eli kysymys kuuluis mitä tukia voin hakea kelalta/sossusta?
Olen 17v ilman opiskelupaikkaa ja työpaikkaa
asun yksin vuokralla,
mitä tukia 17v voi hakea?
5
852
Vastaukset
- innokasopiskelija
Eipä paljoo tukia löydy kun sulla ei ole opiskelupaikkaa muuten saisit vaikka kuinka monta eri
- jaaa??
Miten niin? Ei seitsemäntoistavuotias saa automaattisesti mitään yhteiskunnan tukia. Opintuki sen ikäisissä on harvoille, asumislisää ehkä saa, mutta kyllä 17- vuotiaan omat vanhemmat huolehtivat sen ikäisten ihmisten elatuksesta - jos siis henkilö on syntynyt ajalla, jolloin oli jo luotu sosiaalitukijärjestelmät kattamaan koko väestö progressiiviseen verotukseen perustuen. Tosin ihmettelen, että millaisella 17- vuotiaalla ei ole edes opiskelupaikkaa... On tainnut jäädä opiskelupaikkaa hakematta, jos niin kurjasti on jollakulla sen ikäisellä tilanne. Toki voi olla joitakin harvoja rikkaita, jotka eivät 17- vuotiaina katso olevansa velvoitetuja edes opiskelemaan, mutta normisti sen ikäiset ovat jossakin koulussa.
Ja törkeää väittää, että opiskelijat saisivat jotenkin erityisiä yhteiskunnallisia sosiaalietuuksia. Ei todellakaan. Eritotenkin älykäimmät ja koulutustittelinsä älyllään ja raadannallaan hankkineet eivät erityisestikään.
- jaaaa??
Enpä tiedä, mutta itse en 17- vuotiaana saanut mitään yhteiskunnan tukia. Ja minäkin asuin silloin vuokralla ja itsenäisesti.
Alkaa kyllästyttää tuo provosointi. Varmasti jokainen 17- vuotiaskin ja etenkin itsenäisesti asuvat sellaiset, tietänevät sentään sen asian, että juridisesti vanhempien elatusvelvollisuus ulottuu 18- ikävuoteen. Jos todella olet ilman työpaikkaa tai opiskelupaikkaa elävä itsenäisesti asuva 17- vuotias, kuten itsestäsi kerroit ta sanot olevasi, niin varmasti siinä tapauksessa tiedät, että voit saada työmarkkinatukea ja tarvittaessa toimeentulotukea. Itsekseen jo tuon ikäisinä asuvat tuskin ovat kaikkein avuttomimpia ja kädettömimpiä ihmisiä Suomessa huolehtimaan asioistaan. Itse opiskeluiden vuoksi aikoinaan muutin alaikäisenä himasta.- vanhempien pussille
Koskas alaikäiselle ammattikouluttamattomalle on työmarkkinatukea maksettu. - Hae toimeentulotukea sossusta, mutta valmistaudu selvittämään vanhempiesi tulot ja varallisuus. Vanhemmat lienee allekirjoittaneet vuorasopimuksesikin.
- Kakkahousu
Kelalta voit hakea pääsääntöisesti opintotukea, yleistä asumistukea ja/tai työmarkkinatukea. Sosiaalivirastosta voi hakea toimeentulotukea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027