Uusin Ubuntu vituttaa raskaasti

ikea family

Mikä vitun palkki pitäny tohon vasuriin laittaa saatan, miten sen saa pois.
Mistä löytyy astuksien säädöt ja muut.
Mää haluun tän uusimman version samanlaisena ulkoisesti näyttävän kuin edellisenkin.
Valikot ylhäällä siististi.
Eikä tää näytä säätäkään enää tuolla päiväyksen kohdalla.
Firefox ei suostu muuttuu suomenkieliseks millään, ainakaan koknaan.

Nyt rupee kaduttaan et menin asentaan tän uuden Ubuntun tähän.

Miksm pitää tehä noin vitun vammasia juttuja näihin joista ei oo ees mitään hyötyy kellekään.

26

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trolli-olli

      Kirjaudu ulos ja alareunasta valitse perinteinen Ubuntu tai jotain.

      • Anonyymi

        Ei vituta,
        Aivan ihana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vituta,
        Aivan ihana!

        Tosi asiassa juuri tuo muutos vei ubuntun käyttäjät minttiin ja muihin jakeluihin. Eikä tilastonkaan mukaan ubuntu ole enää se "ykköskäyttis" linukseista.


    • uninen:::::

      laita teippiä sen palkin päälle niin ei näy. jesari pysyy parhaiten, joten sitä suosittelen.

    • toimii ei toimi

      Mulla se palkki häviä itsestään, kun siirtää hiiren pois sivusta.

      • Anonyymi

        W10 on täyisin paska mainotava os!


    • 1 §§

      Joo se on kyllä turha, jos on iso ruutu.

      Siitä pääsee kuitenkin eroon kun ottaa sen sisäänkirjautumisruutu:n ja sieltä se perinteinen Ubuntu.
      Sehän kyllä tulikin jo tuolla aiemmin saotuksi.
      Ajattelin kuitenkin. Heh Hee.

    • NoHee

      Pitäähän sitä jotain muutosta saada aikaan, kun kerran versionumerotkin kasvaa. Joku kilke eripäin ja karmeella rummutuksella uusi versio ulos.
      Laiskat kehittäjäretkut!

      • gghghg

        11.04 toimii hyvin ja samoin siinä oleva Unity-työpöytä.
        Onhan niitä kaikenlaisia tolloja joilla ei toimi mikään ja vikahan ei tietenkään ole itessä.
        Jokohan 11.10 alkaa olemaan kokeiluvaiheessa.


      • Anonyymi

        Pikkupöljä kaivelee vanhoja juttuja.
        Säälittävää.


    • huono olo

      ei mulla mitään sisäänkirjautumis juttuja oo tässä

      • pöäölöåp

        Kaikilla muilla on.


      • Kqk

        No se löytyy sieltä ylhäältä mistä kone sammutetaan.
        Klikkaa siihen vasemmalla ja sitten listan alin "Järjestelmäasetukset"

        Mulla kyllä häipyy sivu kun pienennän sen. Mihin se häviää?


    • ?-?-?

      On epäonnistunut tuo uusi.
      Ajattelin opetella sen käytön mutta taidan jättää.

      Kesken kaiken kun kurkkaa jotain muuta sivut häipyy ties minne. Alhaalla ei ole mitään paikkaa mistä ne voisi löytää.

      Aika epäonnistunut.

      • kohta osaa jo.

        ei ne mihinkään häviä, alt ja tabua niin voi valita, jokatapauksessa nehän näkyy siinä vasmeeassa palikassa aktiivisena ne ohjelmat. Ja classic ubuntuun pääsee kun koneen käynnistyessä enne salasanan kirjoittamista valitset alhaalta keskeltä sen perinteisen.. Oletko huomannut kuinka näppärästi avautuu uusi ohjelma, supernäppäintä painamalla (yleensä windowslogonäppäin siinä ctrl:n ja alt näppäimen välissä) ja sitten alat kirjoittaa ohjelman nimeä, löytyy paljon nopeammin kuin hiirellä sohimalla.


    • W

      En ole käyttänyt kun pikaisesti tuota uutta mutta on se ainakin hienon näköinen viritelmä nyt ja saahan sen klassisen Ubuntun takaisin jos tarvii, ite asiassa toisessa läppärissäni kun boottasi niin oli klassinen työpöytä ja toisessa vasta tuo unity. Lienee näytönohjainjuttuja.

      • ...............

        Jos Unity ei käynnisty niin näytönohjaimen ajurit kuntoon, ainakin osassa nVidian ohjaimista oletuksena oleva avoin ajuri ei riitä Unitylle vaan pitää ottaa käyttöön suljettu ajuri (Ubuntu kertoo että saatavilla on suljetut ajurit, pitää vain hyväksyä ne käyttöön).


      • R___________
        ............... kirjoitti:

        Jos Unity ei käynnisty niin näytönohjaimen ajurit kuntoon, ainakin osassa nVidian ohjaimista oletuksena oleva avoin ajuri ei riitä Unitylle vaan pitää ottaa käyttöön suljettu ajuri (Ubuntu kertoo että saatavilla on suljetut ajurit, pitää vain hyväksyä ne käyttöön).

        Viitsisitkö ystävällisesti neuvoa mistä ja miten laitan näytönohjaimen ajurit kuntoon?

        Kiitos!


      • 23
        ............... kirjoitti:

        Jos Unity ei käynnisty niin näytönohjaimen ajurit kuntoon, ainakin osassa nVidian ohjaimista oletuksena oleva avoin ajuri ei riitä Unitylle vaan pitää ottaa käyttöön suljettu ajuri (Ubuntu kertoo että saatavilla on suljetut ajurit, pitää vain hyväksyä ne käyttöön).

        Jotain outoa tuossa tässä kyllä on. Esim. Ubuntun oma shakkipeli eikä pasianssi mene niin kuin pitäisi. Työkalut puuttu ainakin toisesta.


      • W
        ............... kirjoitti:

        Jos Unity ei käynnisty niin näytönohjaimen ajurit kuntoon, ainakin osassa nVidian ohjaimista oletuksena oleva avoin ajuri ei riitä Unitylle vaan pitää ottaa käyttöön suljettu ajuri (Ubuntu kertoo että saatavilla on suljetut ajurit, pitää vain hyväksyä ne käyttöön).

        Juuri tuo läppäri missä oli Nvidian näyttis ei käynnistynyt Unityyn oletuksena, ajureita ei kuitenkaan ollut saatavilla kun koetin tarkistaa, ehkä pitää odotella vielä. ATI:n kortin avoimet ilmeisesti riittivät ja siinä Unity oli päällä heti.


    • Qvatsihiekkaa

      "No se löytyy sieltä ylhäältä mistä kone sammutetaan.
      Klikkaa siihen vasemmalla ja sitten listan alin "Järjestelmäasetukset"

      Mulla on ollut asennettu toiselle kovolle 11.04 aikaa sitten, vaikka se oli ns. Suomi versio niin en ole päässyt alkua pitemmälle kun ei siellä ollut vain jotkut valikot suomeksi. Esim. käynnistysvalikko on enguksi, niin en ymmärrä miten sieltä voisi esim. sen työpöydän vaihtaa perinteiseksi ja miten pääsee (pääseekö ollenkaan) muuttamaan muut valikot suomeksi kuten aikaisemmissa versioissa?

      Laittakaas vähän rautalanka mallia, niin pääsis alkuun... täällä tuntuis monella muullakin olevan sama tarve.

      • röllröll...

        Valehhtelet... Itselläni asennettu enkku versio on 100% suomenkielinen.


      • apapapap

        Lataa ensiksi ne kielipäivitykset valmiiksi.
        Kyllä se sitten....


      • pe

        Joo on kyllä.
        Mulla kävi niin että se sisäänkirjautunisruutu tulee aina joka käynistyksessä esille. Eikä siinä ole mitään näppylää millä sen voi seuraavalla kertaa estää.
        Vaihdoin takaisin sen preinteisen ubuntun mutta sama sisäänkirjautunisruutu on joka startissa ensimmäisenä näkyvissä. Tuollainenkin häiritsee.
        On vaikeaa kun ei voi muutta asetuksia. Vai voiko muuttaa jostain muualta?


    • vierasvieras

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      273
      2843
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      19
      1036
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe