Ajoin eilen illalla kirkolle kirkkaan punaisella polkupyöräpaholaisellani, jota en ole käyttänyt vuoteen. Onnesta huumaantuneena poljin ilta-auringossa kohti cityä määränpäänä suosittu kesäterassi. Yhtä äkkiä eturengas tyhjeni, mutta ei hätää olin ottanut pumpun mukaan.
Joka kilometrin jälkeen lisäsin ilmaa päästen hikisenä määränpäähäni.
Siinä terasilla istuessamme bongailin ihmisiä, kivaa touhua vaihteeksi sillä täällä mökillä bongailen pääsääntöisesti järven elämää ja ohi lipuavia veneitä ja yritän kuunnella mitä hyö siellä venneissään haastavat ; ).
Petteri oli noutamassa juomiamme kun naapuri pöydästä ikäneidot bongasivat minut. Ensimmäinen kysymys kuului "vieläkö seurustelet sen saman miehen kanssa", minun piti myöntää neitojen harmiksi hengailevani vielä sen saman miehen kanssa.
Pian kolme noin 130- 150 kg raavasta miestä marssi ohitsemme juomia noutamaan, en nähnyt minne he istuivat ja sopivatko edes istumaan terassin hentoisille tuoleille.
Eräässä pöydässä kirkonkylän lesbot olivat kokoontuneet illanviettoon, muutama naisellinen, osa miesmäisiä körmyjä.
Yhdessä pöydässä istui pula-ajan machomies tupakoiden viiskymppisten runsasmuotoisten naiten seurassa. Kukahan sai miehen en jäänyt katsomaan.
Punaviini maksoi sikamaiset 8,40e/16 cl. Viinakaupasta samaa viiniä saa 6,39 e/pullo.
Siinä ihmisiä bongatessani yritin tunnistaa heitä. Yksi nainen tuijotti minua pitkään ja hartaasti, löysin jotain mikä viittaa, että olen hänet ehkä joskus tuntenut.
Lyhyt visiittimme päättyi ja kävelimme käsi kädessä läpi torin, monien silmäparien seuratessa poistumistamme.
Eikös se näin mene vai mitä sinun päässäsi pyörii kun ja jos satut terassille pistäytymään?
Bongaillaan ihmisiä
121
202
Vastaukset
Tupakoiva machomies pula-ajalta säikäytti ensin kunnes muistin että eilenkään en ole ollut millään terassilla.
Kiva kuvaus kuvitteellisista palstalaisista.
H.Ei eiiiii ....tämä on jokaista sanaa myöten eilisillan kokemuksiani ja näkemyksiäni. Palstalaiset voivat kommentoida omia tuntemuksiaan sillä en liene kaukana siitä tosiasiasta, että terasseille mennään näkemään ja näkymään. Sitä viiniähän voi lipittää oman mökin terassillakin.
Olen juuri lähdössä viemään sitä punaista paholaistani korjattavaksi niin kovasti nautin polkupyörän vauhdista kesäillassa, että aijon pyöräillä enempikin.korpikirjailija kirjoitti:
Ei eiiiii ....tämä on jokaista sanaa myöten eilisillan kokemuksiani ja näkemyksiäni. Palstalaiset voivat kommentoida omia tuntemuksiaan sillä en liene kaukana siitä tosiasiasta, että terasseille mennään näkemään ja näkymään. Sitä viiniähän voi lipittää oman mökin terassillakin.
Olen juuri lähdössä viemään sitä punaista paholaistani korjattavaksi niin kovasti nautin polkupyörän vauhdista kesäillassa, että aijon pyöräillä enempikin.Terassit ovat jo paljon menneen talven lumia. Jotenkin ei valuva hiki ja auringonpaahde enää kiehdo sillee, oluesta en ole luopunut, joku roti sentään.
Hagiksen torilla kyllä annan silmieni levätä ja kamera on aina följyssä.
Entisenä ylettömänpainoisena olen jo pitemmän aikaa bongaillut ihmisiä marketissa ja kassajoinoissa.
Vertaillut ostoksiaan ulkoiseen ulkomuotoon, harmi että marketissa ei saa vakokuvata kuten toreilla.
Alahan sinäkin, ainakin talvella market-bongariksi.
Hämmästyttävän mielenkiintoista hommaa.
Terasseilta muistan sen että 8 cl. nauttivat ovat hoikempia ja ilmän siläpusseja. :)
Marketeissa olisi kiva sellainen kuvantunnistusohjelmisto. Kamera ottaisi kuvan ostoksista hihnalla ja toinen kamera ostajasta, ja sitten olisi perinteiset liikennevalot, eivät ne estäisi ostamasta, vaan vilkkuisivat äänimerkein.
Joutuisivat piankin laajentamaan vihannesosastoa ja makkaraleikkeet mahtuisivat yhteen rivikköön.
H.- tätätaasen
korpikirjailija kirjoitti:
Ei eiiiii ....tämä on jokaista sanaa myöten eilisillan kokemuksiani ja näkemyksiäni. Palstalaiset voivat kommentoida omia tuntemuksiaan sillä en liene kaukana siitä tosiasiasta, että terasseille mennään näkemään ja näkymään. Sitä viiniähän voi lipittää oman mökin terassillakin.
Olen juuri lähdössä viemään sitä punaista paholaistani korjattavaksi niin kovasti nautin polkupyörän vauhdista kesäillassa, että aijon pyöräillä enempikin.Ikäneidot!!
Onko sinulla varaa nimitellä ketään ikäneidoksi?
Minkä ihmeen takia erinomainen miehesi ei korjaa pyörää, ellei siinä muuta vikaa ole kuin rikkoutunut kumi?
Onpas kädetön tyyppi. - 2-v ja 50-v
Olen juuri lähdössä viemään sitä punaista paholaistani korjattavaksi niin kovasti nautin polkupyörän vauhdista kesäillassa, että aijon pyöräillä enempikin.Ei sitten terassilta löytynyt ketään itsesi vertaista?
Oletko ainoa korvenkukka? Solakka ja pitkäsäärinen? Mene ihmeessä naimisiin. Tilastojen mukaan avio onnenne on täydellinen, joskaan ei pitkäikäinen. hunksz kirjoitti:
Terassit ovat jo paljon menneen talven lumia. Jotenkin ei valuva hiki ja auringonpaahde enää kiehdo sillee, oluesta en ole luopunut, joku roti sentään.
Hagiksen torilla kyllä annan silmieni levätä ja kamera on aina följyssä.
Entisenä ylettömänpainoisena olen jo pitemmän aikaa bongaillut ihmisiä marketissa ja kassajoinoissa.
Vertaillut ostoksiaan ulkoiseen ulkomuotoon, harmi että marketissa ei saa vakokuvata kuten toreilla.
Alahan sinäkin, ainakin talvella market-bongariksi.
Hämmästyttävän mielenkiintoista hommaa.
Terasseilta muistan sen että 8 cl. nauttivat ovat hoikempia ja ilmän siläpusseja. :)
Marketeissa olisi kiva sellainen kuvantunnistusohjelmisto. Kamera ottaisi kuvan ostoksista hihnalla ja toinen kamera ostajasta, ja sitten olisi perinteiset liikennevalot, eivät ne estäisi ostamasta, vaan vilkkuisivat äänimerkein.
Joutuisivat piankin laajentamaan vihannesosastoa ja makkaraleikkeet mahtuisivat yhteen rivikköön.
H.Voi olla, että kirkonkylän terassi on tältä kesää koettu. Olenhan toki jo harrastanut market- ja kesätapahtumabongausta. Meillä on korvessa markkinakatu heinäkuun alkupäivinä ja siellä sitä liikkuu jos minkalaista ja väristä bongattavaa.
Paistettuja muikkuja sieltä ostin ja samalla reissulla juotiin kahvit ja syötiin lettuja mansikkahillon ja kermavaahdon kera.
Kun vein sitä pyörääni bongailin somaleita ja laskin lastenvaunuja. Yhdellä oli musta kokohurstuuki yllä ja hän kailotti kännykkään.
Välillä ukkosen pauke täytti korven ja otin ettonet sen aikana.
Pyörä on korjattu ja taivaanrannalla kajottaa kirkkautta, lienee tulossa tyyni ilta taijan laittaa saunan tulille.tätätaasen kirjoitti:
Ikäneidot!!
Onko sinulla varaa nimitellä ketään ikäneidoksi?
Minkä ihmeen takia erinomainen miehesi ei korjaa pyörää, ellei siinä muuta vikaa ole kuin rikkoutunut kumi?
Onpas kädetön tyyppi.No ei nyt neitoja vaan aikoinaan neitoja, joilla on jo ikää, mutta joilla ei ole tällä hetkellä herra seuraa. Minulla on varaa nimitellä, eikä sinunun tarvii loukkaantua tai jos nyt satut olemaan ikäneito yrityksistä huolimatta.
On pyöränkorjaajia ja autonkorjaajia ja remonttireistoja, on myös miehiä joiden elämäntyö on tehty aivoilla. Ei ole kädetön, ylen on taitava kokovartalonhieronnassa.; DD2-v ja 50-v kirjoitti:
Ei sitten terassilta löytynyt ketään itsesi vertaista?
Oletko ainoa korvenkukka? Solakka ja pitkäsäärinen? Mene ihmeessä naimisiin. Tilastojen mukaan avio onnenne on täydellinen, joskaan ei pitkäikäinen.Olihan siellä sieviä naisiakin. Viereiseen pöytään istui perhe isä sekä äiti kahden tyttären kanssa, oli kaunis äiti ja tyttäret kuin ruusunnuppuja.
Nuoria sieviä naisia ja komeita nuoria miehiä, oli toki, mutta eivät ne silleen kiehdo terassibongaajaa, siis ihan kuin lintubongauksessakin etsitään harvinaisia kiehtovia lajeja.
Miksi minä naimisiin menisin en tarvitse papin aamenta antautumaan täydelliseen sitoumukseen ja onneen. ; D.korpikirjailija kirjoitti:
No ei nyt neitoja vaan aikoinaan neitoja, joilla on jo ikää, mutta joilla ei ole tällä hetkellä herra seuraa. Minulla on varaa nimitellä, eikä sinunun tarvii loukkaantua tai jos nyt satut olemaan ikäneito yrityksistä huolimatta.
On pyöränkorjaajia ja autonkorjaajia ja remonttireistoja, on myös miehiä joiden elämäntyö on tehty aivoilla. Ei ole kädetön, ylen on taitava kokovartalonhieronnassa.; DDVoi höh!! Onko tosiaan sun mielestä ainoo naisellisuuden mitta "omistaa" mies.
Entäs jos ne ikäneidot (karmee sana oikeesti") on omasta tahdostaan sinkkuja???
Enkä ihmettele jos sua joku tuijotti pitkään, kai sä olit ekaks vahdannu sitä jos kerran bongailit siel ihmisiä.
Ajatteli tietty, mitähän tuokin muija mua vahtaa.minttupuu kirjoitti:
Voi höh!! Onko tosiaan sun mielestä ainoo naisellisuuden mitta "omistaa" mies.
Entäs jos ne ikäneidot (karmee sana oikeesti") on omasta tahdostaan sinkkuja???
Enkä ihmettele jos sua joku tuijotti pitkään, kai sä olit ekaks vahdannu sitä jos kerran bongailit siel ihmisiä.
Ajatteli tietty, mitähän tuokin muija mua vahtaa.Minä pruukaan jutella mieheni kanssa ja koska puhumme englantia sekin herättää huomiota. Olen herkkä vaistoamaan katseet jos käännän pääni näen yleensä kasvot jotka tuijottavat ; ) Itse vältän tuijotusta.
Eihän toki naisellisuuden mitta ole omistaa miestä, jos luit tarkasti kerroin lesbopöytäseurueesta, jossa oli naisellisia naisia jopa hyvin viehättäviä, tunnen yhden näistä viehättävistä lesboista.
Minttupuu miksi otat kantaa ketjuihini? Nimittelet minua muijaksi ja se ei kuvaa persoonaani. Ota asiat huumorilla ja kirjoita jotain lennokasta itsekin äläkä aina kitise.
Sinulla on harhaanjohtava nimimerkki, minttupuu tekee mieleeni raikkaan ihmisen eikä tunkkaista narisijaa.korpikirjailija kirjoitti:
Minä pruukaan jutella mieheni kanssa ja koska puhumme englantia sekin herättää huomiota. Olen herkkä vaistoamaan katseet jos käännän pääni näen yleensä kasvot jotka tuijottavat ; ) Itse vältän tuijotusta.
Eihän toki naisellisuuden mitta ole omistaa miestä, jos luit tarkasti kerroin lesbopöytäseurueesta, jossa oli naisellisia naisia jopa hyvin viehättäviä, tunnen yhden näistä viehättävistä lesboista.
Minttupuu miksi otat kantaa ketjuihini? Nimittelet minua muijaksi ja se ei kuvaa persoonaani. Ota asiat huumorilla ja kirjoita jotain lennokasta itsekin äläkä aina kitise.
Sinulla on harhaanjohtava nimimerkki, minttupuu tekee mieleeni raikkaan ihmisen eikä tunkkaista narisijaa.Minttupuu on erittäin mukava ja raikas ihminen, ei ollenkaan mikään narisija.
Joskus nimimerkki kyllä jollakin lailla kuvastaa kantajaansa.
Miksei minua kukaan tuijota kylillä kulkiessani, paitsi se yks mies, mutta hänellä onkin ongelma. :)))Anceli kirjoitti:
Minttupuu on erittäin mukava ja raikas ihminen, ei ollenkaan mikään narisija.
Miksei minua kukaan tuijota kylillä kulkiessani, paitsi se yks mies, mutta hänellä onkin ongelma. :)))Kannatan kirjoittajaa, Minttua ei saa kiusata.
Nimim. Toinen ongelmainen
H.hunksz kirjoitti:
Kannatan kirjoittajaa, Minttua ei saa kiusata.
Nimim. Toinen ongelmainen
H.Lämpimästi toivon ettei sinulla ole samanlaista ongelmaa kuin kyseisellä tuijottajalla. Yläpäässä enimmäkseen.
Tämä nimimerkki "ottaisin jos saisin" oliskin sitten tosi pulassa. :)Anceli kirjoitti:
Miksei minua kukaan tuijota kylillä kulkiessani, paitsi se yks mies, mutta hänellä onkin ongelma. :)))Anceligue Eikö kyseinen nimimerkki osaa antaa omaa vastinetta kun ryntäät puolesta päsmentämään. Lue nimimerkin tekstit minulle ja ota niihin kantaa. En arvosta julkista supatusta, jota tunnut harrastavan.
En tiedä miksi sinua ei noteerata kysy sellaisilta, jotka tunnet henkilökohtaisesti.korppis kirjoitti:
Anceligue Eikö kyseinen nimimerkki osaa antaa omaa vastinetta kun ryntäät puolesta päsmentämään. Lue nimimerkin tekstit minulle ja ota niihin kantaa. En arvosta julkista supatusta, jota tunnut harrastavan.
En tiedä miksi sinua ei noteerata kysy sellaisilta, jotka tunnet henkilökohtaisesti.Korppuseni, Ancelin kimppuun ei hyökätä, tulihan tämä selväksi?
Sinun kirjoituksesi on aina suloisesti sieluuni sattuvaa ja usein vahingossa tulen sinulle lirkutelluksikin, aikasti monimutkaisesti kyllä.
Minä tulen aina puolustamaan heitä jotka minun vuokseni joutuvat kyyneliä vuodattamaan tai sadattelemaan.
Sinä olet myös yksi heistä.
Ei sinuakaan kaikki aina hali tiukasti, potkivat varmaan polveen, mutta puolustan sinua kyllä jos sinua kohtaan hyökätään henkilökohtaisesti.
Jankutustarinoitasi en usein halua puolustaa. :) :)
Esim: Puujalkainen Petterini on aina ...jne. :)
Ja miehet komistuvat vanhemmiten kun...öh.. toiset.
H.- Meriläinen
Anceli kirjoitti:
Miksei minua kukaan tuijota kylillä kulkiessani, paitsi se yks mies, mutta hänellä onkin ongelma. :)))A.lle!!!!
Minttuupuu on raikas luin tuulahdus.
Ja sinä ystäväiseni, luuletkos ettei sinua katsella, ihan sentään tuijotteluun en uskoisi. Mutta ei se ole kivaakaan jos tuijotellaan.
Mutta kyllä katsellaan :)) - Meriläinen
Meriläinen kirjoitti:
A.lle!!!!
Minttuupuu on raikas luin tuulahdus.
Ja sinä ystäväiseni, luuletkos ettei sinua katsella, ihan sentään tuijotteluun en uskoisi. Mutta ei se ole kivaakaan jos tuijotellaan.
Mutta kyllä katsellaan :))Siis Minttupuu on Kuin tuulahdus.
korppis kirjoitti:
Anceligue Eikö kyseinen nimimerkki osaa antaa omaa vastinetta kun ryntäät puolesta päsmentämään. Lue nimimerkin tekstit minulle ja ota niihin kantaa. En arvosta julkista supatusta, jota tunnut harrastavan.
En tiedä miksi sinua ei noteerata kysy sellaisilta, jotka tunnet henkilökohtaisesti.Sano ihan vaan Anceli, kuulostaa jotensakin liian hienolta tuollainen gue-lisäys siellä perässä.
Minttu jos kuka osaa halutessaan antaa sulle oman vastineensa, pidätkö siitä, on eri juttu. :)
Ystäväni puolesta voin oman mielipiteeni kirjoittaa, pidät iitä tai et, ihan sama mulle.
Sie ja siun supatukseis, höpö höpö sanon mie.
Huumorisikin tuntuu olevan vähän hakusessaan, kyllä minut noteerataan, usko pois! =)Meriläinen kirjoitti:
Siis Minttupuu on Kuin tuulahdus.
Niin onkin, Minttupuu raikas tuulahdus, just äsken sen taas totesin.
No se yks tuijottaa, kun hänel on ongelma, ei mikään kiva.
Saa minuu katsella, en mie sokerista ole. :)hunksz kirjoitti:
Korppuseni, Ancelin kimppuun ei hyökätä, tulihan tämä selväksi?
Sinun kirjoituksesi on aina suloisesti sieluuni sattuvaa ja usein vahingossa tulen sinulle lirkutelluksikin, aikasti monimutkaisesti kyllä.
Minä tulen aina puolustamaan heitä jotka minun vuokseni joutuvat kyyneliä vuodattamaan tai sadattelemaan.
Sinä olet myös yksi heistä.
Ei sinuakaan kaikki aina hali tiukasti, potkivat varmaan polveen, mutta puolustan sinua kyllä jos sinua kohtaan hyökätään henkilökohtaisesti.
Jankutustarinoitasi en usein halua puolustaa. :) :)
Esim: Puujalkainen Petterini on aina ...jne. :)
Ja miehet komistuvat vanhemmiten kun...öh.. toiset.
H.Hunksz!
Sinun lirkutuksesi minulle on kuin kusen lorinaa nurkan takaa. Mutta tämä vertaukseni on varmaan kirjoitettu jo aikaisemmin, ehkäpä jopa kopiointia.Anceli kirjoitti:
Sano ihan vaan Anceli, kuulostaa jotensakin liian hienolta tuollainen gue-lisäys siellä perässä.
Minttu jos kuka osaa halutessaan antaa sulle oman vastineensa, pidätkö siitä, on eri juttu. :)
Ystäväni puolesta voin oman mielipiteeni kirjoittaa, pidät iitä tai et, ihan sama mulle.
Sie ja siun supatukseis, höpö höpö sanon mie.
Huumorisikin tuntuu olevan vähän hakusessaan, kyllä minut noteerataan, usko pois! =)Et vastannut oleelliseen mintun minulle suunnattuihin teksteihin et ottanut kantaa. Sinäkin olet provottavissa hyökkäykseen ; D
Niin, et ehkä ole itse tajunnut, että osaat julkisen supattelun taidon.
Siis sinut noteerataan ja äsken ei noteerattu ; ( päätä jo oletko käänkääntäjä vai et.
Ystävät yhtäköyttäyhdistyksessä, Jep ; Dkorppis kirjoitti:
En tiedä miksi sinua ei noteerata kysy sellaisilta, jotka tunnet henkilökohtaisesti.Heh, kyseinen nimimerkki olikin aika tunkkanen, yritin liottaa sitä itestäni järvessä pois!! Kohta on mentävä taas, ne kainalot nääs.
Harvon edes oon tääl tähän aikaan, liika koneella istuminen kun kuulemma levittää persettä ja tekee ihmisestä läskin.
Näin tääl on yhdelle meistä sanottu.
Mee vaan Korppis rokkaamaan, se tekee ihmiselle tosi hyvää.
Hymiöitä käytän tosi harvon, mut tässä on yhteinen Ancelille, Merikselle ja Hunksuttimelle: :)
Meneeköhän tää teksti nyt oikeeseen paikkaan?- luokittelematon,,,
korppis kirjoitti:
Et vastannut oleelliseen mintun minulle suunnattuihin teksteihin et ottanut kantaa. Sinäkin olet provottavissa hyökkäykseen ; D
Siis sinut noteerataan ja äsken ei noteerattu ; ( päätä jo oletko käänkääntäjä vai et.
Ystävät yhtäköyttäyhdistyksessä, Jep ; DSurullista ettet itse huomaa kuinka ilkeältä ja kateelliselta vaikutat? Miksi viihdyt palstalla kun olet usein kahnauksissa milloin kenenkin kanssa? Ystävyyttä saa jos sitä itsekin osaa antaa.
korppis kirjoitti:
Et vastannut oleelliseen mintun minulle suunnattuihin teksteihin et ottanut kantaa. Sinäkin olet provottavissa hyökkäykseen ; D
Ystävät yhtäköyttäyhdistyksessä, Jep ; DEihän siinä teksitissä mitään vikaa ollut, tuijottavia muijiahan nyt on kaikkialla.
Sinä osaat toisten arvostelemisen taidon, olet jopa erittäin hyvä siinä, onnittelen.
Provottavissa hyökkäykseen, mihin hyökkäykseen, kuka on hyökännyt ja minne?
Mutta hei, antaa olla, en yhtään pidä tällaisesta vääntämisestä ja yrityksistäsi jatkaa sitä.
Mie meen puuiiiss. :))Anceli kirjoitti:
Niin onkin, Minttupuu raikas tuulahdus, just äsken sen taas totesin.
No se yks tuijottaa, kun hänel on ongelma, ei mikään kiva.
Saa minuu katsella, en mie sokerista ole. :)Minttupuu on siis kuin tuulesta temmattu ; DD
korppis kirjoitti:
Minttupuu on siis kuin tuulesta temmattu ; DD
Sinua on nyt kiusattu ihan hyvin, älä kerjää enempää asiattomuuksilla.
Minun on paha sinua puolustaa jos jatkat tällaista.
H.luokittelematon,,, kirjoitti:
Surullista ettet itse huomaa kuinka ilkeältä ja kateelliselta vaikutat? Miksi viihdyt palstalla kun olet usein kahnauksissa milloin kenenkin kanssa? Ystävyyttä saa jos sitä itsekin osaa antaa.
Lue viestit ja ota kantaa sen jälkeen, ei näytä olevan kummoinen lukutaitosi saatikka sen ymmärtäminen.
Sinä ja sinun ystäväsi ; (hunksz kirjoitti:
Sinua on nyt kiusattu ihan hyvin, älä kerjää enempää asiattomuuksilla.
Minun on paha sinua puolustaa jos jatkat tällaista.
H.Hauskaahan tämä on, mutta olet oikeassa, alan nyt laitttautumaan illan rockikonserttiin.
Kaiken tämän hauskuuden aikana siivosin mökin, kävin järvessä peseytymässä, söin ja nyt alan kaunistautumaan vaikka ei lie tarpeen, mutta hiukka hiuksia pöyhölleen ja ripsiin säpinää..
Käytän raikasta parfyymia, ei mintun tuoksuista voisi mehiläiset alkaa bongailemaan ja poliisi puhalluttaisi, eikä se olisi kivaa.korppis kirjoitti:
Hauskaahan tämä on, mutta olet oikeassa, alan nyt laitttautumaan illan rockikonserttiin.
Kaiken tämän hauskuuden aikana siivosin mökin, kävin järvessä peseytymässä, söin ja nyt alan kaunistautumaan vaikka ei lie tarpeen, mutta hiukka hiuksia pöyhölleen ja ripsiin säpinää..
Käytän raikasta parfyymia, ei mintun tuoksuista voisi mehiläiset alkaa bongailemaan ja poliisi puhalluttaisi, eikä se olisi kivaa.Minä ymmärsin hyvin kommenttisi.
Mutta muista, minun tapaani matkiminen ei sovi sinulle.
Sinulta puuttuu se jokin ja siksi tarinoitasi ei jakseta katsoa/lukea hyvällä.
Nauti illastasi ja tule uusin ajatuksin takaisin.
Mainitsemasi peitenimet ovat minun kavereitani.
Sinäkin voisit olla jos alkaisit olla oma itsesi.
Matkaa sinulla kyllä vielä on.
H.hunksz kirjoitti:
Minä ymmärsin hyvin kommenttisi.
Mutta muista, minun tapaani matkiminen ei sovi sinulle.
Sinulta puuttuu se jokin ja siksi tarinoitasi ei jakseta katsoa/lukea hyvällä.
Nauti illastasi ja tule uusin ajatuksin takaisin.
Mainitsemasi peitenimet ovat minun kavereitani.
Sinäkin voisit olla jos alkaisit olla oma itsesi.
Matkaa sinulla kyllä vielä on.
H.Todennäköisesti olen näppärä sanoissani kun niitä niin mieluusti itsellesi omit, mutta ei ne ole minulta pois niitä saa muutkin käyttää.
Jänskä kunka tyttökerholaiset olivat niin kovasti yhtäköyttä liekö kuumuus huumannut ystävättäriä.
Konsertti piti välillä keskeyttää koska ukkonen ja sade alkoi oman konserttinsa, mutta bongattavaa löytyi.
Olenhan jo vuosia sitten kirjoittanut sinun ystäväpyyntöösi, että kiitos, mutta en kerää ystäviä. Etenkään en halua kavereita suomi24:stä. Facebookissa olevat ystäväni tunnen henkilökohtaisesti.
Joten en aijo matkata haluamaasi päämäärään.- etoo, etoo, etoo, et
korppis kirjoitti:
Lue viestit ja ota kantaa sen jälkeen, ei näytä olevan kummoinen lukutaitosi saatikka sen ymmärtäminen.
Sinä ja sinun ystäväsi ; (Olipa vastaus vanhalta harpulta. Tosi lienee ettei sinulla ole ketään ystävää tälläkään vuosipalstalla, kuin ei 50: silläkään. Mistä se kertoo?
Oletko todella mielessäsi yläpuolella muiden? Jos nautit miinuksista ja ilkeistäkirjoituksista palsta sopii sinulle, sitä tulet jatkossakin saamaan.
Viksut ei sinulle vastaile jatkossa, nyt vedit pohjanoteerauksen. etoo, etoo, etoo, et kirjoitti:
Olipa vastaus vanhalta harpulta. Tosi lienee ettei sinulla ole ketään ystävää tälläkään vuosipalstalla, kuin ei 50: silläkään. Mistä se kertoo?
Oletko todella mielessäsi yläpuolella muiden? Jos nautit miinuksista ja ilkeistäkirjoituksista palsta sopii sinulle, sitä tulet jatkossakin saamaan.
Viksut ei sinulle vastaile jatkossa, nyt vedit pohjanoteerauksen.Etojan on syytä pitäytyä ihan oman kammarin kirjoituspöydän näppäimistön äärellä ja antaa lausuntoja vain omasta päästään vaikka tiedänhän minä, että omasta päästä tehdyt jutut eivät ole suosiossa ja, että muitten päästä otetut on.
Mistäpä kokosit tilastosi. Et pääse yksityisiin meileihini ; ) Miinustaminen on yksinkertaisten ihmisten iltahuveja.
Sinun viestejäsi en halua vastaanottaa joten siirry viksuihin piireihisi, please.- etoo, etoo, etoo, et
Etojan on syytä pitäytyä ihan oman kammarin kirjoituspöydän näppäimistön äärellä ja antaa lausuntoja vain omasta päästään vaikka tiedänhän minä, että omasta päästä tehdyt jutut eivät ole suosiossa ja, että muitten päästä otetut on.
Mistäpä kokosit tilastosi. Et pääse yksityisiin meileihini ; ) Miinustaminen on yksinkertaisten ihmisten iltahuveja.
Sinun viestejäsi en halua vastaanottaa joten siirry viksuihin piireihisi, please.Voi olla ettet halua, niitä tulet jatkossa saamaan. Kun sinulle ei varovainen huomautus kelpaa, tulet huomaamaan kirjoittelijoiden halveksunnan olethan sitä itse tehnyt jo pitkään.
- ????????
etoo, etoo, etoo, et kirjoitti:
Voi olla ettet halua, niitä tulet jatkossa saamaan. Kun sinulle ei varovainen huomautus kelpaa, tulet huomaamaan kirjoittelijoiden halveksunnan olethan sitä itse tehnyt jo pitkään.
Onkohan masokismi joillekin huvitusta ;))
- viksufiku
etoo, etoo, etoo, et kirjoitti:
Voi olla ettet halua, niitä tulet jatkossa saamaan. Kun sinulle ei varovainen huomautus kelpaa, tulet huomaamaan kirjoittelijoiden halveksunnan olethan sitä itse tehnyt jo pitkään.
Viksua valvottaa, fiksummat ovat jo nukkumassa.
- olet hapannaama
Todennäköisesti olen näppärä sanoissani kun niitä niin mieluusti itsellesi omit, mutta ei ne ole minulta pois niitä saa muutkin käyttää.
Jänskä kunka tyttökerholaiset olivat niin kovasti yhtäköyttä liekö kuumuus huumannut ystävättäriä.
Konsertti piti välillä keskeyttää koska ukkonen ja sade alkoi oman konserttinsa, mutta bongattavaa löytyi.
Olenhan jo vuosia sitten kirjoittanut sinun ystäväpyyntöösi, että kiitos, mutta en kerää ystäviä. Etenkään en halua kavereita suomi24:stä. Facebookissa olevat ystäväni tunnen henkilökohtaisesti.
Joten en aijo matkata haluamaasi päämäärään.Pelottavaa ja sairasta on jatkuva ilkeilysi ihmisille. Selvää kateutta kun toiset tulevat toimeen keskenään ja sinä et kenenkään kanssa. Missä vika.
olet hapannaama kirjoitti:
Pelottavaa ja sairasta on jatkuva ilkeilysi ihmisille. Selvää kateutta kun toiset tulevat toimeen keskenään ja sinä et kenenkään kanssa. Missä vika.
Kuuleppas hapannaama,oletko ajatellut, että jos tukeutuisin nettiystävättäriin olisi eloni aikasti yksinnäistä näppäinten edessä kuvaruutua tuijotellessa.
Sitä paitsi olen saanut kirjoitteluhistoriani aikana viestejä tosi vaikeaksi käyneistä nettiystävättäristä. Eräskin joutui turvautumaan virkavaltaan ja sai onneksi netti"ystävättärelle" lähestymiskiellon.
Olen lukenut jo liiankin monta viestiä siitä, että osa elää fantasioissa ja todellisuus on taruakin ihmeellisempää.
Missäkö vika. En luota tuntemattomiin. Kateus on kaukana näistä ihmisistä, mikäli uskoa heisän elämäntarinoihinsa, joista he ovat kertoneet siis jos ne ovat aitoja ja oikeita kohtaloita.
Tiedätkö, minua on helppo lähestyä, ihmiset tulevat juttusilleni hyvin spontaanisti, olen jyvin sosiaalinen.
Määritelmä itsestäni ei ole omani. Turpakäräjillä en jää tuppisuuksi olenhan entinen ravintola-alan ammatttilainen ja siellä ei kuvia palvottu.- hyh hyh
korppis kirjoitti:
Kuuleppas hapannaama,oletko ajatellut, että jos tukeutuisin nettiystävättäriin olisi eloni aikasti yksinnäistä näppäinten edessä kuvaruutua tuijotellessa.
Sitä paitsi olen saanut kirjoitteluhistoriani aikana viestejä tosi vaikeaksi käyneistä nettiystävättäristä. Eräskin joutui turvautumaan virkavaltaan ja sai onneksi netti"ystävättärelle" lähestymiskiellon.
Olen lukenut jo liiankin monta viestiä siitä, että osa elää fantasioissa ja todellisuus on taruakin ihmeellisempää.
Missäkö vika. En luota tuntemattomiin. Kateus on kaukana näistä ihmisistä, mikäli uskoa heisän elämäntarinoihinsa, joista he ovat kertoneet siis jos ne ovat aitoja ja oikeita kohtaloita.
Tiedätkö, minua on helppo lähestyä, ihmiset tulevat juttusilleni hyvin spontaanisti, olen jyvin sosiaalinen.
Määritelmä itsestäni ei ole omani. Turpakäräjillä en jää tuppisuuksi olenhan entinen ravintola-alan ammatttilainen ja siellä ei kuvia palvottu.Omakehu haisee. Onneksi jätit tällä kertaa kauneutesi korostamisen.
Anceli kirjoitti:
Eihän siinä teksitissä mitään vikaa ollut, tuijottavia muijiahan nyt on kaikkialla.
Sinä osaat toisten arvostelemisen taidon, olet jopa erittäin hyvä siinä, onnittelen.
Provottavissa hyökkäykseen, mihin hyökkäykseen, kuka on hyökännyt ja minne?
Mutta hei, antaa olla, en yhtään pidä tällaisesta vääntämisestä ja yrityksistäsi jatkaa sitä.
Mie meen puuiiiss. :))Oletko otettu jos sinua nimitellään muijasi? No, jos vastaat kyllä niin mikäpä hänessä.
Muistan kuinka entivanhaan muijiksi nimitettiin pyykkäreitä. Akoiksi kyläluutia ja muoreiksi huivipäitä. Vieläkö teillä päin nämä sanonnat pitää, ei meillä korvessa enää.
- Putkivalo
Heh, hyvin kuvailit :)
Joka perjantai vien naapurin autotonta mammaa kauppaan, ja koska heillä on enemmän perheenjäseniä, olen yleensä nopeampi ja ehdin katsella ihmisiä. Hauskaa puuhaa.
Hellepäivänä noin 75% yli viiskymppisillä on jätski kädessä kun tulevat kaupasta. Nuoremmilla juomapullo. Itkevillä lapsilla leipäpalanen.
Toiset bongailee mitä edellinen asiakas nostaa kassiinsa.
Hauskinta on bongailla ihmisiä rannalla. Naiset ottavat mittaa toisistaan, onko makkaroita ja missä, ja miten tuokin voi olla noin laiha.. Miehet taitaa katella vaan uikkareiden värejä :)) Jo vain, välejä me miehet aina katselemme.
Muinaisissa kokovartalouimapuvuissa niitä ei pahemmin erottanutkaan.
Kiva että olet huomannut tuon kassibongailunkin.
H.- henrjii
Mitä tästä opimme
Kumit kannattaa pitää kunnossa, ja lähtiessä kannattaa ottaa tukevat pohjat.
Tuollaisella hinnalla saisi jo mäyräkoiran kaupasta.- henrjii
hunksz kirjoitti:
Korppishan meni näytille, näyttelyyn on aina jonkin hintainen pääsylippu.
H.Mutta kun kumit on kunnossa, ja ohravelliä vatulissa, niin näyttää paljon edustavamalta, kuin polkupyörämekaanikko, pinissä happamissa.
Henrjii
Bongasin viime helleaallon aikana pariskunnan, joka oli kotiin lähdössä terasilta pyörillä. Hui kun hirvitti, mutta onneksi mies äänekkään kovistelun jälkeen ymmärsi, että vaimo ei päässyt polkimille asti nausemaan ja lähti pyöräänsä tukien etenemään vaimo jäljessä sitä asvaltoitua mutkaista jalkakäytävää.
Kumi on nyt kunnossa aivan kuin se tuntui olevan kunnossa eilenkin kun lähdin polkemaan. En hirviä ajatella kännissä pyöräilyä, jokin roti.- henrjii
Henrjii
Bongasin viime helleaallon aikana pariskunnan, joka oli kotiin lähdössä terasilta pyörillä. Hui kun hirvitti, mutta onneksi mies äänekkään kovistelun jälkeen ymmärsi, että vaimo ei päässyt polkimille asti nausemaan ja lähti pyöräänsä tukien etenemään vaimo jäljessä sitä asvaltoitua mutkaista jalkakäytävää.
Kumi on nyt kunnossa aivan kuin se tuntui olevan kunnossa eilenkin kun lähdin polkemaan. En hirviä ajatella kännissä pyöräilyä, jokin roti.Itse en ota koskaan sillälailla, etten satulassa pysyisi, ja jos otan ajan pirssillä
Kyllä tuolla kirkonkylän reissulla näkee kauppareissullakin kaikenlaista.
Jos jonkin sortin örisijää istuu kaljatuoppi nenän alla ja tupakka hampaissa, eipä sinne juuri muita menekään istuskelemaan.
Yksi tuttu saattaa sanan pari huudahtaa, mutta oleskelemaan en siihen aidan viereen jää.
Käyn terassilla kahvilla päiväsaikaan, kun sopivasti kohdalle sattuu.Bongasin ihmisiä metsässä. Seuralaiseni hukkasin jo alkumetreillä, kun lähdin parempia apajia etsimään. Myöhemmin kuitenkin kännykkänavigaattorin avulla löysin hänet.
Kulkiessani bongasin mustikkapoimijoita, neljä miestä ja kuusi naista. Metsäpolulla tuli kaksi heistä vastaan, ämpärit täynnä marjaa. Juttelimme tovin, sanoivat että kun aamusta lähtee liikkeelle ja uutterasti poimii, niin vähitellen astiat täyttyvät.
Toissa päivänä bongasin ukkometson, tai se bongasi minut. Lähti seuraamaan ja sai minut kiinni. Kun en ollut varma sen aikeistaan, halusiko hieroa tuttavuutta vai haastaa riitaa, otin aseeksi y-muotoisen kepin. Kun yritti hyökätä, sain kepilla otetta sen kaulasta ja työnsin ukon vähän loitommaksi. Perääntyi ja lähti kulkemaan samaan suuntaan mistä oli tullutkin.
Terassilla en vielä ole ehtinyt käydä bongailemassa, mutta vielä kesää on jäljellä. Myös pyöräily on jäänyt niin vähiin, että jo alkaa hävettää (kts. Suvenkorennon ketju).Kun palasin äskeen mökille kirkolta, mökkitiellä bongasin jäniksen. Huomasin myös, että mustikat ovat kypsiä. Pitänee käydä tuolla mäen päällä maistiaismarjat hakemassa.
Eilen maistelin metsämansikoita, niitä on lisää kypsymässä liiterin kupeella.
Säästän esikoiselleni, joka tulee mamin lue loman eka viikon viettoon. Olen jo listannut erinäisiä remonttitöitä hänen kontolleen. Petteri toppuutti, että lomalle poika on tulossa eikä työleirille. No, laiturin askelma korjataan sen olen jo hänelle ilmineerannut.
- kastekukka
Kun keskustaan lähden vapaapäivää viettämään, niin Espan puistossa on mukavaa istahtaa ja nautiskella jäätelö. Siinä niitä bongattaviakin samalla näkee. Jätskin jälkeen Kauppatorille, on mahtava paikka; ihmiset, meri, torimeininki......... Torilla vierähtääkin muutama tovi ja sieltä sitten Kappelin terassille. Valkkaria, jos tuuri käy niin lavalla on esiintyjät, aikaa kuluu, mistä johtuen tulee nälkä. Siispä syömään, valinnanvaraa paikoissa on. Jos oikein on vauhti päällä niin kotio sitten taksilla, joskus ..... ;))
KesäHesan voittanutta ei ole!Kesähesa on ihana, totta ja valinnan varaa löytyy, viihdyn siellä.
Ensikuun lopulla piipahdamme kaupunkiin Helsinki-Vantaan lentoasemalta kun jää hiukka aikaa ennen jatkolentoa samoin palatessamme piipahdamme ison kirkon maisemissa.
Lentokentät ovat myös oivia bongauspaikkoja ihmisiä ympäri maapallon erilaisine kauhtanoineen. Tykkään.
- lejanna
En ole vielä eläissäni terasseillut. Saa nähdä, ehdinkö eläissäni käymään kertaakaan.
En oikein ymmärrä kirjoituksesi jujua.
Kaikki näkevät tekevät havaintoja ympäristöstään.
Yleensä varmin merkki meillä yli-ikäisillä naimattomuudesta, on kävellä käsi kädessä. Sen honasin jo nuorena.
.Bongasin tänään pariskunnan noin meikäläisen ikäisiä kävelivät käsikädessä kirkolla.
Tottakait kaikki tekevät havaintoja joku kulkee kameran kanssa ja kuvaa joku katselee ja painaa mieleen näkemiään asioita.
Varmin merkki kauan naimisissa olevasta parista on kun he kävelevät mies pari askelta edellä ja nainen perässä. Tai istuvat ravintolan pöydässä vastakkain eikä vierekkäin ; DD- lejanna
Bongasin tänään pariskunnan noin meikäläisen ikäisiä kävelivät käsikädessä kirkolla.
Tottakait kaikki tekevät havaintoja joku kulkee kameran kanssa ja kuvaa joku katselee ja painaa mieleen näkemiään asioita.
Varmin merkki kauan naimisissa olevasta parista on kun he kävelevät mies pari askelta edellä ja nainen perässä. Tai istuvat ravintolan pöydässä vastakkain eikä vierekkäin ; DDKyll' myö on aina mahduttu olemaan vierekkäin. Ei olla talsittu hanhenmarssia. :))
Mutta mehän olemmekin ikiteinejä.
Mukava ihmisiä on katsella rauhassa, antaa mielikuvituksen vaellella, ja tehdä kuvitelmiaan.
Vaikka jäätelöä lipoen ehtii luoda elämäntarinan.
Ja hunksille, minulle ihan tuo naimattomuus-sana on kyllin selvä ja kaikkikertova.
.
Naimattomuus ei kyllä oikein sovi naisten sanaksi.
Ehdotan että kehittelevät korvaavan termistön.
"Puhkupuhkaisu" , "tyhjä sormi pystyssä" tms.
H.- eukko.
Sinähän kai vietät aikaasi siellä Vanhan kaupungin koskella? Näin olen joskus ymmärtänyt kirjoituksistasi.
Tässä päivänä muutamana kuljeskelin sielläpäin ja metsiköstä tuli mies, jolla oli kamera kaulassaan. Pysähtyi siihen semmosen riippusillan luokse ja kuvasi jotakin. Tulipa mieleeni, että lienetkö ollut sinä täältä palstalta.
Oli aika lämmin ja menin istumaan terassille, jonka nimi on muistaakseni Koskenranta. Ihana terassi siinä ihan virran vieressä ja kiva ruoka-ja vaikkapa juomapaikkakin. Tiskillä sisällä otin oluen ja se mies takanani, jonka bongasin siellä ulkona, hän otti nelosolutta pullon. Siellä istuimme ulkosalla monien muiden joukossa ja mietiskelin, onkohan tuo Hunksz suomi24-palstalta. eukko. kirjoitti:
Sinähän kai vietät aikaasi siellä Vanhan kaupungin koskella? Näin olen joskus ymmärtänyt kirjoituksistasi.
Tässä päivänä muutamana kuljeskelin sielläpäin ja metsiköstä tuli mies, jolla oli kamera kaulassaan. Pysähtyi siihen semmosen riippusillan luokse ja kuvasi jotakin. Tulipa mieleeni, että lienetkö ollut sinä täältä palstalta.
Oli aika lämmin ja menin istumaan terassille, jonka nimi on muistaakseni Koskenranta. Ihana terassi siinä ihan virran vieressä ja kiva ruoka-ja vaikkapa juomapaikkakin. Tiskillä sisällä otin oluen ja se mies takanani, jonka bongasin siellä ulkona, hän otti nelosolutta pullon. Siellä istuimme ulkosalla monien muiden joukossa ja mietiskelin, onkohan tuo Hunksz suomi24-palstalta.Piti vähän miettiä, sieltä kun kapakka paloi talvella.
Mutta onhan Koskenranta, siellä en ole poikkeillut muuta kun pihalla Perhovavan kanssa, en kaljalla, ja juon muutenkin vain kolmosta.
Muuten on ihan hyvin mahdollista että ilmaannun puskasta yllättäen.
Älä säikähdä, katsele vain. :)
H.
- ...
Vastenmielistä.
Mä käyn kyllä pari kertaa vuodessa terassilla. Enkä muuten polkupyörällä, tankojuoppoudesta menee ajokortti ja pyöräily nyt on vaarallista selvinkinpäin.'
Mua just veeetuttaa jos koittaa kaikessa rauhassa istuskella terassilla ja bongailla ihmisiä, niin staana on otain tuttuja, tai yleensä ihmisiä, joita tuntee. Siksihän sitä terassilla poikkeaakin, että näkee ihmisiä, voi tutustua uusiin ihmisiin, seurailee maailmanmenoa.
Tässä kylällä on kyllä paari ja siinä terassikin. Piti oikein muistella, siitä alkaa olemaan kymmenen vuotta kun siellä viimeksi olen käynyt. Jos terassille, sitten kyydit kuntoon ja kaupunkiin istuskelemaan. Ja kun noin kotioloissa asuu kaupungissa, terassille jonnekin muualle, kuin paikallisen ostarin kaljapaarin terassille. Sporalla keskustaan ja kattelee jonkin mukavanoloisen terassin, vaikka jostain espalta.
Mun mielestä terassi on jotenkin eriasia, kuin lähipupi. Pupiin mennään nimenomaan tapailemaan tuttuja, seurustelemaan jne. Terassilla toisenlainen funktio, sinne menen ennemmin nimenomaan rauhaan, seurailemaan maailman menoa, jutustelemaan jonkun sattumalta samaan pöytään istahtavan kassa paskantavista lokeista, mietiskelemään. Monesti ihmiset läppäreiden kanssa terasseilla, kirjoittelevat otain tai surfailevat tai mitä tahansa. Pääasia, että on hetken poissa kotoa ja omassa rauhassa. Tai ainakin rauhassa, minkä itse valitsee.
=DW=- henrjii
ei taida fillari olla moottoriajoneuvo. Eli törttöilyt polkupyörällä on kosmeetisia, eikä vakuutus niitä korvaa.
- ...
henrjii kirjoitti:
ei taida fillari olla moottoriajoneuvo. Eli törttöilyt polkupyörällä on kosmeetisia, eikä vakuutus niitä korvaa.
Kyllä ajokortin saa menemään polkupyörällä, näitä on tapahtunut. Se kun ajokortti vaatii, että sen haltijalla ei ole vakavia sairauksia, otka estävät moottoriajoneuvolla ajamisen. Alkoholismi on vakava sairaus.
No pakko kertoa juttu. Olen kyllä kirjoittanut tästä ennenkin, en muista tähän portaaliin vai muualle, sori jos uusinta.
Tässä kotikylillä oli ukkelit olleet ajamassa nurmikkoa, ajettavalla leikkurilla. Noh, janohan se helteellä tulee ja juomaa kuluu. Kun juomat kotona oli loppuneet, olivat lähteneet paikalliselle terassille torjumaan nestehukkaa. Ajettavalla ruohonleikkurilla.
Ihme oli sattunut ja sattunut moottoripyöräpoliisi ajeleskelemaan paarin ohi. Noh, ei paskalakin nyt varsinaisesti ruudinkeksijä tarvitse olla, jos havaitsee rekisteröimättömän ja vakuuttamattoman ruohonleikkurin kaljapaarin edessä parkissa.
No kun ukot lähti, kiinni ja poliisiasemalle kuulusteluihin, tarkuusalkometriin jne.
No, ukot poliisilaitokselta ulos taksia odottelemaan. Se moottoripyöräpoliisi tosiaan ei ollut ollut ruudinkeksiä. Se oli jättänyt poliisimoottoripyörään avaimet poliisilaitoksen pihalla paikalleen. Ei ole tiedossa, onko niitä avaimia ikinä löydetty :DDD
Joop, moottoriajoneuvolla ei saa ajaa kännissä edes kotipihallaan. Polkupyörällä käsittääkseni saa ajaa kotipihassaan vaikka missä kunnossa, mutta tielle ei sitten ole mitään asiaa.
=DW=.
- henrjii
Ei asiaa, mutta ei sillä korttikaan lähde. Bongasin kerra kun joku kävi testaamassa poliisilaitoksen pihassa ajokuntonsa polkupyödällä.
Setä serihffi herralle sanoi, että ei mitään asiaa rattiin. Niin jannu lähti pyörällä kotiin päin.- ...
Kyllä lähtee.
Usko jo, kortin saa kuivumaan fillarillakin. Ei ehkä satunnaisesta kaljoissaan polkemisesta, mutta jos on kertynyt enenpikin kännijuttuja, kortti häipyy.
Kyseessä ust, että voidaan todeta sairaus, siis alkoholismi, ei sairaalle voi myöntää korttia. Ja jos jatkuvasti tankojuoppoilee, se osoittaa jatkuvaa ja toistuvaa välinpitämättömyyttä ja varomattomuuttaa liikenneturvallisuudesta. Eikä sellaisella ihmisellä voi olla ajokorttia.
Aivan sama asia muuten, kuin aseenkantoluvassa. Aseenkantolupa lähtee justiinsa, jos ilmenee jotain syitä olettaa, että po. henkilö voi olla vaarallinen aseen kanssa. Ei siinä ensin tarvitse kännissä ketään ampua, riittää kun on aihetta olettaa, että sellainen voi tapahtua. Käytännössä yksi puhelinsoitto naapurilta poliisiin riittää.
Känninen pyöräilijä vaarantaa liikennettä, ihan konkreettisesti. Ei siinä ole promillerajaa, kuten moottoriajoneuvoista puhuttaessa, pienenpikin promillemäärää riittää noin periaatteessa.
=DW= - henrjii
... kirjoitti:
Kyllä lähtee.
Usko jo, kortin saa kuivumaan fillarillakin. Ei ehkä satunnaisesta kaljoissaan polkemisesta, mutta jos on kertynyt enenpikin kännijuttuja, kortti häipyy.
Kyseessä ust, että voidaan todeta sairaus, siis alkoholismi, ei sairaalle voi myöntää korttia. Ja jos jatkuvasti tankojuoppoilee, se osoittaa jatkuvaa ja toistuvaa välinpitämättömyyttä ja varomattomuuttaa liikenneturvallisuudesta. Eikä sellaisella ihmisellä voi olla ajokorttia.
Aivan sama asia muuten, kuin aseenkantoluvassa. Aseenkantolupa lähtee justiinsa, jos ilmenee jotain syitä olettaa, että po. henkilö voi olla vaarallinen aseen kanssa. Ei siinä ensin tarvitse kännissä ketään ampua, riittää kun on aihetta olettaa, että sellainen voi tapahtua. Käytännössä yksi puhelinsoitto naapurilta poliisiin riittää.
Känninen pyöräilijä vaarantaa liikennettä, ihan konkreettisesti. Ei siinä ole promillerajaa, kuten moottoriajoneuvoista puhuttaessa, pienenpikin promillemäärää riittää noin periaatteessa.
=DW=Moottoriajoneuvolla ajosta lähtee kortti. Polkupyörällä humalassa ajaminen ei ole sallittua, siis kaatokännissä, eikä se ole suositeltavaa, mutta ei siitä kortti mihinkään lähde usko jo.
- ...
henrjii kirjoitti:
Moottoriajoneuvolla ajosta lähtee kortti. Polkupyörällä humalassa ajaminen ei ole sallittua, siis kaatokännissä, eikä se ole suositeltavaa, mutta ei siitä kortti mihinkään lähde usko jo.
Usko jo, kortti lähtee.
Kun ei läpäise alkoholismin takia lääkärintodistusta, samalla lailla voidaan kortti ottaa pois, jos poliisilla on aihetta epäillä, että joku tulee syyllistymään rikokseen ajelemalla polkupyörän jälkeen kännissä mopetilla.
Tehdään koe, sä alat ajeleen jatkuvasti kännissä fillarilla, niin kauan, että ole kärynnyt useamman kerran ja sattunut jotain liikennevahinkoja sen takia. Kattele sitten lompuukiisi, missä se ajokortti muuten onkaan.
Mä siis korostan, kännissä fillarilla ajaessa ja törttöillessä saa sakot. Eikä ajokortti välttämättä sen takia mene. Mutta kun tarpeekseen törttöilee, kortti lähtee ihan varmasti. Ihan sama kuin aseenkantoluvassa. Siinä ei edes tarvi törttöillä pyssyn kanssa, ei ajokortin menettämiseksi tarvi törttöillä auton kanssa.
