Navigointi ABC?

Maalaispoika5230

Kuinka tuo navigointi tapahtuu? Olen 12 tuntia koittanut näpertää tuota, mutta vielä en ole onnistunut saamaan reittiä paikas A paikkaan B. Puhelimeni on 5230, ja minulla ei ole datapakettia, joten puhelin on offline tilassa ja vain sisäinen GPS on päällä.
Pitääkö minun mennä suoraan tuonne kartat kohtaan? Vai sittenkin sovellukset --> sijainti --> GPS-tiedot --> Suunnistus.

Tiedän, että ilman A-GPS:ä tuo paikantaminen on hidasta... kun menen tuonne GPS-tiedot, tulee jonkinajan kuluttua GPS toimii huonosti sisällä jne.

Eli kysymykseni on siis. Kun lähden autolla ajamaan pihasta niin miten laitan tuon määränpääni?

Tähän asti olen maalaisjärjellä pärjännyt, mutta nyt en sillä selviä.

13

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5230,.

klikkaa sitä kartta sovellus kuvaketta,sen jälk klikkaa aja,sitten siellä oikealla ylhäällä lukee Aseta kohde,sitten tulee vaihtoehdot,.aiemmat,suosikit,hae,kartalta

klikkaa hae tai kartalta koska sulla ei vielä ole aiempia hakuja eikä suosikkeja,loppu on helppoa kun kirjoitat osoiteen hakukenttään(jos haet osoitteen)sen jälk se alkaa etsimään gps signaalia ja muista että olet jo autossa tai ulkona kestää noin 3 min kunnes gps sing löytyy jolloin puheopastus sanoo ensimmäiset ohjeet

• 2. Navigoinnin A-B-C

Voiko Nokian navilla tehdä reitisuunnitelman etukäteen, tehdä siihen muokkauksia - valintoja, tarkastella ja kelata reittiä ja sitten tallentaa sen tulevaa starttia varten?

• 5230,.

Joo voi tehdä,itekin yleensä tallennan reitin etu käteen että tiedän kilometrit, ajo ajat sun muut,helppo ottaa sitten käyttöön valmis reitti

• 14+12

Eli miten puhelimen netti laitetaan offline-tilaan? Niin, että jäljelle jää vain se puhelimen sisäinen ja ilmainen GPS.

• Ei puhelimen vaan Ovi maps laitetaan offline tilaan. Jos laitat puhelimen niin se katkaisee kaikki yhteydet.

• 5230,.

paikannus asetuksista
      Asetukset>puhelin>sovellusten asetukset>paikannus>paikannus menetelmät..muuta paikannusmenetelmät,samasta kohtaa löytyy myös paikannupalvelimen asetukset,muuta ei käytössä.
      Kartat etusivulta avaimenkuva asetukset laitetaan kartat offline tilaan
      Kartta>asetukset>internet>yhteys>offline

• E7 navigointi

Meinasin haukkua E7 navigaattorin alimpaan h......, kun ei gps toiminut ulkomailla, (oli data estot päällä), ei toiminut navigointi tänään Suomessakaan kun ei netti pelannut, mutta yllä olevilla ohjeilla alkoi selkeämään paikannuksen salaisuudet, harmittaa kun ei puhelimessa ohjeita ko. tilanteisiin.

• juhhfe

Pystyykö navigaattoriin esim. Nokian C5-03 syöttämään paikan koordinaatit itse. EI siis osoitetta vaan esim. joku 24.533 jne

• Valikko

Pitäisi pystyä, kun ne kerran ilmaiseekin.

• 5230,.

Ei pysty,helpompi se on osotteella hakea

• 5 + 15

Ilmeisesti mallikohtaista ? Toisella foorumilla joku oili syöttänyt koordinaatit ulkomaan reissulla E7:ssa ja toimi tip-top ok.

• Mutta jos et tiedä osoitetta, vaan koordinaatit ovat tiedossa, niin kätevä tapa on merkata sijainti seuraavasti:

Yleensä tiedetään suunnilleen, missä päin "maailmaa" kohde esim. muistomerkki sijaitsee. Vieritetään sormella kartta ensin sinne päin ja hienosäätö luetaan kartan reunassa "vilistävistä" lukemista ja kun koordinaatit ovat oikein, niin tallennetaan kohde kartalta puhelimeen.

Harmi vaan, että ainakin E7:n kylmäkäynnistys ilman verkkoa on hihas ja sumuisella/sateisella säällä tuskin onnistuu ollenkaan.

• 5230,.

verkkoavustusta kannattas ehkä käyttää oma sijainnin hakuun eli "lämmittää" gps ensin se ei paljon dataa(n60kt omassa) vie jos puoli minuuttia nettiä siihen käyttää, sit voi panna kartat offline tilaan ja alottaa uudestaan navigointi..näin teen usein vaikka onkin rajaton data mutta tuo offline käynnistys nopeutuu puolen minuutin paikkeille ja voi aloittaa offline navigoinnin nopeasti ilman verkkoavustusta sen jälkeen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3245
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2857
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2550
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2490
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2407
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2354
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe