Katsokaa ja järkyttykää!

Surullista katsottav

12

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämän nähnyt

Niin. Sanotaan, että se johtuu uskosta, en usko tuota kuitenkaan. Pistää vihaksi että uskonnon taakse piilotetaan välinpitämättömyys.

• ev.e.7

Mikä tässä äidissä niin järkyttää? Varmasti on merkinnyt kahden lapsen menetys. Me ihmiset olemme erilaisia ja meillä on eri tapamme käsitellä asioita.

• Ihmetyskin

Itse ohjelman alussa ihmettelin ,että miten tämä äiti voikin olla niin "cool" ja välillä pieni hymynkarekin suupielessä.Mutta sittenhän kävikin ilmi,että mukuloita on tupa täynnä,että kai se murhe sitten hukkuu siihen arjen pyörittämiseen.Ja onhan elämän jatkuttava..kai uskovaiset saavat sitten enemmän voimia Jumalalta kuin pakanat...

• julmia ootte

Ettekö te huomaa tosiaan pieniä elekielen merkkejä jotka kertovat suuresta surusta? Tapahtumasta on kymmenen vuotta, pääpiirteisesti tämä äiti osaa jäädyttää itsensä kertoakseen tarinansa. Tapahtuma hetkellä tämä äiti on ollut SHOKISSA ja siksi rauhallinen. Usko varmasti auttaa arjessa eteenpäin, oli se sitten vanhollislestaadiolaisten hörhöilyä mutta varmaankin tämä äiti uskoo jotta hänen lapsensa pääsi parempaan paikkaan. Mun mielestä tosi törkeetä ruveta mollaamaan tätä äitiä tunteettomaksi, kyllä se kuolema näytti koskettaneen tätä äitiä, eikö ole hyvä jotta tästäkin aiheesta on saatu tehtyä jonkun näköinen dokumentti pätkä. Hävetkää nyt oikeesti aikuuset? ihmiset :(

• Emmi-Lotta

Todella hienoa että äiti kykeni selviytymään asiasta noin hyvin. Eloon jääneille lapsille olisi varmasti ollut kauheaa, jos äiti olisi kuukausi tolkulla ollut psykiatrisella osastolla ja/tai vain itkenyt ja maannut sängyssä.

Tapahtuneesta tosiaan yli 10 vuotta aikaa, ja eikö menehtyneitä lapsia saisi muistaa hyvällä? Hymyillä hyville muistoille heistä?

• voi oi

todella koskettava... itkin melkein alusta loppuun dokumentin. itse haluaisin lapsen muttei vielä ole tärpännyt...

• ---

Siis mitä ihmettä? Jos äiti kahdentoista vuoden jälkeen juopottelisi joka päivä suruunsa ja myrkyttäisi lasten mielet loppumattomalla surulla, olisitteko sitten tyytyväisiä?

En minä ainakaan mitään "huihai, pari meni mutta tehdään tilalle tuplasti lisää niin ei haittaa" -asennetta huomannut..

• dsfffw

No etpä sinä osaa ollenkaan näköjään lukea ihmisen tunnetiloja ja tulkita olemusta. Äitihän puhuu selvästi hyvin kipeästä asiasta, jota on kuitenkin ehtinyt prosessoida elämänsä aikana. Liikuttunut hän on selvästi vähän väliä. Tökeröä tuomita siitä, että on rauhallinen ja haluaa tulla vaikean asian kanssa omalla nimellä julkisuuteen.

• ;(

Tunnen hiekosti ko. äidin... enkä häntä kovinkaan lämpöisenä äitikarhuna pidä. Mutta tapaus oli toki järkyttävä. Ehkä Taivaan Isän keino sanoa: Lapset ovat lainassa, ei itsestään selvyyksiä!

• joopajoooooossssssss

Tuo on niin surullista. kun lapsia vaan tulee koko ajan, ei heihin silleen näytä kiintyvän kuin "normaalit" äidit.
        Ja uskontoa sitten syytetään... PAH!

• * naapurin äiti *

Meidän naapuriin muutti lestadiolaisperhe ja sellaista elämää en ole koskaan nähnyt missään ennen. Pienimmät ovat ihan itsekseen ulkona, kulkevat esim. metsän läpi keskenään, autotiellä ym. !!! Vaatetus on mitä sattuu, useimmiten liian niukkaa ilmaan nähden. Tuntuu todella pahalta katsoa tuota kun itse on kolme lasta vahtinut, pukenut ym. Ihan kuin ajattelisivat että "herra antaa ja herra ottaa" eli ne pärjää jotka pärjää ja sitten ei voi mitään jos jollekin lapselle sattuu jotain, kun itsekseen aina kulkevat. Voihan sitä sitten taas tehdä uusia lapsia.
      Tuo perhe ei ole köyhä eli rahasta ei ole kiinni esim. vaateasiat. Kai se sitten on heidänlaistensa tapa elää.....

• juuri näin!!!

Juu, tuttua. Minäkin tunnen lestadiolaisperheen. Nyt on 14 lasta, kun vanhemmilla oli edellisistä liitoista lapsia. Nyt siis menivät yhteen. sossukin on käynyt katsomassa menoa. lapset keskenään ulkonakin, jopa juuri kävelemään oppineet ilman aikuisen valvontaa. Iso tie vieressä.
      Jotenkin ihan suorastaan vituttaa tuollainen välinpitämättömyys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      53
      3837
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3685
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3481
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3287
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3069
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2558
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2445
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      103
      2295
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2079
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2079
    Aihe