Paras jos kone kotona. 2v nettitikkua käyttäny,lopen kylpääntyny.
Kiinteä ADSL laajakaista
6
248
Vastaukset
kaksi vuotta liikennöity etsimättä tikulle parempaa sijoituspaikkaa ja/tai antennia ?
kaksi vuotta otettu yhteyksia jollain vaillinaisella yhteysohjelmalla (tai Windowsin verkkoasetuksilla) näkemättä kenttävoimakkuksia (esim. MWconn'illa tai MDMA'lla)?
maksa sitten tuplahinta ja ole sidottu yhteen paikkaan- hep-pi.
Meillä on linkkimastoon matkaa 5,7km ja pelkällä mokkulalla koneen kyljessä nopeus on 0,4 - 0,8 megaa. Mutta katolla olevan suuntaantennin ja 7 metrin piuhan kanssa 2,7 - 3,5 megaa.
muuttaisikohan minulla ulkoinen antenni tilannetta. Yhteysohjelma MWconn näyttää nytkin Saunalahden kentäksi -61 dBm! Tukiasemia näyttäisi olevan tuossa puolen kilsan päässä keskustan tornitalojen katoilla.
eri keskusteluketjuissa olen raportoinut ihan todellisia Funetin satamegaisen latausnopeuksia, olikohan paras 530 ktavua/s eli 4,3 Mbit/s. Ruuhka-aikoina alimmillaan n. 120 ktavua/s eli n. 1,0 Mbit/s
SL:n omilla keskustelupalstoilla joku kyllä arveli -50 dBm:n kentällä päästävän kymmeneen megabittiin sekunnissa ja ylikinas77 kirjoitti:
muuttaisikohan minulla ulkoinen antenni tilannetta. Yhteysohjelma MWconn näyttää nytkin Saunalahden kentäksi -61 dBm! Tukiasemia näyttäisi olevan tuossa puolen kilsan päässä keskustan tornitalojen katoilla.
eri keskusteluketjuissa olen raportoinut ihan todellisia Funetin satamegaisen latausnopeuksia, olikohan paras 530 ktavua/s eli 4,3 Mbit/s. Ruuhka-aikoina alimmillaan n. 120 ktavua/s eli n. 1,0 Mbit/s
SL:n omilla keskustelupalstoilla joku kyllä arveli -50 dBm:n kentällä päästävän kymmeneen megabittiin sekunnissa ja ylikin> Ruuhka-aikoina alimmillaan n. 120 ktavua/s eli n. 1,0 Mbit/s
:-( se oli heinäkuussa :-( nyt ihmisten palattua lomilta alkoivat todelliset ruuhkat, huonoin download minuuttikeskiarvo 0,07 Mbit/s. Onneksi pääosan aika parempi
- leipäni on siruna
Itsellä oli liki 10v kiinteä laajakaista, joka oli viimeiset pari vuotta 2 megaa. Elisan katkaistua kiinteän netin jostain kummansyystä sain SL kaapelin. Kaapeli on tosin 5 kertaa nopeampi kuin viimeksi ollut 2 megan ADSL. Mutta hinnan ero oli pieni. n, 5e.
Mutta on mulla tikkukin Soneralta, ja se o aika luotettava. siitä saa ulos 4-6megaa, mikä on kanssa vähintään yhtähyvä kuin se vanha ADSL. Ainoa vika on ettei sonera tai varmaa muutkaan anna tuon palvelun ohessa FTP paikkaa.
Mutta kun on 2 vuoden mokkulassopimus, niin uusiessa sitä niin varmasti saa uuden mokkulan ja ainoa puute on mokkulan kanssa se, että mokkula pätkii kun se o pidempään päällä. Ehkä se sit ratkeaa tässä silloin kuin on läppäri, jossa on sisäinen 3g sirupaikka > Ehkä se sit ratkeaa tässä silloin kuin on läppäri,
> jossa on sisäinen 3g sirupaikka
todennäköisesti huononee ... irtotikku hyvän usb-jatkojohdon päässä sallii etsiä tikulle hyvä paikka eikä ole liian lähellä häiriöitä, joita tietsikka säteilee
pätkimisten vähentäminen on käsitelty monessa keskusteluketjussa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun334943- 713234
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa813111Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3092614- 412232
- 542171
Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211371Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo151360- 471308
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui271220