Keskivartalossa lukema on 45%.
Alaraajoissa vain 15%.
Indeksit ovat idioottimaisia yleistyksia.
Tietysti tyhjää parempia mutta omaa tolkkuakin pitäisi olla.
Ennen kevään häiriötä olin hyvin lähellä minulle määritettyä ihannepeinoa.
Minusta painoindeksiä parempi vertailulukema on rasva%!
Minulla se oli 15% jossa on jo mukana "ikähyvitys".
Rasvan tavoitealue on hieman ikää hyväksyvä.
Rasvamittaus myös analysaattorilla!
Otahan selvää asioista!
Tai käy itse analyysissä, asiallisessa paikassa eikä tusinaterapeutilla.
Luotan enemmän urheiluopiston välineistöön heidän henkilökuntansa käyttämänä kuin "fysioteekkien" tusinavehkeisiin.- kastekukka
laiska-lasse kirjoitti:
Luotan asiantuntijoihin!
Kahden Tanhuvaaran asiantuntijan solujakaumalaitteiston analyysin perusteella minulla on ylävartalossa lihasmassaa 65% enemmän kuin kokoisillani ikäluokkani ukoilla.
Keskivartalossa lukema on 45%.
Alaraajoissa vain 15%.
Indeksit ovat idioottimaisia yleistyksia.
Tietysti tyhjää parempia mutta omaa tolkkuakin pitäisi olla.
Ennen kevään häiriötä olin hyvin lähellä minulle määritettyä ihannepeinoa.
Minusta painoindeksiä parempi vertailulukema on rasva%!
Minulla se oli 15% jossa on jo mukana "ikähyvitys".
Rasvan tavoitealue on hieman ikää hyväksyvä.
Rasvamittaus myös analysaattorilla!
Otahan selvää asioista!
Tai käy itse analyysissä, asiallisessa paikassa eikä tusinaterapeutilla.
Luotan enemmän urheiluopiston välineistöön heidän henkilökuntansa käyttämänä kuin "fysioteekkien" tusinavehkeisiin.Olkoon niin kuin sanot. Pääasia, että on sinut kehonsa kanssa.
Enpä taida hukata aikaani tuonne painonhallinnan ja indeksien ihmeelliseen maailmaan. Painoni ei ole minulle ongelma (se parjattu indeksi on 24).
Rasvaprosenttia minulta ei ole mitattu, varmasti on enemmän kuin 15. Jos tulee eteen mahdollisuus ilmaiseksi mitauttaa niin voisihan sen uteliaisuuttaan ottaa.
Jatketaan eloa ja pidetään itsestämme hyvää huolta. Eiköhän sillä selviä ilman prosentteja ja indeksejäkin.
:)
- meeriamanda
Paljon on tuohtuneita sivulla, miksiköhän? Jos hätinä jaksaa itsestään huolehtia ja vyöryy kuin tankki...kumpi taha...se on todella rikos avo/aviopuolisoa kohtaan.!
Turhaa on perustelut lapsiensaamisilla , ainoa jonka kelpuutan on sairaus/lääkkeet jotka saavat aikaan lihoamista - kaikki muu on turhia ruikutuksia.
Katsokaa kolmoselta Suurin pudottaja-ohjelmaa arkisin klo 18 - 19 niin näette omin silmin miten vastenmielisiä läskejä....sisällään ihania ihmisiä.
Perse pois sohvalta ja käveleen nyt ainakin alkuun, selitykset pois!- toinen mamma
Mitä sanoisit oman painoni noususta; tarvitsin hormooneja lapsen tekoa varten. Painoa tuli entisillä eväillä kilo ja kk. Päätimme lopettaa niiden syönnin ja silloin sitten uusi elämä lähti liikkeelle. Siitä seurasi lisää painoa 22kg! Siitä jäi laitokselle vain 6kg:( Lapsi yli 4kg.
Yhdessä vaiheessa sain laskua 8kg, mikä on hitaasti palannut. Pullukaksi jäin.
Nyt sitten on turha kuvitella itseään tikuksi. Minun motiivini ei riitä pelkästään muita miellyttääkseni olemaan lähes syömättä.
Sama tausta sisarellakin, lapsen jälkeen kilot jäivät.
Meillä on hormoonitoiminnassa ja aineenvaihdunnassa jokin heitto, koska suursyömäreitä ei olla.
- Pirre*
Tuskimpa vaan, ja voi herraisä näitä juttuja, ihmisten pitäisi säilyä sata vuotiaaksi kaksikymppisinä..ihan mahdoton yhtälö.
- Lue joskus
Kumma tapa lukea sinulla Pirre. Ei siitä ole kysymys,että väkisin pitäisi nuorena pysyä. Vai onko hoikkus ja normaalipaino sinusta nuorta ja ikänsä takeeksi pitää olla läski? Siltä vastauksesi kuullostaa. Ihan turhaa on puolustella lihavan onnea, ei se ole sitä vaan sulaa kärsimystä varsinkin vanhana. Ei pelkästään ulkonäön vuoksi: lihava hikoaa, saa sydän- ja liikuntaeelinsairauksia jne. Parempi pitää itsensä normaalipainoisena, säästyy ainakin liialta ähkyltä. Kakskymppisenä pysymisestä kukaan ei ole inahtanut mitään paitsi sinä.
- Pirre*
Lue joskus kirjoitti:
Kumma tapa lukea sinulla Pirre. Ei siitä ole kysymys,että väkisin pitäisi nuorena pysyä. Vai onko hoikkus ja normaalipaino sinusta nuorta ja ikänsä takeeksi pitää olla läski? Siltä vastauksesi kuullostaa. Ihan turhaa on puolustella lihavan onnea, ei se ole sitä vaan sulaa kärsimystä varsinkin vanhana. Ei pelkästään ulkonäön vuoksi: lihava hikoaa, saa sydän- ja liikuntaeelinsairauksia jne. Parempi pitää itsensä normaalipainoisena, säästyy ainakin liialta ähkyltä. Kakskymppisenä pysymisestä kukaan ei ole inahtanut mitään paitsi sinä.
Pysyyköhän kukaan ns. lähtöpainossaan esim. kuusikymppiseksi, tuskin vaan, ja silti olematta läski, sanan varsinaisessa merkityksessä.
Mieki painoin 48 kiloa naimisiin mennessä, ja kyl sitä painoa on kertynyt jo pikkasen lisää :/ - ei seihtemää kymmentä mutta yli kuusi..
Myös mieheni oli hoikka poika ollakseen isokokoinen, n. 80 kiloa, ja nyt yli 100..eikä ole läskikään..kylse avio onni, josta aloituksessa nähdäkseni oli kysymys, riippuu ihan muista asioista kuin pelkästään läskistä..
Terveys ja lihavuus on taas ihan eri laulun aihe.. - vai joku muu
Pirre* kirjoitti:
Pysyyköhän kukaan ns. lähtöpainossaan esim. kuusikymppiseksi, tuskin vaan, ja silti olematta läski, sanan varsinaisessa merkityksessä.
Mieki painoin 48 kiloa naimisiin mennessä, ja kyl sitä painoa on kertynyt jo pikkasen lisää :/ - ei seihtemää kymmentä mutta yli kuusi..
Myös mieheni oli hoikka poika ollakseen isokokoinen, n. 80 kiloa, ja nyt yli 100..eikä ole läskikään..kylse avio onni, josta aloituksessa nähdäkseni oli kysymys, riippuu ihan muista asioista kuin pelkästään läskistä..
Terveys ja lihavuus on taas ihan eri laulun aihe..Mikä lähtöpaino, syntymäpainoko?
- kastekukka
Pirre* kirjoitti:
Terveys ja lihavuus on taas ihan eri laulun aihe..Miehen ja naisen kokoero oli siinä tutkimuksessa se pointti. Teillähän tuota eroa on joten olette siihen tutkimukseen perustuen onnellisia ;))
- Lue joskus
Pirre* kirjoitti:
Terveys ja lihavuus on taas ihan eri laulun aihe..Mikä lähtopaino pitäisi muka ottaa esille? Näkeehän sen silmämäärälläkin, onko joku ylipainoinen vai hoikanpuoleinen ja onhan olemassa vaaka.
Joo,sun vastauksesi on tyypillinen pikku eukon vuodatus. Olet siis pyylevähkö, mutta et halua laihduttaa ja siksi puolustelet. Oma asiasi, mutta älä sen vuoksi sorsi muita mielipiteitä.
Mitä on avio-onni sinun kielelläsi? Sitä,että tykätään toisesta? Mutta sehän ei välttämättä tarkoita, etteikö vuosien kuluttua seksuaalista intoa voisi hakea myös erilaiselta naiselta eikä välttämättä nuoremmalta tai hoikemmalta vaan erilaiselta. Harvempi aviomies/-vaimo haluaa loukata puolisoaan kertomalla muista retkistä, jollei ole aivan pakko ja harvoin on. Silti niitä on lähes jokaisessa liitossa, oli avio-, avo- tai muu systeemi.
Sinäkin puhut yksipuolisesti avio-onnesta ja ikäänkuin viet sanat suusta mieheltäsi. Mutta oletteko todella yhtä mieltä siitä,että olette onnellisia ja mitä se onni tarkoittaa sinulle ja mitä miehelle? Veikkaan,että eri asioita, koska mies ei ole nainen - sittenkään ja osaa perhesovun vuoksi olla mieluummin samaa mieltä kuin sanoa oikean mielipiteensä. Mistä luulet pornon suosion johtuvan - naistenko tarpeista? On tykkäämistä ja tykkäämistä.
Aika monesti pitkissä liitoissa nainen asettuu lopulta ikäänkuin miehen äidiksi. Oikoo takkia, paitoja, sanoo mitä päälle pannaan, kun mies lähtee ulos, tarkastaa ulkoasun kuin äiti ikään pieneltä lapselta. Huolehtii, onko syönyt, juonut, ottanut lääkkeensä, valitsee vaatteet ja jopa ostaa ne. Mies asettuu lapseksi välttääksen riitoja. Onko se avio-onnea, täysijärkisten tapa olla muka onnellisia? Kuka siinä on se onnellinen - siis oikeasti ja ilman näitä sosiaalisia kiemuroita? Ryhtyykö nainen miehelle äidiksi sen jälkeen, kun seksuaalista intoa ei puolin eikä toisin enää ole tai on hyvin vähän? Eli "äidin ja lapsen roolit" ovat sublimaatiota jollekin muulle?
Eikö ole niin,että mukaudutaan puolin ja toisin, mies vaimon ikäviin puoliin, nainen miehen, koska molemmat ovat sitä mieltä itsekseen,että palvelut pelaavat ja syitä on liian vähän erota ja lisäksi se on niin pelottavaa. Me olemme mukavuudenhaluisia emmekä mielellämme ota haasteita varsinkaan vanhoina. Ja sitähän itsenäinen elämä on, haasteita täynnä. Pelottavaa sellaiselle, joka on tottunut neuvottelemaan kaikesta yhdessä, on kahden tulot ja varallisuus ja enemmän tai vähemmän "onnellinen" elämä.
Mitä "onni" siis on? Aika monelle se on varallisuutta ja sitä,että on taloudellisesti turvallinen elämä, joku joka elää samassa taloudessa ja jonka tuntee. Kun lapsia ei enää ole, miehestä tulee lapsi ja vaimosta äiti jälleen. Silloin ei tosiaan puolison hoikkuudella ole väliä, huvitukset haetaan muualta. - 15+2
Lue joskus kirjoitti:
Mikä lähtopaino pitäisi muka ottaa esille? Näkeehän sen silmämäärälläkin, onko joku ylipainoinen vai hoikanpuoleinen ja onhan olemassa vaaka.
Joo,sun vastauksesi on tyypillinen pikku eukon vuodatus. Olet siis pyylevähkö, mutta et halua laihduttaa ja siksi puolustelet. Oma asiasi, mutta älä sen vuoksi sorsi muita mielipiteitä.
Mitä on avio-onni sinun kielelläsi? Sitä,että tykätään toisesta? Mutta sehän ei välttämättä tarkoita, etteikö vuosien kuluttua seksuaalista intoa voisi hakea myös erilaiselta naiselta eikä välttämättä nuoremmalta tai hoikemmalta vaan erilaiselta. Harvempi aviomies/-vaimo haluaa loukata puolisoaan kertomalla muista retkistä, jollei ole aivan pakko ja harvoin on. Silti niitä on lähes jokaisessa liitossa, oli avio-, avo- tai muu systeemi.
Sinäkin puhut yksipuolisesti avio-onnesta ja ikäänkuin viet sanat suusta mieheltäsi. Mutta oletteko todella yhtä mieltä siitä,että olette onnellisia ja mitä se onni tarkoittaa sinulle ja mitä miehelle? Veikkaan,että eri asioita, koska mies ei ole nainen - sittenkään ja osaa perhesovun vuoksi olla mieluummin samaa mieltä kuin sanoa oikean mielipiteensä. Mistä luulet pornon suosion johtuvan - naistenko tarpeista? On tykkäämistä ja tykkäämistä.
Aika monesti pitkissä liitoissa nainen asettuu lopulta ikäänkuin miehen äidiksi. Oikoo takkia, paitoja, sanoo mitä päälle pannaan, kun mies lähtee ulos, tarkastaa ulkoasun kuin äiti ikään pieneltä lapselta. Huolehtii, onko syönyt, juonut, ottanut lääkkeensä, valitsee vaatteet ja jopa ostaa ne. Mies asettuu lapseksi välttääksen riitoja. Onko se avio-onnea, täysijärkisten tapa olla muka onnellisia? Kuka siinä on se onnellinen - siis oikeasti ja ilman näitä sosiaalisia kiemuroita? Ryhtyykö nainen miehelle äidiksi sen jälkeen, kun seksuaalista intoa ei puolin eikä toisin enää ole tai on hyvin vähän? Eli "äidin ja lapsen roolit" ovat sublimaatiota jollekin muulle?
Eikö ole niin,että mukaudutaan puolin ja toisin, mies vaimon ikäviin puoliin, nainen miehen, koska molemmat ovat sitä mieltä itsekseen,että palvelut pelaavat ja syitä on liian vähän erota ja lisäksi se on niin pelottavaa. Me olemme mukavuudenhaluisia emmekä mielellämme ota haasteita varsinkaan vanhoina. Ja sitähän itsenäinen elämä on, haasteita täynnä. Pelottavaa sellaiselle, joka on tottunut neuvottelemaan kaikesta yhdessä, on kahden tulot ja varallisuus ja enemmän tai vähemmän "onnellinen" elämä.
Mitä "onni" siis on? Aika monelle se on varallisuutta ja sitä,että on taloudellisesti turvallinen elämä, joku joka elää samassa taloudessa ja jonka tuntee. Kun lapsia ei enää ole, miehestä tulee lapsi ja vaimosta äiti jälleen. Silloin ei tosiaan puolison hoikkuudella ole väliä, huvitukset haetaan muualta.Näitä keskenkasvuisia lapsi-miehiä on palstallakin jotka hehkuttavat vaimonsa vaateostoilla. Nämä samat keskenkasvuiset myös osaavat alistaa kuten on kuultu.
- Pirre*
vai joku muu kirjoitti:
Mikä lähtöpaino, syntymäpainoko?
He..no ei nyt niin, vaan kun avioliitosta oli kysymys, tarkoitin yhteisen tien lähtöpainoa..43 votta sitten...
Pirre* kirjoitti:
Terveys ja lihavuus on taas ihan eri laulun aihe..Vaimoni vastaus itseihailuuni: Paino pysyy, mitat muuttuu!
Treenipainoni oli 20:nä 85kg.
Vyötärö oli samaan aikaan 78cm.
Vähättelin 5kg:n painon lisäystä ( > 90:een kiloon ) jolloin sain yo. vastauksen.
Jokainen lisäkilo on tullut vyötärölleni.
Pieni osa muualle mutkia oikomaan.- Pirre*
kastekukka kirjoitti:
Miehen ja naisen kokoero oli siinä tutkimuksessa se pointti. Teillähän tuota eroa on joten olette siihen tutkimukseen perustuen onnellisia ;))
Niinpä niin..jotenkin tuntuu että tuollaiset ns. tutkimukset yksin kertaistavat elämän, höpö tutkimuksia.
- Pirre*
Lue joskus kirjoitti:
Mikä lähtopaino pitäisi muka ottaa esille? Näkeehän sen silmämäärälläkin, onko joku ylipainoinen vai hoikanpuoleinen ja onhan olemassa vaaka.
