Olin aikeissa hankkia digijärkkärii mallikuvauksiin, jossa ymmärrettävästi kameran tulee toimia rivakkaan. Ei vaan onnistu se odota.. odota.. mä säädän vähän.
Noh, mulla vanha filmijärkkäri enkä siis tunne näitä nykyvempeleitä ja marketissa sitten kameratiskillä kahtelin sitä Canoe eos 100 tms. budjettina sellanen 500 euroo. Kysyin myyjältä tätä sarjakuvaosioo, johon myyjää joo, tottakai, sehän takoo kuvia :) Pyysin demoomaan ja kaverin aikansa räpläs sitä, että sai sarjakuvan päälle ja roikotti kameraa lattiaan ja antoi räpsyä.. siis sellasta 1 kuva /sekuntti "takomista". VOI URPO ja HALOO!!
Mitä virkaa on tollasella kyydillä jos varsinkaan kamera ei edes tarkenna mitään tai mistä sitä tietää ku lattiaa osottaa. No, joo, siihen jäi se kuutio.
Aikani sitten surffailin netissä, pentax k jotakin ja panasonikkii ym. ja lopulta päädyin panasonikkiin jossa hintaansa nähden eniten ominaisuuksia, joista mulle tärkeimpiä;
- vapaasti kääntyvä esikatselu
- automaatti tarkennus sarjakuvana edes kohtuu nopeus (tää on paha)
- valokuvaus videokuvauksen aikana
- hinta
En puhu kamarani puolesta vaan eniten näissä jutuissa harmittaa se ettei myyjät tajuu mitään koko asiasta. Erikoisliikkeet varmaan joo mutta muuten ei.
Foorumeilla pälistään vaan jotakin oikeesta kamerasta ilman mitään todellista referenssiä miksi näin muka. Yritä siinä sitten valita kameraa.
Kameraesittelyä marketissa :)
5
176
Vastaukset
- korjaustavaan
"En puhu kamarani puolesta vaan.."
öh, tulipas hauska typo :) - Hyo
Mukavaa, että löysit itsellesi sopivan kameran :) Valitettavasti myyjät eivät aina voi tietää kaikesta kaikkea ja on parempi, kun saa itse näpelöidä ja löytää ne asetukset (samalla näkee kameran valikkologiikan ja onko se yhtään sopiva omaan käyttöön).
Tuo lattiaan paukuttaminen varmasti johtaa siihen, että tarkennusta ei löydy ja jos sattumalta löytyy, niin voi valotusaika olla hieman hitaampi kuin valoisampaan kohteeseen ammuttuna. Canon 1000D ampuu n. 3 kuvaa / sekunti parhaimmillaan (canonin kotisivuilta luntattuna).
Oli vaikea loppupeleissä löytää mitään kantaaotettavaa tästä viestistä, mutta onneksi olkoon uudesta kamerasta :) - SLT-A35
Järkevän hintainen nopeasti (jatkuvasti) tarkentava on esim Sonyn uusi SLT-A35, 5,5 kuvaa sekunnissa
- kanonisti ei ikinä!
No kylläpä huomaa ettet tiedä kameroista paskaakaan, ja myyjä näköjään vielä vähemmän. Jos kuvaa pimeällä kittizoomilla huonossa valaistuksessa, jota marketitkin todellisuudessa on, valotusaika voi hyvinkin olla sekunnin tai ylikin. Silloin kuvia ei voi takoa 5/sekunti jos yhden kuvan ottamiseenkin menee tuo aika kortille tallennus siihen päälle.
Se halvinkin kanonin muovijärkkäri takoo 3 kuvaa/sekunti, jos vain kuvaaja osaa käyttää sitä oikein. - Menit markettiin
Olisit mennyt oikeaan kameraliikkeeseen kyselemään. Ei sieltä ole pakko ostaa, mutta ainakin osaavat yleensä neuvoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760