Kuinka tuo navigointi tapahtuu? Olen 12 tuntia koittanut näpertää tuota, mutta vielä en ole onnistunut saamaan reittiä paikas A paikkaan B. Puhelimeni on 5230, ja minulla ei ole datapakettia, joten puhelin on offline tilassa ja vain sisäinen GPS on päällä.
Pitääkö minun mennä suoraan tuonne kartat kohtaan? Vai sittenkin sovellukset --> sijainti --> GPS-tiedot --> Suunnistus.
Tiedän, että ilman A-GPS:ä tuo paikantaminen on hidasta... kun menen tuonne GPS-tiedot, tulee jonkinajan kuluttua GPS toimii huonosti sisällä jne.
Eli kysymykseni on siis. Kun lähden autolla ajamaan pihasta niin miten laitan tuon määränpääni?
Tähän asti olen maalaisjärjellä pärjännyt, mutta nyt en sillä selviä.
Navigointi ABC?
13
239
Vastaukset
- 5230,.
klikkaa sitä kartta sovellus kuvaketta,sen jälk klikkaa aja,sitten siellä oikealla ylhäällä lukee Aseta kohde,sitten tulee vaihtoehdot,.aiemmat,suosikit,hae,kartalta
klikkaa hae tai kartalta koska sulla ei vielä ole aiempia hakuja eikä suosikkeja,loppu on helppoa kun kirjoitat osoiteen hakukenttään(jos haet osoitteen)sen jälk se alkaa etsimään gps signaalia ja muista että olet jo autossa tai ulkona kestää noin 3 min kunnes gps sing löytyy jolloin puheopastus sanoo ensimmäiset ohjeet- 2. Navigoinnin A-B-C
Voiko Nokian navilla tehdä reitisuunnitelman etukäteen, tehdä siihen muokkauksia - valintoja, tarkastella ja kelata reittiä ja sitten tallentaa sen tulevaa starttia varten?
- 5230,.
Joo voi tehdä,itekin yleensä tallennan reitin etu käteen että tiedän kilometrit, ajo ajat sun muut,helppo ottaa sitten käyttöön valmis reitti
- 14+12
Eli miten puhelimen netti laitetaan offline-tilaan? Niin, että jäljelle jää vain se puhelimen sisäinen ja ilmainen GPS.
Ei puhelimen vaan Ovi maps laitetaan offline tilaan. Jos laitat puhelimen niin se katkaisee kaikki yhteydet.
- 5230,.
paikannus asetuksista
Asetukset>puhelin>sovellusten asetukset>paikannus>paikannus menetelmät..muuta paikannusmenetelmät,samasta kohtaa löytyy myös paikannupalvelimen asetukset,muuta ei käytössä.
Kartat etusivulta avaimenkuva asetukset laitetaan kartat offline tilaan
Kartta>asetukset>internet>yhteys>offline - E7 navigointi
Meinasin haukkua E7 navigaattorin alimpaan h......, kun ei gps toiminut ulkomailla, (oli data estot päällä), ei toiminut navigointi tänään Suomessakaan kun ei netti pelannut, mutta yllä olevilla ohjeilla alkoi selkeämään paikannuksen salaisuudet, harmittaa kun ei puhelimessa ohjeita ko. tilanteisiin.
- juhhfe
Pystyykö navigaattoriin esim. Nokian C5-03 syöttämään paikan koordinaatit itse. EI siis osoitetta vaan esim. joku 24.533 jne
- Valikko
Pitäisi pystyä, kun ne kerran ilmaiseekin.
- 5230,.
Ei pysty,helpompi se on osotteella hakea
- 5 + 15
Ilmeisesti mallikohtaista ? Toisella foorumilla joku oili syöttänyt koordinaatit ulkomaan reissulla E7:ssa ja toimi tip-top ok.
Mutta jos et tiedä osoitetta, vaan koordinaatit ovat tiedossa, niin kätevä tapa on merkata sijainti seuraavasti:
Yleensä tiedetään suunnilleen, missä päin "maailmaa" kohde esim. muistomerkki sijaitsee. Vieritetään sormella kartta ensin sinne päin ja hienosäätö luetaan kartan reunassa "vilistävistä" lukemista ja kun koordinaatit ovat oikein, niin tallennetaan kohde kartalta puhelimeen.
Harmi vaan, että ainakin E7:n kylmäkäynnistys ilman verkkoa on hihas ja sumuisella/sateisella säällä tuskin onnistuu ollenkaan.
- 5230,.
verkkoavustusta kannattas ehkä käyttää oma sijainnin hakuun eli "lämmittää" gps ensin se ei paljon dataa(n60kt omassa) vie jos puoli minuuttia nettiä siihen käyttää, sit voi panna kartat offline tilaan ja alottaa uudestaan navigointi..näin teen usein vaikka onkin rajaton data mutta tuo offline käynnistys nopeutuu puolen minuutin paikkeille ja voi aloittaa offline navigoinnin nopeasti ilman verkkoavustusta sen jälkeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100