Mitä "onni" siis on? Aika monelle se on varallisuutta ja sitä,että on taloudellisesti turvallinen elämä, joku joka elää samassa taloudessa ja jonka tuntee. Kun lapsia ei enää ole, miehestä tulee lapsi ja vaimosta äiti jälleen. Silloin ei tosiaan puolison hoikkuudella ole väliä, huvitukset haetaan muualta.Miulleko tuo hitsinmoinen vuodatus oli, - mutta ihan turhaan se meni, - mie mikkää soppaluu taho ollakaan..hiukka ylipainoa silleen sopivasti vain, olen n.165 pitkä, nikamien kasaan menemisiä ei oteta..:)
laiska-lasse kirjoitti:
Vaimoni vastaus itseihailuuni: Paino pysyy, mitat muuttuu!
Treenipainoni oli 20:nä 85kg.
Vyötärö oli samaan aikaan 78cm.
Vähättelin 5kg:n painon lisäystä ( > 90:een kiloon ) jolloin sain yo. vastauksen.
Jokainen lisäkilo on tullut vyötärölleni.
Pieni osa muualle mutkia oikomaan.Matosille vältetään..:)
- Mitä vaan
Pirre* kirjoitti:
Miulleko tuo hitsinmoinen vuodatus oli, - mutta ihan turhaan se meni, - mie mikkää soppaluu taho ollakaan..hiukka ylipainoa silleen sopivasti vain, olen n.165 pitkä, nikamien kasaan menemisiä ei oteta..:)
Just juu Pirre, aina yhtä pinnalta liukumista. Liikkuko siellä sun päässä yhtään mitään muuta kuin sinä ja ukkosi? Jutuista päätellen ei liiku. Taantuminen on sulla tosi lähellä ellei jo päällä.
- Pirre*
Mitä vaan kirjoitti:
Just juu Pirre, aina yhtä pinnalta liukumista. Liikkuko siellä sun päässä yhtään mitään muuta kuin sinä ja ukkosi? Jutuista päätellen ei liiku. Taantuminen on sulla tosi lähellä ellei jo päällä.
Onko elämässäsi vialla kun koko ajan kiukkuat ihmisille, miulle saat kiukutella ihan vappaasti, kuhan pysyt siellä ruuvvun takana :/
- toinen mamma
Mitä vaan kirjoitti:
Hävytön vastaus Pirrelle. Pirre on täysillä mukana ja arvostaa puolisoaan.
- Alistu miehellesi.
Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin vaimon on alistuttava miehensä edessä. Jopa ennen synnin tuloa maailmaan, oli olemassa
JOHTAJUUDEN periaate.- Voi sua
Lääkkeet jääneet ottamatta?
- hyi oksettaa!
Meinas oksennus tulla kun luin vastauksen nimimerkillä "Alistu miehellesi". Olis tosi noloo, kun livetilanteessa oksentais tuollaisen lausuman esittäjän päälle. Sen jälkeen tuli mieleen ajatus, että missä näitä sinttejä oikein sikiää? No kaikkihan sen tietää missä!
- Alistu miehellesi.
nimimerkillä" hyi oksentaa ! " kirjoittaja on joko lesbo tai homå. Kukaan normaali ihminen ei oksenna ja paskanna samaan aikaan kuin korkeintaa krapulassa.
Säälin sinua,olet oikea mulkvisti P.askapää muna,sika.- Alistu mahataudille
On aivan mahdollista tehdä mainitsemasi toiminnot samaan aikaan muullooinkin kuin krapulassa ja erittäin vaihdilla, kun mahassa jylläävät kunnon pöpöt. Eikä silloin ehdi katsoa alistuuko jollekin vai alistuuko joku muu kuin vessanpönttö ryöpylle. En ota kantaa tähän alistu -juttuun sen kummemmin, kahjoja riittää muutenkin.
- Ihan hetero
Paskatauti tulee rahasta ,kättelystä ja ovenkahvoista.
Itselläni ollut yhden kerran elämäni aikana,silloin
kättelin erästä ***** ulkomailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821289Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021078Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611050Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12999Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ161978Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68866Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119791- 77725
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121724