Meillä on kovassa pohdinnassa tulevan vauvan kummit. Laskettu aika on tuota pikaa, joten jonkinlaisia päätöksiä pitäisi alkaa tekemään... Onko kellään kokemusta siitä, että kummiksi olisi pyydetty yli 60-vuotias ihminen? Mieheni täti on miehelleni erittäin läheinen. Hän on itse lapseton, ja aivan ihana ihminen. Voiko häntä pyytää kummiksi?? Ymmärrämme toki, että hän ei tule olemaan lapsen elämässä ehkä kovin kauaa, mutta toivottavasti kuitenkin ainakin parikymmentä vuotta... Vai pitääkö kummien aina olla nuoria ihmisiä...? Ei kai siihen mitään "lakia" ole, mutta mietimme vaan. :) Mieheni tädin lisäksi ajattelimme pyytää kummeiksi pitkäaikaista ystäväpariskuntaa. He ovat omaa ikäluokkaamme.
Kummiksi vauvan isotäti??
7
405
Vastaukset
- tuota...
Jos isotäti kuuluu kirkkoon, voitte pyytää hänet kummiksi. Kummiushan ei ole mitään muuta kuin nimi kirkon papereissa. Mitään velvoitteita kummius ei aseta sen enempää kummille kuin kummilapsellekaan, kummiudessa ei ole mitään virallista eikä taatusti ole lakia aiheesta kummin yläikäraja.
Vastasyntyneeseen nähden ikäihmisen pyytäminen kummiksi on tietysti riskaabelia, 6-kymppisen todennäköisyys lähteä täältä normaalijärjestyksessä on paljon suurempi kuin 3-kymppisen. Eikä 6-kymppinen välttämättä ehkä halua enää sellaisia tunnepuolen "velvoitteita", joita kummiksi pyydetty voi kokea lapsen vanhempien hänelle asettavan. Mutta mikään ei estä kysymästä. - kummipohdintaa
Kiitokset vastauksesta, lisää saa kirjoittaa! Halusin vaan tarkentaa vielä, että emme odota kummeilta mitään sen kummempaa, kun valitsemme kummit niin että he kuitenkin tulevat olemaan osa lapsen elämää. Emme odota kummien lahjovan lastamme erityisesti, hoitavan häntä tai mitään muutakaan mitä emme muiltakaan ihmisiltä odota. Kummius on vaan "titteli", vähän niinkuin pakollinen juttu. Mutta olisihan se kiva että kummit itsekin tykkäisivät olla lapsemme kummeja. Mutta täytyypä tätä nyt vielä miettiä...
- vaux
Miksi ei? :)
- 22
Meillä esikoisen kummi on hänen setänsä, mutta iältään 50 kun pyysimme kummiksi. Sen enmpiä emme kummeilta ole odottaneet, kunhan ovat jotenkin mukana lapsen elämässä. toki hän on muutenkin mukana meidän elämässä eikä kummiutta ole sen kummemmin korostettu.
- ccccccccccccccccc
Tottta kai voi!! Meillä on kummeilla 40v ikäero :-)
- JK
VAI NIIN
- dthcrd5f76
Itselläni on isotäti kummina.Kyllähän hän oli elämässäni aika paljonkin kun olin pieni,mutta kun tulin murrosikään niin tuli pieniä näkemyseroja ja jotenkin hänen kummiutensa vain jäi.Itse olin aina kateellinen kavereilleni kenellä oli nuoria kummeja ja keille pystyi juttelemaan mistä vain,oma kummini oli siinä vaiheessa jo hyvin vanha eikä hänelle pystynyt oikein juttelemaan mistään.Ihan kuin olisi toinen mummo ollut,kauhistelua nykynuorisosta ym
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391