Voisko joku auttaa? Mitä tää tarkoittaa?

pelottaanuorta

Kävin lääkärissä verenpaineen heittelyn takia. Olen tosi kova jännittäja ja ahdistunut. Pelkään verenpaineen mittaamista, sekä lääkäreitä yleensäkin ja pelkään aina pahinta. No aina ku lääkäri mittaa paineet niin on jotain 150-160 luokkaa... sitten toisen mittaamisen jälkeen laskee 140... sitten kolmas näyttääkin normaalia jotain 130...

Nyt pitäis tehä kuukauden sisään 24h verenpaineenmittaus kotioloissa.. mut mua pelottaa niin kauheesti et mitä siitä näkyy, ja mua jäi nyt kovasti mietityttämään kun EkG:ssä oli ’borderline low voltage’ mitä toi tarkottaa???? Ei kai nyt mulla mitään vakavaa sydäntautia ole... :( Olen vasta parikymppinen. Eli joku just rajalla oleva sähköinen voltti tai mikä lie...

Mulle tulee samaan aikaan ku jännitän niin hirveen kuuma olo kans, ja ihoa välillä polttaa mut mitään elimellistä ei tähän asti oo löytynyt mut mua silti pelottaa oireilut. Olin nyt ihan siis sydänspesialistilla.. Kai sen sanaan voi luottaa, mut en voi mitään tälle pelolle. Mulle aiemmin syötettiin verenpaine lääkkeitäkin mitkä teki mulle kauheen olon: huimasi hirveesti, meinas jalat mennä alta... ym ym, muuta kamalaa. Lääkkeiden aikana lääkärin mittauksissa oli aina korkeella kuiteskin, mut sit välillä ku rauhoituin ja mitattiin pari kertaa meni normaaliksi..

En tiia mitä täs ny ajattelis.. :/

2

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • os..

Ethän sinä enää aivan nuorikaan ole, kun olet jo parikymppinen. Lopeta joutava pelkääminen. Sinun mittarissasi on kai paristo heikko. Sitä tuo low voltage tarkoittaa.
      >>>>Kävin lääkärissä verenpaineen heittelyn takia
      Verenpaine vaihtelee tarpeen mukaan. Mittaus pitäisi tehdä lepotilassa.

• irguhihjhailjd

onko sinun, os.., mielestäsi "EkG" sama kuin verenpainemittari? Aloittaja siis kirjoitti, että EkG:ssa tuo teksti "borderline low voltage". Eli joko alittaja tai sinä sotket asioita. Kerropa aloittaja, tarkoititko että tuo teksti lukee verenpaine mittarissa vai sydänfilmissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2317
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      940
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    7. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      937
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe