Keskustelukoppi

Rakennan palstalle kevytrakenteisen keskustelukopin, jossa voi sanoa sanottavansa kaikista aiheista.

En halua sitoa käsiä omilla aiheillani vaan annan muiden kirjoittaa ja sitten vastaan. Miksei meillä kun kerran Kahvipirtissäkin?

174

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me vastaan kahvipirt

      ti, mitä oikein yrität !!!??? Ketkä "me" ???

      • Vuoro-Vesi

        me vastaan kahvipirtti???? Todellakin mitä yrität????

        Tässä yksi esimerkki miten asiat halutaan käsittää...nk. putkiaivot!

        Ihan kiva että on joku "asiaton"paikka voi tosiaankin tuntemuksiaan ja tekemisiään kertoilla.
        Olin mattopyykillä, muutaman pätkämaton siinä puhdistin ja nyt on ihan kiva olla.
        Tuulikin on alkanut voimistumaan toivottavasti ei liian rajuksi, mitä voimakkaita virtauksia niistä voi syntyäkään, Pekka eilen jo hiukan varoitteli.
        Ukkonen liikkui aamuyöstä rankkasateineen kai se vielä jatkuu ainakin on kuin huonosti lämmitetty sauna tuo ulkoilma, kosteaa ja lämmintä.
        Miten lie toisilla nuo himot, minulla kahvihammas ilmoittaa jonkun tarpeesta.


      • Makriina ek

        Etkö tunne kuuluvasi joukkoon?
        Toivottavasti löydät hyvän yhteisön, johon tunnet kuuluvasi. Tälläkin palstalla keskustelua voidaan käydä kaiken kaltaisista aiheista. Kai joku niistä on sinuakin kiinnostanut, kun kerran palstalla käyt.

        Ei mielelestäni ole syytä asettua kahvipirttiläisten vastustajaksi. Tuskin Ruuneperi sellaista edes ajatteli.

        Näillä helteillä vain tuntuu siltä, että moni kauhistuu asettumista koppiin, edes kevytrakenteiseen. Hiki virtaa raikkaassa ulkoilmassakin!


    • ota koppi !

      pussauskoppi olis paljon mukavampi...puss Ruunepeille !

    • ketkäkö ?

      No tietysti Ruuneperi ja sinisirkku....

      • kettuilua

        Ihan tälleenkö.....että pussauskoppiinn??????????????

        http://www.youtube.com/watch?v=xg1sSTAZBQA


    • Ramoona*

      Oikein hyvä, että kevytrakenteiseksi ajattelit kopin, ehkä huvimajatyyppinen olisi kesäkeleillä hyvä tai miten olisi terassimalli ? Pääasia, ettei karsinatunnelmaa synny. Minäkin uskon, ettet Kahvipirtin kanssa kilpailevaa hanketta ole aloittamassa - eipä siihen moni nainenkaan pystyisikään , miehistä puhumattakaan ! ;)

      On ollut kansanradiota ja tuo pääntyhjennyskin on ihan mukava nimike kaikenlaisille turinoille ja tarinoille, mutta uusia aloituksiahan palsta kaipaa elääkseen varsinkin näin helteillä. Lupasit vielä vastatakin - sehän vaatii jonkinasteista päivystystäkin. Monella saitilla tämäntapainen kimara-ketju elää ja kukoistaa, ainakin nimtyksillä pulinaboksi ja höpinäpönttö olen sellaisissa vieraillut.

      Hioutuu täällä small talk -taidotkin , suomalaisia kun juroiksi moititaan. Minusta on kyllä vapauttavaa, ettei ole pakko esim. bussissa vierustoverille mitään puhua jos ei puhututa, ei silti leimata ynseäksi. Käväisin äsken postissa ja ilmojen pitelystä koko pitkä jono rupatteli kahdella kielellä, yöllä on ukkostanut ja sadetta saatu. Sain vinkin kanttarellipaikastakin, ei kai ollut minulle se tieto tarkoitettu, mutta laitoin korvan taakse...

      Katsoin mittareita : ulkoläpötila on 28,5, ilman kosteus 99 % ja sen tuntee nahoissaan, ohut puuvillakangas tarttuu kiinni . Ja minä pöllö olen vaan mehua höyrystänyt , tosin ulkona ! Nyt siitä tulee kyllä muutamaksi päiväksi loppu !

    • 4´+12

      Ei kai tää ole samanlainen koppi missä naiset käyvät kilvan kertomassa päivän työnsä.
      Alistettuja naisia varmaan ovat kun tuntemattomille ihmisille pitää toitottaa
      montako marjaa tuli poimittua ja montako piirakkaa paistettua.

      Keskustelua kaivattaisiin.

    • entinen hewonen

      Mitähän jos aloittaisit keskustelun, aloituksia kaivataan.
      On aivan turhaa olla ylimielinen ja vähättelevä, koska aloittaja antaa vapaat kädet kirjoittaa mistä kukin haluaa.
      Taitaa olla vain 4 12 jolla ei oikein ole ystäviä eikä juttukaveria, kuitataan kaikki halvalla öykkäröinnillä.
      Pruu Polle älä kaki aisalle..

    • Voi voi! Olettepa te tarkkoja. En paljonklaan ajatellut kun tuon avauksen tein.

      Kun kysytte, ketkä me? Vastaan, palstalaiset,

      Kirjoittavathan "kaikki joka paikkaan".

      Kahvipirttiin en enää mene, siellä on niin suljettu "Pirttitunnelma".

      Kopissa on kyllä virtuaalitilaa tarpeeksi. Tarjoilua ei ole mutta nyyttikestit ym. ajanvietteet ovat sallittuja ja toivottuja.

      • wiiwidear*

        kukas tykkää äidistä, kukas isästä, niinkö se meni


    • Atolfia

      Kyllä ymmärsin hyvin tarkoituksesi, Ruuneperi. Kaikki eivät uskaltaudu tuonne kahvipirttiin. Niinpä varmaankin ajattelit, jos tästä muodostuisi sellainen "soppi", mihin uskaltautuisi jokainen piipahtaa. Kertoa vaikka päivän kuulumiset, vaikka sitäkin tuntui joku viestittäjä väheksyvän.

      Täällä ovat kävijät harventuneet, mutta senhän hyvin ymmärtää, koska ihmisillä on kaikenlaisia kesäsuunnitelmia. Niinhän pitää ollakin. Kesä on lyhyt. Pimeä, pitkä talvi on edessä. Silloin vähemmän liikutaan ja enemmän kenties on aikaa istua netissä.

      Otin osaa tähän, koska tuntui olevan heitäkin, jotka tämänlaisenkin ketjun lyttyyn löivät. Älä lannistu. Osanottajia varmaan riittää.

      • Kiitos ystävällisistä ajatuksista. Täällähän yleensä halutaan loukata ja se, kokemuksestani, sattuu.

        Tällainen soppi sopii erityisesti itselleni, sillä kirjoitaan yleeensä paljon ja palsta on usein "hienoa nimimerkkiäni" täynnä. Edellinen on palstalaisten käyttämä ilmaisu itsestäni.

        Hyvää yötä!


      • tallukkatyttö
        Ruuneperi kirjoitti:

        Kiitos ystävällisistä ajatuksista. Täällähän yleensä halutaan loukata ja se, kokemuksestani, sattuu.

        Tällainen soppi sopii erityisesti itselleni, sillä kirjoitaan yleeensä paljon ja palsta on usein "hienoa nimimerkkiäni" täynnä. Edellinen on palstalaisten käyttämä ilmaisu itsestäni.

        Hyvää yötä!

        Eräs ehdotus "punaiseksi langaksi": ei arvostella, siis ei loukata, toisiamme, toistemme kirjoituksia, esitetään kysymyksiä tarpeen mukaan ja kerrotaan omia kuulumisiamme, ajatuksiamme.... Ei kaikkea silti tarvitse hyväksyä, pitäkäämme se tieto itsellämme ja jätetään kertomatta.... Olisko perin liian hienotunteista? Näinhän esim. jotkut blogitkin toimivat, ei tarvitse eikä pidä joka sanaa kommentoida..


      • tallukkatyttö kirjoitti:

        Eräs ehdotus "punaiseksi langaksi": ei arvostella, siis ei loukata, toisiamme, toistemme kirjoituksia, esitetään kysymyksiä tarpeen mukaan ja kerrotaan omia kuulumisiamme, ajatuksiamme.... Ei kaikkea silti tarvitse hyväksyä, pitäkäämme se tieto itsellämme ja jätetään kertomatta.... Olisko perin liian hienotunteista? Näinhän esim. jotkut blogitkin toimivat, ei tarvitse eikä pidä joka sanaa kommentoida..

        Kovin haluaisit rajoittaa keskusteluja.

        Eri mieltä oleminen on perusvaatimus keskusteluille. Tuo ei ntarkoita riitelyä tai muiden tuomitsemista. Arvostella pitää jos aihetta on, perustelu on tietysti välttämätöntä.

        "ei tarvitse joka sanaa kommentpoida" oli viimeinen lauseesi. Minä suomentaisin tuon sanomalla, ettei pidä saivarrella vaan keskustella laaja.alaisesti muita kunnioittaen.

        Harva täällä, jos kukaan, pystyy antamaan tarkkoja ohjeita tai neuvoja.

        Kukin esiintyköön omana itsenään, taitoineen ja puutteineen.

        Jos joku yrittää ylittää itsensä, hän epäonnistuu varmasti jokaisella yrittämällä.

        Tunne oma arvosi, anna arvo toisillekin! Sinä vanha, hyvä ohje meille kaikille.

        Nyt toivotan hyvää aamua! kello on kohta 01.30


    • Eriseuraisuutta ja

      klikkiytymistä . Se on paha ihan missä vaan.
      Esim. työpaikalla.
      Avauksesi Runeperi kun teit toisen eriseuraisen klikin varmaan tarkoituksella, paljastaa juuri sen.

    • tikkujalka-akka

      Keskustelun ei kai tartte olla kokous,
      jossa pyydetään puheenvuoroja tarkkaan sovituista aiheista tarkkaan sovittuine vastauksineen, mä ymmårsin jutun näin.

      Elämään kun mahtuu monenmoista.
      En usko myöskään että Ruune haluaa vain tarkkaan laadittuja asiantuntijalausuntoja, ihan tavallista arjen höpötystä minäkin vain pystyn laatimaan. Vai kuinka...?

      Ja jos tykkää pussata ja halata, niin tarvitaanks siihenkään ain yleisöä?


      Hyvää päivänjatkoa Ruuneperi ja kumppanit.

      Ukkosmyräköitä on ollut, toivottavasti tornadot ei tempaa koppias taivaan tuuliin!

      • Toivottavasti palstamyräkät eivät tähän koppiin yllä-

        Hyvin olet oivaltanut ajatuksiani. Vapaata keskustelua haluan itse kultakin.

        Virtuaalihalausta ja pussaustakin voidaan harrastaa.


    • 70+

      Minullekaan ei Kahvipirtti sopinut. Kävin täällä pari kuukautta sitten viikon verran
      ja joka aamu oli pitkiä tarinoita kahvipirtissä samoilta nimimerkeiltä.
      Kuulosti ystäväpiiriltä johon ei halunnut tunkeutua.

      Viime aikoina olen kuin kulkuri kiertänyt ja lukenut eri palstoja.

      • 99JA66

        Ihan samat ajatukset.
        En käy lukemassa heidän tarinoitaan Kahvipirtissä, liian korkea KYNNYS.
        Ruuneperi on hyvä kirjoittaja joka on saanut potaskaa silmillensä, mutta jaksaa olla mukana. Hyvä kun on tilaa kaikille ja mahtuuhan täällä ohittamaan sellaisen mistä ei piittaa. Paljon muita palstoja on olemassa ja aina ei tee edes mieli ottaa kantaa. Täällä poikkeaminen on poikkeus säännöstäni, suomi 24 palstat yleensä ohitan, eihän täällä mikään edes toimi kunnolla.


    • Samoin

      ja se onkin paras tapa täällä. - Kulkuri huoleton köyhä ja koditon...

    • Kaksi koppia

      tai pirttiä palstalla eikä sidota kuulemma käsiä.

      • Katleija(keksijä)

        Kaikki kuitenkin 7-kymppisten leppoisalla kahvipöydällä. Mietin aloitusten nimiä. Joskus laitoin Kansanradion. Koska ponnulauta uimarannalla on ollut taas käytössäni tänä kesänä, voisi sekin hyvin käydä aloituksesta.

        Aatelkaa, sitä voisi ottaa vauhtia ja sukeltaa keskusteluun vaikka pää edellä. Voisihan siitä tulla vaikka makopritsi, aijj, aijj, kun se sattuisi, mutta uusi yritys ja lopulta voisisiitä tulla vaikka voltti ja hieno veteenmeno eli munalukko.
        Munalukossa vesi ei paljoakaan roisku.


      • Lorena'
        Katleija(keksijä) kirjoitti:

        Kaikki kuitenkin 7-kymppisten leppoisalla kahvipöydällä. Mietin aloitusten nimiä. Joskus laitoin Kansanradion. Koska ponnulauta uimarannalla on ollut taas käytössäni tänä kesänä, voisi sekin hyvin käydä aloituksesta.

        Aatelkaa, sitä voisi ottaa vauhtia ja sukeltaa keskusteluun vaikka pää edellä. Voisihan siitä tulla vaikka makopritsi, aijj, aijj, kun se sattuisi, mutta uusi yritys ja lopulta voisisiitä tulla vaikka voltti ja hieno veteenmeno eli munalukko.
        Munalukossa vesi ei paljoakaan roisku.

        Ihmettelen muuttuuko sitä iän mukana ilmapuntariksi, siltä näyttää. Ennen ukkosta kauhean painostava olotila, hikoiluttaa, päätä kivistää kertakaikkiaan vetämätön olo. Nyt kovilla helteillä nivelissä kolotusta jalat kuin tonnin painoiset. Pakko suihkutukset parin tunnin välein.
        Iho alati kostea vaatteiden vaihtoa ja pyykin pesua, talkkia, talkkia ihoon kaikkialle.

        Sorry vaan, tää nyt on tätä aikaa, minulle ei yksinkertaisesti sovi kuumuus, tulee se syksy ja talvi---mutta silloinkin on ne ilmojen muutos vaiheet.

        Kiva kun Katleijakin taas antaa kuulua itsestään joukossa mukana.


      • Katleija,se vanha
        Lorena' kirjoitti:

        Ihmettelen muuttuuko sitä iän mukana ilmapuntariksi, siltä näyttää. Ennen ukkosta kauhean painostava olotila, hikoiluttaa, päätä kivistää kertakaikkiaan vetämätön olo. Nyt kovilla helteillä nivelissä kolotusta jalat kuin tonnin painoiset. Pakko suihkutukset parin tunnin välein.
        Iho alati kostea vaatteiden vaihtoa ja pyykin pesua, talkkia, talkkia ihoon kaikkialle.

        Sorry vaan, tää nyt on tätä aikaa, minulle ei yksinkertaisesti sovi kuumuus, tulee se syksy ja talvi---mutta silloinkin on ne ilmojen muutos vaiheet.

        Kiva kun Katleijakin taas antaa kuulua itsestään joukossa mukana.

        Hei Lorena*!
        Minä olen suhtautunutt positiivisesti kirjoittamattomuuteeni. Olen tullut siihen tulokseen etten ole vielä pahasti dementoitunut, vaikka nimien mieleen palauttaminen vaivaa, mutta sehän on aika viaton vaiva puolessa välissä kahdeksaakymppiä.
        Muisti pelaa kai vielä sen verran ettei tule toisteltua samaa asiaa monta kertaa, niin kai minä olen sitten jo reppuni tyhjentänyt täällä eli melkein kaikki on tullut sanottua. Annanpa kuitenkin pienen elonmerkin itsestäni, sillä joku harva tuttu mohikaani täällä vielä mukana on. Kun viimeinenkin häipyy, häivyn minäkin.

        Minulle ei kertakaikkiaan riitä pelkkä viesti, haluan "nähdä" myös ihmisen sen takaa. Jossain vaiheessa palsta on antanut paljon juuri niin, että on lähemmin saanut tutustua eräisiin vaikka ei olla nokakkoin tavattukaan, muutamia kuitenkin. Kaikki olette rikastuttaneet persoonallisuuksinenne. Siksi on mukava lukea nitä käytte kirjoittamassa.

        ps. minä ole aika hyvä kestämään niin kylmää kuin hellettä. Helteellä tulee huokaistua, että mikäs minun on ollessa, onneksi ei tarvitse olla enää töissä hikoilemassa.


      • Makriina ek
        Katleija(keksijä) kirjoitti:

        Kaikki kuitenkin 7-kymppisten leppoisalla kahvipöydällä. Mietin aloitusten nimiä. Joskus laitoin Kansanradion. Koska ponnulauta uimarannalla on ollut taas käytössäni tänä kesänä, voisi sekin hyvin käydä aloituksesta.

        Aatelkaa, sitä voisi ottaa vauhtia ja sukeltaa keskusteluun vaikka pää edellä. Voisihan siitä tulla vaikka makopritsi, aijj, aijj, kun se sattuisi, mutta uusi yritys ja lopulta voisisiitä tulla vaikka voltti ja hieno veteenmeno eli munalukko.
        Munalukossa vesi ei paljoakaan roisku.

        Hehe, Katleija, meillä päin sanotti "mahaplaiskis". Kyllä se oli aika kokemus, jos hyvin osui veteen koko leveydellään.

        Tyylikkäästi hypättiin jalat edellä ja nenästä kiinni pitäen.
        Minä menin aina hurjan syvälle ja uin kaikkien kauhistukseksi pitkät pätkät veden alla. Luulivat aina että oli hukkunut siihen loikkaan.
        En ikinä oppinut pulpahtamaan kuin korkki sukelluksen jälkeen. En vieläkään tiedä miten se tapahtuu.


      • Katleija
        Makriina ek kirjoitti:

        Hehe, Katleija, meillä päin sanotti "mahaplaiskis". Kyllä se oli aika kokemus, jos hyvin osui veteen koko leveydellään.

        Tyylikkäästi hypättiin jalat edellä ja nenästä kiinni pitäen.
        Minä menin aina hurjan syvälle ja uin kaikkien kauhistukseksi pitkät pätkät veden alla. Luulivat aina että oli hukkunut siihen loikkaan.
        En ikinä oppinut pulpahtamaan kuin korkki sukelluksen jälkeen. En vieläkään tiedä miten se tapahtuu.

        Makriina!
        Siitä sukeltelemisesta sen verran vielä, että pojanpojan mieliksi hyppäsin poikkeuksellisesti ponnulta jalat edellä enkä hoksannut sulkea sieraimiani, niin tosiaan vesi täytti nokkaonteloni. Oli jo unohtunut sekin, kun aina pää edellä veteen menen.


    • Pulahdus

      Näin helteellä on mukava tehdä tällainen puhepulahdus tuttujen joukkoon.

      Yhtä asiaa ihmettelen ja ihmettelen myös säätieteilijöitä.

      Suoranaista rutikuivuutta on helteen (meinasin kirjoittaa hellyyden) myötä syntynyt ja vettä on taivaalla. Joskus se tulee kummynkin alas ja peittää enemmän kuin vain notkot.

      Miksi ei tuota selitetä, ei edes pohdita?

    • Katleija

      Tänään tulee pysyteltyä sisällä sadekuurojen takia. Jyrähdellyt on koko päivän, mutta ihan kohdalle ei ole osunut muuta kuin sadetta.
      Meillä Turussa on vietetty koko kesän kaupunginosatilaisuuksia, nyt oli vuoro tässä kaupunginosassa. Sattuipa ikävä ilma juhlan kannalta, ainoastaan siellä Uittamon lavalla saa katon päänsä päälle, mutta rantajuhlan sade pilaa.
      Tähän aikaan kesää usein on sateita ja ilma on kosteaa, on mätäkuu. Maanviljelijän kannalta katsottuna vilja on vaarassa lakoontua, mutta vihannekset ja sokerijuurikkaat kasvavat että rohina käy. Minun vattunikin salaisessa paikassani kypsyvät ja kasvavat. Mustikat on jo pakastimessa.
      Tästä sen nyt näkee taas, että marjoihinhan se puhe meni lopulta.

      ps. tasan eivät sateet jakaannu pallollamme. katselin luonto-ohjelmaa, jossa aavikon koppakuoriaiset taivalsivat hiekkadynin laelle odottamaan Atlantilta aamuisin nousevaa usvaa, joka koppisen selkäpanssarissa tiivistyi vesipisaroiksi. Siinä kärsä maassa ja peppu pystyssä saa ujutettua sen päivittäisen vetensä juotavakseen. Ei siellä sitten muuta vettä olekaan.

    • mitenkäs

      nämä jutut muka eroaa kahvipirtin jutuista ? Paitsi onko hienompaa kun Ruuneperi omia suosikkejaan huomioi, vaikkasiitä juuri syyttää kahvipirttiä. Ompas kaksinaamaista peliä !!!

      • Enkö minä ole kohtelias?

        Olen vain todennut, etten viihdy Kahvipirtissä vaikka siellä on vanhoja!! tuttaviani monta.

        Tervehdys vaan Pirttiin!

        Minulle läheisiä kirjoittajia on vain muutamia. Kaikki toivotan silti tervetulleiksi mutta ystävällisyyttä moitteiden sijaaan toivon.

        Jos moititaan kelvottomaksi tai muita kelvottomammaksi, se pitäisi paremmin perustella.

        Itse oletettu täydellisyys jää piiloon kun ei ole tuttua nimimerkkiä.


      • mitenkäs tosiaan

        Pitikö tämän palstan eroittautua jostakin muusta ketjusta?
        En sitä ymmärtänyt, ja menin onneton kirjoittamaan ihan kevyen jutustelun tuohon Katleijan jatkeeksi.
        Yritän malttaa nyt mieleni ja jättää sinulle hyvää tilaa.

        Saako tänne mielestäsi kirjoittaa joku, joka ei yleensä käy pirtissä?
        Ihmettelee Makriina


    • Kahvipirtissä ollaan

      edes kohteliaita toisin kuin Ruuneperi tekee.Vaikka itsehän se ei sitä huomaa.

    • susm.

      Kun istahdin tähän ja lukasin näitä kirjotuksia, tuntui olevan minullakin jotain sanomista. Nyt en vaan saa kootuksi ajatuksiain, mitä olis sanottavaa.
      No,käsipyykkiä just pesin, aikasemmin keitin uuestaan sinnikkäästi raparperi-karpalokiisseliä siinä kaltoin kohdelluksi tulleessa kovia kokeneessa kattilassani enkä tunne itteeni lainkaan alistetuksi kertoessani tämän. Tuo tiedoksi jollekin kirjoittajalle tuolla ylempänä, en viitsi selata eestaas etsiäkseni arvoisaa nimimerkkiä.
      Minusta vaan tuntuu, että kun me naiset olemme hiukan erlaisia kuin miehet !!!, niin kerromme näistä juuri meille "naishöppänöille" iloa tuottavista asioista, vaikkapa puhdas, kirkas ikkuna tai juuripestyt puhtaat matot lattialla...olishan niitä....ja se on ilmeisesti juuri yksi sellainen naisellinen asia. Emme kehu, mutta olemme tyytyväisiä, eikös se ole ihan kiva asia. Ei tarvitse kovin mullistavia tapahtumia iloitakseen.

      Tuo suosikki-asia on minusta aina vaan yhtä kummallinen juttu, miten niin voi jonkun järkiparka ajatella. Onkos nyt tämä nimimerkki ´mitenkäs´minun suosikkini, kun hänelle vastaan, huomioin juuri hänen ajatelmansa.
      Jos ei joku tästä suosikki-pinttymä-ajatuksesta pääse eroon, olkoon pääsemättä. En varmasti rupea häntä edesauttamaan kysymyksessä...miksi joku vastaa vain jollekin, joillekin, kaikille tyhjäpäillekö pitäisi vastailla.

      Ikäväkseni pitää mainita, ettei ole tänne meille päin tullut sitä luvattua ukkosmyrskyä eikä sadetta. Onko taas isänmaan mollaamista, jos sanon, ettei esimerkiksi Etelä-Euroopassa vaikkapa 40-asteen lämpö tuota tällaista ahdistumista, kuten Lorenakin tuolla kertoi kokevansa.

    • vai tyhjäpäille ?

      mikäs ite luulet olevasi, tai onhan sulla useinki ollu pää täyteen juotu tänne kirjottaissas.

    • susm.

      Poikkeuksen teen nyt ja vastaan, tai itsehän jo vastasit kysymykseesi. Mites minä voisinkaan olla sekä tyhjäpäinen että täyspäinen.

    • sinisirkku-

      Vast kotiutuneena tulin kurkkaamaan minäkin uuteen seuranpitorakennelmaan.
      Melko vaihtelevan ilmavaltahan tämä ajatustenvaihto vaikuttaa tutun oloista.
      Rippijuhlat on takanapäin, ja onneksi sadesää ei muuta kuin virkisti ilmaa, katosten ollessa ulkopöydissä suojana.
      Sisällä oli kyllä melkoisen tukalaa, jos ei saanut itseään asetettua tuulettimen ilmavirtaan:D

      Seurustelu ulkona sensijaan oli helpottavaa, tuuli vain ennen sadetta heitti pöytäliinat kasaan, vaan oli meitä suorijoita.
      Katselin lemmikkikania pihanurmella, ei mennyt suojakoppiinsa, vaan nautti selvästi sateesta! Onneksi uukosrintama vain kerran oli aivan päällä täällä kotona, ja jouduin irroittamaan heti johdot tärkemmistä laitteista, huh miten se jyrähti!
      Terveiset vaan Ruunellekin on kiva olla taas mukana!

      • diplomaattista

        käydä samat jutut kertomassa kahvipirttiin, ei voi kuin nauraa. Koitas nyt niitä Ruunen munia kommentoida ettei kahvipirttiläiset suutu. DDDD


      • sinisirkku-
        diplomaattista kirjoitti:

        käydä samat jutut kertomassa kahvipirttiin, ei voi kuin nauraa. Koitas nyt niitä Ruunen munia kommentoida ettei kahvipirttiläiset suutu. DDDD

        Käsittelin siellä keskusteilla olevaa Norjan traagista tapahtumaa, toki palautuen päiväni viettoon:)

        En ymmärrä tuota aloitusta, kun en ole tuosta Tuksusta välittänyt lukea kuin otsikot, joita pakkosyötetään lehtimainoksina täällä.

        Enpä usko *todellisen* miehisyyden kuin naiseudenkaan olevan ns. paljastavuudessa!


    • Atolfia

      Iltaa vain kaikille. Sinisirkulle sanon, että en ole minäkään noita Tuksu- enkä muitakaan sen sortin juttuja seurannut. En ymmärrä lainkaan tuollaisia julkiskerjäläisiä. Kampaamossa olen senverran vilkaissut tuollaisia lehtiä, että tiedän mistä on kysymys.

      No asiaan. Vettä tuli aamutuimaan roimasti ja saman verran antoi hetki sitten oikein kunnon roiskauksen.

      En ole ehtinyt tänään juuri muuta kuin noita punaherukoita säilöä. Niitä on tullut valtavasti. Saapahan koko suku mehua ja hyytelöä. Lämmintä on piisannut sekä sisällä että ulkona.

      Onneksi en hirveästi kärsi yleensä sen kummemmin lämpimästä kuin kylmästäkään. Kaikki käy.

      Tuo Norjan terroristijuttu panee kyllä ajattelemaan, että mahtaako tällaisella helteellä olla jotain tekemistä sen kanssa, että mies saa moisen aatteen lähteä räjäyttelemään keskellä kaupunkia ja ammuskelemaan syyttömiä nuoria. Mielenhäiriöksi tuollainen täytyy luokitella. Eihän nyt täysijärkinen ihminen tuollaiseen ryhdy. Vaikka onhan noita täällä kotoSuomessakin tapahtunut säällä kuin säällä.

      Mielestäni Ruuneperi ei ole millään lailla mollannut Kahvipirttiä. Fakta on kuitenkin, että se on suljetun tuntuinen piiri ja eihän se paha ole. Se on hyvä, että siellä saman henkiset ihmiset löytävät toisensa ja juttu luistaa.

      Toivottavasti täälläkin luistaa ja ilman ilkeyksiä.

      • Tekiköhän Tuksu ihan valtionaisteon kun Kanervalle "lemput´" hankki. Sentään Ulkoministeri!


    • Rauhanomaiseen rinnakkaiseloon pyrin minäkin ihn jokaisen kanssa.

      Hellevalittelut alkavat jo tuntua turhilta. Keho tottuu lämpimään, yöt pitenevät ja syksyn kylmät sateineen pian saapuvat.

      Näyttää siltä, että miespuoliset kirjoittajat ovat lojaaleja Skillanille ja Kahvipirtille. Hyvä, että kirjoituspaikkpoja löytyy ja muitakin avauiksia.

      Huomautuksia ja ilkeyksiä löytyy yksityisille klirjoittajille. Tuollaiset pilaavat palstan henkeä.

    • sinisirkku-

      Aurinko jo kurkkii vastapäisen talon katon yli luoden säteitään iloisena uuteen aamuun. Minua ihan naurattaa kun Ruuneperi rakensi kevytrakenteisen kopin, vaatimattomasti tapansa mukaan:) Ihan hassunhauska ajatusleikki, joka saa hyvälle tuulelle. Puusta ihan rakenteli, vai...:D
      minä siihen sain lavahissin jolla hetkessä ollaan latvuksen alla, tuoksuvassa--mittaamattomassa ilmatilassa.

      Keveästi jalkoja heilutellen lavan reunalla, moikkaan.

      • No joo!

        Ihan raakalaudasta tämän kopperon kyhäsin. Tilaa on hyvinkin vähän mutta virtuaalisesti tähän mahtuu koko maailma.

        Jos joku tuntee ahtautta on hän väärässä paikassa ja silloin ihan reaalimaailmassa.

        Täällä ajatusten pitää liiklkua hyvässä hengessä, tasa-arvossa ja toinen toistensa´kunnioittamisessa.

        Jos joku sallii itselleen oikeuden toisin toimia, hän itse vastaa tekemisistään oman Luojansa edessä.

        En ole eläessäni kuullut, kenekään ihmisen oikeudesta tuomita muita aiheetta,


      • tee ruune ite
        Ruuneperi kirjoitti:

        No joo!

        Ihan raakalaudasta tämän kopperon kyhäsin. Tilaa on hyvinkin vähän mutta virtuaalisesti tähän mahtuu koko maailma.

        Jos joku tuntee ahtautta on hän väärässä paikassa ja silloin ihan reaalimaailmassa.

        Täällä ajatusten pitää liiklkua hyvässä hengessä, tasa-arvossa ja toinen toistensa´kunnioittamisessa.

        Jos joku sallii itselleen oikeuden toisin toimia, hän itse vastaa tekemisistään oman Luojansa edessä.

        En ole eläessäni kuullut, kenekään ihmisen oikeudesta tuomita muita aiheetta,

        niin kuin siinä muita opetat.


      • tee ruune ite kirjoitti:

        niin kuin siinä muita opetat.

        Siihen kovasti pyrin.


    • Vakavaa mietintää:

      Norjassa tapahtuneen hirmuteon tunnemme jo kaikki. Se sisälsi terrori-iskun ja kansanmurhan. akuhistuttavinta on, että tekijä on oman maan kansalainen.

      Tänä aamuna , sunnuntaina, esiintyi tuon hirviömäisen tuhoojan pulustusasianajaja, Tämän mukaan teko oli välttämätön.

      Miksikö ihmettelen?

      Ihmettelen aina tuota tapaa puolustaa rikollisia ja näin saaada tuomio mahdollisimman pieneksi, ikäänkuin mitätöidä tehty rikos.

      Suomessa saanevat kaikki rikolliset puolustusasianajajan Valtion kustannuksella. Oikeinko? Ei minusta!

      Minusta riittäisi se, että selvitettäisiin teko ja sen perusteella annettaisiin tuomio.

      Edellinen varsinkin jos asianomainen osaa kirjoittaa ja puhua.

      Suomi ja muutkin maat näyttävät suojelevan rikollisia., vain nälkään varastettu leipä on tuomittavaa.

    • Kun tässä kopin (majan) rakenteesta on näköjään puhuttu, voi kai itsekukin ajatella majan mielensä mukaisesti. Minusta olis mukavaa, jos maja olis korkeassa lehtevässä puussa, vahvojen oksien varassa, saapihan se olla laudoista tai vaikkapa vilteistä kyhätty. Ihan kuin silloin lapsena , jokainen on varmasti ollut majaa rakentamassa.
      Enhän nyt toki määräilemään ruppee...!!! Mutta kun itse en aina hepposiin ratkaisuihin tyydy, laittasin sinne majaan viel tuulessa heilahtelevat narutikkaat, kerkii kiivetessään pahimmat ärräpäät puotella mielestään. Tai sitten kiivetessään mätkähtää takasin maahan ja tyytyä maasta käsin yksinään kuuntelemaan rupattelua. Kaivertaa se sitten mieltä, kun toisilla on hauskaa...eivätkä sopimattomat huutelut sinne puumajaan kuulukaan.

      Voishan Ruuneperillä olla siel majassa hyvä Brandyryyppy tarjottavana majaan kykeneville. Oltas sitten ihan "täyspäisiä."

      • Ehdotukset ovat hyviä, mutta edellyttävät uuden "pykningin" tekoa.

        Minä ole lopettanut tuon "pää täynnä" olemisen. Kunto ei enää kestä.


    • sinisirkku-

      Ilmeisesti tuomioistuimessa ennen tuomion langettamista, on mahdolliset lieventävät asianhaarat tuotava esiin, johon kyllä tarvitaan puolustuksen puheenvuoroa.

      Nuo puolustusasianajajat haastattelevat tunteja syytettyä, ja muodostavat käsityksensä ihmisestä, kuin tekoon liittyvistä
      seikoista.

      Minusta on hyvä jakaa tuo vastuu, muuten se olisi liian paljon tuomarille, joka
      valamiestiäkin kuullen ratkaisee asian.

      • lehvien lomasta

        Voihan valamiesviestilappu:D


      • lehvien lomasta kirjoitti:

        Voihan valamiesviestilappu:D

        ???????
        Kertoiistko, mitä viestissäsi sanot?


      • sinisirkku-
        Ruuneperi kirjoitti:

        ???????
        Kertoiistko, mitä viestissäsi sanot?

        No kun tuli ensin valaMIESTIÄkin kuullen:D kun piti olla valamiehiäkin kuullen.

        Siinä yhdistyi viestilappukin, jonka he ojentavat tuomarille!

        (Loput kirjeessä, tai tauluna:D)


    • Ongenkohoa seuraan

      toisella silmälläni ja toisella koetan tihruta tämän lomaläppärin näppäimiä, ne kun ovat niin pienet minun nakeilleni.
      Välillä on ahven tullut koukun jatkeena ylös, joten lounaaksi on tiedossa paistettuaja sellaisia.
      Kyllä tämä kirjoittaminen rankkaa hommaa, ihan meinaa kainalot kastua, vai olisiko tuolla säällä siihenkin vaikutusta?

      Lämpimin terveisin
      Jopel

      • Ruuneperi

        Kivoja tärppejä.

        Sinulle ahvenia ja ja tänne koppiin sinunkin viestisi.

        Kirjoitellaan enemmän kun palaat ongelta. Täällä on tullut lähes hirmuisia sadekuuroja. Hissin katolta valui vettä ylimmän kerroksen lattialle.

        Ilmanvaihtiorakennelman katto pettää tms.


    • ullamirjami*

      On se sitte kumma ,ettei nykyään osata edes taloja rekentaa, ennen miehet piirsi Klupiaskinkanteen talon mallin, ja siittä sitte alettiin.

      Niin teki minunkin isä, ja vieläkin on talo hyvässä kunnossa kaksi kerrosta asuttiin siinä .
      Ei ollut hometalo.

      Sotaaikana lähialueelta ihmiset juoksi meidän talon kellarikerrokseen sekun oli maan alla osaksi .
      Voi olla, että se olikin rattosa hetki --äiti keitti jotain lämmintä --ei se kyllä kahvia ollut, kai jotan Voikukan juurista tehtyä korviketta . En muista että me lapsille olis annettu mitään suuhunpantavaa.

      Ja oljilla nukuttiin me lapset, ei osattu pelätä , vaikka pommia putosi kyllä kilometrinpäähänkin-

      No mistä tuollaisetkin tulee mieleen . .

    • Massatuotantoon oli

      pakko mennä, tehdaselementtejä kiireellä, hiukan kananpaskaa täytteeksi ja valmis. UUtta piti jo olla valmiina, 60-luku oli maaltapakoa ja se jatkui. Miten voisi olla yhtä hyvää kuin huolella rakennetu oma talo.

    • moni näistä

      esille otetuista asioista olisi ihan oman ketjun arvoinen. Ei ole hyvä tämmönen, nyt ei kukaan senkään vertaa tee aloituksia, kun on toinen tämmönen "koppi". Ei hyvä !

    • Niin kyllä kyllä

      meil kahavipirtis taas on aina samat assiit.Niiettä se taas voip olla eri pirtti-

      • käpytikkako

        Mikä ettei kertakokeilulla näinkin sopisi 70 ssaan?
        Ei mikään estä tekemästä aloitteita perinteiseen tapaan rintarinnan, vaikka mistä itse on kiinnostunut, vai kuinka ? "moni näistä"


    • Monelle näistä

      ei ehken ole selvinnä,
      ettei tänne monikaan kirjuttele ennee.

    • eipä niin kirjuttele

      moni pois on häippässy kun ei halua kuulua mihinkään leiriin eikä ilkiä katella näitä persiin nuolemisia.

    • juu kilvan oikein

      siinä vanhempi ja nuorempi samalla aukolla

      • lukija***

        Kuinka voi olla noin ruma ajatusmaailma? Kaikki pyörii p***''n ympärillä?

        Hui kauhistus sentään!


      • Missäs hilema

        Missäs hilema luuraa, ei oo näkynnä vaan pitäs jo ilimaantua palstaoille!


      • ``````
        lukija*** kirjoitti:

        Kuinka voi olla noin ruma ajatusmaailma? Kaikki pyörii p***''n ympärillä?

        Hui kauhistus sentään!

        Älä välitä, ainahan lopussa kerääntyvät haaskat nokkimaan, kun eivät muuta voi.


      • Oleko raato???
        `````` kirjoitti:

        Älä välitä, ainahan lopussa kerääntyvät haaskat nokkimaan, kun eivät muuta voi.

        ??? Kun haaskat kokkoontuvat tähtesi? sanojesi mukkaa.


    • Atolfia

      Noissa loppuosan viesteissä kuultaa taas tuo kateus. Miksi ei nämä kadeviestien kirjoittajat avaa omaa "keskustelusalia", jos koppi liian pieneltä tuntuu ja jos sattuu vielä olemaan ahtaan paikan kammo. Minkä ihmeem takia koppiin ahtautuu, jos ahtaalta tuntuu.

      Kommentteja on ihan mukava kuulla, mutta ilkeilemällä ei edisty minkäänlaiset juttutuokiot.

      Olen minäkin tuota puolustusasianajajan vakanssia miettinyt. Valtavia summiahan ne perivät joka jutusta ja valtio useimmiten kaiken maksaa, harvalla on omaa rahaa ja miksipä itse maksaisikaan, kun on niin höveli laki, että muutenkin selviää.

      Onhan se hyvä, että rikos perusteellisesti setvitään, mutta hyvä puolustusasianajaja voi saada pahankin rikoksen tuomion minimiin, joka ei mielestäni ole hyvä asia. Onhan näitä tuomioita nähty, esim. raiskausrikoksissa ja mm:ssa oli tämä Auran juttu (miehen tappo), jossa loppujen lopuksi pääsi asianomainen kuin koira veräjästä.

      Ei laki ole sama kaikille, kyllä se paljon riippuu tuosta puolustusasianajajasta.

      • sinisirkku-ek

        Niin, ihmisen oikeiudentaju ja moraali on ne joiden varassa he toimivat. Joskus olen keskustellut lapsuuden ystävättäreni miehen kanssa, joka on tunnettu Suomessa hyvänä ja oikeudenmukaisena miehenä.
        Oli valaisevaa kuulla mielipiteitään silloin.
        Muutenkin pitkäaikainen perheystävyys jo kertoo elämänmyönteisyydestään ihmisenä, humanistinakin ja hyvin huumorintajuisena:) myöskin jämeränä tarvittaessa.

        Harmittaa kun siirtyessäni Fairfox selaimeen, se ei hyväksy salasanaani kirjautumisessa! Selain on parempi ja nopeampi kuin Safari, joka ei mahduttanút KahviPirtin pituutta jumiutumatta.

        Olkoon huomiseen jos pitää sitten vaihtaa salasana, kun tuo ilmoittaa niin. Kunhan saan pitää nimimerkkini edes, tässä tekniikan puutteissa:D heippa vaan

        Valikoiva tuntuu olevan kettufoxi !


      • sinisirkku-ek kirjoitti:

        Niin, ihmisen oikeiudentaju ja moraali on ne joiden varassa he toimivat. Joskus olen keskustellut lapsuuden ystävättäreni miehen kanssa, joka on tunnettu Suomessa hyvänä ja oikeudenmukaisena miehenä.
        Oli valaisevaa kuulla mielipiteitään silloin.
        Muutenkin pitkäaikainen perheystävyys jo kertoo elämänmyönteisyydestään ihmisenä, humanistinakin ja hyvin huumorintajuisena:) myöskin jämeränä tarvittaessa.

        Harmittaa kun siirtyessäni Fairfox selaimeen, se ei hyväksy salasanaani kirjautumisessa! Selain on parempi ja nopeampi kuin Safari, joka ei mahduttanút KahviPirtin pituutta jumiutumatta.

        Olkoon huomiseen jos pitää sitten vaihtaa salasana, kun tuo ilmoittaa niin. Kunhan saan pitää nimimerkkini edes, tässä tekniikan puutteissa:D heippa vaan

        Valikoiva tuntuu olevan kettufoxi !

        Merkillistä!

        Mistä ihmeen syystä käytät Fairfoxia tai muuta selainta. Olen minäkin noita selaimia kokeillut mutta Internet Explorer on osoittautunut parhaaksi.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Merkillistä!

        Mistä ihmeen syystä käytät Fairfoxia tai muuta selainta. Olen minäkin noita selaimia kokeillut mutta Internet Explorer on osoittautunut parhaaksi.

        Minulla on Internet Explorerin lisäksi sekä Google Chrome että Firefox. Näitä toisia käytän esim. pelatessani pasianssia netissä, sillä ne toimivat ketterämmin kuin Explorer sellaisissa tarkoituksissa. Muuten kyllä Explorer on se varsinainen nettiselaimeni. Eri tarkoituksiin sopii siis jokin selaimista paremmin.


      • sinisirkku-
        Ruuneperi kirjoitti:

        Merkillistä!

        Mistä ihmeen syystä käytät Fairfoxia tai muuta selainta. Olen minäkin noita selaimia kokeillut mutta Internet Explorer on osoittautunut parhaaksi.

        Internet Explorer oli Acer:issani, mutta tässä Mac Book:issa oli Safari aloittaessani. Se jumiuitui kiusallisesti ja odotutti, joten kokeilen nyt Fairfox'ia.
        Nopeus on parempi ja sain tuon salasanani hyväksytyksi. Hieman eri temppuja tällä on luonnollisesti ja saatoinhan tehdä jonkin virheen itse.

        Käyköhän Int. Explorer sitten tähän tietokoneeseen on arvoitus, se kun on tutuin minullekin.

        Kaikkihan nämä tulevat tutuiksi omine ominaisuuksineen.

        Tällä hetkellä kaikki hyvin:D


      • sinisirkku- kirjoitti:

        Internet Explorer oli Acer:issani, mutta tässä Mac Book:issa oli Safari aloittaessani. Se jumiuitui kiusallisesti ja odotutti, joten kokeilen nyt Fairfox'ia.
        Nopeus on parempi ja sain tuon salasanani hyväksytyksi. Hieman eri temppuja tällä on luonnollisesti ja saatoinhan tehdä jonkin virheen itse.

        Käyköhän Int. Explorer sitten tähän tietokoneeseen on arvoitus, se kun on tutuin minullekin.

        Kaikkihan nämä tulevat tutuiksi omine ominaisuuksineen.

        Tällä hetkellä kaikki hyvin:D

        Eiköhän Internet Explorer ole ladattavissa myös Mac-koneille, pitää vain silloin valita Mac-versioille tarkoitettu lataustiedosto. Googlella löytynee. Töissä - eli siis vuonna yksi ja kaksi - käytin Mac-koneita, joten kovin en ole perillä enää, mikä siinä hyvin toimii ja mikä ei.
        Safarista minulla ei liene kokemusta, en ainakaan muista, lahopää kun olen, mutta Opera oli kätevä myös.

        Postin tiedoston vain useamman kirjoitusvirheen takia ja se oli itse asiassa tämä sama viesti.


      • tinat kirjoitti:

        Eiköhän Internet Explorer ole ladattavissa myös Mac-koneille, pitää vain silloin valita Mac-versioille tarkoitettu lataustiedosto. Googlella löytynee. Töissä - eli siis vuonna yksi ja kaksi - käytin Mac-koneita, joten kovin en ole perillä enää, mikä siinä hyvin toimii ja mikä ei.
        Safarista minulla ei liene kokemusta, en ainakaan muista, lahopää kun olen, mutta Opera oli kätevä myös.

        Postin tiedoston vain useamman kirjoitusvirheen takia ja se oli itse asiassa tämä sama viesti.

        Juu, ja sitten tein uusia kirjoitusvirheitä ... eli tosin hyvin pyyhkii täällä. :)


      • sinisirkku-
        tinat kirjoitti:

        Juu, ja sitten tein uusia kirjoitusvirheitä ... eli tosin hyvin pyyhkii täällä. :)

        Joskus ne on ihan hauskoja postijooneja:D


    • Susmorsian sai minut leppoisalle tuulelle kysellessään, miten voi olla samaniaikaisesti sekä tyhjäpäinen että täysipäinen.
      Sen sijaan mielestäni ajatus puuhun rakennetusta majasta köysitikkaineen ei ole hyvä. Miten sinne kiipeäisivät liikuntavammaiset?

      Ullamirjamin kanssa olen samaa mieltä siitä, että ne tupakkiaskin kanteen suunnitellut talot olivat sekä terveellisiä että kauniita.
      Itselläni on onni asua paikalleen punatiilistä muuratussa talossa, mutta hirvittää ajatellakin, että ihmiset joutuvat elämään niissä elementtitaloissa, joissa kaikuu ja kohisee ja naapurien kolahdus tai älähdys kuuluu alas, ylös ja seinänaapuriin.

      Ja kuka hemmetin arkkitehtuurin nero keksi tuoda eteläisten maitten tasakattoiset talot Suomen pelloille! Tällaiset laatikkokylät ovat kaikkea muuta kuin kauniita, ja niitä piirreltäessä on unohtunut kokonaan, että maassamme saattaa joskus olla talvikin.
      Usein nämä tasakatot onkin jälkeenpäin korjattu taite- tai ainakin pulpettikatoiksi.
      Se vain on vaatinut melkoisen paperisodan ja rahanmenoa.

      Yksi hyvä puoli näissä laatikkotaloissa on:
      Niitä ei ole suunnitellut kuuluisuus A, eikä alkuperäispiirustusten mukaan niissä ole tarvinnut käyttää C:n marmoria.

      • Hei "Velmu"

        Sinua olenkin oikein kaivannut, sinulta kun löytyy tuota asiallista ja kyvykästä sanomista.

        Minä muuten asun tuollaisessa moittimassasi kerrostalossa. Äänieristys on niin viimesen päällä hyvä, ettei hiiskaustakaan kuulu naapureista. Katumeluakaan ei kuulu kuin kesällä kun parvekkeen ovi auki, muuten ei.

        Ole samaa mieltä noista muista mainitsemistasi asioista.

        Hometaloja et muistanut, liekö syytäkään. Entisajan atloissa, niissä tupakkiaskin kannelle suunnitelluissa, ei home viihtynyt kun ei ollut muoveja tiivistämässä. Mitenkähän niitä nykysuunnittelijoita opetetaan?

        Kesän jatkoa vaan sinne tiilitaloosi.


      • Nii-iih, Ruuneperi. Mitenkäs esimerkiksi tämmöinen mummeli pääsee sinne puussa kiikkuvaan majaan, kun polvi ei salli suurempia kiipeilyjä, ainakaan ennen tekoniveltä. Maalla kävely kyllä vielä onnistuu mainiosti, mutta tuo puuhun kiipeily! Olisko jonkinlaista kevythissiä tarjolla? Pitäisikö kerätä vaikka kolehti, jotta senkin kevytvinssin voisi kyhätä? Vai ymmärsinkö väärin eikä kevytkoppisi olekaan yläilmoissa?

        Kahvipirtistä en tiedä höykäsen pölähtävää, kun olen joskus vuosia sitten vain vilkaissut, mutta kai se on kiva paikka sinne kotiutuneille eikä siinä mitään pahaa liene, että jossakin viihtyisän kotinsa löytää. Sellainen vain vaatisi tietenkin innokkaampaa palstoilla käymistä eikä satunnaisia käväisyjä. Ei pysy asioiden tasalla. Joten jokaisella valinnan varaa, kopitella tai olla kulkuri kulkevainen.


      • tinat kirjoitti:

        Nii-iih, Ruuneperi. Mitenkäs esimerkiksi tämmöinen mummeli pääsee sinne puussa kiikkuvaan majaan, kun polvi ei salli suurempia kiipeilyjä, ainakaan ennen tekoniveltä. Maalla kävely kyllä vielä onnistuu mainiosti, mutta tuo puuhun kiipeily! Olisko jonkinlaista kevythissiä tarjolla? Pitäisikö kerätä vaikka kolehti, jotta senkin kevytvinssin voisi kyhätä? Vai ymmärsinkö väärin eikä kevytkoppisi olekaan yläilmoissa?

        Kahvipirtistä en tiedä höykäsen pölähtävää, kun olen joskus vuosia sitten vain vilkaissut, mutta kai se on kiva paikka sinne kotiutuneille eikä siinä mitään pahaa liene, että jossakin viihtyisän kotinsa löytää. Sellainen vain vaatisi tietenkin innokkaampaa palstoilla käymistä eikä satunnaisia käväisyjä. Ei pysy asioiden tasalla. Joten jokaisella valinnan varaa, kopitella tai olla kulkuri kulkevainen.

        Juuri tuon takia rakensin kopin maahan. En minäkään pysty kiipeämään ja koppiin pitää päästä kaikin kulkuvälinein.

        Olisikohan ollut parempi tehdä mukautuva Simsalabim-halli, johon vöisi ajaa sisään kaikilla kulkupeleillä.

        Mukavaa on kun pitkään palstalla olleet ta heti tutuiksi ja ystäviksi tulleet tänne löytävät.

        Tulkaaa nyt kaikki uudetkin sentään aiheinennne keskustelemaan.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Juuri tuon takia rakensin kopin maahan. En minäkään pysty kiipeämään ja koppiin pitää päästä kaikin kulkuvälinein.

        Olisikohan ollut parempi tehdä mukautuva Simsalabim-halli, johon vöisi ajaa sisään kaikilla kulkupeleillä.

        Mukavaa on kun pitkään palstalla olleet ta heti tutuiksi ja ystäviksi tulleet tänne löytävät.

        Tulkaaa nyt kaikki uudetkin sentään aiheinennne keskustelemaan.

        Hyvä, sitten pääsevät pyörätuoleilla ja rollaattoreillakin kurvailevat avaraan ilmavaan koppiisi, kunhan et ole rakentanut koppiasi niin avaraksi, että erehdyksissä painelee läpi ja ohi huomaamatta, että koppi meni jo. :) No, ehkä vauhti ei rollaattorilla ole niin huima kuitenkaan. Mutta avara koppi, ahdistamaton, on hyvä olla maan pinnalla tämänikäisillä. Kun sitä paitsi potee korkean paikan kammoa, niin maja puussa saa olla ihan rauhassa erakoille.


    • sanassa sanotaan

      että tiilitalossa asuu onnellinen perhe

    • Laritsa M

      Kannatan. En lue koskaan Kahvipirttiä enkä osaa/halua ottaa kantaa siihen. Sillä on varmasti tilauksensa. Jos se taas on yhden henkilön juttu, saa tämä henkilö siitä terapiansa. Meille kaikille on tilaa. Onnea Kahvipirtille.

      • Lorena*

        Tänään sanonnan mukaan Jaakko heittää kylmän kiven järveen. Saa nähdä alkaako uimavesi viilentymään. aamu uinti naapurin rouvan kanssa antoi tosi virkistävän tunteen, kotiintultua uudet kaffeet ja koneelle lukemaan mieluisia juttuja.

        Aika kuluu ihmeellisen nopsaan, tänään maanantai pian onkin sitten jo loppuviikko ja elokuu kolkuttelee tuloaan. Räystäspääskyset ovat tyhjentäneet pesänsä. Sellainen viserrys ja kiitolento heti aamuisin pesäpaikan ympäristössä, aivan kuin kiittelisivät rauhallisesta pesäpaikasta. Olen ihmetellyt miten pienestä raosta emot menivät pesiinsä. Mukava on seurailla lintujen eloa kahvikuppi kädessä parvekkeella.
        Antoisaa maanantai päivää kaikilla mausteilla palstalaisille.


      • Lorena*
        Lorena* kirjoitti:

        Tänään sanonnan mukaan Jaakko heittää kylmän kiven järveen. Saa nähdä alkaako uimavesi viilentymään. aamu uinti naapurin rouvan kanssa antoi tosi virkistävän tunteen, kotiintultua uudet kaffeet ja koneelle lukemaan mieluisia juttuja.

        Aika kuluu ihmeellisen nopsaan, tänään maanantai pian onkin sitten jo loppuviikko ja elokuu kolkuttelee tuloaan. Räystäspääskyset ovat tyhjentäneet pesänsä. Sellainen viserrys ja kiitolento heti aamuisin pesäpaikan ympäristössä, aivan kuin kiittelisivät rauhallisesta pesäpaikasta. Olen ihmetellyt miten pienestä raosta emot menivät pesiinsä. Mukava on seurailla lintujen eloa kahvikuppi kädessä parvekkeella.
        Antoisaa maanantai päivää kaikilla mausteilla palstalaisille.

        Toivottavasti kukaan lukijoista ei ärsyynny tästä jutusta.
        Tunteeni ovat pinnassa, en voi mitään.

        Avasin nettipostini äsken, siellä lapseni lähetti eilen olleen nimipäiväni johdosta. onnittelut mielimusiikkini välityksellä. Uskallan avata tähän linkin koska sieluni on onnesta aivan auvoinen,näin kauniistiko hän ajattelee minusta. Avaamalla "näytä lisää" tulee saksankielinen sanoitus lauluun.
        http://www.youtube.com/watch?v=BndcPHgqKrY&playnext=1&list=PL06F9D8414B7A8791


    • Aamutervehdys itsellesikin!

      On se hyvä, että edes luontokappaleet saavat ja voivat iloita elämästään. Pikkulintujen paluulento voi päättyä kyllä "Berlusconin pataan"

    • Ramoona*

      Hyvinhän tämä ketju on saanut kirjoittajia liikkeelle suopeassa hengessä , eli tämäntapaisilla pilttuilla on paikkansa. Alkureaktiona hiersi se, että lähdettiin liikkeelle viittaamalla Kahvipirtissä viihtymättömyyteen. Minä olen aina viihtynyt siellä, vaikka olenkin niitä sen satunnaisia kulkijoita , ja löytänyt itselleni mieluisia ketjuja ja kirjoittajia muualtakin, onhan koko ikäpalsta leppoisaksi kahvipöydäksi nimetty. Minua ei vaivaa, vaikka Ruuneperin tai jonkun muun aloituksia olisi sivulla yhtä aikaa monta, aktiivisuuttahan se vain on ja niistä voi ottaa tai jättää.

      Mielelläni kahvittelisin kesäisin romanttisessa huvimajassa, mutta puun oksan haarassa olevat majat ne vasta mieluisia ovatkin. Jos siellä korkeuksissa vaikka saisi avarampaa ja raikkaampaa näkemystä asioihin. Köysitikkaat voi vetää ylös ja siten säädellä, keitä sinne majaan pääsee. Kiinteät tikapuut sopisivat palstan henkeen paremmin, tukevat kaiteet vielä, niin ei horjahtele alas. Aina olisi auttavia käsia vetämässä majaan, toisia tuupaamassa persuuksista ylöspäin. Miksei tuulentupakin ikäänkuin majan haaveilukabinettina olisi kiva...

      Lorenalle terveiset, ollaanhan mekin vanhat tutut, useammaltakin palstalta. Täällä alkaa olla sinilevää niin paljon, että vain sopivilla tuulilla löytää raikkaan uimapaikan, veden lämpötila kyllä hellii. Kesäisiä mausteita kaikille aisteille haalimaan tästä itsekukin !

      Hyvää jatkoa kaikille hyvässä hengessä tehdyille aloituksille !

      • Mitta maarit

        JOpas jotakin, löytyi uusi koppi kirjoitushaluisille! Toivottavasti koppi pysyy kasassa, vaikka onkin vain raakalaudoista kyhätty.
        Kesä on köllötellyt jo Jaakon päivään, enkä vieläkään ole talviturkkia pois heittänyt, ilmankos olen hikoillut kuin sika, mutta vielä kerkii.
        Tänään on vähän viileämpi päivä, ainakin pari astetta, ja aion tehdä päivän hyvän työn, olen nimittäin luvannut viedä lähes 80 vuotiaan mummelin päiväkävelylle joen varteen. Mummo kun valitteli, ettei yksin viitsi lähteä köpöttelemään, joten kävelytaito on huonontunut vallan hirmuisesti. Keppi hällä on apuna, joten hiljaa hyssytellään eteenpäin, välillä istahdetaan kioskin terassille nauttimaan virvokkeita, suuria haaveita ei tarvita, kun vain joku mukana kulkee.
        Hyvää päivän jatkoa kaikille mukaville kirjoittajille! Nyt menoksi.


      • Hyvä pointti Ramona

        niitä köysitikkaita ei saa vetää täällä ylös, niin tehtii kakaroina kun ei haluttu muita päästää sinne meidän ikiomaan majaan.


    • sinisirkku-ek

      Hauskasti on monet ilmaisseet omia *lisätoiveitaan* keskustelukopin muotoon, josta kirjoittajien erilaisuus ja personallisuus kivasti ilmenee.

      Toin mukanani tuohitorven riippumaan puunoksaan. Sillä voi jokainen halutessaan kokeilla äänen kantavuutta.
      Siihen puhaltaessa saattaa jopa kaiku vastata!

      o ° Pienellä °pajupillillä soittelen aamupäivä tervehdykseni:
      °°°0°o° °°°o°°
      °
      PS. Ihana pyykinkuivatussää, ei tarvitse silittääkään!

    • Katleija

      Pakko kertoa mistä talven mustaviinimarjat poimin eilen. Tapanani on käydä sauvalenkillä läheisessä metsässä, jossa hyvin epätasaisessa mäkimaastossa polveilee metsäpolkuja kuntolenkin lisäksi. Se on hyvää tasapainoharjoitusta samalla.
      Kauempana on vanha kaatopaikka, jonka luonto on maisemoinut. Sinne kuljetetun maa-aineksen mukana on tullut kurtturuusua, orapihlajoita, lupiineja ja vattuja mm. Onpa siellä minua varten pari mustaviinimarjapuskaakin, jotka ovat tarjonneet marjansa muutamana vuotena. Viime vuonna ei ollut yhtään marjaa, mutta nytpä taas oli.
      Minulla on varalla aina muopussi taskussa metsälenkillä, jospa vaikka kanttarelli tielle sattuisi, joten se täyttyi nyt mustaviinimarjoista. Taatusti myrkyttömiä ovat, luonnonmarjoihin verrattavia.

    • sinisirkku-

      Uhh,--- puutarhan paahteesssa työskenneltyäni pujahdan viileään varjoon tänne minäkin.
      Jouduin napsimaan koriste omppupuun oksia ja säkillinen hyväntuoksuisia pätkittyjä oksasilppuja lehvineen, olis kiva siroitella lattialle kuivamaan:D Pienemmän tilan veisivät kuivattuina, ne kun tuoksuu niin hyvälle!
      Ai joo, Ruunehan antoi vapaat kädet meille! No ni siinä ne levittäytyivät tasaseen lautalattialle, eikä tuu tikkuja jalkaan.

      Kahvi onkin nyt tarpeen, toin termoksen mukanani ja mukit puutappeihin seinälle:D
      Ihan täällä elpyy, kun sormet vaan tottelee hienosäätöä näppäimistöllä taas,..

      Pakko istua majan kynnykselle, ulkona sentään käy tuulenhenki

      Olipa kiva tarina Katleijalla tuo viinimarjapensasjömma!
      Noin tuo luonto jatkaa kasvuaan, mihin pääsee juurtumaan uudelleen! Aukeaakin varmaan tarpeeksi että valoa riittää, ja vahva maaperä.
      Mikäs sen parempi palkinto on kun arvokkaita marjoa kunnon lisäksi saa:D

      Johan lauhduin minäkin. 3 uutisetkin meni jo, pitää kai kuunnella klo 17.00,--- vaikka mieli tekis oikaista tuonne peräseinän viereen ja unohtaa koko maailma:D Jätän termoksen teille, ja korissa on kanelipikkuleipiä,.. moikka

    • merhuisku.

      Kierrellessä huomasin tämän kopin ,niinpä pysähdyin kertomaan teille ,että mustikoita on ,että ihan liukastuu. Olenkin polvillani keräillyt jo15-20 litraa,
      joten vielä mieli tekee kerätä ,isoja ovat ,käsin kerään eipähän siivota tartte.
      Tähän uuteen teidän visiitti paikkaan onnea! Antaa kaikkien kukkien kukkia.

      • Tervetuloa vaan sinäkin ruususemme.

        Sinulla on nyt sitten niitä sinisä vitamiinipommeja., joiden varassa varmaan jaksat poimia lisää, kirjoittaa ja toimia.

        En olisi Ruuneperi, ellen viisastelisi.

        Kirjoitit: "Olenkin povillani keräillyt jo 15-20 litraa". Tällaistahan tämä suomen kieli on, käsilläsihän sinä ne keräilit.

        Ethän suutu!


      • Ramoona*
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tervetuloa vaan sinäkin ruususemme.

        Sinulla on nyt sitten niitä sinisä vitamiinipommeja., joiden varassa varmaan jaksat poimia lisää, kirjoittaa ja toimia.

        En olisi Ruuneperi, ellen viisastelisi.

        Kirjoitit: "Olenkin povillani keräillyt jo 15-20 litraa". Tällaistahan tämä suomen kieli on, käsilläsihän sinä ne keräilit.

        Ethän suutu!

        Mutta Ruuneperi, Sinähän väität Merihuiskun keränneen povillaan mustikoita. Povi varmasti on miehen mielessä ja kyllä sinne poven vakoon voi jokunen mustikkakin joutua. Minulla oli kerran marjametsässä rintsikoissa kännykkä , kun se tuppasi matalasta housun taskusta putoilemaan.

        Kivaa tämä suomen kieli, yksi kirjain tipahtaa pois, niin jopahan muuttuu sisältö. Me mummot kätevästi pujahdetaan mustikkaan ja mustikasta pois, eikä mustikkaan värjäänny kuin sormet ja polvet.


      • Ramoona* kirjoitti:

        Mutta Ruuneperi, Sinähän väität Merihuiskun keränneen povillaan mustikoita. Povi varmasti on miehen mielessä ja kyllä sinne poven vakoon voi jokunen mustikkakin joutua. Minulla oli kerran marjametsässä rintsikoissa kännykkä , kun se tuppasi matalasta housun taskusta putoilemaan.

        Kivaa tämä suomen kieli, yksi kirjain tipahtaa pois, niin jopahan muuttuu sisältö. Me mummot kätevästi pujahdetaan mustikkaan ja mustikasta pois, eikä mustikkaan värjäänny kuin sormet ja polvet.

        Tai jollakin povet. :)


      • Tämä ketju nousee ylös koska loukkasin merihuiskua ja kirjoitinkin väärin.

        NÖYRÄ ANTEEKSIPYYNTÖNI!

        Palaathan kirjoittamaan!


    • Rakentamisesta

      Lainaan viestin:

      " Massatuotantoon oli pakko mennä, tehdaselementtejä kiireellä, hiukan kananpaskaa täytteeksi ja valmis. UUtta piti jo olla valmiina, 60-luku oli maaltapakoa ja se jatkui. Miten voisi olla yhtä hyvää kuin huolella rakennettu oma talo."


      Huvitti tuolla tuo rakentamista koskeva viesti. Sotien jälkeen, kun oli vähän varaa, ja sotakorvauksiin meni enin osa rahoista, niin silloin oli rakentaminen vaikeata, rakennustarvikkesta oli huutava puute, ja ihmiset tarvitsivat koteja, paikan, missä asua.

      Silloin käytettiin jostain seinäin väliin tulevasta täytteestä todellakin nimeä "kananpaska", se oli yleisesti käytössä.
      Niitä taloja Ruskeasuollekin silloin tehtiin.
      Pula-aika jatkui pitkälle sodan jälkeen, sotakorvaukset olivat ensisijaiset. Ainoa maa maailmassa oli Suomi, joka ne maksoi.

      Isäni kertoi erään rakennuttajan sanoneen myös, että suomalainen työmies on suuri paska. Hän tarkoitti hutilointia ja pinnaamista.
      Yleistykset ovat tietenkin aina vääriä.

      Asun 2000-luvun puolivälissä rakennetussa talossa,
      ja täällä eivät äänet kuulu minnekään suuntaan!
      Voin antaa saman arvion kuin ketjun aloittaja Ruuneperi.

      • sinisirkku-

        Rakennelmista edelleen tuli mieleeni, että laitetaanko nimiehdotus kopille, majalle?
        Jotenkin kaipaan hieman hauskempaa nimeä, jos ja kun se tulee otsikkoon seuraavan kerran.

        Keskustelukoppi tuo mieleen rippikopin tai jonkin puhelinkopin!

        Miettikääpä nimiä, ne voisikin sitten pisteyttää, niin ennemmistön äänet ratkaisivat!
        Minusta olisi hauskaa kuulla nimiehdotuksia:D


      • sinisirkku- kirjoitti:

        Rakennelmista edelleen tuli mieleeni, että laitetaanko nimiehdotus kopille, majalle?
        Jotenkin kaipaan hieman hauskempaa nimeä, jos ja kun se tulee otsikkoon seuraavan kerran.

        Keskustelukoppi tuo mieleen rippikopin tai jonkin puhelinkopin!

        Miettikääpä nimiä, ne voisikin sitten pisteyttää, niin ennemmistön äänet ratkaisivat!
        Minusta olisi hauskaa kuulla nimiehdotuksia:D

        Tärkeämpää kuin kuoret on sisältö. Sisällön taas tekevät hyvät keskustelut.

        Tässä minun mielipiteeni.

        Alku on ainakin ollut hyvä ja tällä tarkpoitan keskustelujen vilkkautta ja ja sisältöjä.

        Te muut tämän ja muunkin, hyväksi teette, minä vaan kommentoin.


      • sinisirkku-ek
        Ruuneperi kirjoitti:

        Tärkeämpää kuin kuoret on sisältö. Sisällön taas tekevät hyvät keskustelut.

        Tässä minun mielipiteeni.

        Alku on ainakin ollut hyvä ja tällä tarkpoitan keskustelujen vilkkautta ja ja sisältöjä.

        Te muut tämän ja muunkin, hyväksi teette, minä vaan kommentoin.

        Niin, on niinkuin sanot sisällöstä ja kuorista.

        Kun nyt kuitenkin visuaalista ilmettä on olemassa,
        niin en voi nähdä mitään loukkaavaa kannaltasikaan, jos toivoo somempaa nimeä kuin koppi.
        Ei silti tarvitse ottaa mielipidettäni huomioon, mutta...puhutaan kanikopeista-kanakopeista.

        Riittäähän se varmaan, olen pahoillani jos minusta se on töksähtävä nimi *juttelukoppi*

        Leppoisa kahvipöytäkin kutsuu paremmin.

        Ole sitten kopissasi!


      • sinisirkku-ek kirjoitti:

        Niin, on niinkuin sanot sisällöstä ja kuorista.

        Kun nyt kuitenkin visuaalista ilmettä on olemassa,
        niin en voi nähdä mitään loukkaavaa kannaltasikaan, jos toivoo somempaa nimeä kuin koppi.
        Ei silti tarvitse ottaa mielipidettäni huomioon, mutta...puhutaan kanikopeista-kanakopeista.

        Riittäähän se varmaan, olen pahoillani jos minusta se on töksähtävä nimi *juttelukoppi*

        Leppoisa kahvipöytäkin kutsuu paremmin.

        Ole sitten kopissasi!

        Haluatko siis päättää, mitä toiset saavat olla mieltä jostain asiasta ja vaihtaa myös aloittajan keksimän nimen ketjulle. Viittaan ylimieliseen vastaukseesi toisessa ketjussa.
        Haluatko hallinnoida koko palstaa? Sopii minulle, mutta sitten en palstalla viihdy ja poistun suosiolla. Kas, kun pitkästä aikaa erehdyinkin. Sama nokkiminen täällä jatkuu.


      • sinisirkku-ek kirjoitti:

        Niin, on niinkuin sanot sisällöstä ja kuorista.

        Kun nyt kuitenkin visuaalista ilmettä on olemassa,
        niin en voi nähdä mitään loukkaavaa kannaltasikaan, jos toivoo somempaa nimeä kuin koppi.
        Ei silti tarvitse ottaa mielipidettäni huomioon, mutta...puhutaan kanikopeista-kanakopeista.

        Riittäähän se varmaan, olen pahoillani jos minusta se on töksähtävä nimi *juttelukoppi*

        Leppoisa kahvipöytäkin kutsuu paremmin.

        Ole sitten kopissasi!

        Tämä on keskustelupalsta, eikä kenenkään pitäisi lähteä riitelemään toisarvoisista.

        Jos keskustelukoppi ei kelpaa, voi omanlaisensa hienon Foorumin avata. Osallistujien määrä ja halu jatkaa eri aiheilla ratkaisee

        Ei erimielisyyttä nyt sentään pidä lähteä luomaan.

        Korostan vielä, että tinat on pitkäaikaisia tuttujani palstalla. Ei hän minun takia tänne tule vaan keskustelujen.

        Minä pysyn kopissani, se kelvatkoon keille kelpaa. Ulos en aja enkä sisään vedä.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta, eikä kenenkään pitäisi lähteä riitelemään toisarvoisista.

        Jos keskustelukoppi ei kelpaa, voi omanlaisensa hienon Foorumin avata. Osallistujien määrä ja halu jatkaa eri aiheilla ratkaisee

        Ei erimielisyyttä nyt sentään pidä lähteä luomaan.

        Korostan vielä, että tinat on pitkäaikaisia tuttujani palstalla. Ei hän minun takia tänne tule vaan keskustelujen.

        Minä pysyn kopissani, se kelvatkoon keille kelpaa. Ulos en aja enkä sisään vedä.

        Se on oikein, parasta pysyä irrallaan riidoista, viisaasti tehty Ruuneperi, saattaisi siinä muuten sinullekin käydä ohraisesti! Ja onhan tosiaan olemassa se toinen palsta, jossa ei nokittelua hyväksytä ollenkaan. En vain ole muistanut käydä sielläkään.

        Minä kyllästyn nykyisin kovin äkkiä näillä palstoilla, joilla ei saa omaa mieltään olla, vaan joku rupeaa heti pikkusieluisesti vääntämään ja kääntämään ja nokkimaan.

        Hyvä kuitenkin, että sinä pidät koppisi avoinna. :) Kukkivat sitten ne kukat, jotka haluavat kukkia ...


      • sinisirkku-
        tinat kirjoitti:

        Haluatko siis päättää, mitä toiset saavat olla mieltä jostain asiasta ja vaihtaa myös aloittajan keksimän nimen ketjulle. Viittaan ylimieliseen vastaukseesi toisessa ketjussa.
        Haluatko hallinnoida koko palstaa? Sopii minulle, mutta sitten en palstalla viihdy ja poistun suosiolla. Kas, kun pitkästä aikaa erehdyinkin. Sama nokkiminen täällä jatkuu.

        Hei.
        Vilkaisin vielä palstalle ja hämmästyin. Miksi minä haluaisin hallinnoida mitään palstaa kuin muutakaan!

        loittajan antamien vapaiden käsien ja muutenkin, en näe mitään pahaa siinä, että hain nimeä josta pitäisin. Miten se sinuun koskee?

        Viittaat *ylimielisyyteen* kun jouduin kumoamaan sanontasi, joka oli harkitsematon, sehän tässä nyt ilmenee.

        Yhtä sitoutumaton kuin ennenkin olen mihinkään ryhmittymiin, vanhoihin tuttavuuksiin tms. Ilonen olen jos ystävyyttä löytyy kirjoittajista, mutta en myöskään ota itselleni turhia syytteitä *valtaamisista* Mikä minua kiinnostaa aloituksissa, niihin osallistun, mutta objektiivisuudestani pidän kiinni: Punkt o slut!


      • sinisirkku- kirjoitti:

        Hei.
        Vilkaisin vielä palstalle ja hämmästyin. Miksi minä haluaisin hallinnoida mitään palstaa kuin muutakaan!

        loittajan antamien vapaiden käsien ja muutenkin, en näe mitään pahaa siinä, että hain nimeä josta pitäisin. Miten se sinuun koskee?

        Viittaat *ylimielisyyteen* kun jouduin kumoamaan sanontasi, joka oli harkitsematon, sehän tässä nyt ilmenee.

        Yhtä sitoutumaton kuin ennenkin olen mihinkään ryhmittymiin, vanhoihin tuttavuuksiin tms. Ilonen olen jos ystävyyttä löytyy kirjoittajista, mutta en myöskään ota itselleni turhia syytteitä *valtaamisista* Mikä minua kiinnostaa aloituksissa, niihin osallistun, mutta objektiivisuudestani pidän kiinni: Punkt o slut!

        Kantani oli ihan harkittu. Jos sinä koet sen harkitsemattomaksi, et ole nähnyt, mitä minä olen nähnyt. Piste.


    • Iltaa Täältäkinpäin Kai saan osallistua keskusteluun ,näin yleisessä mielessä

      "Erimieltä oleminen on perusvaatimus Keskusteluille SANOI RUUNEPERI 22,07 KLO 0:26

      JARKASTAKAA JOS ETTE USKO.

      Myös Ruune muutti totuutta --vaikka elämmekin virtuaalimaailmassa Sanoessaan ,että Anders Breivingin Puolustusasianaja olisi sanonut että" Teko oli välttämätön" ---sehän oli Ampujan sanoma lause.

      Olisi parempi puhua tääläkin niinkuin asia todellisuudessa on ,ei sepittää satuja.

      • P.S ja lisäys --ruuneperille jos on minun kirjoitukseni virheistä niin "otettu" olisi sitten oltava itse parempi .
        Tulipa sanottua taas. ,kun saa keskustella, niin keskustellaan sitten ihan sovussa ,eikö niin.


      • Minä en tuollaista ole kirjoittanut. Tarkista kuka on viestin kirjoittaja!

        En ole kirjoittanut kuin Ruuneperinä


      • Hienoa Ulla!

        Harvinaista rehellisyyttä palstalla, missä naisväki liehakoi, ja katsoo läpi sormien palstadiktaattoria.
        Aivan saman näkivät monet.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Minä en tuollaista ole kirjoittanut. Tarkista kuka on viestin kirjoittaja!

        En ole kirjoittanut kuin Ruuneperinä

        Taisin kumminkin niin tehdä!


      • Kyllä minä teen virheitä ja vääryyksiä n. 27.kertaa muita enemmän. Anteeksi yhtä monta kertaa.
        Mikään harkittu totuuden vääristely ei tuo ollut.


    • Atolfia

      Ajattelin kyllä, että en viitsi tähän koppi-soppaan lusikkaani pistää, mutta en malta olla sanomatta, että melko pikkumainen, huumoritajuton kannanotto oli sinisirkulta.
      Olen pitänyt sinua laajakatseisena ja huumorintajuisena kirjoittelijana. Mielestäni koppi on juuri hymyn kirvoittava rakennelma.

      En tullut edes ajatelleeksi noita muita maailmalla olevia koppeja. Eikä nuo minua haittaa. Lähinnä mieleeni tuli Juttusoppi, mikä on aika lähellä tilakokoa ajatellen.

      Se oli sinun kommenttisi tilakysymyksestä ja sehän on luvallista sanoa täällä. Enkä tässä liehakoi ketään, sanon vain mielipiteeni asiasta.

      Nämä jutut täällä tuntuvat melko pikkumaisilta ajatellen noita Norjan tapahtumia. Vaikka kuinka haluaisi torjua tuon surullisen asian, niin aina tulee mieleen näin äitinä näiden tapettujen lasten vanhemmat ja perheet yleensä. Kuinka he kestävät surunsa? Haluaisi niin olla lohduttamassa ja tukemassa
      näitä ihmisiä. Jotenkin tuntuvat olevan niin lähellä, ovathan he pohjoismaalaisia, melkein kuin samaa perhettä.

      • Tuo kk= lyhennys sanasta keskustelukoppi. Lyhenteestähän minä liikkeelle lähdinkin ikäänkuin sointuvalta tuntui.


    • Totta, että tapahtuma ylittää kaikki pahimmat kauhut. Yhtä karmaisevia tapahtui Saksassa Hitlerin aikana, nekin täysin järjellä käsittämättömiä tapahtumia. Miten ihmisestä tulee toiselle susi. Ideologia muka oikeuttaa. Ei mene normaalille ihmiselle se ideologia läpi.

      Tuska on suuri siellä koko yhteiskunnassa. Ja sitten tietää jo, että joku myöhemmin ihannoi taas tätä tappajaa ja uusi kauhutapahtuma on valmis! Sittenkin asian mahdollisimman niukka asiallinen uutisoiminen on lempeämpi tapa hoitaa asia, silloin ehkä jatkumo olisi epätodennäköisempi. Nyt lehdet valitettavasti revittelevät asiaa viikkokaupalla. Joku pipipää saa taas idean.

    • hau-hau:))

      Outoja koirankoppeja ja leikkimökkejä, sekä aitauksia täällä rakennellaan.
      Omituista, että kaikki emme mahdu samaan tilaan.

    • Ruuneperi, pitäisköhän sinun poistaa seinätkin, että kaikki varmasti mahtuisivat tähän koppiisi? Alkaa jo naurattaa ... :))

      Kelpaisiko neuvoksi: Koppien ohi voi pyyhältää ihan kevyesti eikä häiriintyä niistä, jos koppikammo vaivaa, tilaa on koko maapallo! Itse en kiipeä puuhun, koska en uskaltaisi tulla sieltä alas, vaikka jotenkin olisin saanut itseni sinne järjestetyksikin.

    • Katleija

      Huomasin minäkin tuon saman muotovirheen tuosta samasta R:n viestistä kuin UM:kin.
      Miksi suuttua noin kovasti, jos toinen avuliaasti korjaa.

      Tuossahan tuo on ylempänä ketjussa.

      ""”Ruuneperi 24,7,2011 08.28

      Vakavaa mietintää:

      Tänä aamuna , sunnuntaina, esiintyi tuon hirviömäisen tuhoojan pulustusasianajaja, Tämän mukaan teko oli välttämätön."""

      Tämän mukaan viittaa asianajajaan.
      Tosiasiassa hän vain välitti asiakkaansa kertoman.

      • Lapsushan tuossa on.

        Keskittymiskykyni näyttää olevan huono.

        Tarkoitukseni oli kertoa, että murhaajan käsityksen mukaan hänen tekonsa oli välttämätön.

        Kyllähän minä voin anteeksi pyytää tekoani. Koskahan tähän pystyvät palstalaiset omille virheilleen.

        Useinhan halutaan Ruuneperi haukkua maan rakoon tekosistaan palstalla, Jotkut asialliset kirjoittajat ovat saman huomanneet

        Raivoahan täällä on esiintynyt paljonkin muiden tahoilta.


      • Sorry vielä!


    • Uzma

      Koppi on ihan kiva nimi,mulla oli lapsena leikkikoppi ihan iki oma.Sitten Lontoossa puhelinkopit tuli tutuiksi niissa sai rauhassa jutella kaverin kanssa.
      Nyt meilla on tyhja ihka uus koppi koiralle,eka kuoli 14v ikaisena ja kultaisen noutajan pentu varastettiin,joten meilla tyhja koirankoppi odottelee uutta asukasta.
      No kiva ei taa keskustelu koppi ainakaan tyhjillaan nayta oleva,hau hau ei haukuta,moi kaikille!

      • "Äitiii....tuu ikkunaan!"

        Joko lenteli leikkikopistamme,- majastamme,- mökistämme laudankappaleita.
        Niinkuin lasten leikeissä voi käydä....tietysti on voitava olla eri mieltä, mutta kohta taas kavereita ollaan....ootko mun kaa.

        Kootaanpas, korjaillaan taas laudat paikoilleen, vaikkapa kalliolle kukkulalle, tuohan Ruune vasara, tinat nauloja ja pidähän sinisirkku lautoja joltisenkin paikoillaan, että pysyvät vähän liki toisissaan. Mulla on laastaria, jos tarvitaan. Ja sormeen jos pipi, niin puhaltajia riittää.

        Tuottipa iloa ja hymyä tuo ilmoittelu, ettei sinne ehdottamaani puumajaan monikaan pystys kapuamaan....olkaa huoleti, en tosissain minä ittekään. Mut uhota ain pittää. Utopioita on kiva olla ja ees henkistä rohkeutta, vaikkeivat fyysiset kyvyt enää riittäisikään. Ja hyvähän se, ettei keritty sinne yläilmoihin lähtee kiipeilemään, tiiä miten ois käyny, jos nahistelemaan siellä lehvistössä ois ruvettu.

        No hyvä, elämää ja elämöintiä pitääkin väliin olla, ettei vaan ihan pikkusormi pystyssä pikkukupeista kahvia juoda.

        Hyvää huomenta...siis tätä päivää! Ookko mun kaa!

        P.S. Ottakaa huomioon, että susi on mitä sosiaalisin eläin, vaikkei se niin päällepäin aina näkyiskään.


      • susmorsian kirjoitti:

        "Äitiii....tuu ikkunaan!"

        Joko lenteli leikkikopistamme,- majastamme,- mökistämme laudankappaleita.
        Niinkuin lasten leikeissä voi käydä....tietysti on voitava olla eri mieltä, mutta kohta taas kavereita ollaan....ootko mun kaa.

        Kootaanpas, korjaillaan taas laudat paikoilleen, vaikkapa kalliolle kukkulalle, tuohan Ruune vasara, tinat nauloja ja pidähän sinisirkku lautoja joltisenkin paikoillaan, että pysyvät vähän liki toisissaan. Mulla on laastaria, jos tarvitaan. Ja sormeen jos pipi, niin puhaltajia riittää.

        Tuottipa iloa ja hymyä tuo ilmoittelu, ettei sinne ehdottamaani puumajaan monikaan pystys kapuamaan....olkaa huoleti, en tosissain minä ittekään. Mut uhota ain pittää. Utopioita on kiva olla ja ees henkistä rohkeutta, vaikkeivat fyysiset kyvyt enää riittäisikään. Ja hyvähän se, ettei keritty sinne yläilmoihin lähtee kiipeilemään, tiiä miten ois käyny, jos nahistelemaan siellä lehvistössä ois ruvettu.

        No hyvä, elämää ja elämöintiä pitääkin väliin olla, ettei vaan ihan pikkusormi pystyssä pikkukupeista kahvia juoda.

        Hyvää huomenta...siis tätä päivää! Ookko mun kaa!

        P.S. Ottakaa huomioon, että susi on mitä sosiaalisin eläin, vaikkei se niin päällepäin aina näkyiskään.

        Ruuneperi päättäköön, kuka tekee ja mitä, koppi kun on hänen luomuksensa. Ehdotuksia ja toivomuksia meiltä kyllä jokaiselta pesee ihan joka lähtöön. :) Ainakin sitä lajia, että kunhan ei olisi puussa eivätkä ovet liian kapeat, että rotevammatkin sisään mahtuvat, isäntä itse on jo pitänyt huolta, että esteetön olisi sisäänkäynti.


      • Kas vaan!

        Sinäkin löysit palstalle. Ihan kiva!

        Ollaan sitä niin kansainvälisiä että


    • Ihan asiaakin jaksaa näin aamusta. ei sitten päivemmällä enää.
      Muslimien naisten alistamisesta ja "alistamisesta" yleensä vain puhutaan, mutta onhan se sinänsä meille pohjoismaalaisille aika harvinainen ilmiö...riippuu siitä tietenkin, miten tuon alistamisen käsittää.
      Tämä tyttärenpoikani kun nyt tuli takaisin Suomeen, pari kuukautta taas Espanjassa "perhettään" sietämässä, koukattuaan Irlannin kautta tänne takaisin, kertoili näistä eteläeurooppallaisista miesten ja naisten välisistä suhteista. Kyllä sielläkin nainen ja mies ovat vielä hyvin eriarvoisessa asemassa, myös väkivaltaa mukana.
      Yllättäviä piirteitä kuulin mm. että vieläkin on voimassa se Francon aikainen "miehen valta" raha-asioissa, esimerkiksi pankeissa pitää olla aviomiehen lupa vaimon siellä asioidessa. Tuttua on tyttärenpojalleni tämä elämänmuoto, kun perheensä siellä asuu nyt , muistaaksein neljäs kerta.

      Pari viikkoa oli sitten Irlannissa, uskomattoman hurjaa sanoi tämän uskoerimielisyyden olevan. No, nyt mietitään pojan kanssa elämää sitten taas eteenpäin. Esimerkiksi "väärän" tikin teki keväällä yhteishakua tehdessään, tietämättään, haki kahteen lukioon....olisi pitänyt olla edes toinen johonkin ammatilliseen, ei saa näin ollen mitään rahallista tukea. Hänellä kun peruskoulun päästötodistuksen keskiarvo ylitti yhdeksikön, oli itsestään selvää, että täällä tämä Klassinen lukio on sopivin, vaativin paikka. Kun on kerran kykyä tällaiseen opiskeluun...sinne olikin tänä keväänä hakukeskiarvon kynnys 8,6:n kieppeillä.
      Olihan tässä muukalaislegioonaankin menosta puhe---ei sekään ole se entisenlainen, millainen kuvitelma meillä oli, moni asia on muuttunut sielläkin. Tarkoitus on kyllä Suomessa asevelvollisuus suorittaa, nyt on lykkäystä aluksi kolme vuotta, opiskelun takiahan voi anoa lisää, oma poikani kävi Intin vasta 27-vuotiaana, luettuaan ensin ittensä valmiiksi ammattiinsa.

    • ss alotti riidat ja

      pilasi ketjun,, narsiatille on ominaista huomion haku
      hänen on pakko kilpailla Ruuneperin kanssa ja syöstä se vallasta! Yksi kuollut lissää taase.

    • ullamirjami*

      Oli tosi helpottavaa lukea " Lupsushan tuossa on". Ja taisi viedä yöunetkin sen tunnustaminen.

      Mutta nyt nousit monta pistettä ylös minun silmissäni . Kunhan vielä unohdat ne minun kirjoitusvirheeni.

      Ja Suomalaisena Ruotsissa asuvana en ymmärrä onko sinunmielestäsi siinäkin jotain vikaa.

      Meitä Ulkosuomalaisia on ympäri maapalloa. Ja ei kaikissa maissa sentää tapeta sentakia, että on erirotunen ,ihonvärin takia,tai ei osaa kieltä, tai uskonnoltaan erimielinen--politiikkaakin saa harrestaa ja äänestää --miksi sitten Rasismia..

      Miksi pohjoismaat pitää olla niin takapajuista kansaa ,että ei siedä ihmisiä rajantakaa..

    • susmorsian ek.

      Minäkin kun sentään jo kuudetta vuotta olen osallistunut kirjoittelemalla palstalla, siis ottanut jollain lailla osaa palstan toimintaan, olen monta kertaa ikäväkseni todennut tosikkomaisuuden kuuluvan monen kirjoittajan ominaisuuksiin.
      Sanon nimenomaan kirjoittelevani, useinkaan en niinsanotusti keskustele, minusta tällä palstalla on aina ollut väärä nimi...keskustelupalsta,chatti on nimenomaan keskustelijoiden paikka. Siellä voi keskustella melkein niin kuten nenäkkäin puhutaan,juuri niinkuin päähän pälkähtää, se on jollain lailla intiimimpi paikka, sopii ehkä parhaiten extrovertti-ihmisille. Keskustelut häipyvät hissukseen pois, toisin kuin täällä, jossa sanomiset ja mielipiteet ovat "ikuisesti" nähtävillä.
      Täällä tosikkomaisemmat ihmiset voivat halutessaan perehtyä tarkkaan toistensa kirjoituksiin, halutessaan vaikka tutkia jonkin ihmisen olemusta tutustumalla jopa arkistossa oleviin teksteihin. Itse en ole koskaan arkistoihin mennyt tutkimusretkille, koska en ole kiinnostunut tutustumaan kehenkään ihmiseen kovin tarkasti.
      Ihminen on muuttuvainen, mielipiteet vaihtelevat vuosienkin mittaan näin vanhempanakin, ainakin minulla, kun usein kirjoitan vain "hetken huumassa", en harkiten ja punniten joka sanaa. Olenko itsekäs ja ylimielinen, kun kirjoitan juuri niin kuin ajattelen, oman vaihtelevan mielialani mukaan. Ilmeisesti en ole pohjimmiltani kovinkaan sosiaalinen, en odota vastauksia, osallistumista tekeleisiini. En ole ns. asiallinen kirjoittaja...useinkaan, mutta ihan tyytyväinen purkauksiini ja parkaisuihini, koska olen koko elämäni kirjoittanut paljon.
      Olen rehellisesti sanonut pitäväni palstaa jonkinlaisena terapiana, korvikkeena ilmeisesti, kun en enää "julkisesti" kirjoita. Mitäs hävettävää siinä, jotkut tuntuvat arkailevan käyttää sanaa terapia...miksi.

      Täällä on myös kirjoittajia, jotka intohimoisesti jankuttavat jostakin "suosikki-järjestelmästä", ilmeisesti katkeruutta...kaikilla ei ole samanlaista verbaalista kykyä ilmaista itseään tai yleensä kirjoittamalla kertoa asioista.
      Voi hyvät hyssykät, onhan heillä varmasti muita kykyjä, joita taas kirjoittamiseen pystyvillä ei ole.

      Suosikki...niinpä....kyllä sen jokainen ymmärtää ja tuntee itsessään, että se vaan on niin kuin elämässä yleensä, jonkun ajatukset ovat vaan läheisemmiltä tuntuvia tai kiinnostavampia kuin jonkun toisen. Kivahan on saada myös jonkinlaista vuorovaikutusta, vaikkei sen läheisemmin kehenkään välittäisikään tutustua.

      Minua on ennenkin moitittu liiankin pitkistä pötkökirjoituksista, nyt kävi taas näin impulsiivisen intohimoisen innokkaana tänäänkin...ehkäpä huomenna on toisin.
      Mutta se mottonihan on ollut aina: Je ne regrette rien! (En kadu mitään).

    • mejoke

      Hei kaikille.
      Minäkin tässä taas olen lueskellut näitä juttuja. kun aika tuntuu käyvän kovin pitkäveteiseksi.
      Lueskelin sekä kahvipirtissä sekä myöskin tässä keskustelukopissa.
      Koppi sopii minun mielenlaatuuni aivan mukavasti., eikä skillanin pirtissäkään mitään ihmeellistä vikaa löydy.
      Ruuneperi tarkoitti oman käsitykseni mukaan tämän vapaatyyliseksi keskustelukopiksi joten minäkin yritä olla mieleltäni avoin ja lupsakka.

      Joku sanoi jossain toisessa ketjussa että pitäisi pöytä puhdistaa ja lopettaa tämä ärtymystä tuova keskustelukoppi.
      En ole huomannut täällä ihmeellisesti ketään ärsytettävän, mutta enkö ollut tarpeeksi keskittynyt kirjoituksiin.
      Jos täällä on ärsyttäjiä niin nuo samathan käyvät joka keskustelussa, ei niitten takia pöytää millään puhtaaksi saa.

    • mietteliäs=1

      Aivan oikein, mutta niiden ei kannata antaa vaikuttaa, mukavahan tämä juttupaikkakin oli, paitsi hm....

      • kuleksija-uneksija

        Hieman soitellen sotaan lähti aloittaja, katui sitten ja kävi Skillania moikkaamassa, ja hyvä niin!


      • Jo kyllästynyt
        kuleksija-uneksija kirjoitti:

        Hieman soitellen sotaan lähti aloittaja, katui sitten ja kävi Skillania moikkaamassa, ja hyvä niin!

        Pitikö tämä p---a kaivella tähän?


      • ämmäkkä
        Jo kyllästynyt kirjoitti:

        Pitikö tämä p---a kaivella tähän?

        Kyllä tällaisen henkisen viljelynkin palsta kaipaa lannoitusta. Annat ihan sen kuvan, ettei asia olisi näin.


      • sinisirkku-
        ämmäkkä kirjoitti:

        Kyllä tällaisen henkisen viljelynkin palsta kaipaa lannoitusta. Annat ihan sen kuvan, ettei asia olisi näin.

        Mun piti tulla tänne keskustelukoppiin kattomaan välillä.

        Viimeksi ainakin siivosin tämän, nyt toin pari taljaa lattialle, ja huopia pinon.

        Kamalan koleaakin on kun sataa, vaan hyvin on katto pitänyt yhtään ei oo lattialla vettä:) Tää on kuin tiipii nyt,
        kun saa viltin sisään kääriytyä:)

        Olin mä ihan hassu, kun en hyväksynyt koppi sanaa, ihan kodikashan tää on puusta tehty ja kaikki, ja ihan ite vielä.
        Eihän tän nimeks muu sovikkaan.

        Varmaan Ruuneperi antaa pitää tämän mietintäkoppina kun haluaa ajatella vähän aikaa,...


      • vanha ystävä
        sinisirkku- kirjoitti:

        Mun piti tulla tänne keskustelukoppiin kattomaan välillä.

        Viimeksi ainakin siivosin tämän, nyt toin pari taljaa lattialle, ja huopia pinon.

        Kamalan koleaakin on kun sataa, vaan hyvin on katto pitänyt yhtään ei oo lattialla vettä:) Tää on kuin tiipii nyt,
        kun saa viltin sisään kääriytyä:)

        Olin mä ihan hassu, kun en hyväksynyt koppi sanaa, ihan kodikashan tää on puusta tehty ja kaikki, ja ihan ite vielä.
        Eihän tän nimeks muu sovikkaan.

        Varmaan Ruuneperi antaa pitää tämän mietintäkoppina kun haluaa ajatella vähän aikaa,...

        ruune on sanut seuraavansa palstan toimintaa sen uusien kirjoittajien voimin


    • nyt ss yrittää

      tehdä taas selvää yhestä mehestä , iso määrä jo onkin niitä joille on sanonu että No kuole sitten! NIIN KUIN JOTAIN MYRKYLLISTÄ NUOLEMISTA JA PUREMISTA KUNNES >

      • sinisirkku-

        Ihan nukahdin hetkeksi ;) kylläpä taisi ollakin tarpeen, kun heräsin 4.15 tänä aamuna.
        Kylä palstalla on hyvä olla erilaisia keskustelumahdollisuuksia, ajattelua voisi harrastaa edellinenkin viestittelijä, niin pääsisi ehkä selville vesille!


    • Katleija

      Minä tarjoan koppiin sienipiirakkaa. Koemaistoin äsken ja meinasi viedä kielen mennessään. Sadellut on ja "sieniä nousee kuin sieniä sateella".
      Nyt kuitenkin aurinko paistaa pilvien välistä paljastaen lisääntyvässä määrin sinistä taivasta.
      Tässä pikkuveljeä vaimoineen odottelen kylään. siksipä leipomapuuhissa näin anivarhain.

      Mukavaa pulputtelua palstalle.

      • sinisirkku-

        Ah, Ihanaa, vielä lämmintä sienipiirakkaa ! Minäkin kun kipaisin hakemassa termokseen kuumaa lihalientä:D Voiko tämän parempaa ollakkaan!

        Saatais joku vielä laittamaan infrapuna lämmittimen kattoon, niin täällähän vois koko syyskuun vielä viihtyä silloin tällöin!

        Kiitos Katleija :)


    • Ramoona*

      Viileäksi ja sateiseksi on sää muuttunut täälläkin, joten ihana yllätys tämä lämmitetty koppi. Sienipiirakan ja lihaliemen aromeja ei voi vastustaa, kynttilälyhtyjä toin odotellessamme sitä infrapuna-asentajaa. Päiväkahvia varten toin iiiison omenasrtruudelin ja pumpputermoksen, josta riittää ja riittäää... Varmasti musiikkiakin järjestyy, täällä on eräillä aivan pistämätön musiikkimaku.

      Tunnustan kuiskaten, että nyt on kiire kattelemaan hömppäsarjaa, Tunteita ja tuoksuja. :)

    • sinisirkku-

      :DDD Täytyyhän saada jotakin hömppääkin pitää!
      Kääräisen lämpimän piirakan vilttiin niin pysyy lämpimänä, tänne täytyykin tulla iltapäivällä Ramoonan mistiaisiin, mutta nyt on lähdettävä liikkeelle! moikka,..

    • ullamirjami*

      No voi hyvät Sylvit ---eiköhän vaan Sinisirkku ole nostanut tämän Ruunen "Kopin " uudestaan .

      Ja, hänkun ihan äskettäin itse halusi , (Ruuneperi kirjoitti) että lyhyet keskusteluketjut olisi hänen mieleensä ---noo mikäs siinä sitten , nostettu vanha 21,7. aloitettu ja nyt 30, 8 -- klo 8,42
      Sinisirkulla oli vielä asiaa ---pari taljaa ja huopiakin --
      Niin jos ei saanukuttua voi lukea näitä vanhoja juttuja --mutta uuden aloituksenhan on moni jo tehnyt .
      Sinisirkku --otappa osaa niihin , annetaan näiden ylipitkien olla arkistossa.

      Eikö vaan .

    • Atolfia

      Voi, voi, minä ehdin juuri päästä tunnelmaan tässä kopissa. On filtit, keitot ja tunnelmavalot ja kaikki. Nyt sitten Ullamirjami lässäytti koko jutun, hylkää kopin arkistoon.

      Minä kun oikein riemastuin, että hökkelihän on pystyssä vielä. Ruuneperiä vain ei oo näkyny vai onko Ruunee näkyny?

      Moittivat tuolla näitä uudempi aikaisia betonihökötyksiä. olen asunut lähes 50 vuotta sellaisessa rivitalossa. Hyvä on ollut asua.

      Viimeaikoina on vain käynyt niin, että talossa on asunut vain vanhuksia, tällaisia kuin minä ja vanhempiakin. Yksi lapsenlapsistani sanoikin kerran, että me asumme tämmöisessä vanhusten talossa.

      Nyt on alkanut tulla muutosta asiaan. On lähtenyt noita naapureita mananmajoille ja osa on päätynyt hoivakotiin.

      Niinpä nyt on tulossa seinäni taakse asumaan lapsiperhe. Toisessa päässä taloa asuu myös mummon kanssa pojan perhe, jossa 3 lasta. Nyt alkaa elämältä maistua tämän pienen talon ympärillä. Saa nähdä, kuinka paljon muuttuu nuo äänet tuolla seinäntakana, jos ne yleensä kuuluu.

      Yllätys, yllätys, aurinko paistaa täydeltä terältä ja valkoisia pilvenlonkareita vaeltaa, joten hyvä päivähän tästä näyttää sukeutuvan ennusteista huolimatta.

      Pannukakun lähden laittamaan uuniin, se oli lapsenlapseni toivomus tälle päivälle. Menen nimittäin kotimieheksi ja vien mennessäni lämpimäistä.

      Hyvää päivän jatkoa koko remmille!

      • sinisirkku-

        Täällähä saa nyt iltapäiväkahvit Ramoonan ihanan struudelin kanssa Atolfiakin kävi :D
        Mikä vanha ketju tämä nyt vielä on! Tämän kuun alussa vielä esillä Ullamirjamilla menee nyt kaikki samaan piikkiin!
        Ota kahvia sinäkin niin pysyt juonessa!

        Itse hiljattain nostit tosi vanhan ketjun ja puolustit sitä niin koskien tunneälyä! heippa

        PS. Uuden aloituksenhan voi aina aloittaa:D


      • sinisirkku-
        sinisirkku- kirjoitti:

        Täällähä saa nyt iltapäiväkahvit Ramoonan ihanan struudelin kanssa Atolfiakin kävi :D
        Mikä vanha ketju tämä nyt vielä on! Tämän kuun alussa vielä esillä Ullamirjamilla menee nyt kaikki samaan piikkiin!
        Ota kahvia sinäkin niin pysyt juonessa!

        Itse hiljattain nostit tosi vanhan ketjun ja puolustit sitä niin koskien tunneälyä! heippa

        PS. Uuden aloituksenhan voi aina aloittaa:D

        Nyt on pakko itse vetää kahvia puoli litraa, ja nauraa kommelluksille, voihan nenä! tätäkin sirkusta:DDD

        Kiitos, struudelista suussa sulavaa,ja hyvät kahvit oli, viimeset menee 1ltr. mukista.
        Tack för lyck'önskningarna Ullamirjam, och tack.


      • HEIPPA!

        Onpa kivaa. että koppikin vielä kelpaa.Hyväksihän minä sen yritin tehdä ja lämmitysmuotokin on aivan uniikki.

        Lämmityslaitteena on ystävällisten keskustelujen luoma inhimillinen lämpö. Toivottavasti jaksatte käydä useastikin


    • odotin sinua Kahvipirtissä --- oli konjakit ja kaikki !

    • Katleija

      Voi teitä tyttökullat ss ja ullamirjami. Munt on iha nauruttanu, ko mää olen lukenu teijä viästejän tänäpe toisillenne. En mää kyl jyväl pääsny ollenkka. Mut toi lopputulos on nii hellyttävä. Molemma joiva kahvi ja ullamirjami iha terästetty simmost, treffipaikas vaa sekositte..
      Kiva on ollu seurat teijä touhujan.

      • Kyllä virtuaalisuus on poikaa, tai oikeastaan tyttöä! Tehän täällä paremmin ja enemmän vaikutatte kuin"pojat"

        Nattia vaan ja unia!
        Ruune


    • Atolfia

      Kirjottelin tuossa äsken pitkän sähköpostiviestin, joten tämä jää vain sellaiseksi keskiyöntervehdykseksi.

      Löytyihän Ruuneperikin polulle, kun tytöt herkkuja tarjoilee.

      Ukko huutelee tuolla seinäntakana, on pakko nyt painua punkkaan.

      Huomisiin!

      Hyvää Yötä

      terv. Atolfia

    • Reino´

      Vuosia palstalle kirjoittaneena, voisitko luetteloida keiden et soisi keskustelukoppiin kirjoittelevan? Tietäisin siten pysyä pois palstalta, jos olisin listalla.

      • Sellaista luetteloa en tee. Vakinikit ovat luotettavia ja muita on mahdoton luetella.


    • sinisirkku-ek

      Nauratti tuo ukko, joka huuteli kultaansa, että: tule nyt jo sieltä nukkumaan, että itsekin pääsee uneen vaimo vierellään:D
      Sellaista se rakkaus on, ja liekö huomannut pientä levottomuuttakin jos se kulta lukee kaikenlaista palstalta!

      Joskus olen ihmetellyt, varsinkin maaseudulla vielä, on niin jakautuneena miesten ja naisten roolit, eikä siinä mitään kun se toimii, usein on vaan toinen osapuoli yksin jäädessään avuttomampi täyttämään aviokumppaninsa osaa, jää niinkuin kehittymättä valmiudet selvitä.

      No emäntiensä keittotaitoon kaikkineensa, harva mies ehtii
      perehtyä samalla tavalla, mutta ruokaa löytyy jo ihan valmiinakin osaamattomalle:D

      Ihmeen hyvin se isäpappani, osteli mieluisia ruokatarvikkeitaan ilman mitään ongelmia, joskin hieman neuvoin joskus:D (ja kutsuin syömään/vein herkkuja)

      Joulut ja suuret juhlapyhät nyt perinteisesti on tullut vietettyä yhdessä, kesälomatkin aika-ajoin saaristossa:)

      Mukavia muistoja tulee mieleen niistäkin ajoista, yhteinen ilo tapaamisesta, ihan saattoi nähdä onnen äidinkin kasvoilla!
      Eivät ne muistot lapsuuden kodista katoa koskaan, monet ikävaiheet vanhempienkin elämästä, ja muutoksesta ensin nuorina tarmokkaina, vanhuuteen asti, miten kokivat ja mikä oli heissä pysyvää loppuun asti :) Ihan huvittaa tuo äitikulta, kun muistaa miten tarkka oli pukeutumisessaan, ja
      isänkin neuvonantaja vaate asioissa tietysti:D
      Tekniikan isä kyllä hoiteli mieluimmin itse:DDDDDD

      • etkös sinä ss

        jäänyt lapsena orvoksi, mitenkä sinä isäsi vanhuuteen asti näit ?


      • sinisirkku-
        etkös sinä ss kirjoitti:

        jäänyt lapsena orvoksi, mitenkä sinä isäsi vanhuuteen asti näit ?

        Sain 10 vuotiaana äidin avioitua uudelleen hyvän uuden isänpuolen, joka oli muuten tuntenutkin oman isäni, joka kaatui -41.

        Kyllä hänestä kasvoi meille isä, kaikessa, ja rakkaudella ja kunnioituksella muistan hänet :)

        Onneksi hän rakastui äitiini :D


    • Sysmän Sälli

      Nyt parane pierasta tähän ss jutun jatkeeksi on meinaan on niin hepposet seinät tässä kopissa jotta saatavat kaatua.

    • saimaan norppa

      No onhan hyvä että olet huomaavainen:D
      Tuhnaile sitten lähtiessäsi hiljaa itekses kun kotiinpäin kävelet,..
      nyt pitää avata telkkari, uutiset on kuuntelematta sitten aamun!

    • No se sama

      Täytyi tulla vilkaisemaan, mitä tänne kuuluu. Ei lainkaan tunnu huonoa kuuluvan.
      Leppoisasti keskustelu sujuu ja niinhän se on oltavakin.

      Hyvät muistot on Sinisirkulla isäpuolestaan. Niin ei kaikilla ole. Minulla oli oma isä, mutta äitini mananmajoille mentyä, isä kutsui kotiimme sukulaistädin, josta en kyllä pitänyt lainkaan. Onneksi olin jo koko lailla aikuinen ja pääsin pois jaloista.

      Isälläni oli hieman vaikeampaa myöhemmin, kun hän joutui olemaan tämän
      tädin hoidettavana. Oli tappaa isäni nälkään. Keräsi rahat isältä omalle tililleen,
      ja pelkkää perunaa taisi isän ruoka olla. Isä joutui sairaalaan ja siellä sanottiin. että hän oli nälkiintymyt. Se oli meille lapsille melkoinen shokki

      Senjälkeen hieman isäni tilanne parani, kun pystyimme asiaa kontrolloimaan.

      Nyt on isänikin haudassa, ollut jo vuosia. Eipä noita kannata sen enempää muistella, tulee vain paha mieli. Muistui vain mieleeni tuon sinun muistelosi
      vuoksi.

      Kuuntelin uuden Musiikkitalon avajaisia. Kyllä Finlandia komeasti soi. Kyyneleet silmiin kihahti, niinkuin aina tätä teosta kuunnellessani. Tuo sota-ajan mieleen.

      Nyt aion punkkaan hieman aikaisemmin, on taas tullut paha tapa viivyskellä täällä yömyöhään. Pitää tehdä parannus.

      Hyvää Yötä!

      Terv. Atolfia

    • Katleija

      Piti tulla vielä kurkkaamaan ennen nukkumaan menoa, että katseliko kukaan yle ykköseltä Helsingin musiikkitalon avajaisia.
      Talon hieno akustiikka tuli tv:ssäkin esille. Voi miten puhtaasti sävelet soivat. Soile Isokosken laulu soi entistä kirkkaampana siellä ja instrumenttien soitot erottuivat hyvin toisistaan.
      Kelpaa teidän Helsinkiläisten kun tuollainen paikka on lähellä käydä.
      Finlandia toi liikutuksen kosteuden silmiin minullakin.

      • Osan avajaisista katsoin, jotta olisin vähän kärryillä tapahtumista.
        Pitää hankkiutua jossain vaiheessa livenä tarkistamaan akustiikka, jota kovasti nyt kiitetään. :)) Liian harvoin tulee mentyä konsertteihin, vaikka musiikista nautinkin. Saamattomuutta lähinnä, tarvitsisin samanhenkisen ihmisen "vetäjäksi". Oopperassa kävin aikoinaan hyvinkin usein siskontytön kanssa, joka on todellinen oopperafriikki. Ei taida hänkään enää jaksaa vetää minua mukaansa.


    • Ramoona*

      Toki sen katsoin ja nautinkatsomastani sekä kuulemastani. Kevätuhri oli hyvä valinta . Soile Isokoski on suosikkejani, olemukseltaan diivailematon ja tyylikäs oli asuaan myöten, Sibeliuksen laulut hyvin valittu. Tuntuu, että hänkin oli oikein puhjennut kukkaan hienossa ja akustiikaltaan ernomaiseksi havaitussa salissa. Tuli todella viinitarhat vuoren rinteillä mieleen siitä katsomosta ja suomalaiset materiaalit seinissä ja lattiassa ihastuttavat. Lehtikuvien iltavalaistuksessa talo näyttää upeammalta kuin päivänvalossa. Varmasti käyn jossain konsertissa syksyn kuluessa, mutta eihän sieltä Turustakaan niin paha matka ole, ota joku ystävä mukaasi ja hypätkää Pendolinoon.

      Paljon on tätä hanketta kritisoitu, kun on jo Oopperatalo ja Finlandiatalo, jonka akustiikkaa on tosin huonoksi havaittu. Monissa m ielipiteissä keskuskirjastoa on pidetty tarpeellisempana tälle paikalle. Moni on kuitenkin sitä mieltä, että juuri taloudellisesti huonoina aikoina pitääkin kulttuuriin satsata ja tilanpuutetta ovat Helsingin sinfoniaorkesterit kärsineet. Helsinki-painotteisuutta on myös arvosteltu, mutta onhan pääkaupunki aina pääkaupunki. Sitäpaitsi maaseudulta käydäänHelsingissä paljon teatterissa ja oopperassa, aina on monet bussilastilliset parkkipaikoilla. Omat vanhempani eläessään olivat näitä innokkaita kulttuuriretkeläisiä.

      Hyvää syksyn ensimmäistä virallista päivää !

      • Oopperatalossa esitetty Kevätuhri oli aikoinaan minusta niin vaikuttava, että kävin katsomassa ja kuuntelemassa sen kahteen kertaan. Oli ihan pakko. En yleensä niin sekoa, mutta silloin niin kävi. :))


    • Katleija

      Toki Turusta sinne pääsee ja on päästykin. Nuo valmisretket bussilla ovat mainioita päästä teatteria, oopperaa ja balettia katsomaan.
      Valitettavasti Turun tarjonta kalpenee pääkaupungin rinnalla.

    • Musiikkitalon akustiikkaa on kehuttu laajalti, ja vaikka sen piti tyhjänä soida yhtä kauniina kuin yleisön läsnäollessa, on se kuitenkin täydelle katsomolle vielä parempi.

      On todellakin hyvä, että suunnitelma vihdoinkin on valmiksi tehty.

      Minulla oli 5-vuotiaan kanssa seurustelua, mutta kyllä silti katselimme avajaisia, sen jälkeen vanhempansa tulivat pojan hakemaan.
      Maitolasin kaatumisesta ei suruja otettu, poika kantoi papereita alalaatikosta ja mumminsa pyyhki. Kaikkea sattuu pienen kanssa, vaikka muuten hyvin poika jo osaakin.

      :)

      • Olen vastannut jo kolmella viestillä ja nyt lopetan tähän. Sinne "jonnekin" menivät

        Musikaalista yötä!

        Ruuneperi


    • Noinhan kävi meillä

      myöskin, haimme lapsenlapsen harrastuspaikastaan ja päivällistä syötiin sitten yhdessä ja käytiin keinumassa ja katseltiin Lassieta kunnens vanhempansa tulivat sieltä avajaisista. Oli ollut menemisen arvoista, sanoivat.

    • sinisirkku-

      Olipahan uudet Emmerdalin jaksot huippu jännittäviä! Oikein yllätyin, sarja on saanut lisäpointtia kahdella taholla:D Ihmissuhde draamaa ja rikollisen jahtaamista! Huh hui :) Onneksi vain fiktiota.
      Nautittavaa englantilaista tuotantoa, ja hyviä näyttelijöitä edelleen! Huh olipa pari *hirmuista jaksoa*!

      Niin alkoi syyskuu, meillä nyt illalla ukonilma sai sulkemaan television ja läppärinkin, mutta rintama eteni aiheuttamatta sen kummempaa vahinkoa.

      Vierasta odottelen 10 min kuluttua juuri soitti:) onneksi ei mennyt myöhempään:) moikka taas,..

      • Minulla on Emmerdale vasta tallennettuna, en ole ehtinyt katsoa, mutta se on minun lempiohjelmiani, jota seuraan. Hyvin tehty ja tapahtumia sen verran, että kiinnostus aina vain säilyy. Mutta myös tapahtumat etenevät riittävällä vauhdilla niin, ettei keljuta, kuten Kauniissa ja rohkeissa, jota lopetin seuraamasta jo tosi kauan sitten. Siinähän joku synnytyskin kesti melkein kuukauden, tai no, ainakin siltä tuntui. Junnasi ja junnasi paikallaan.

        Täytyypä katsoa Emmerdalen "hirmuiset jaksot" digiboxilta. :))


    • Atolfia

      Enpä ole katsonut Kauniita ja Rohkeita enää pitkiin, pitkiin aikoihin ja Emmerdalenkin olen jättänyt. Tänään vilkaisin erään toisen ohjelman
      mainosväliajalla ja siinä tämä Dinglen paha poika ja pari muuta heittivät
      ilmeisesti jonkun ruumiin jokeen. Jäi mieltä kalvamaan, että kenethän he tappoivat.

      Sen verran olen sitä siis katsonut.

      Tuntuu, että jos alkaa noita sarjoja seuraamaan, niin sitä on niin nalkissa,
      että ei kohta muuta jouda tekemäänkään,

      Minulla on yksi hömppäohjelma Subilla, jota seuraan. Sekin tuntuu olevan joskus liikaa.

      Tämäkin vie oman aikansa, kun tähän antautuu. Minulla tahtoo nämä illat venyä tämän kanssa.

    • Yritä nyt vaan, olet ihan hyvä olemassa.

      Minä olen luopunut noista sarjoista jo aikoja sitten. Lopetin aikanaan Dallasiin kun Bobia ruvettiin herättämään henkiin juonen jatkamiseksi.

      Kauniita ja rohkeita hiukan seurasin ikäänkuin velvollisuudesta sivistyä. Kauheiden kierouksien ja pahuuksien seuraaminen ei minulle sovi.

      Seuraan ajankohtais-, asia ja luonto-ohjelmia.

      • Pidän mielenkiintoisista dokumenteista mutta myös joistakin sarjoista, ihan hömpästäkin. Ikävä kyllä digiboxini täyttyy, kun tallennan ohjelmia, joita "joskus sitten katson, kun on aikaa" - ja sitä aikaa ei sitten koskaan tunnut tulevan. Sitten niitä ohjelmia pudotetaan boxilta pois, että uutta mahtuu. Hölmön hommaa, mutta minkäs teet. :)))


    • ullamirjami*

      Onhan YLE Areena --sieltä varmaankin saisitte ne Sarjat katsottua , minäkin katson Kotikadun ,vaikka sehän tulee uusintanakin ,mutta tykkään katsoa ohjelmia täältä Internetin kautta .
      Saa katsoa koska itselle sopii. Tanssii tähtien kanssa Molemmat Ruotsin ja Suomen ohjelmat katsoin viime talvenakin.

      Tanssiohjelmatkin löyty kun Googletti --sieltä ne sai vaivatta .

    • Atolfia

      Ruuneperi puhui noista kierouksista. Minäkään en niistä pidä. Ihmisten pahansuopaisuus on ärsyttävää. En myöskään pidä raakuuksista. Käännän kanavaa heti, jos menee sellaiseksi.

      Katson kaikki ajankohtaisohjelmat. Myös luonto-ohjelmat. Olen myös joskus katsonut Löytökoiralle koti- ohjelmaa ja se on monta kertaa niin liikuttava, että tippa silmään tulee.

      Ullamirja puhui tuosta Areenasta, minä en ehdi katsomaan noita ohjelmia. Hyvä, kun ehdin tuosta TV:sta katsoa tärkeimmät.

      Nyt on mentävä taas pehkuihin. uusi päivä tulee nopemmin kuin tässä huomaakaan.

      Hyvää Yötä tai olikohan parempi sanoa Huomenta!

    • löytä.jä

      Ruunen oma koppi täällä. Aika suosittu oli.

    • Nyt pitäisi Pilmarin olla paikalla, sain kuitenkin enemmän kuin ne 2 vastausta

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      143
      2322
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      206
      2104
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1696
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      10
      1169
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      351
      1129
    6. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      165
      1005
    7. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      47
      943
    8. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      77
      937
    9. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      269
      937
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      846
    Aihe