Olen yksinhuoltaja-äiti. Lapsen isä, joka asuu Suomessa maksaa minulle joka kuukausi minimi-elareita.
Nyt isä muuttaa väliaikaisesti toiseen maahan. Hän ei tiedä vielä, kuinka kauan oleskelu siellä kestää, mutta vähintään yhden kuukauden.
Palkkataso siellä on alhaisempi kuin Suomessa, joten hän on sanonut, ettei pysty luultavasti maksamaan täysiä minimi-elareita.
Miten toimia, kun ei ole edes tiedossa aika, jonka hän ulkomailla viettää? Vaikeaa tehdä uutta sopimusta lastenvalvojan luona täksi ajaksi. Mitään hyviä ehdotuksia, nimittäin todella tarvitsen näitä elatusmaksuja, niitä ei voi jättää pois tietyksi ajaksi...?
Väliaikainen muutto
Hankala kysymys :)
2
78
Vastaukset
- lapsen etu
Ole Kelaan yhteydessä, ne maksavat elatustukea jos ei etävanhempi pysty tai halua maksaa.
- xxcccc
Minimielari on nolla euroa. Miten hän ei sitä pysty maksamaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750