Morjens!
Olisin kiinnostunut Toyota Celicasta.Enemmänkin niistä 2000-luvun malleista,sillä vanhemmat on hieman tönkömpiä.Minusta ne ovat todella urheilullisen näköisiä,mutta onkohan 1.8l moottori liian pieni?Vai miten nuo celicat sitten lähtee?Mutta asiaan.
Eli haluaisin tietää löytyykö celicoihin hyvin varaosia ja onko ne ylihinnoteltuja.
Toyota Celica
6
1808
Vastaukset
- 2004 omistaja
Auto on lähinnä tehty Corollan osista joten niitä löytyy. Huollot ovat merkkiliikessäkin halpoja Auto on äärimäisen ketterä ja hauska ajaa, mutta tehoiltaan vain hieman perus-perhemallia tehokkaampi joten tehoilla ei voi hurskastella ainakaan turbottomassa VVT-I-mallissa. Perusperheauton valoissa voittaa reilusti, mutta sitten pykälää korkeampien mallien kanssa alkaa olla jo tiukkaa.
Muita huomioita on, että VVT-I kone on kierroskone, joten konetta saa myös kierrättää kunnolla, että tehoa löytyy. Tämä tarkoittaa, että kunnollisen kiihtyvyyden parhaalla taloudellisuudella saavuttamiseksi vaihtelet vaihteita 5 -> 2, 3, 4 väliä usein.
Itse päädyin taloudellisista syistä pienempään VVT-I-malliin ja tosiaan ei muuta vikaa kuin tuo tehottomuus. Mutkiin autolla voi mennä lujempaa kuin itse uskaltaisin mikäli vaan vähän panostaa renkaisiin enemmän. Alusta on riittävän jäykkä urheilulliseen ajoon ja auto on todella tasapainoinen. Ajaminen on kivaa! Moottori on viritetty Toyotan toimesta jo melkoisen hyvin ja lastuttamallakaan ei lisätehoja juuri saavuta.
Turbo-koneesta ei ole kokemuksia, mutta jenkki-foorumeilla on synkkiä kertomuksia niistä ja niiden jatkuvista vioista ja kalliista korjauksista. Turboton-kone taas kestää kovempaakin rääkkiä.
Negatiivisia ominaisuuksia korissa on, että maalipinta on suhteellisen ohut ja auto on todella herkkä kiveniskemille, joten maalamolla ainakin nokan osalta joutuu välillä käymään. Tästä huolimatta hyvän korisuojauksen ansiosta auto ei ole herkkä korroosiolle ja iskemistä huolimaata ruostetta ei ole autooni ilmaantunut mihinkään.
Toinen negatiivinen juttu on auton kytkin. Kytkin on alimitoitettu moottorille ja alkaa palaa herkästi. Monilla amerikkalaissivustoilla on ilmoitettu useista kytkin rikoista ja kytkin remppaan voi varautua jossain vaiheessa auton uraa.
Kannataa huomioida myös kyseisen mallin tyyppiviat. 2003-vuoden mallistossa vasta on esim. männänrenkaat korjattu ja kone ei ala vuotaa öljyä. - ylpeä SkodaMies
HEH HEH HEEE!!!!
Noita coupe-corollia nyt kyykyttää 1,2TSi fabiallakin mennentullen. Naurettavia katiskoja naurettaville "ihmisille"!- 335i
Enpä kyllä paljo skodalla alkais keulimaan:)...väsynyt auto väsyneille ihmisille.
- dyjfyjfyjfj
Tuus ylpeilee skeidallas Cellun iso-veikalle ja jos tehot ei ole 4-numeroiset, niin mee takas kotiin runkkaa ja selaa nettiautoo.
- 2004 omistaja
Wikipediasta:
Skoda 1.2 TSI
1.2 TSI 2010– I4 8V CBZB 1197 cc 77 kW (105 PS; 103 hp) @ 5000 rpm 175 N·m (129 lb·ft) @ 1550-4100 rpm
Celica VVT-I:
1.8 VVTi FWD MT 1ZZ-FE 142 PS (104 kW; 140 hp) @ 6400 rpm 173 N·m (128 lb·ft) @ 4200 rpm
Kuten tästä nähdään niin Turbo ja uusi moottoritekniikka tekee paljon Skodalle ja Celican moottori on tosiaan jo 11 vuotta vanhaa tekniikkaa, mutta kyllä se vielä 1.2:lle pärjää juuri ja juuri. Itse tekisin sinuna vertailun uuteen FT-86 II Toyotaan jonka pitäisi tulla markkinoille 2012 ja sitten tulisin puhumaan. Speksejä tästä ei ole vielä vahvistettu. - Anonyymi
Celoca hyvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457352
- 324068
- 573595
- 503120
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492299- 532297
- 372258
- 432248
- 162236