Fiat stilo engine fault

Osaiskos joku viisaampi neuvoa? Ongelma on siis ihana engine fault ilmoitus, kun koneen käynnistää ja engine fault ilmoitus tulee niin koneesta kuuluu jokin napsaus. Napsaus kuuluu melkein samanaikaisesti ilmoituksen kanssa. Mielestäni napsaus kuuluu läheltä hihnaa onko siellä jotain ihme releitä josta napsaus voi kuulua? Osaisko joku auttaa? Kohta menee hermot ton moottorivian merkin kanssa.....

8

2084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stilo_kuski

Mitä bensaa? Stilo ei tykkää Shellin V-Powerista. Laittoi mulle koko ajan tuota Engine Fault -valoa. Joudun ajamaan Nesteen 98 -oktaanisella, niin moottori tykkää. Itse ajaisin mieluummin Shellin polttoaineilla.

• stiilosti

Kuulehan, jos sinulla on 1,8 litran kone niin älä välitä ko ilmoituksesta. Se napsaus tulee kampikammion huuhteluventtiilistä eli se päästää kammion höyryjä koneeseen ja samalla hetkellä lambda-arvo sekoilee tuon huonon seoksen kanssa ja ilmoittaa engine fault merkin. Ei muuta kuin usvaa putkeen. Meikä ajeli aiemmin 1,8 litraisella, mutta kyllästyin siihen, yhtenä syynä kuvailemasi juttu, lisäksi se konetyyppi ei siedä E10 bensaa. Nyt ajelen 1,6 litraisella stilolla ja siinä on tämä uusi 192-tyypin kone (opel) ja se käy loistavasti E10 bensalla.

• Stilo_kuski

Mikä vuosimalli sinulla on? Omani ei ainakaan halua nauttia E10 bensaa!

• owehpowepweip

Höpöhöpö juttuja, tuo Fiatin 1.8 kone tykkää E10:stä Stilon koneen apulaitteet ei kestä sitä.

• Stilo_kuski kirjoitti:

2004 vuosimalli ja 1.6 16v.

• stiilosti
        Stilo_kuski kirjoitti:

Minun stilo on -07 mallia ja siinä on tuo tyyppi 192 kone joka on opelin tekemä eli opel tyyppi on Z16XEP. Tuo kone tuli 2006 mallistoon, kun se vanha 1,6 16v ei siedä E10 bensaa. Sen vanhan koneen tyyppi 182, siis puhun moottorin tyyppinumerosta en alustan tyypistä joka on myös 192. On paskapuhetta ettei apulaitteet kestä E10 bensaa, kyllä se on itse kone. Minä olen jo jonkun aikaa testannut kuinka etanolipitoisella voi järkevästi ajaa stilolla. nyt tankissa on n. 13,5 %:n bensaa eli E13,5. Kotikylässäni kun on st1 asema joka myy RE85 bensaa eli sopivasti sekoittamalla saa mitä haluaa. Auton käytös ja kulutus ei ole vielä muutunut miksikään, kaupkunkikulutus nyt 6,9 l/100km. Niin ja vielä tuosta 192 koneesta, sen hihnanvaihtoväli on 150 tkm/10v.

• Stilo_kuski
        velllu74 kirjoitti:

2004 vuosimalli ja 1.6 16v.

Itselläni 2003. Jos oikein olen tulkinnut Fiatin tietoja, niin E10 ei suositella. En tosin tiedä onko sitten 2004-mallissa jo eri moottori.

http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus/

"E10 soveltuu mallivuodesta 2000 alkaen kaikkiin Euro 3 tai uudemman pakokaasuluokan täyttäviin Fiat-malleihin pois lukien:

Stilo: 1.6 16V (1.596 cm3)

Itse tankkaan 98 E 5:sta.

• Stilo_kuski
        stiilosti kirjoitti:

Minun stilo on -07 mallia ja siinä on tuo tyyppi 192 kone joka on opelin tekemä eli opel tyyppi on Z16XEP. Tuo kone tuli 2006 mallistoon, kun se vanha 1,6 16v ei siedä E10 bensaa. Sen vanhan koneen tyyppi 182, siis puhun moottorin tyyppinumerosta en alustan tyypistä joka on myös 192. On paskapuhetta ettei apulaitteet kestä E10 bensaa, kyllä se on itse kone. Minä olen jo jonkun aikaa testannut kuinka etanolipitoisella voi järkevästi ajaa stilolla. nyt tankissa on n. 13,5 %:n bensaa eli E13,5. Kotikylässäni kun on st1 asema joka myy RE85 bensaa eli sopivasti sekoittamalla saa mitä haluaa. Auton käytös ja kulutus ei ole vielä muutunut miksikään, kaupkunkikulutus nyt 6,9 l/100km. Niin ja vielä tuosta 192 koneesta, sen hihnanvaihtoväli on 150 tkm/10v.

"Tuo kone tuli 2006 mallistoon, kun se vanha 1,6 16v ei siedä E10 bensaa."

No niin, Tätä juuri tarkoitin. 1.6 ei siedä E10 bensaa. Ennen vuosimallia 2006.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      108
      7070
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      94
      5183
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      114
      3443
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3342
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2484
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1826
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1461
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1412
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1316
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1084
    Aihe