toistuvat keuhkokuumeet

onko kenelläkään kokomusta moisista, itselläni tarina on tämä, sain noin kolme vuotta sitten keuhkoveritulpan ja sen jälkeen, kesäisin juoksu, talvisin hiihto tai yli 20 asteen pakkasessa kävely tekevät keuhkokuumeen, jopa se jos juon puoli pulloa viinaa tekee keuhkokuumeen.
Kesät menevät yleensä terveenä kun en nykyään tohdi juosta, rullaluistelu ja pyöräily kyllä onnistuvat.
Mutta talvet, en halu taas tulevana talvena olla viittä kertaa sairaalahoidossa keuhkokuumeen takia, onko ideoita?

7

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100µg D-vitamiinia

      D-vitamiini vaikuttaa keskeisesti fosforin ja kalsiumin imeytymiseen suolesta. Tätä kautta D-vitamiinin puute voi lapsuudessa aiheuttaa riisitaudin, jolloin luut pehmenevät ja taipuvat. Tämän takia kaikille alle kaksivuotiaille annetaan D-vitamiinilisä. Aikuisilla puute taas aiheuttaa luukatoa, alkuun osteopeniaa ja lopulta osteoporoosin. Pitkittyneenä ja vaikea-asteisena puute saa aikaan osteomalasian eli luun mineralisaation häiriön, jolle tyypillistä on luiden pehmeneminen.



      Tämän lisäksi D-vitamiinilla näyttää olevan sormensa pelissä tavattoman monessa sairaudessa ja vaivassa. Erityisesti vitamiinin puute tai vähäisyys saa aikaan huonoja vaikutuksia, kuten lisää lihasheikkoutta, heikentää immunologista puolustusmekanismia, lisää riskiä sairastua diabetekseen (Diabetes, tyyppi 1, Diabetes, tyyppi 2), tiettyihin syöpiin, verenpaineeseen ja MS-tautiin sekä lisää flunssa- ja influenssaherkkyyttä vain muutamia mainitakseni.



      Ehkä kaikkein merkittävin melko tuore havainto on ollut korkean D-vitamiinitason syövältä suojaava ominaisuus. Se toimii ikään kuin elimistön omana sytostaattina tuhoten alkaneita soluvirheitä, joista osasta myöhemmin kehittyisi pahanlaatuinen kasvain. Korkeiden seerumipitoisuuksien on havaittu lisäävän myös vastustuskykyä, vähentävän nivel- ja lihassärkyjä, kohentavan lihasvoimaa, nostavan mielialaa ja lisäävän yleistä energisyyden tunnetta.


      http://www.poliklinikka.fi/?page=5331684&id=6520662

    • näin se on

      astma taitaa olla, käy kokeissa

      • juu, astma on ja siihen lääkitys.


    • HmmmppHm

      Onko refluksia?

      Sekin puoli pitäisi saada kuntoon, jo keuhkokuumeet johtuisikin
      tästä!?!

      • ei ole, tähystettykin on.


    • yskittää

      Mikä estää kokeilemasta esim hajusteetonta valkosipulikapselia..mä ainakin aion ottaa käyttöön...Olen sairastanut 2 kertaa keuhkouumeen peräkkäin..ja sitten on ääni käheänä ja pitkään...astma on vaan ei sellainen että saisi kela.korvausta..jouduin talvella sprometriaan ja kovilal pakkasilal joudin ottmaan lääkettä...ja tulos vain lievä alentuma...huokaus..

      • yskittää

        sori ed.kirjoitusvirheet! Lukulasit hävis taas...:(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe