Navigointi ABC?

Maalaispoika5230

Kuinka tuo navigointi tapahtuu? Olen 12 tuntia koittanut näpertää tuota, mutta vielä en ole onnistunut saamaan reittiä paikas A paikkaan B. Puhelimeni on 5230, ja minulla ei ole datapakettia, joten puhelin on offline tilassa ja vain sisäinen GPS on päällä.
Pitääkö minun mennä suoraan tuonne kartat kohtaan? Vai sittenkin sovellukset --> sijainti --> GPS-tiedot --> Suunnistus.

Tiedän, että ilman A-GPS:ä tuo paikantaminen on hidasta... kun menen tuonne GPS-tiedot, tulee jonkinajan kuluttua GPS toimii huonosti sisällä jne.

Eli kysymykseni on siis. Kun lähden autolla ajamaan pihasta niin miten laitan tuon määränpääni?

Tähän asti olen maalaisjärjellä pärjännyt, mutta nyt en sillä selviä.

13

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5230,.

      klikkaa sitä kartta sovellus kuvaketta,sen jälk klikkaa aja,sitten siellä oikealla ylhäällä lukee Aseta kohde,sitten tulee vaihtoehdot,.aiemmat,suosikit,hae,kartalta

      klikkaa hae tai kartalta koska sulla ei vielä ole aiempia hakuja eikä suosikkeja,loppu on helppoa kun kirjoitat osoiteen hakukenttään(jos haet osoitteen)sen jälk se alkaa etsimään gps signaalia ja muista että olet jo autossa tai ulkona kestää noin 3 min kunnes gps sing löytyy jolloin puheopastus sanoo ensimmäiset ohjeet

      • 2. Navigoinnin A-B-C

        Voiko Nokian navilla tehdä reitisuunnitelman etukäteen, tehdä siihen muokkauksia - valintoja, tarkastella ja kelata reittiä ja sitten tallentaa sen tulevaa starttia varten?


    • 5230,.

      Joo voi tehdä,itekin yleensä tallennan reitin etu käteen että tiedän kilometrit, ajo ajat sun muut,helppo ottaa sitten käyttöön valmis reitti

    • 14+12

      Eli miten puhelimen netti laitetaan offline-tilaan? Niin, että jäljelle jää vain se puhelimen sisäinen ja ilmainen GPS.

    • Ei puhelimen vaan Ovi maps laitetaan offline tilaan. Jos laitat puhelimen niin se katkaisee kaikki yhteydet.

    • 5230,.

      paikannus asetuksista
      Asetukset>puhelin>sovellusten asetukset>paikannus>paikannus menetelmät..muuta paikannusmenetelmät,samasta kohtaa löytyy myös paikannupalvelimen asetukset,muuta ei käytössä.
      Kartat etusivulta avaimenkuva asetukset laitetaan kartat offline tilaan
      Kartta>asetukset>internet>yhteys>offline

    • E7 navigointi

      Meinasin haukkua E7 navigaattorin alimpaan h......, kun ei gps toiminut ulkomailla, (oli data estot päällä), ei toiminut navigointi tänään Suomessakaan kun ei netti pelannut, mutta yllä olevilla ohjeilla alkoi selkeämään paikannuksen salaisuudet, harmittaa kun ei puhelimessa ohjeita ko. tilanteisiin.

    • juhhfe

      Pystyykö navigaattoriin esim. Nokian C5-03 syöttämään paikan koordinaatit itse. EI siis osoitetta vaan esim. joku 24.533 jne

    • Valikko

      Pitäisi pystyä, kun ne kerran ilmaiseekin.

    • 5230,.

      Ei pysty,helpompi se on osotteella hakea

      • 5 + 15

        Ilmeisesti mallikohtaista ? Toisella foorumilla joku oili syöttänyt koordinaatit ulkomaan reissulla E7:ssa ja toimi tip-top ok.


      • Mutta jos et tiedä osoitetta, vaan koordinaatit ovat tiedossa, niin kätevä tapa on merkata sijainti seuraavasti:

        Yleensä tiedetään suunnilleen, missä päin "maailmaa" kohde esim. muistomerkki sijaitsee. Vieritetään sormella kartta ensin sinne päin ja hienosäätö luetaan kartan reunassa "vilistävistä" lukemista ja kun koordinaatit ovat oikein, niin tallennetaan kohde kartalta puhelimeen.

        Harmi vaan, että ainakin E7:n kylmäkäynnistys ilman verkkoa on hihas ja sumuisella/sateisella säällä tuskin onnistuu ollenkaan.


    • 5230,.

      verkkoavustusta kannattas ehkä käyttää oma sijainnin hakuun eli "lämmittää" gps ensin se ei paljon dataa(n60kt omassa) vie jos puoli minuuttia nettiä siihen käyttää, sit voi panna kartat offline tilaan ja alottaa uudestaan navigointi..näin teen usein vaikka onkin rajaton data mutta tuo offline käynnistys nopeutuu puolen minuutin paikkeille ja voi aloittaa offline navigoinnin nopeasti ilman verkkoavustusta sen jälkeen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe