että poraaminen auttaa...
onks joku samaa mieltä mun kanssa
82
268
Vastaukset
- poraten ja rokaten
Joo.
Poraaminen hampaan auttaa, jos on puudutettu.
Poraaminen itkeminen auttaa jos on paha olla.
Poraaminen reiän auttaa jos tarvii reikää.
Mutta voi ne myös joskus ärsyttääkin .) - lejanna
Auttaapa auttaa, ainakin porakaivoa tehdessä. Hammaslekurissakin, jos pitää porata.
Kiviseinäänkin taulun saa poralla.
Turha vesiporaaminen ei auta mihinkään, ärsyttää. Ennemminkin ilo tarttuu.
Naimiaisia katson, en ole ennen Subilta katsonutkaan.
Kaksi mormoninuorta on menossa yhteen.
Onkohan jo jokaisella parilla häitä suunnitelemassa oma visualistikin?
*vitsi kun viisastelin*
.- lejanna
Sanat ovat mukavia leikkuja.
Meillä päin ajettiin pahki, isännän vanhempien kotiseudulla samaa tarkoitti , kun ajettiin palliksi.
niinpä kyllä se hammaskipuun auttaa mutta puuduttaa ei tartte mutta joskus kun oikeen harmittaa tai liikuttuu niin poraaminen autaa olotilaa kummasti.
- kastekukka
Auttaa se. Kun oikein kunnolla antaa tunteelle vallan ja itkee itsensä tyhjäksi niin helpottaa. Homma on tullut testattua monen monituista kertaa.
- meeriamanda
No ainaskin ...noihin seiniin ei saisi mitään pysyyn...lohkee vaan. Olen oppinut poran käytön ja mittailen tarkoin ennenkuin reiän teen.
En lukenu kenenkään muiden vastauksia joten ihan aloitukseen vastasin :))) - Pirre*
Joskus auttaa..
Osaan porata, opetin poikanikin poraamaan. Jos ihminen ei osaa porata kyynelkanavat tukkiintuvat ja se tekee hirmu kipeetä.
- Poika parka
Voihan V.... Vai opetti korppi poikansakin poraan, ja ketä muita ja miten opettaminen tapahtuu.
- RosaLiiin
Samaa mieltä olen, poraaminen auttaa, on niin puhdistavaa pitää joskus huuhtelupäiviä. Eräs kehtolaulu saa aina vuolaasti vollottamaan, silti mä tykkään sitä laulaa ihan tahallani.
- piipiloo
Lapin äidin kehtolaulu sattuu mun sieluun,muistelen äitini laulaneen sitä kun olin pieni...((
Voi vitsin nevada, onko tällä palsatalla miehiä, jotka eivät itke, jos on niin minua itkettää. Kun mies itkee, mies on terve.
Mies ei itke mmmm lienee samaa perua ...sääli on sairautta, sodan jämiä.- Herkät miehet
Katselin Tänään AVA:lta Lääkärit-ohjelmaa ja siinä mieslääkärit kyynelehtivät. Varsinkin se lastenlääkäri Sears vai mikä sen nimi olikaan.
Hän teki testin erilaisilla välineillä jotka antoivat samanlaisen olotilan kuin Alzheimeriin sairastunut kokee olonsa. Video näytettiin, ja studiossa kun hän katseli sitä, nousivat tunteet pintaan vielä jälkeenpäin kun hän muisteli oloaan siinä kokeessa. Niin masentava kokemus oli ollut, ja se plastiikkakirurgi kertoi äitinsä kuolleen Alzheimeriin, ja hänkin oli liikuttunut kertoessaan ja Travisillakin oli kyyneleet silmissä empatiasta.
Siis kaikki kolme miestä itkivät. En huomannut sen naislääri Lisan reaktioita, mutta sen käsityksen sain että miehet olivat herkempiä.
- lejanna:))
Woihan wohveli, tämä yö onkin omituinen. :))
Mutta, onpas se vain metkaa, että tälläkin iällä kokee ihan uutta, ihanuutta, toivon mukaan.
Vaikka vähän päähän ottaakin, tuhlaaminen, nuuka kun olen.
. - ma. ejk...
Voi juutas minua.... josko olisinkin lukenut....tajunnut, mitä tarkoitit? Kuhan heitin lukemata...ja muistan TS:sta Hietasen repliikin, ettei käy poraaminen... kuitenkaan en noita sanoja itkemisestä miellä.
Vänäjämistä, vesistelyä, tursahtelua, pillittämistä, ja monia muita sanoja nousee mieleen , jos olisi ollut esim. lainausmerkein olisin kässännyt, eikä vastaukseni olisi ollut noin ´tyhmä´!
Ja kyllä, voi auttaa...mä yleensä puren hampaitani ...tuumaillen et antaa tulla, mä kestän! En vänäjä. kyllä sitä tulee useimmiten purtua hammasta mutta pitäs opetella että sillon kun tuntuu siltä niin antas tulla lähtis kurkusta nopeemmin se pala jonka se pidätetty itku sinne tekee onneks ei oo tarvinnu pitkään pitkään aikaan porata surusta sillon tällön vedet utlee silmiin liikutuksesta mutta sillon kun kiukuttaa ihan valtavasti lopputulos on poru hammastenkiristyksen jälkeen.
- demeter
Kyllä poraaminen auttaa, onhan meillä ollut oikein itkijänaisten ammattikunta - ovat itkeneet palveluna muille... Ja muistaakseni jossakin päin Suomea tuota perinnettä
on yritetty elvyttääkin.
Ja eikös itku ja nauru ole meissä ihan vierekkäin, helposti vaihtavat paikkaa - on sanontakin - "ei tiedä itkeäkö vai nauraa" - Putkivalo
Njoo. Auttaahan se. Joskus on niin haikea filiis että pitää ruveta katsomaan Pieni talo preerialla jotta saa niiskutella, jotenkin vapauttavaa. Toisinaan harmittaa ettei se tuli juuri silloin kun on tarve.
Mietin sitä mitä palstalla näyttää. Olenko väärässä jo väitän, että suurin osa ihmisistä pitää pahan olon vain omana tietona, esittää tilalle hymppäreitä, sulkee koneen ja menen vessan nurkkaan istumaan?
Mutta pitäiskö sittenkin näyttää? Miksi ne negatiiviset tunteet on niin paljon vaikeampia kohdata toisessa ihmisessä?- demeter
Pieni talo preerialla on meidän lemppari, Putkivalo. Mun puoliso itkee sitä katsoessa yhtä paljon kuin minäkin.
Olet varmasti oikeassa, Putkivalo, kun analysoit tunneilmapiiriä täällä - ja pitkälti samanlaista taitaa olla muissakin tämänikäisten yhteisöissä.
Olen joskus lukenut 50 -palstaa ja ollut huomaavinani, että siellä tosiaan on
avoimempaa, siellä kerrotaan fiiliksistä, myös niistä huonoista.
Ehkä luottamus syntyy helpommin nuorempien kesken.Tai sitten me vanhat ei kehdata valittaa, kun meitä niin helposti siitä syyllistetään. Tiedä häntä. Minusta on kuitenkin kiva, että nuorempiakin tulee mukaan tänne - oman ikäisiäni mitenkään
väheksymättä. - Putkivalo
demeter kirjoitti:
Pieni talo preerialla on meidän lemppari, Putkivalo. Mun puoliso itkee sitä katsoessa yhtä paljon kuin minäkin.
Olet varmasti oikeassa, Putkivalo, kun analysoit tunneilmapiiriä täällä - ja pitkälti samanlaista taitaa olla muissakin tämänikäisten yhteisöissä.
Olen joskus lukenut 50 -palstaa ja ollut huomaavinani, että siellä tosiaan on
avoimempaa, siellä kerrotaan fiiliksistä, myös niistä huonoista.
Ehkä luottamus syntyy helpommin nuorempien kesken.Tai sitten me vanhat ei kehdata valittaa, kun meitä niin helposti siitä syyllistetään. Tiedä häntä. Minusta on kuitenkin kiva, että nuorempiakin tulee mukaan tänne - oman ikäisiäni mitenkään
väheksymättä.Tai sitten te olette niin viisaat, että osaatte suhteuttaa näitä asioita ettekä vaivaa muita sillä pahalla ololla :))
Kiitos, demeter, sait mut tuntemaan itseni tervetulleeksi :)
Aattelin että sopii kirjoitella minne vaan jos omaa vanhan sielun :)) Muistan ihan hyvin sen muljahtelevan tunteen sydänalassa, joka ennakoi itkua, mutta faija lopetti sen aina lyhyeen.
Joskus vielä muljahtelee kun Suomalainen voittaa kansainvälisen rallin ja nousee konepellille, mutta se on kyllä vain onnea se.
Kyyneleet osaan hyvin pidätellä vieläkin.
Pari viikkoa ja taas muljahtelee.
H..- Putkivalo
hunksz kirjoitti:
Muistan ihan hyvin sen muljahtelevan tunteen sydänalassa, joka ennakoi itkua, mutta faija lopetti sen aina lyhyeen.
Joskus vielä muljahtelee kun Suomalainen voittaa kansainvälisen rallin ja nousee konepellille, mutta se on kyllä vain onnea se.
Kyyneleet osaan hyvin pidätellä vieläkin.
Pari viikkoa ja taas muljahtelee.
H..Niin, se siitä tasa-arvosta :)
Mä voin antaa sulle vähän sitä kykyä, hävettää itseänikin kun olen vähän liian hyvä siinä. Sano, millä opit pidättelemään? Ei oikein auta nipistäminen, tulee vaan isompi itku ;)) Putkivalo kirjoitti:
Niin, se siitä tasa-arvosta :)
Mä voin antaa sulle vähän sitä kykyä, hävettää itseänikin kun olen vähän liian hyvä siinä. Sano, millä opit pidättelemään? Ei oikein auta nipistäminen, tulee vaan isompi itku ;))Jumaloidun sotasankarin, jota hän ei itse korostanut, mulkaisu ja tokaisu: Hei MIES, koitahan nyt rajoittaa, sai nuoren rintani ylpeydestä pystyyn, ja kyyneleet valuivat vatsaan, kait.
Minusta sitten kasvoi, aina vain parempi, MIES.
Kyyneleistä olen oppinut sen verran että sinua joutuisin raahaamaan koko ajan lohdutuksen kainalossani, jos noin hyvä niissä olet.
Siinä kastuu paita mutta nyyhkytys muuttuu kehräämiseksi.
Ja kosteiden silmien loistama ilo ja rakkaus saa minut vähän pehmoilemaan.
Sanoja en ala tässä kertomaan, koska ne eivät pysty kertomaan makuuhuoneääneni sulosointuja.
H.- Putkivalo
hunksz kirjoitti:
Jumaloidun sotasankarin, jota hän ei itse korostanut, mulkaisu ja tokaisu: Hei MIES, koitahan nyt rajoittaa, sai nuoren rintani ylpeydestä pystyyn, ja kyyneleet valuivat vatsaan, kait.
Minusta sitten kasvoi, aina vain parempi, MIES.
Kyyneleistä olen oppinut sen verran että sinua joutuisin raahaamaan koko ajan lohdutuksen kainalossani, jos noin hyvä niissä olet.
Siinä kastuu paita mutta nyyhkytys muuttuu kehräämiseksi.
Ja kosteiden silmien loistama ilo ja rakkaus saa minut vähän pehmoilemaan.
Sanoja en ala tässä kertomaan, koska ne eivät pysty kertomaan makuuhuoneääneni sulosointuja.
H.Ajattelen sua seuraavan kerran, ja sanon itelleni "Hei MIES, rajoita..." :)) Se vois onnistuakin. Naisille ajatus kainalosta saa aikaan vähän saman reaktion kuin nipistäminen.
Soisin sulle oman paidan kastelijan, siinä varmasti kaksi ihmistä voittaisi.
Mulla on oma kainalo katsottu, jos se ei kelpuuta mua olen ilman. Olen niin huono kääntämään kelkkaa kun jotain päätän. Tuun sitten vaikka hakemaan uusia purovastaisia virtuaaliohjeita kun Hei MIES ei enää toimi :)) Putkivalo kirjoitti:
Ajattelen sua seuraavan kerran, ja sanon itelleni "Hei MIES, rajoita..." :)) Se vois onnistuakin. Naisille ajatus kainalosta saa aikaan vähän saman reaktion kuin nipistäminen.
Soisin sulle oman paidan kastelijan, siinä varmasti kaksi ihmistä voittaisi.
Mulla on oma kainalo katsottu, jos se ei kelpuuta mua olen ilman. Olen niin huono kääntämään kelkkaa kun jotain päätän. Tuun sitten vaikka hakemaan uusia purovastaisia virtuaaliohjeita kun Hei MIES ei enää toimi :))Kaunis auringonlasku, kevään ensi Perhonen, palanut kakku...
Oikeastaan kaikki tapahtumat maailmassa ja elämässä ansaitsevat naisen kyyneleet, kunhan eivät ole kriisialueiden tms. teko-kerjuukyyneleitä.
Naisen kyyneleet pehmentävät aina vähän miestä antamaan periksi pikkuasioissa.
H.- demeter
Putkivalo kirjoitti:
Tai sitten te olette niin viisaat, että osaatte suhteuttaa näitä asioita ettekä vaivaa muita sillä pahalla ololla :))
Kiitos, demeter, sait mut tuntemaan itseni tervetulleeksi :)
Aattelin että sopii kirjoitella minne vaan jos omaa vanhan sielun :))Kiitos Putkivalo, noin hivelevästä olettamuksesta - että meillä olisi viisautta..
.
Minusta kyllä pahan mielen jakaminen on vähintäinkin luottamuksen osoitus toiselle, aika harva kai siitä vaivaantuu, ellei nyt sitten oma kuorma ole kohtatuuttoman raskas.
Rohkea uskaltaa mennä minne vain ja "vanha sielu" on kaiken ikäinen... - Putkivalo
demeter kirjoitti:
Kiitos Putkivalo, noin hivelevästä olettamuksesta - että meillä olisi viisautta..
.
Minusta kyllä pahan mielen jakaminen on vähintäinkin luottamuksen osoitus toiselle, aika harva kai siitä vaivaantuu, ellei nyt sitten oma kuorma ole kohtatuuttoman raskas.
Rohkea uskaltaa mennä minne vain ja "vanha sielu" on kaiken ikäinen...On niitäkin ihmisiä, jotka ovat siitä mieltä että toisilla ei ole mitään valittamisen syytä, ai niin, mutta oisko heillä sitten omaa kuormaa...
Taisit just todistaa että täällä on sitä viisautta :))) - demeter
Putkivalo kirjoitti:
On niitäkin ihmisiä, jotka ovat siitä mieltä että toisilla ei ole mitään valittamisen syytä, ai niin, mutta oisko heillä sitten omaa kuormaa...
Taisit just todistaa että täällä on sitä viisautta :)))Näinkin voi olla, Putkivalo, ikävä kyllä - ettei katsota toisella olevan mitään valittamisen aihetta. Liittyyköhän tuo empatian puute tähän aikaan ?
Vähän epäilen. Kun eletään tätä minä, minä-kulttuuria...
- i_a*'
Jess...
Porattiin takapihalle 205 metrinen reikä kallioon... Tuli maalämpö ja lämpö/käyttövesi lämmityskustannus tippui liki neljännekseen entiseen suorasähköön verrattuna... Ennen lämmitykseen 34700 kwh/v, nyt 10240 kwh/v..."2 vuotta sitten ivt:n c9 (9 kw) 160 m porakaivo lattialämmitys (greenline) kaikki asennettuna tarvikkeineen käyttökuntoon 190 m2 2 krs. taloon n. 15000 euroa"
Ja nyt sitten on toinen rahareikä?
H.- i_a*'
hunksz kirjoitti:
"2 vuotta sitten ivt:n c9 (9 kw) 160 m porakaivo lattialämmitys (greenline) kaikki asennettuna tarvikkeineen käyttökuntoon 190 m2 2 krs. taloon n. 15000 euroa"
H.Heh...
Eikös siellä "kivikylän" suunnalla ole tuo porailu kiellettyä??? Eivät tiedä mihin tulee metrotunneli joten reikä voi tulla väärään paikkaan... :) Asialla kai kaukolämmön kauppias!!! :) i_a*' kirjoitti:
Heh...
Eikös siellä "kivikylän" suunnalla ole tuo porailu kiellettyä??? Eivät tiedä mihin tulee metrotunneli joten reikä voi tulla väärään paikkaan... :) Asialla kai kaukolämmön kauppias!!! :)Juu, ovat alkaneet rajoittamaan juuri mainitsemastasi syystä.
Koko Stadi on altapäin yhtä tunneliverkostoa, sieltä pakenevat Kansanedustajatkin tarvittaessa kuten Stalin Kremlistä.
Ja Suomenlinnaankin pääsee autolla.
Eli rajoituksessa on järkeä, böndellä ovat kunnat huomanneet sen hyväksi verotuskeinoksi, ne kun ovat aikanaan myyneet vesivoimalaitoksensa ja sopineet ostajan kanssa määrätyn kulutustason, jollain ne sakot on maksettava.
Tuo kopioimani esimerkki oli Tekniikan Maailman keskustelusiviulta, siellä oli kalliimpiakin ja jokunen halvempi kun olivat naapurit tehneet kimppakaupan.
Ja paljon surkeita epäonnistumisia kun olivat "saaneet halvalla"
Jokusella ei ollut porarin kanssa mitään yhteistä kieltä jne.
Toivottavasti investointisi kannattaa jatkossakin, seuraile tarkasti verotuskeskustelua.
H.- Putkivalo
Ruotsissa rakensivat sellaisen kokonaisen kylän perustuen tuohon lämmitystapaan. Lopputulos oli että lämpöä ei rittänytkään kaikille kun reiät oli liian lähellä toisiaan.
Pisti mut epäröimään koko projektia. Lämmitämme ilmastoa ja kylmetämme maaperää? Kauhun tasapainolta kuulostaa :))
Tosin, en sua halua moittia, ei se yksi reikä maata kaada. Tuleva jääkausi on tuskin sun syytä :) Putkivalo kirjoitti:
Ruotsissa rakensivat sellaisen kokonaisen kylän perustuen tuohon lämmitystapaan. Lopputulos oli että lämpöä ei rittänytkään kaikille kun reiät oli liian lähellä toisiaan.
Pisti mut epäröimään koko projektia. Lämmitämme ilmastoa ja kylmetämme maaperää? Kauhun tasapainolta kuulostaa :))
Tosin, en sua halua moittia, ei se yksi reikä maata kaada. Tuleva jääkausi on tuskin sun syytä :)Älä huolehdi turhia.
Vaikka poraisit Suomen täyteen 200 metrisiä reikiä metrin välein, ei Ruotsi huomaisi mitään, Venäjä haluaisi kyllä korvaukseksi Mäntyharjun, lomamökkeineen, kyllä se siihen aina jonkun nootin keksii, syyttäkin.
H.- i_a*''
hunksz kirjoitti:
Juu, ovat alkaneet rajoittamaan juuri mainitsemastasi syystä.
Koko Stadi on altapäin yhtä tunneliverkostoa, sieltä pakenevat Kansanedustajatkin tarvittaessa kuten Stalin Kremlistä.
Ja Suomenlinnaankin pääsee autolla.
Eli rajoituksessa on järkeä, böndellä ovat kunnat huomanneet sen hyväksi verotuskeinoksi, ne kun ovat aikanaan myyneet vesivoimalaitoksensa ja sopineet ostajan kanssa määrätyn kulutustason, jollain ne sakot on maksettava.
Tuo kopioimani esimerkki oli Tekniikan Maailman keskustelusiviulta, siellä oli kalliimpiakin ja jokunen halvempi kun olivat naapurit tehneet kimppakaupan.
Ja paljon surkeita epäonnistumisia kun olivat "saaneet halvalla"
Jokusella ei ollut porarin kanssa mitään yhteistä kieltä jne.
Toivottavasti investointisi kannattaa jatkossakin, seuraile tarkasti verotuskeskustelua.
H.Tuo porausjuttuhan meni luvanvaraiseksi vuoden alussa... Tuli kunnille rahastusmahdollisuus kun moinen lupa maksaa 120 euroa tuli lupa tai ei... Sähkön hinta kylläkin nousee vaudilla... Aikaisempi kahden vuoden sopimus päättyi, jolloin sähköllä hintaa talvipäivä 5,25 c / kwh ja muu aika 4,75 c / kwh... Nyt halvin tarjous 2 v talvipäivä 7,75 c /kwh ja muu aika 6,75 c / kwh... No, minullehan kustannuksen nousu on alle kolmannes suorasähkölämmittäjään verrattuna...
Eipä nuo päättäjät tiedä millä kukin lämmittelee eikä moisesta huudella... :) - i_a*'
Putkivalo kirjoitti:
Tosin, en sua halua moittia, ei se yksi reikä maata kaada. Tuleva jääkausi on tuskin sun syytä :)Minulla tuota tonttia on puoli hehtaaria joten muut ei lähelle poraile... Tämä "tellushan" on jäähtynyt punahehkusta miljoonia vuosia ja aurinkohan lämmittää sitä edelleen, jonka lämpöä käytämme... Epäilempä tuota juttuasi Ruottinmaalta tai sitten kansa siellä onkin sellaista kun jotkut tuhmat jutut väittävät... :)
i_a*'' kirjoitti:
Tuo porausjuttuhan meni luvanvaraiseksi vuoden alussa... Tuli kunnille rahastusmahdollisuus kun moinen lupa maksaa 120 euroa tuli lupa tai ei... Sähkön hinta kylläkin nousee vaudilla... Aikaisempi kahden vuoden sopimus päättyi, jolloin sähköllä hintaa talvipäivä 5,25 c / kwh ja muu aika 4,75 c / kwh... Nyt halvin tarjous 2 v talvipäivä 7,75 c /kwh ja muu aika 6,75 c / kwh... No, minullehan kustannuksen nousu on alle kolmannes suorasähkölämmittäjään verrattuna...
Eipä nuo päättäjät tiedä millä kukin lämmittelee eikä moisesta huudella... :)Tämänhän varmaan olet jo sisäistänytkin:
Kun veroja lasketaan, taksoja nostetaan.
Kunnanhallituksissa ei verojen nosto ole puolusteltavissa, mutta taksojen nosto on, koska kannattajat ovat voimalan tms. myynnistä osuutensa saaneet.
H.- Suomenruottalainen /
hunksz kirjoitti:
"2 vuotta sitten ivt:n c9 (9 kw) 160 m porakaivo lattialämmitys (greenline) kaikki asennettuna tarvikkeineen käyttökuntoon 190 m2 2 krs. taloon n. 15000 euroa"
H.Melkein samanlainen maalämpöjärjestelmä on, neliöitä hieman enemmän 3krs, maksoi v 2003, 12500 euroa. kevyt polttoöljy oli ennen. Litrahinta tänään on melkein 1,20€/l ja kun kulutus on n. 4000 litraa. Niin fiksuna miehenä laskepa mikä on säästö.
Suomenruottalainen / kirjoitti:
Melkein samanlainen maalämpöjärjestelmä on, neliöitä hieman enemmän 3krs, maksoi v 2003, 12500 euroa. kevyt polttoöljy oli ennen. Litrahinta tänään on melkein 1,20€/l ja kun kulutus on n. 4000 litraa. Niin fiksuna miehenä laskepa mikä on säästö.
Täytynee tässä ensin laskea 12500 Euron pääoman menetetyt korkotuotot.
Monimutkaista on, toivottavasti et ole itse niitä laskenut mukaan, ettei ala masentaa.
H.- i_a*'
hunksz kirjoitti:
Monimutkaista on, toivottavasti et ole itse niitä laskenut mukaan, ettei ala masentaa.
H.Heh...
Paras riskitön sijoitus pääomalle... Mistä saat korkoa sijoitetun pääoman verran vaikkapa viidessä vuodessa??? Senjälkeen yli 20% tuottoa... :) - Suomenruottalainen /
hunksz kirjoitti:
H.Kyllä olen laskenut myös ne pankin tai Nordnet /ent EQ:n antamat korot mukaan. Ja hyvä tuotto tulee omasta pihasta , lämmitän nykyään mökkiäni kesät ja talvet, aiemmin ei olisi tullut kuuloonkaan sellainen tuhlaus.
Nythän saat korkoa 10 000 eurosta - 4.28€ / kk Nordnetiltä
Niin oli minulla vaihtoehtokin öljy-lämmitykselle, se on kunnan kaukolämpö joka menee tuossa jalkakäytävän alla.Avaimet käteen asennus olisi ollut silloin 7500-8000€, kaukolämpövaihtimesta johtuen hintahaarukka oli silloin tuollainen.
Jokos nyt se laskutaito löytyy ? - Suomenruottalainen /
Putkivalo kirjoitti:
Tosin, en sua halua moittia, ei se yksi reikä maata kaada. Tuleva jääkausi on tuskin sun syytä :)Muuta tänne jos teillä tulee siellä jääkausi.
Mittarin mukaan tuolla porakaivon pohjassa on edelleen sama 7 astetta, kun vuonna 2003. Niin tuosta, kuinka tiheään noita 200jm reikiä voi olla. Yksi tuollainen porakaivo tarvitsee 15 metrin säteen, et lämpö piisaa, jos suunnittelet moista härveliä kotiisi.
Ilmastahan saa edullisempaa lämpöä 9kk /v kun maalämpö. On sellainenkin laite hankittu, sillähän kun voi tehdä sitä mihin se on alkujaan suunniteltu , eli jäähdytykseen. - Putkivalo
Muuta tänne jos teillä tulee siellä jääkausi.
Mittarin mukaan tuolla porakaivon pohjassa on edelleen sama 7 astetta, kun vuonna 2003. Niin tuosta, kuinka tiheään noita 200jm reikiä voi olla. Yksi tuollainen porakaivo tarvitsee 15 metrin säteen, et lämpö piisaa, jos suunnittelet moista härveliä kotiisi.
Ilmastahan saa edullisempaa lämpöä 9kk /v kun maalämpö. On sellainenkin laite hankittu, sillähän kun voi tehdä sitä mihin se on alkujaan suunniteltu , eli jäähdytykseen.Niin just, muistan kans tuon reikä-tiheyden. Liian lähelle toisiaan jos poraa, lämpöä ei riitä. Ruotsi on näiden lämpöpumppujen luvattu maa.
Tuskin se yksi reikä paljon lämpötilaa muuta, mutta entäs sitten jos niitä on niin paljon kuin se maa sietää? Muutenkin, että muokataan se noin, tehdään maasta juusto? Reikiä täyteen.. Kuuluuko se periaatteeseen pois-silmistä-pois-mielestä? - Suomenruottalainen /
Putkivalo kirjoitti:
Niin just, muistan kans tuon reikä-tiheyden. Liian lähelle toisiaan jos poraa, lämpöä ei riitä. Ruotsi on näiden lämpöpumppujen luvattu maa.
Tuskin se yksi reikä paljon lämpötilaa muuta, mutta entäs sitten jos niitä on niin paljon kuin se maa sietää? Muutenkin, että muokataan se noin, tehdään maasta juusto? Reikiä täyteen.. Kuuluuko se periaatteeseen pois-silmistä-pois-mielestä?Miksi lämpö ei riittäisi ? Jos maasta saatu lämpö ei riitä kovilla pakkasilla kokonaan kompressorille, joka saa olla jopa - 0,5 asteista jonka jälkeen kytkeytyy lisävastuksesta tarvittava lisäenergia. Normaalisti tällaisia tilanteita on juuri osateho maalämpöpumpuissa. Niin sanotuissa Täysteho maalämpöpumpuissa on tulistin ? (kai joku suomalainen viritys) jota itselläni ei ole, ja sen sähkönkulutuksesta en ole liiemmin tietoinen muuten kun mitä olen aikoinani katsellut esitteistä, jotka olivat tuplat minun m-pumppuni kulutukseen.
"reikä-tiheyden"
Mikäli tuota hommaa kehitettäisiin, ja syvennettäisiin porauksia.
Niin jo 3000 metrin syvyydessä vesi on 55 asteista jopa Lapissa.
Lattialämpöön ei tarvita edes noin lämmintä vettä, että olisi miinus 30 asteen pakkasilla kodikkaan lämmintä.
Islantilaiset tekevät jopa maalämmöllä sähköt, tosin siellähän kiehuu vähän väliä muukin ku vesi . Eli mihin tarvitaan ydinvoimaloita ? - Putkivalo
Miksi lämpö ei riittäisi ? Jos maasta saatu lämpö ei riitä kovilla pakkasilla kokonaan kompressorille, joka saa olla jopa - 0,5 asteista jonka jälkeen kytkeytyy lisävastuksesta tarvittava lisäenergia. Normaalisti tällaisia tilanteita on juuri osateho maalämpöpumpuissa. Niin sanotuissa Täysteho maalämpöpumpuissa on tulistin ? (kai joku suomalainen viritys) jota itselläni ei ole, ja sen sähkönkulutuksesta en ole liiemmin tietoinen muuten kun mitä olen aikoinani katsellut esitteistä, jotka olivat tuplat minun m-pumppuni kulutukseen.
"reikä-tiheyden"
Mikäli tuota hommaa kehitettäisiin, ja syvennettäisiin porauksia.
Niin jo 3000 metrin syvyydessä vesi on 55 asteista jopa Lapissa.
Lattialämpöön ei tarvita edes noin lämmintä vettä, että olisi miinus 30 asteen pakkasilla kodikkaan lämmintä.
Islantilaiset tekevät jopa maalämmöllä sähköt, tosin siellähän kiehuu vähän väliä muukin ku vesi . Eli mihin tarvitaan ydinvoimaloita ?Kai se lämpö yhdelle riittää, 100lle... entäs sitten jos tätä aletaan pitää sähkön tai lämmön päätuottajana? Se on nähty, että maapalloon kohdistuvat muokkaukset ei näy edes kymmenessä vuodessa, jos kahdessakymmenessäkään. Miten tää vaikuttaisi pitkällä tähtäimellä? Mitähän intiaanit olisivat olleet mieltä tästä..
Elämämme perustuu sähköön. Ja sitä saadaan näköjään vaan luontoa kurittamalla :/ - Suomenruottalainen /
Putkivalo kirjoitti:
Kai se lämpö yhdelle riittää, 100lle... entäs sitten jos tätä aletaan pitää sähkön tai lämmön päätuottajana? Se on nähty, että maapalloon kohdistuvat muokkaukset ei näy edes kymmenessä vuodessa, jos kahdessakymmenessäkään. Miten tää vaikuttaisi pitkällä tähtäimellä? Mitähän intiaanit olisivat olleet mieltä tästä..
Elämämme perustuu sähköön. Ja sitä saadaan näköjään vaan luontoa kurittamalla :/Niin tällä hetkellä kai, "luontoa kurittamalla".
Mutta ei kun kehittämään laitteistoa millä luontoa ei kuriteta.
Aurinko on yksi sellainen ehtymätön lähde, ainakin seuraavat 5 miljardia vuotta.
Toinen voisi olla maapallon oma kuuma yli 1270 asteen massa joka hioo maapallon kuorta, siinä syntyy myös sähköä kokoajan yli tarpeiden mitä me ihmiset tarvitsemme, ja tuolle prosessille luonto ei voi mitään, mikäli sekin haluaa matkusta tällä pallolla.
Muitakin keinoja on... - suorasähkölämmittäjä
i_a*'' kirjoitti:
Tuo porausjuttuhan meni luvanvaraiseksi vuoden alussa... Tuli kunnille rahastusmahdollisuus kun moinen lupa maksaa 120 euroa tuli lupa tai ei... Sähkön hinta kylläkin nousee vaudilla... Aikaisempi kahden vuoden sopimus päättyi, jolloin sähköllä hintaa talvipäivä 5,25 c / kwh ja muu aika 4,75 c / kwh... Nyt halvin tarjous 2 v talvipäivä 7,75 c /kwh ja muu aika 6,75 c / kwh... No, minullehan kustannuksen nousu on alle kolmannes suorasähkölämmittäjään verrattuna...
Eipä nuo päättäjät tiedä millä kukin lämmittelee eikä moisesta huudella... :)Miten on maalämpö toiminut ?
Muuten kyllä kauan menee ennen kun saat tuon maalämpösi kuoletettua suorasähkölämmitykseen, ja jos vielä asentaa ilmalämpöpumpun niin ei taida tulla koskaan päivää milloin se maalämpö olisi tuon lämmitysmuodon kanssa tasoissa.
Olenpa tässä hieman seuraillut ja laskeskellut kahta omakotitaloa , toisessa on maalämpö ja toisessa suorasähkölämmitys.
Molemmissa ok-taloissa oli aiemmin öljylämmitys. Siihen öljyyn verrattuna maalämpö on kyllä kannattava investointi, mutta vaan jos on matala lämpöinen lattialämmitys vedellä !
Jos sä itkua tarkoitat, niin en tiedä auttaako se mitenkään, helpottaa kyllä, kun saa kaikki kipeät ja surulliset tunteensa pärskittyä ulos.
Ja sitten on silmät turvoksissa ja nenä punainen, ei ole nättiä.Kaikki Kainalot eivät ole vain hikoilua varten..
Eikä niissä ole peilejä ja niistä voi aina vain kurkistaa.
H.hunksz kirjoitti:
Kaikki Kainalot eivät ole vain hikoilua varten..
Eikä niissä ole peilejä ja niistä voi aina vain kurkistaa.
H.Minäpä luulen että sinun kainaloistasi voi sanoa "ne on täytetty" tai ainakin joutuu vuoroaan odottelemaan melkoisen kauan.
Parempi turvautua tuttuun, turvalliseen ja läheiseen kainaloon.Anceli kirjoitti:
Minäpä luulen että sinun kainaloistasi voi sanoa "ne on täytetty" tai ainakin joutuu vuoroaan odottelemaan melkoisen kauan.
Parempi turvautua tuttuun, turvalliseen ja läheiseen kainaloon.Ehkäpä saan tähän lausuntoja ympäristöltä:
En minä ainakaan, minäkän en, ei tulis kuuloonkaan, hah hah, kaikkea sitä..., kyl mää voisin kokeilla... Jne.
H.hunksz kirjoitti:
Ehkäpä saan tähän lausuntoja ympäristöltä:
En minä ainakaan, minäkän en, ei tulis kuuloonkaan, hah hah, kaikkea sitä..., kyl mää voisin kokeilla... Jne.
H.Laitahan lista vetämään, katsotaan miten pitkä siitä tulee.
Mie jään suosiolla sinne häntäpäähän, ehkä sija nro 109 on mahdollinen.Anceli kirjoitti:
Laitahan lista vetämään, katsotaan miten pitkä siitä tulee.
Mie jään suosiolla sinne häntäpäähän, ehkä sija nro 109 on mahdollinen.lejanna on aina vaikuttanut rohkealta, jospa hän aloittaisi?
Eiköhän ala itkuja purskahtamaan.. :):)
H.hunksz kirjoitti:
lejanna on aina vaikuttanut rohkealta, jospa hän aloittaisi?
Eiköhän ala itkuja purskahtamaan.. :):)
H.Selvä, siitähän se homma etenee.
Varaa paitoja riittävästi, että on mistä vaihtaa kuivaa ylle.
Ilmoita kun kainalo on vapaa, tulen heti, kun itkettää oikein kovasti. :)Anceli kirjoitti:
Selvä, siitähän se homma etenee.
Varaa paitoja riittävästi, että on mistä vaihtaa kuivaa ylle.
Ilmoita kun kainalo on vapaa, tulen heti, kun itkettää oikein kovasti. :)Hyvä on, lasken sinut ykkösaloittajaksi.
Paitoja on!! Minä tarjoan!!
Vai miten se mainos meni... :)
H.hunksz kirjoitti:
Hyvä on, lasken sinut ykkösaloittajaksi.
Paitoja on!! Minä tarjoan!!
Vai miten se mainos meni... :)
H.Pieleen meni, minä en ole ykkösaloittaja.
Luulen että menee vähintään kaksi vuotta, ennen kuin minun vuoroni koittaa, itketä muut sitä ennen.
Ja siihenkin on sanottava, "ken elää, hän näkee".
Pyykkiä sulla piisaa, toivottavasti kone kestää. :)- demeter
Anceli kirjoitti:
Minäpä luulen että sinun kainaloistasi voi sanoa "ne on täytetty" tai ainakin joutuu vuoroaan odottelemaan melkoisen kauan.
Parempi turvautua tuttuun, turvalliseen ja läheiseen kainaloon.Toi jo nauratti, Anceli, toi sun raamatullinen ilmauksesi hunksin kainalosta.
Ai sulla on mustikoita jo noin paljon. Mä poimin käsin, se on mun meditaatiota,
mulla kun tätä aikaa on - tai miten sen nyt ottaa. Ei meillä ole vasta kun parikymmentä litraa... Anceli kirjoitti:
Pieleen meni, minä en ole ykkösaloittaja.
Luulen että menee vähintään kaksi vuotta, ennen kuin minun vuoroni koittaa, itketä muut sitä ennen.
Ja siihenkin on sanottava, "ken elää, hän näkee".
Pyykkiä sulla piisaa, toivottavasti kone kestää. :)Nyt en ainakaan poraa, vaan nauran.
Kaksi vuotta ja sija 109!!
Hyvä Anceli.
Viimeks porasin 15.5. Oli vähän pakko, Suomi voittaa lätkän maailmanmestaruuksia kuudentoista vuoden välein.
Jos isäntä poraa, juoksen ulos, ei sitä ääntä kestä.
Betoniseinät kun on.demeter kirjoitti:
Toi jo nauratti, Anceli, toi sun raamatullinen ilmauksesi hunksin kainalosta.
Ai sulla on mustikoita jo noin paljon. Mä poimin käsin, se on mun meditaatiota,
mulla kun tätä aikaa on - tai miten sen nyt ottaa. Ei meillä ole vasta kun parikymmentä litraa...Meinasin ensin laittaa, että "se on täytetty", mutta kyllähän tuollainen naistenmies hoitaa molemmat kainalolliset samalla kertaa.
Mustikoita on mukavasti ja tänään mulle tuotiin kolme litraa vattuja, kainaloiseni kävi ne omin käsin poimimassa. Kuten mustikatkin, ne tosin koneella poimittuina.
Näistä pitää riittää tyttären perheelle ja äidilleni, eiköhän nuo ole syöty kevääseen mennessä.
Kävin muuten viime viikolla kahdesti Haminassa.minttupuu kirjoitti:
Nyt en ainakaan poraa, vaan nauran.
Kaksi vuotta ja sija 109!!
Hyvä Anceli.
Viimeks porasin 15.5. Oli vähän pakko, Suomi voittaa lätkän maailmanmestaruuksia kuudentoista vuoden välein.
Jos isäntä poraa, juoksen ulos, ei sitä ääntä kestä.
Betoniseinät kun on.Mulla on tarkat laskelmat, ei se tuosta paljonkaan heitä.
:)
Mieheni liikuttuu urheilusuorituksista ja hyvin monesta muustakin. Kyllä mie sen itkemään saan milloin vain. :))
Poraaminen on asia erikseen, sitäkin on kuultu omiksi tarpeiksi.- demeter
Anceli kirjoitti:
Meinasin ensin laittaa, että "se on täytetty", mutta kyllähän tuollainen naistenmies hoitaa molemmat kainalolliset samalla kertaa.
Mustikoita on mukavasti ja tänään mulle tuotiin kolme litraa vattuja, kainaloiseni kävi ne omin käsin poimimassa. Kuten mustikatkin, ne tosin koneella poimittuina.
Näistä pitää riittää tyttären perheelle ja äidilleni, eiköhän nuo ole syöty kevääseen mennessä.
Kävin muuten viime viikolla kahdesti Haminassa.Tuo meeri neuvoi, miten saa vastauksen oikealle hollille. Kerran se jo onnistui minulta. Ehkäpä taaskin...
Hunksin tunnevaranto näyttää olevan ehtymätön, se on kuin aurinko, paistaa tasaisesti kaikille - siis silloin kun paistaa.
Meidän Haminan reissu taitaa jäädä tältä kesältä, ellei sitten syksyllä. Veli kävi jo keväällä eikä silloin saatu soviteltua sitä käyntiä. Siilin eleganssi on vieläkin löytymättä, mutta kunhan tässä kiireet asettuu...
Meillä on myös marjanottajia, etenkin puolukan, ja sitä me poimitaan paljon.Tai paljon ja paljon. Kerran tavattiin marjareissulla meidän ikäinen nainen, joka kertoi poimineensa puolukkaa yli tuhat litraa... - Meriläinen
demeter kirjoitti:
Tuo meeri neuvoi, miten saa vastauksen oikealle hollille. Kerran se jo onnistui minulta. Ehkäpä taaskin...
Hunksin tunnevaranto näyttää olevan ehtymätön, se on kuin aurinko, paistaa tasaisesti kaikille - siis silloin kun paistaa.
Meidän Haminan reissu taitaa jäädä tältä kesältä, ellei sitten syksyllä. Veli kävi jo keväällä eikä silloin saatu soviteltua sitä käyntiä. Siilin eleganssi on vieläkin löytymättä, mutta kunhan tässä kiireet asettuu...
Meillä on myös marjanottajia, etenkin puolukan, ja sitä me poimitaan paljon.Tai paljon ja paljon. Kerran tavattiin marjareissulla meidän ikäinen nainen, joka kertoi poimineensa puolukkaa yli tuhat litraa...Mulla oli "Siilin eleganssi" saaressa.
Ostin sen jo noin vuosi sitten mutta alkulehtien jälkeen tiesin että se vaatii oman tunnelmansa mulla.
No siellä mäntyjen katveessa rannalla se tulikin sitten luettua ja kohta menee uusintaan kun sellainen kirja ettei kerta riitä. demeter kirjoitti:
Tuo meeri neuvoi, miten saa vastauksen oikealle hollille. Kerran se jo onnistui minulta. Ehkäpä taaskin...
Meillä on myös marjanottajia, etenkin puolukan, ja sitä me poimitaan paljon.Tai paljon ja paljon. Kerran tavattiin marjareissulla meidän ikäinen nainen, joka kertoi poimineensa puolukkaa yli tuhat litraa...Aivan, paistaa jos paistaa ja kelle paistaa, kelle ei.
Eilen rökitti minua, mutta minen ollut moksiskaan. :)
En ole minäkään Siilin eleganssia vielä hankkinut, mutta kunhan tästä ehdin isompiin kyliin, niin jospa sitten.
Lainasin kirjastosta saman kirjoittajan uuden kirjan, "Kulinaristin kuolema", saas nähdä millainen se on.
Kertoo ravintolakriitikosta joka elämänsä ehtoossa käy läpi aistinautintojen täyttämiä elinvuosiaan.
Heh, sopisikohan se hunksille :))
Puolukka kuulemma jo punersi, jospa niitäkin löytyisi kerättäväksi asti.- demeter
Anceli kirjoitti:
Aivan, paistaa jos paistaa ja kelle paistaa, kelle ei.
Eilen rökitti minua, mutta minen ollut moksiskaan. :)
En ole minäkään Siilin eleganssia vielä hankkinut, mutta kunhan tästä ehdin isompiin kyliin, niin jospa sitten.
Lainasin kirjastosta saman kirjoittajan uuden kirjan, "Kulinaristin kuolema", saas nähdä millainen se on.
Kertoo ravintolakriitikosta joka elämänsä ehtoossa käy läpi aistinautintojen täyttämiä elinvuosiaan.
Heh, sopisikohan se hunksille :))
Puolukka kuulemma jo punersi, jospa niitäkin löytyisi kerättäväksi asti.No jos vielä sieltä Raamatusta: "ketä hän rakastaa, sitä hän kurittaa", siis hunksiin sovitan.Mutta ei me nyt siitä puhuta, tulkitsee vielä kiinnostukseksi ...
Ai uusi kirja samalta kirjoittajalta. Usein vaan tahtoo käydä niin, että pajatso tyhjenee ensimmäiseen kirjaan ja muut on sitten toistoa. Ainakin Richard Bachin Lokki Joonatanin kanssa kävi minusta niin. Ja kuka nyt olikaan Pikku prinssin kirjoittaja - niin ja Kahlil Gibran, Profeetta sisälsi jo kaiken..
Mutta toisaalta, kai sitä toistoakin, ainakin mä tarvin.
Nyt kun Meriläiseltäkin tuli suositus Siilin eleganssista se täytyy pistää hankintalistalle. demeter kirjoitti:
No jos vielä sieltä Raamatusta: "ketä hän rakastaa, sitä hän kurittaa", siis hunksiin sovitan.Mutta ei me nyt siitä puhuta, tulkitsee vielä kiinnostukseksi ...
Ai uusi kirja samalta kirjoittajalta. Usein vaan tahtoo käydä niin, että pajatso tyhjenee ensimmäiseen kirjaan ja muut on sitten toistoa. Ainakin Richard Bachin Lokki Joonatanin kanssa kävi minusta niin. Ja kuka nyt olikaan Pikku prinssin kirjoittaja - niin ja Kahlil Gibran, Profeetta sisälsi jo kaiken..
Mutta toisaalta, kai sitä toistoakin, ainakin mä tarvin.
Nyt kun Meriläiseltäkin tuli suositus Siilin eleganssista se täytyy pistää hankintalistalle.Ei puhuta, mutta eipä se mitään auta, tämä henkilö kääntää kaiken niin, että hänestä ollaan kiinnostuneita.
Etenkin jos sanoo, että ei pidä hänestä, niin se se vasta rakkuden tunnustus onkin. :))))
Gibranit olen lukenut ja osan omistankin, Pikku Prinssi on ihana, samoin Lokki Joonatan, kyllä ne kestävät useankin lukemiskerran.
Suosittelin viime kesänä "Siilin eleganssia" muutamalle ihmiselle ja kaikki sen lukeneet ovat pitäneet siitä.Anceli kirjoitti:
Ei puhuta, mutta eipä se mitään auta, tämä henkilö kääntää kaiken niin, että hänestä ollaan kiinnostuneita.
Etenkin jos sanoo, että ei pidä hänestä, niin se se vasta rakkuden tunnustus onkin. :))))
Gibranit olen lukenut ja osan omistankin, Pikku Prinssi on ihana, samoin Lokki Joonatan, kyllä ne kestävät useankin lukemiskerran.
Suosittelin viime kesänä "Siilin eleganssia" muutamalle ihmiselle ja kaikki sen lukeneet ovat pitäneet siitä.Arvon demeter sen kun parantaa juoksuaan silmissäni.
Häntä kannattaa kuunnella ja lukea aina.
Muu kirjallisuutenne ei oikein minua sytytä.
Minun sieluni täyttää kauhu ja yliluonnollisuus.
Mr. H.Potter on yksi suosikeistani, -DW- :lle kirjoitin enemmänkin kirjoistani.
Ainoa, vähän romanttinen, lempparini on "Rebekka"
H.hunksz kirjoitti:
Arvon demeter sen kun parantaa juoksuaan silmissäni.
Häntä kannattaa kuunnella ja lukea aina.
Muu kirjallisuutenne ei oikein minua sytytä.
Minun sieluni täyttää kauhu ja yliluonnollisuus.
Mr. H.Potter on yksi suosikeistani, -DW- :lle kirjoitin enemmänkin kirjoistani.
Ainoa, vähän romanttinen, lempparini on "Rebekka"
H.Minut täyttää yliluonnollinen kauhu aina kun näen, että vastaat minulle. :)
Iiiikk, apuaaa, mikä meni taas kerran pieleen.
Etkö huomannut, että sanasta rakkaus puuttui a-kirjain, olehan vähän skarpimpana.
Me ollaan demeterin kanssa romanttisia tyttöjä, mutta ei pieni kauhun tunnekaan pahaa tee.
Hasta manana, Rebekka. =)- lavidaqueviva
Anceli kirjoitti:
Minut täyttää yliluonnollinen kauhu aina kun näen, että vastaat minulle. :)
Iiiikk, apuaaa, mikä meni taas kerran pieleen.
Etkö huomannut, että sanasta rakkaus puuttui a-kirjain, olehan vähän skarpimpana.
Me ollaan demeterin kanssa romanttisia tyttöjä, mutta ei pieni kauhun tunnekaan pahaa tee.
Hasta manana, Rebekka. =):) :D
lavidaqueviva kirjoitti:
:) :D
H-näppäin näytti kauhealta.
Sitä ei oltu siivottu vuosiin.
K- ja R- näppäimet näyttivät kutsuvilta.
Kun sormeni lähestyivät niitä, näytön valo huojui.
Näytöstä näytti tulevan vaalenpunainen.
Kuulin keittiöstä jonkun kutsuvan, aavistin sen olevan tiskirätti, koska Tolupullokin kolisi siivouskaapissa.
Kaukaa suihkutin tuota Näppäintä, se alkoi loistaa kuin ammoinen Hurriganes logo.
Varovasti suihkutin myös K- Ja R- näppäimet.
Nekin alkoivat loistaa.
A-C-D houkuttivat sormiani, mutta minä painoin H-K-R.
Kauhuissani näin näytölle piirtyvän sanat: HTZA-KULTA_RAKAS.
Näppäimistö alkoi hohtaa vaaleanpunaisena, en kestänyt enää, heräsin aamulla ja tietokoneeni oli pettymyksestä musta.
Avonaisen keittiönikkunan raosta kuului raaka, Variksen rääkäisy.
Nyyhkäisin sille kuuluvasti.
H.hunksz kirjoitti:
H-näppäin näytti kauhealta.
Sitä ei oltu siivottu vuosiin.
K- ja R- näppäimet näyttivät kutsuvilta.
Kun sormeni lähestyivät niitä, näytön valo huojui.
Näytöstä näytti tulevan vaalenpunainen.
Kuulin keittiöstä jonkun kutsuvan, aavistin sen olevan tiskirätti, koska Tolupullokin kolisi siivouskaapissa.
Kaukaa suihkutin tuota Näppäintä, se alkoi loistaa kuin ammoinen Hurriganes logo.
Varovasti suihkutin myös K- Ja R- näppäimet.
Nekin alkoivat loistaa.
A-C-D houkuttivat sormiani, mutta minä painoin H-K-R.
Kauhuissani näin näytölle piirtyvän sanat: HTZA-KULTA_RAKAS.
Näppäimistö alkoi hohtaa vaaleanpunaisena, en kestänyt enää, heräsin aamulla ja tietokoneeni oli pettymyksestä musta.
Avonaisen keittiönikkunan raosta kuului raaka, Variksen rääkäisy.
Nyyhkäisin sille kuuluvasti.
H.Katopa kun sulta jäi yks a-kirjain puuttumaan sanasta vaaleanpunainen.
Minäkin nyyhkäisin kuuluvasti sen nähdessäni, että mestarillekin virheitä sattuu, voi sentään.
Heheee :)))- demeter
Anceli kirjoitti:
Katopa kun sulta jäi yks a-kirjain puuttumaan sanasta vaaleanpunainen.
Minäkin nyyhkäisin kuuluvasti sen nähdessäni, että mestarillekin virheitä sattuu, voi sentään.
Heheee :)))No johan teillä on hunksin kanssa ollut täällä kovat karkelot. Romantiikkaa ja kauhua. Hunksi on niin tuottelias, etten aina jaksa hänen tuotoksiaan lukea, mutta tämänpäiväinen kauhutarina oli kyllä hyvä. Vääränä sitä nauroin. Se, että hunksi ylsi noin mittavaan suoritukseen johtui tietysti siitä, että sä innoitat sitä, vaikka se ei koskaan vois sitä myöntää. Mutta me nähdään sen läpi.
Hikoilin taas tuolla metsässä aamupäivän ja sitten käytiin uimareissulla. Täällä mun lapsuudenmaisemissa on uimapaikkoja valita, puhdasvetisiä vielä melkein kaikki. demeter kirjoitti:
No johan teillä on hunksin kanssa ollut täällä kovat karkelot. Romantiikkaa ja kauhua. Hunksi on niin tuottelias, etten aina jaksa hänen tuotoksiaan lukea, mutta tämänpäiväinen kauhutarina oli kyllä hyvä. Vääränä sitä nauroin. Se, että hunksi ylsi noin mittavaan suoritukseen johtui tietysti siitä, että sä innoitat sitä, vaikka se ei koskaan vois sitä myöntää. Mutta me nähdään sen läpi.
Hikoilin taas tuolla metsässä aamupäivän ja sitten käytiin uimareissulla. Täällä mun lapsuudenmaisemissa on uimapaikkoja valita, puhdasvetisiä vielä melkein kaikki.Kunhan mie vielä vähän aikaa jaksan häntä ruoskia, niin meillä on palstan ensimmäinen Nobel-palkinnon saaja valmiina. :)
Kuuma on ollut tämä päivä, mittari näytti varjossa 32.9 enimmillään.
- tii-na-...
anceli kyllähän sekin jo auttaa kun helpottaa joskus on vaan niin väsynykkin että siihenkin auttaa kun saa ittekseen itkeä tuhertaa aikansa ja oikeen kylpeä itsesäälissä ei se mun mielestä rumaakaan oo jos näkee paljon itkeneen ihmisen myötätuntoa lähinnä tunnen.
Voisin itkeä väsymyksestä putsattuani kahdeksan ämpärillistä mustikoita, mutta en kai mie nyt sen takia ala poraamaan. :)
Jos on oikea suru ja itkettää, on ihan sama miltä näyttää sen jälkeen, vaikka petolinnun persiiltä.
Ja kyllähän se tavallaan auttaa, saa sitä surua purettua pois, joka itkun jälkeen on vähän helpompi olla, kertoo nimimerkki "senkin kokenut".- Pirre*
Anceli kirjoitti:
Voisin itkeä väsymyksestä putsattuani kahdeksan ämpärillistä mustikoita, mutta en kai mie nyt sen takia ala poraamaan. :)
Jos on oikea suru ja itkettää, on ihan sama miltä näyttää sen jälkeen, vaikka petolinnun persiiltä.
Ja kyllähän se tavallaan auttaa, saa sitä surua purettua pois, joka itkun jälkeen on vähän helpompi olla, kertoo nimimerkki "senkin kokenut".No johan on mustikoita, lapiollako niitä siellä saa ämpäriin mättää? :)
Yksinäsikö Sie keräsit tuommoisen määrän..ootsie aika ripeä tappaus :) Pirre* kirjoitti:
No johan on mustikoita, lapiollako niitä siellä saa ämpäriin mättää? :)
Yksinäsikö Sie keräsit tuommoisen määrän..ootsie aika ripeä tappaus :)Enpähän ole kerännyt yhtään mustikkaa, mie vaan putsaan.
Joku niitä kantaa metsästä selkä väärällään, ihan joutuu pidättelemään, että nyt et mene.
Aika mukavasti niitä kuulemma on, toisin paikoin jopa runsaasti.Anceli kirjoitti:
Enpähän ole kerännyt yhtään mustikkaa, mie vaan putsaan.
Joku niitä kantaa metsästä selkä väärällään, ihan joutuu pidättelemään, että nyt et mene.
Aika mukavasti niitä kuulemma on, toisin paikoin jopa runsaasti.Ai jaa..semmoinen, laita tänne niitä ylimääräisiä, - vaikka kyllä mie nyt joudan itsekin niitä keräämään, tänään vaan niin turkasen kuuma ettei jaksanut olla kuin puolen sankon ajan metässä. Hyttysiä tosin ei ollut yhtään, eikä paarmojakaan..
- tii-na-...
Pirrejuupas kirjoitti:
Ai jaa..semmoinen, laita tänne niitä ylimääräisiä, - vaikka kyllä mie nyt joudan itsekin niitä keräämään, tänään vaan niin turkasen kuuma ettei jaksanut olla kuin puolen sankon ajan metässä. Hyttysiä tosin ei ollut yhtään, eikä paarmojakaan..
anceli mää tarkoitin niinkun sillei henkisesti väsyny putsaa putsaa vaan ei ne lopu teillä varmaan millään ;))))))
tii-na-... kirjoitti:
anceli mää tarkoitin niinkun sillei henkisesti väsyny putsaa putsaa vaan ei ne lopu teillä varmaan millään ;))))))
Minä väsyn henkisesti vain kolmen tunnin tiiviin kirpputorikierroksen seurauksena. :)
Ei ole enää mustikoita, kaik on putsattu, mutta kohtahan mie syöksyn marjapuskien kimppuun.
- Meriläinen
Joku on ihan samaa mieltä :)
Porattu on tuskasta, surusta ja onnestakin. - henrjii
Uskotaan Bora Bora http://www.youtube.com/watch?v=DxZXHGyBC8U
- Pirre*
Lisään vielä lyhyeen kommenttiini, että eihän se poraaminen itse ongelmaa vie mihinkään, mutta puhistaa sisukset, ja antaa uutta perspektiiviä ongelmaan, tai voi antaa..
Yleensä poraan kai vain itsesäälistä, ja taipääni on pehmenemässä :/ - mutta salaa mie poraan, ja kun telkkua kahtoissa porauttaa itkut niin pitää kääntää naamari toiseen kulmaan yleisöön nähen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2101376- 961256
Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9908Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan2870Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛85842Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle14782Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.57776- 31768
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37718Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii43713