Mulla muuten on ajokortti, aseenkantopupaa en ikinä ole tarvinnut, luultavasti saisin sen, vaikka näkö onkin heikentynyt. Mutta jos mä haluaisin ampua jonkun, ei siihen aseenkantopupaa tarvita. Eikä muuten autonajamiseenkaan ajokorttia. Asioissa se ero, että poliisi voi takavarikoida aseet, mutta ei autoa, kun luvat menee.
=DW= - henrjii
... kirjoitti:
Usko jo, kortti lähtee.
Kun ei läpäise alkoholismin takia lääkärintodistusta, samalla lailla voidaan kortti ottaa pois, jos poliisilla on aihetta epäillä, että joku tulee syyllistymään rikokseen ajelemalla polkupyörän jälkeen kännissä mopetilla.
Tehdään koe, sä alat ajeleen jatkuvasti kännissä fillarilla, niin kauan, että ole kärynnyt useamman kerran ja sattunut jotain liikennevahinkoja sen takia. Kattele sitten lompuukiisi, missä se ajokortti muuten onkaan.
Mä siis korostan, kännissä fillarilla ajaessa ja törttöillessä saa sakot. Eikä ajokortti välttämättä sen takia mene. Mutta kun tarpeekseen törttöilee, kortti lähtee ihan varmasti. Ihan sama kuin aseenkantoluvassa. Siinä ei edes tarvi törttöillä pyssyn kanssa, ei ajokortin menettämiseksi tarvi törttöillä auton kanssa.
Mulla muuten on ajokortti, aseenkantopupaa en ikinä ole tarvinnut, luultavasti saisin sen, vaikka näkö onkin heikentynyt. Mutta jos mä haluaisin ampua jonkun, ei siihen aseenkantopupaa tarvita. Eikä muuten autonajamiseenkaan ajokorttia. Asioissa se ero, että poliisi voi takavarikoida aseet, mutta ei autoa, kun luvat menee.
=DW=Aivan sama, en tarvitse korttia jos ajelen polkupyödällä.
- ...
henrjii kirjoitti:
Aivan sama, en tarvitse korttia jos ajelen polkupyödällä.
Tää meni pahasti ohi aloituksen.
Ois pitänyt tehdä uusi aloitus. Mutta kerron lopuksi yhden kertomuksen, joka liittyy tähän aiheeseen.
Mulla yks kaverin faija oli jonkun kymmenen vuotta tossa kylähuoltsikan päällikkönä. Sillä oli auto kyllä, mutta ei ajokorttia. Auto oli tallissa, sa ajoi mopetilla töihin, siihen aikaan kun ei vaadittu ajokorttia mopolla ajamiseen. Sitä ei kukaan osaa sanoa, ajoiko se joskus selvinkinpäin :DDDD
No se on elossa vieläkin, mutta kun auto mätäni halliin, eikä se kyennyt hankkiin verestä, se oli aikansa mopon varassa. Sitten kun tuli mopokortti pakolliseksi, se hankki sellasen ja osti mopoauton: Nykyään se siis ajelee mopoautolla, mutta ikääntymisen ja sairauksien vuoksi se ei enää voi juopotella, joten sillä kortti pysyy kyllä lompakossa DDD
=DW= - +++
... kirjoitti:
Tää meni pahasti ohi aloituksen.
Ois pitänyt tehdä uusi aloitus. Mutta kerron lopuksi yhden kertomuksen, joka liittyy tähän aiheeseen.
Mulla yks kaverin faija oli jonkun kymmenen vuotta tossa kylähuoltsikan päällikkönä. Sillä oli auto kyllä, mutta ei ajokorttia. Auto oli tallissa, sa ajoi mopetilla töihin, siihen aikaan kun ei vaadittu ajokorttia mopolla ajamiseen. Sitä ei kukaan osaa sanoa, ajoiko se joskus selvinkinpäin :DDDD
No se on elossa vieläkin, mutta kun auto mätäni halliin, eikä se kyennyt hankkiin verestä, se oli aikansa mopon varassa. Sitten kun tuli mopokortti pakolliseksi, se hankki sellasen ja osti mopoauton: Nykyään se siis ajelee mopoautolla, mutta ikääntymisen ja sairauksien vuoksi se ei enää voi juopotella, joten sillä kortti pysyy kyllä lompakossa DDD
=DW=http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/89C7A076CB88BC8BC2256BC300466EC6
Eipä ole tullut käytyä, - oisi liian pitkä matka fillaroida kaljoissaan, voisi olla nenä ruvella pahemman kerran :/
Rautatieasemalla esim. Helsingissa on kiva istuskella ja katella ihmisten menoa, ja jollain kesätorilla.
En voi kertoa ajatuksiani bongaamistani ihmisistäkään kun en enää edes muista koska olen "niitä" nähnyt..täällä kettää ole, tai no, on täällä noita venäläisiä mökeillään..eipä he paljoa liiku maisemissa, mitä tehnevät "mökeissään".- henrjii
Joo tulomatka voisi olla yhtä tuskaa, jos on senverran tuuterissa, että käsi hipoo maata.
Siskon porukkakin on ollut kesäkuussa mökillä, siinä sitä olisi ollut bongaamista. - Pirre*
henrjii kirjoitti:
Joo tulomatka voisi olla yhtä tuskaa, jos on senverran tuuterissa, että käsi hipoo maata.
Siskon porukkakin on ollut kesäkuussa mökillä, siinä sitä olisi ollut bongaamista.Jaha, niin he olivat tuolta toiselta rannalta..ei ole niin hyviä kiikereita :)
- lejanna*
Pirre* kirjoitti:
Jaha, niin he olivat tuolta toiselta rannalta..ei ole niin hyviä kiikereita :)
Kiikereitä ja pihvaloja.
Ihania, kiitos, lempeästi naurattaa.
. - henrjii
lejanna* kirjoitti:
Kiikereitä ja pihvaloja.
Ihania, kiitos, lempeästi naurattaa.
.Joo kauko putkella on ärtsyt kinkerit.
- puskajustiina
Käyn vain asioilla, en näyttäytymässä. En ajattele silmäpareja. Turhan panttina istuskelu ei sovi. Kotona voin istuskella ja mietiskellä.
- ........
Osa miehistäkin on naismaisia hipsuja, vaikkeivät homoja olekaan.
Miksi ihmisiä pitää luokitella?
Onko sinulla jokin sisäinen pakko siihen?
Pidät ilmeisemmin siitä, että sinua tuijotetaan.Ehtoota! Ihmiset on jo luokiteltu kauan ennen syntymääni.
Historia kertoo, että oli aatelisia, virkamiehiä, talollisia, torppareita, isäntiä, emäntiä, piikoja, renkejä, rikkaita ja köyhiä. Ammattikunnatkin on luokiteltu. Ammattiliitoilla on palkkaluokitukset. Ruoat on luokiteltu on ykkösluokan makkaraa ilman kamaraa jne.
En bongannut eilen hipsuja, mutta älyttömän komean ulkomaalaisen kiharapään, joka istui kauniin vaimonsa kanssa, molemmilla oli yhtä pitkät mustat kiharaiset hiukset.
Et kai haluaisi olla harmaa hiiri, jota kukaan noteeraisi, vai haluatko?
- Meriläinen
Mie kyllä bongailen aina ihmisiä kun kuljen tuolla.
Tilanteita, kaikenlaisia tulee aina vastaan.
Tänäänkin yks tietyömies oli ystävällinen ja lopetti poraamisen sillä hetkellä kun kuljin ohi, kiitin häntä siitä ja sain hymyn osakseni.
Luulen kuitenkin että mun tapa seurata ihmisiä on hieman erilainen kun sulla.
Ai niin mutta enhän mä terassilla bongailekaan, ihan vaan arksissa tilanteissa :) - ?______?
Anteeksi anon jo etukäteen, miksi näet aina vain rumaa ympärilläsi?
Ihan se ja sama, mitä suusi tuottaa, mutta kirjailusi eivät ole inhimillisiä, mielestäni.
Mikä maailman suurin ihanuus olet, mielestäsi?
Meitä ihmisiä on niin erilaisia, ja jokaisella on elämisen oikeus.Voi taivahan pieksut! Miksi näet viesteissäni vain rumaa, minähän kirjoitan elämästä, ihmisistä, luonnosta. Näen elämän ympärilläni iloisena häkkäväkkyränä.
Äskeen kun ukkospilvet poistuivat koilliseen ja lännestä aurinko heitti muutamia säteitään saunamökin kupeelle, näin järven pinnan syvän sinisenä, valkeat puutarhatuolit kiehtovina katseenvangitsijoina sateen kirkastamalla murmikkolla. Järvellä uiskenteli uljas silkkiuikka, on se vaan kaunis lintu.
Olen koko ajan painottanut, että ihmisbongauksessa nimenomaan erilaisuus viehättää.- ?____?
Voi taivahan pieksut! Miksi näet viesteissäni vain rumaa, minähän kirjoitan elämästä, ihmisistä, luonnosta. Näen elämän ympärilläni iloisena häkkäväkkyränä.
Äskeen kun ukkospilvet poistuivat koilliseen ja lännestä aurinko heitti muutamia säteitään saunamökin kupeelle, näin järven pinnan syvän sinisenä, valkeat puutarhatuolit kiehtovina katseenvangitsijoina sateen kirkastamalla murmikkolla. Järvellä uiskenteli uljas silkkiuikka, on se vaan kaunis lintu.
Olen koko ajan painottanut, että ihmisbongauksessa nimenomaan erilaisuus viehättää.Ihmisistä, muista kuin itsestäsi, tunnut löytävän vain rumaa.
Ihan se ja sama, mitä muuten yrität sanoa.
Muistan ne mustat silmät lumihangessa. Muistatko itse? ?____? kirjoitti:
Ihmisistä, muista kuin itsestäsi, tunnut löytävän vain rumaa.
Ihan se ja sama, mitä muuten yrität sanoa.
Muistan ne mustat silmät lumihangessa. Muistatko itse?Heips!
Kirjoitan hyvin paljon ja pääsääntöisesti positiivisesti kuten syöpäpalstallakin aikoinani vaan se ei ole hyvä sekään siis olla positiivinen ja uskoa parenpaan uskoa, että paranee, uskoa ihmisiin ja rakkauteen. Se on lukijan aivoissa tulkitseeko iloiset asiat rumana vai kauniina. Rumaksihan voi kuvitella esim. positiiviset viestini itsestän kun kirjoitan olevani esim. pitkä ja komia .; ) Otahan itseäsi niskasta kiinni ja etsi itsestäsi kauniita piirteitä, ja asioita kyllä sinä niitä löydät.
Vielä kerran, kirjoitan hyvin paljon, enkä muista, mustia silmiä hangessa, mutta runoni verta hangella muistan hyvin.
