Suihkulähde

Ptm

Kannattaisko tehdä suihkulähde valmiista altaasta vai allasmuovista?

4

2321

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mimma

On varmaan ihan makuasia mistä tekee.Mä olen vasta aloittelija, niin ostin valmiin altaan.Allasvalmistaja antoi altaalle 10 vuoden takuun, oikein asennettuna.Eli 10 cm vuoraus hiekalla ja talven yli pitää olla vesi altaassa (ei routa vaurioita allasta.)Allas maksoi 39€ ja kokoa on 110 l.Tulee tietty muovilla edullisemmaksi...

• Karpinkasvattaja

• soilike
        Karpinkasvattaja kirjoitti:

Pohjallinen kaivonrengas on myös oiva ratkaisu. Kestävä ja edullinen. Ulkonäöstä voidaan olla tietysti montaa mieltä, mutta maahan kokonaan upotettuna ja kivillä sisustettuna aika kivan oloinen.

Tässä kokovaihtoehtoja:

http://www.abetoni.fi/abetoni/control/?page=Pohjalliset ul-kaivonrenkaat

Lintujen kylpy ja juoma-allas on myös kiva pihassa. Ostin graniittisen , 50 cm altaan, jonka läpi pieni suihku tuo vettä valumaan valmisaltaaseen, jonka olen naamioinut kivimatolla. Alla maahan upotettuna n.50 litran saavi, josta pumppu nostaa veden graniittialtaaseen. Linnut kylpee altaassa helteellä ja on kiva niitä katsella.

• Make

Minulla on piparkakun muotoinen 2m halkaisijaltaan 60sm syvä lasikuidusta tehty allas.Siinä on 13sm reunus jossa on sammakoita,kilpikonnija ja kaikkeja muita juttuja.Suihku suihkuaa keskellä n1.5 metriin.On tosi kiva mutta vaatii huoltoa vesi on vaihdettava 2viikon välein ja allas pestävä.On hyvä että vesi tulee omasta kaivosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860

Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli
      Maailman menoa
      37
      9291
    2. "Mä elän vieläkin"

Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn
      Tampere
      32
      3821
    3. Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman

Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi
      Maailman menoa
      80
      2413
    4. Pate Mustajärvi on kuollut

Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html
      Maailman menoa
      118
      2360
    5. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      25
      1925
    6. Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?

Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.
      Ikävä
      36
      1794
    7. Miten ikinä kelpaisin sulle

Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait
      Ikävä
      15
      1590
    8. Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää

Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.
      Maailman menoa
      31
      1406
    9. Kuinka kauan vielä

jaksetaan vastustaa toisiamme?
      Ikävä
      71
      1247
    10. Esko ja Martina viettävät joulua

Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171