Eikö meistä jokainen oikeastaan tykkää siitä että hänet niinsanotusti bongataan, varsinkin jos on siihen malliin asettautunut johonkin kylän kolmesta ulkoterassista. Olisin minäkin...
Vaan kun ei ole kuin jäätelökioski ja kolme enemmän tai vähemmän terassi-nimikkeen täyttävää pubia joissa ulkoanniskelualue, aidattu tietysti. Ja kuumalla paikalla, ei käy vilvoittava tuuli niille.
Kotikylän ihmisten seuranta ihan vain silmämääräisesti voisi olla hauskaakin sopivassa paikassa. Pitäisi varmaan itse perustaa se Kiva-terassi sopivaan paikkaan järven lähelle, vilpoisaan siis - näillä helteillä.
Harmittaa kun ennen tunsin kaikki, nyt vain pienen murto-osan kylällä pyörivistä. Tai pyöriihän täällä monien ihannoimia julkkiksiakin silloin tällöin, mutta he eivät alkuunkaan ole mielenkiintoisimpia ihmisiä tässä supisuomalaisessa heinäkuun hellepäivän rumbassa.
Arvasitte tietysti jo: eipä ole tullut käytyä ;-D
Nyt just tuli "komento" iltauinnille. Pakko se on mennä kun puolisko päsmäröi... Päivällä oli 30 asteen helle, onneksi voi viilentyä järvessä että saa unen päästä kiinni. Hyv'yötä!- lejanna
Voi siuta, saimaannorppaa. Ihanaa, että uinti on noin helppoa ja läheistä.
Voisipa meidän kaikkien elämä olla yhtä ihanaa.
Hyvää Yötä ja raikasta olo.
. Saimaantaka!
Kirjoitit onneksi sen minkä minäkin pidän itsestään selvyytenä jos nyt kirkonkylän parhaalle terasille lähtee iltaa istumaan haluaa tulla bongatuksi.
Ikäväähän se olisi jos ei herättäisi olemuksellaan mitään vastakaikua.
Meillä on täällä korvessa ollut ukkosen täyttämä päivä ja ilma hikisen nihkeä, joten lämmitin saunan ja olisin uinut, mutta kun juuri silloin kun sitä pähkäilin saunan kuistilla alkoi yläpuolella rytisemään, joten en riskeerannut.
Hyvää yötä!
- .
Vaikutat kovin tunkeilevalta, ja jopa tungettelevalta, mutta teepä niin, ja elä tahtosi mukaan!
Miksi et ala näyttelijäksi, vanhaksi, sellaiseksi, heitäkin tarvitaan?Luettelepas tunkeilevaisuuteni piirteet? Olen kuulolla.
Enempi saan arvostelua itsekeskeisyydestäni. Tungettelevahan tunkee itseään muiden elämän sisäpiiriin. Ei voi vähemmän kiinnostaa terassilla istuvien yksityiselämä, ainoastaan ulkoiset maneerit ja olemus.
Ei minusta olisi näyttelijäksi. En jaksaisi muistaa vuorosanojani kun en muista ulkoa edes omia runojanikaan.
- lejanna
Woihan ihunaa ikilatinaa, kuinka kaunis kieli se onkaan.
Minusta on riemun rikkaus nukkua pylly vasten pyllyä.
Minusta muu on yksinäisyyttä, surkeaa, ja ikäväää. :((
Yksinäisyyttä, vihattavaa, yllättävää ja kummaista.
Toivottavasti olotilasi tekee sinut onnelliseksi, minua ei se tekisi.
. - Meriläinen
Vautsi vau.
Bongasin tossa aamulla kun menin pihalle kaksi upeaa urosta.
Mitähän sitä vielä tämän päivän aikana kerkeemään bongailemaan :))- henrjii
Mä bongasin yöllä ainakin sata salamaa, ja ne iski tulta.
- Meriläinen
henrjii kirjoitti:
Mä bongasin yöllä ainakin sata salamaa, ja ne iski tulta.
Viime yönä en hiipinytkään rannoilla, ehkä olis pitänyt.
Elosalama aikakin lähenee. Vai sellaisia bongauksia hän tekee, mutta niinhän miekin viime viikolla Sapokan puistossa. :)
Meidän kylätiellä ei juurikaan bongailtavia näy, joku saksalainen joskus kävelee pitkä keppi käsissä ja kerää vattuja, mutta hän on ainakin satavuotias.
Tuolla cityssä bongailen tuttuja, iloisia ihmisiä ja juttelen jos aikaa on.
Viimeksi bongasin yhden tutun kehitysvammaisen, ei oltu tavattu vuosiin, oli kiva nähdä.Anceli kirjoitti:
Vai sellaisia bongauksia hän tekee, mutta niinhän miekin viime viikolla Sapokan puistossa. :)
Meidän kylätiellä ei juurikaan bongailtavia näy, joku saksalainen joskus kävelee pitkä keppi käsissä ja kerää vattuja, mutta hän on ainakin satavuotias.
Viimeksi bongasin yhden tutun kehitysvammaisen, ei oltu tavattu vuosiin, oli kiva nähdä.Se bongaamasi lähes satavuotias lienee tyypillinen keski eurooppalainen mies jolla on terveys tallella ja matkustus into jäljellä, varmaan rinnalla myös nuorenpi vaimo, ken tietää ; ) Syö terveellisesti, uskon hänen nauttivan maustamatonta jugurttia johon vatut sekoittaa ; )
korppis kirjoitti:
Se bongaamasi lähes satavuotias lienee tyypillinen keski eurooppalainen mies jolla on terveys tallella ja matkustus into jäljellä, varmaan rinnalla myös nuorenpi vaimo, ken tietää ; ) Syö terveellisesti, uskon hänen nauttivan maustamatonta jugurttia johon vatut sekoittaa ; )
Pariskunta on vuokrannut naapurin lammenrantamökkiä jo kymmenien vuosien ajan, kunto taitaa olla hyvä. :)
Hoikka, pitkähkö sotilastyyppi, hieman jo kumarainen, uljas näky.
Joskus olen miettinyt, tekisinkö tietyn tervehdyksen, mutta en sit kuitenkaan, kun olen ihan kiltti ihminen.- Meriläinen
Anceli kirjoitti:
Vai sellaisia bongauksia hän tekee, mutta niinhän miekin viime viikolla Sapokan puistossa. :)
Viimeksi bongasin yhden tutun kehitysvammaisen, ei oltu tavattu vuosiin, oli kiva nähdä.No tiiäthän sie minkälaisia mie bongailen :)
Ja taas bongailin myös tuolla Sapokassakin.
Oli pitkää ja pätkää, lihavaa ja laihaa, oli jopa ihan bodarin tyylistä.
Mutta keikkein tärkein mulle bongaillessa on ne silmät ja hymy.
Kaikki muu on toisarvoista ja kyllä niitä hymyjäkin taas näkyi.
Noh kohta takas pihalle :)) - lavidaqueviva
Anceli kirjoitti:
Pariskunta on vuokrannut naapurin lammenrantamökkiä jo kymmenien vuosien ajan, kunto taitaa olla hyvä. :)
Hoikka, pitkähkö sotilastyyppi, hieman jo kumarainen, uljas näky.
Joskus olen miettinyt, tekisinkö tietyn tervehdyksen, mutta en sit kuitenkaan, kun olen ihan kiltti ihminen.Hatun nosto 'hauskanhullulle' ajatuksellesi... :D :D
lavidaqueviva kirjoitti:
Hatun nosto 'hauskanhullulle' ajatuksellesi... :D :D
Mutta sitä mie ihmettelen miksei H takertunut tuohon tahalliseen virheeseen, "kunto taitaa olla hyvä", siis minkä kunto, mökin vai pariskunnan. :))))
Sellaisesta tervehdyksestä voi tulla sapiskaa, yks keihäänheittäjäkin, Juha Laukkanen, sai nuhteet, kun saksalaiselle lajitoverilleen sen teki, sormet nenän alle ja käsi silleen........:)lavidaqueviva kirjoitti:
Hatun nosto 'hauskanhullulle' ajatuksellesi... :D :D
Olette natseja en olisi uskonut, no sitä oppii kun lukkee ;)
- ,,,,,
korppis kirjoitti:
Olette natseja en olisi uskonut, no sitä oppii kun lukkee ;)
Toinen on helpompi lukea, kuin oma itse.
- äänekäs tätinen
Käyn aika ajoin lähiostarin telttakahvilan terassilla ankean lähiön siimeksessä, mikä saa meidät asiakkaat usein pärpättämään keskenämme kaikenlaista. Ettei siis jakseta sitä ankeutta enää enempää ympärillemme valaa ja kiitos kahvilan emännän juttupulaa ei muutenkaan tulisi. Niinpä sitä enemmän miettii kuka kukin on kuin mitä ulkonäkö viestittää, koska joskus on jotakin vakavampaa ja joskus jotakin iloisempaa mielessä. Joku aina tulee muista enemmän esille, vaikka kuinka näyttäisi sisäänpäin kääntyneeltä jurmuskalta.
Tietysti pitää olla sinne mennessä valmis sosiaaliseen vuorovaikutukseen ja jos en ole, niin on sitten se kesäpaikan täysrauha omissa oloissani.
Ihmisten seuraaminen on ihan kivaa puuhaa, mutta mieluummin otan kontaktia kuin vain katselisin. Se on joskus vähän hankala ominaisuus, koska kaikki eivät siitä pidä.Kerran ihmettelin erään naisen, joka ulkonäöltään ei ole kummoinen, kykyä iskeä komeita miehiä. Hiljaisen sorttinen, ujo ja syrjään vetäytyvä ns. harmaa hiiri.. Sain vastauksen, tietäisitpä mikä seksipeto hän on. No, taidoistaan huolimatta yksin jatkaa ei ole vielä miestä vierelleen löytänyt. Jututin häntä joku aika sitten, hän haluaisi löytää rinnallekulkijan, mutta ei vain löydy, ikääkin jo yli viiskymppiä.
- kummosenkaan näköine
korppis kirjoitti:
Kerran ihmettelin erään naisen, joka ulkonäöltään ei ole kummoinen, kykyä iskeä komeita miehiä. Hiljaisen sorttinen, ujo ja syrjään vetäytyvä ns. harmaa hiiri.. Sain vastauksen, tietäisitpä mikä seksipeto hän on. No, taidoistaan huolimatta yksin jatkaa ei ole vielä miestä vierelleen löytänyt. Jututin häntä joku aika sitten, hän haluaisi löytää rinnallekulkijan, mutta ei vain löydy, ikääkin jo yli viiskymppiä.
Onko kirjoituksesi kummonen? Kuinka voit luokitella kenenkään ulkonäköä noin asiattomasti?
Annoin jo yhden viestillisen tietoa luokituksista. Pistän nyt toisen.
Esimerkiksi Kreikka on luokiteltu konkurssin rajamaille hamuilevaksi valtioksi. Suomalainen koulujärjestelmä on luokiteltu maailman parhaimmistoon. Musiikkia luokitellaan korkeakulttuuritaiteeksi ja tanssimusiikkia kansantaiteeksi.
Ihmistä luokitellaan ulkoisin ja älyllisin perustein, kauniiksi tai vähemmän kauniiksi jopa rumaksi, tyhmäksi tai viisaaksi tai normaaliksi ; ))
Tänään ajattelimme mennä rockaamaan papan kanssa ja saa nähdä mitä saan mielikuvitukseni haaviin bongattua ; D- _________,,
Kantsisi silti aina muistaa, että arvostellessaan toisia vaikkapa ulkonäön perusteella, tekee sen vain omista makuaisteistaan. Jollakin ne ovat ihan erilaiset.
Ulkonäkö ei ole älyllisyyttä.
Käsittelethän pappaa varovasti? _________,, kirjoitti:
Kantsisi silti aina muistaa, että arvostellessaan toisia vaikkapa ulkonäön perusteella, tekee sen vain omista makuaisteistaan. Jollakin ne ovat ihan erilaiset.
Ulkonäkö ei ole älyllisyyttä.
Käsittelethän pappaa varovasti?Asia ei ole kummoinen kuten ulkonäkökään ei ole aina kummoinen, ei kaikki ole kummoisilla älylläkään varustettuja. On lihavia ja on laihoja on ryppynaamoja ja silopostkia, on nurekkaita ja ikäisiään huomattavasti nuoremman näköisiä tai vanhoihin raamiin tehtyjä. Näistähän ollaan tuumailtu täälläkin jo monesti ja tullaan jatkossakin tuumaamaan.
Ei kummoisen näköinen aiheutti sinulle makuaistihäiriön. Ei sullakaan tunnu olevan kummoinen makuaisti.
Pappa osaa rockata toivottavasti itse pysyn mukana ;) Kun en ole kummoinen rockaaja.- ________,,
korppis kirjoitti:
Asia ei ole kummoinen kuten ulkonäkökään ei ole aina kummoinen, ei kaikki ole kummoisilla älylläkään varustettuja. On lihavia ja on laihoja on ryppynaamoja ja silopostkia, on nurekkaita ja ikäisiään huomattavasti nuoremman näköisiä tai vanhoihin raamiin tehtyjä. Näistähän ollaan tuumailtu täälläkin jo monesti ja tullaan jatkossakin tuumaamaan.
Ei kummoisen näköinen aiheutti sinulle makuaistihäiriön. Ei sullakaan tunnu olevan kummoinen makuaisti.
Pappa osaa rockata toivottavasti itse pysyn mukana ;) Kun en ole kummoinen rockaaja.Puhu kummoiselle, minä en muiden kummoisuudesta kanna taakkaa.
Onko sinulla muuten kummoistakaan huumorintajua?
- sihteerilintu.......
Olisitkohan sinä se ihme kummista, kirjailija, joka ei ole julkaissut ainoatakaan kirjaa?
Koeta jo keksiä jotain raflaavampaa, liian vanha ja loppuun kulunut lause. Sinulla kummajainen on jääny neula päälle liekö dementian esiastetta.
Terassin vieressä.
Keväisin ja syksyisin istuskelemme alkuillasta talomme edessä rantapenkillä katsellen kävelykadun ihmisiä.
Varsinkin syvästi päivettyneiden mantenerojen markkinointitaktiikat ja heidän asiakkaidensa toiminta on kiinnostuksemme kohteena, muun puutteessa.
Lisäväriä tuo mantenerojen ja paikallisten poliisien välinen kissa-hiiri leikki.
Siloin harvoin kun "siviilipollarit" astuvat kuvaan, on leikki kaukana.
Osa kauppiaista ehtii pakenemaan.
Osa istutetaan pollareiden bussiin.
Kauppatavaranyytit menevät takavarikkoon ja osa on hässäkässä levinnyt pitkin katua.
Jotkut paikalla olevista ulkkareista kähveltävät kadulta tavaraa jota eivät välttämättä tarvitse.
Kissa-hiiri show on jokailtainen tapahtuma eri esiintyvyydellä ja eri versioina.Ihana päivä omalla rantaterasillamme, bongasimme vain toisiamme ja ohi lipuavia veneitä, kävin katkomassa kaisloja tarkoituksena bongata mitä erään naapurimökin uusi omistaja on tekemässä rantaan. Isoa rantaterassia saunan eteen tietty.
Eilen olimme rockkonsertissa, naapuriterassin juopuneet alkoivat ilottelun konserttilavan edessä olevalla muutaman neliön tanssipaikalla. No, paikkahan oli tarkoitettu tanssimita vaille. Kuvasin ilottelua kamerallani sehän on toki sallittua.
Tanssiparketille saapui myös isoäiti kolmen lapsenlapsensa kanssa. Lapset olivat hyvin vastahakoisia hyppelehtimään, mutta mummi olisi halunnut repaistä (selvinpäin muuten tai näin oletan). Mummi oli valinnut vaatetuksensa tarkoin hartiat ja olkapäät olivat paljaat jotta moniväriset tatuoinnit näkyisivät muillekin ja niidenhän pitääkin näkyä siksi kai niitä piirustellaan iholle.
On tosi kivaa ja vaaratonta tämä ihmisbongaus se ei vahingoita ketään.
- iines-ankkanen
Aloittajalle:
Mulle tuli mieleen Aku-Ankan tulokset psykologisesta testistä: "huumorintajuton ihminen ja sietokyky nolla". Sun kohdalla vois tulla tulokseksi"itserakas ihminen ja huumorintaju nolla". - demeter
Meinasin laistaa koko ketjun, koska en istuskele terassilla. Mulla ei oikein ole siellä mitään tekemistä ..)) Mutta sitten luin Saimanderin kirjoituksen ja hoksasin, että mähän bongailen, en tosin onnekkaasti ukkometsoa vaan marjastajia. Tänäänkin sain kuulla mielenkiintoisen elämäntarinan "työn lomassa".
Luulen, että luonnon läheisyys riisuu ihmistä samalla tavalla kuin terassi - ollaan irti arjesta ja rooleista. Ihmiset ovat kiinnostavia, useimmat ainakin...Tänään koin jotain erikoista bongasin sorsan jolla oli lävistys. Ongen koukku olit tunkeutunut läpi sorsan nokan ja siima roikkui ikäänkuin hopeisena koruna nokan kupeella. Olin tosi onneton, mutta kun syötimme kolmikkoa, lävistetty sorsa oli tosi terhakka ja onnnistui siinä kuin sisaruksensa.
Petterin kanssa tuumattiin, jotta on se vaan kumma kun lävistys ja kaikenlalinen kehon koristelu on luontokappaleihinkin iskostunut.
Muodin mukaan on kai mentävä itse kunkin.
Kuten tapanani on kuvasin kolmikkoa, ne olivat tosi sopöjä kun ne tajusivat meidät vaarattomiksi, tulivat kävelemään laiturille, tykkäsivät tiikerikakusta, ihan sorsana (ei sikana).
- demeter
Voi raukkaa (sorsaa)! Mutta mitä tästä opimme: erilaisena voi elää ja "kaikki mikä ei tapa, vahvistaa"...
- tuuli_tuo
Siinä taas yksi sanonta, jota olen aina ihmetellyt.
Jos ihminen vaikkapa sairastuu vakavasti, tuskin vahvistaa häntä millään lailla.
- demeter
Jospa sillä tarkoitetaan sitä, että jos hän selviää sairaudestaan, hän on vahvempi...
Kärsimyksessä kai aika harva näkee mitään mieltä.- tuuli_tuo
Vahvempi, missä suhteessa?
Vakavan sairauden läpikäyneenä olen kymmenen kertaa huonommassa kunnossa, kuin ennen sitä.
Milloinhan vahvennun?
Haudassa. - korppis*
tuuli_tuo kirjoitti:
Vahvempi, missä suhteessa?
Vakavan sairauden läpikäyneenä olen kymmenen kertaa huonommassa kunnossa, kuin ennen sitä.
Milloinhan vahvennun?
Haudassa.Uskon, että tuo sanonta tarkoittaa henkisien voimavarojen vahvistumista. Eihän sairaus ketään fyysisesti vahvista.
No, minun polveni parani kun sille ehdotettiin puukkoa ja aikakin oli leikkaukseen varattu. Leikkaus peruuntui ja liekö korvainvälissä olevat piuhat hoitaneet tervehtymisprosessin. - demeter
korppis* kirjoitti:
Uskon, että tuo sanonta tarkoittaa henkisien voimavarojen vahvistumista. Eihän sairaus ketään fyysisesti vahvista.
No, minun polveni parani kun sille ehdotettiin puukkoa ja aikakin oli leikkaukseen varattu. Leikkaus peruuntui ja liekö korvainvälissä olevat piuhat hoitaneet tervehtymisprosessin.Tuollaisia kokemuksia mullakin on tuttavapiiristä, Korppis. Yks tuttu oli masentunut, mutta kun oli pari päivää psykiatrisella, "parani".
En silti väheksy tuuli-tuo:n kokemusta ja onhan sairauksia, joissa mielialan lasku kuuluu ikäänkuin taudin kuvaan (esim. aivohalvaus). Tuntuu vain, että vaikka sekin tiedetään, edes alkeellista kuntoutusta ei ole tarjolla.
@demeter
Kaikki mikä tappaa, voi vahvistaakin.
Eivät kaikki kuolemastaan tietoiset romahda.
Viime tekonaan laittavat asiansa kuntoon jälkipolville, ja alkavat ottaa irti jotain mitä ennen eivät olleet uskaltaneet/ymmärtäneet.
Elämää se on sekin, vaikka tietysti vähän lyhkäsempi.
En usko että ihmiselle on annettu kuolema ihan turhaan.
Sorsa lihoo pullasta, joten pesuvattiin sit vain jyviä ja vettä.
Vettä siksi että Sorsa ei osaa juoda kuivan sapuskan kanssa maitoa saati kaljaa.
H.- demeter
Nojaa. Mutta ihminen voi kai torjua ikäviä asioita aika pitkään ja monissa kuolemaantuomituissa elää vielä toivoakin...
- t_t.
Sankarimyytti, jonka tarkoitus on lohduttaa tietämättömiä.
- demeter
t_t. kirjoitti:
Sankarimyytti, jonka tarkoitus on lohduttaa tietämättömiä.
Mutta eikös lohdutus ole hyvä ? Ja voiko "tietää" mitään asiaa ihan varmasti ?
Ihmeitäkin tapahtuu, jopa sille, joka ei niihin usko.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006101004424h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102458Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2111862Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231663- 721050
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.43993Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?75875Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57862En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43832Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä82792