kaksoset vuonna 2012

oihjhh

onko joku joka saa kakseset vuonna 2012

26

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiku75

      Minä! La on 3.5 2012

    • dublis

      minä myös! La on helmikuussa.

      Kuuluuko asiaan että masu kipeytyy herkästi? Liikkeet tuntuu hennosti, nyt menossa rv 13 2 :)

    • Tiku02

      Joo. Mulla ollut enempi väsymys riesana! Nukkuisin 24/7:(

    • Babboon

      Meillekin kaksoset tulossa ja la helmikuussa 2012...muuten ei ole ollut mitään hätää,mutta aivan tautinen väsymys päällä koko ajan...voisin nukkua tuon saman 24/7 kuin Tiku02 =/

    • wernikka

      Täälläkin odotetaan kaksosia, la maaliskuussa. :)

    • pian 5:den äiti?

      hei te kaksosia odottavat!
      tässä kyselee avuton "jo kolmen lapsen äiti", joka todennäköisesti odottaa nyt kaksosia. Onko teistä joku plussannut ihan ennen aikojaan, eli jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa? itse plussasin ultran mukaan viikon hedelmöittymisestä?!?!!? ihmeteltiin kyllä kovasti ultralääkärin kanssa tuota asiaa..toinen asia on, että pahoinvointi alkoi jo rv 3,5, aikaisemmista raskauksista pahoinvointi alkoi rv 5-6. ja tämä pahoinvointi on ihan uusissa ulottuvuuksissa, kun vertaa aikaisempiin. Kolmas asia on, että maha turvotti heti kun rv 6 alkoi? toki kolmen lähekkäin syntyneen lapsen takia maha ei palautunut kunnolla, joten turvotus näkyy herkemmin, mutta omistuista silti. mitä kokemuksia teillä?

    • <3++ & <3++

      Meille myös tulossa kaksoset maaliskuussa! Väsymys on tosi kovaa. Se onkin sitten ainut vaiva sen lisäksi, että öisin pitää hipsiä pissalle. Plussasin jo rv 3 2 ihan selvän plussan.

    • Lapsialapsia

      Kaksosia myös täällä odotellaan Aikaisenpia lapsia on jo 7. Laskettuaika maaliskuussa. Väsymys, pahoinvointi ja armoton päänsärky jokapäiväistä. Olen pienikokoinen ja nuorimmainen on n.1.5v. maha alkoi kasvaa jo varhaisessa vaiheessa huomattavasti nopeammin kuin aikaisemmissa yks lapsi raskauksissa.

    • Babboon

      Hei "pian 5:den äiti" ! Itse plussasin kaksosista yli viikko ennen kuukautisten alkamispäivää eli aikaisessa vaiheessa. Vatsa alkoi pyöristyä melko lailla heti (oli kyllä turvotustakin alkuun melkoisesti) mutta nyt näyttää jo kuin olisin 6-7 kuulla raskaana. Veitikat kasvaneet kovaa vauhtia ja liikkeet tuntuivat jo rv 13 risat pieninä kuplahduksina. Onnekseni ei ole muita oireita ollut kuin tämä kauhea väsymys ja kauheaa vauhtia kasvava maha! Ei pahoinvointia, ei pissalla ravaamista. Onnellista odotusta teille kaikille!

    • katjakang

      täällä myös la. 10.2 =)

    • shokissa2011

      täällä kaksoset tulossa huhtikuussa 2012, aika pyörällä päästä. Eka raskaus ja se kaksosraskaus ni meinaa hirvittää. nyt menossa 13 rv. Kuinka pian on teillä maha alkanyt kasvaa. mulla ei mun mielestä vielä mitään muutosta. Huonovointisuus lisääntynyt tän ja ed. viikonaikana muuten ok.

    • toukotupla

      edellistä kirjoittajaa kompaten...shokissa olen. Eka raskaus ja vielä ihan yksin tässä projektissa. Juuri viime vkolla sain tietää että kaksoset tulossa toukokuun alussa. Pari vkoa potenut kovaa aamupahoinvointia mutta muuten olo ollut melko normaali. Henkinen puoli ehkä eniten tällä hetkellä koetuksella kun yksin näitä asioita pohdiskelee. Onnea kaikille odotukseen!

    • mipe84

      Täällä kanssa kaksoset tulossa,ja eka raskaus vielä :) kummalista se että minu eikä mieheni puolella tiedetä olevan kaksosia.

    • Tiku ja Taku

      Täällä myös kaksoset la Toukokuu 24.pv ensimmäiset lapset meidän perheeseen :) jännittää vaan se että kaikki ois hyvin tuolla masussa..
      kylläkin hoidoilla tuotetut nämä kaverit mutta silti siis meistä!! :)

    • "Mortti ja Vertti"

      Samassa veneessä ollaan. Identtiset kaksoset olisi tarkoitus syntyä maaliskuulla 2012. Aikaisemmin olen synnyttänyt jo kaksi poikaa ja nyt sitten tuplat tulossa. Minulla meni taas pitkään, ennen kuin testi näytti positiivista, vaikka kaikki merkit olivat kohdallaan. Testi näytti positiivista vasta 3vko:n jälkeen, kuukautisten jäädessä pois. Pahoinvointi ja väsymystä, närästystä ja mielialanvaihteluja, niistä on viimeisten viikkojen arki rakentunut. Vieläkin tekee pahaa ja oksettaa, vaikka viikkoja on jo yli 20.
      Tällä viikolla jouduin jäämään jo sairaslomalle töistä, koska käveleminen monta tuntia päivässä tuottaa jo tuskaa. Vähän meinas masennus iskeä, et näin aikaisinko, mut täytynee ottaa kuulemma varmanpäälle.
      Supistukset (kylläkin hyvänlaatuiset) ovat tulleet yllätyksenä, koska niitä on tullut jo näin aikaisin, mutta onneksi paikat on vielä hyvästi kiinni.
      En ymmärtänyt raskauden alussa, kuinka paljon erilaista tämä kahden lapsen odottaminen on verrattuna yhteen. Nyt kun lapsilla on vielä yhteinen istukka, niin sairaala käyntejä on aikas tiheään, mikä tietysti on hyvä vauvojen kannalta.
      Aikalailla minulla nämä vauvat vielä liikkuvatkin. Viimeyö oli ensimmäinen, että sain nukkua kunnon yöunet heräämättä liikkeisiin.
      Huolettaa silti aina, että kunpa kaikki menisi hyvin loppuun saakka ;)

      • Babboon

        Meillekin ensimmäiset lapset nämä kaksoset, jännällä ootellen. Identtiset tulossa, yhteisellä istukalla ovat. Kaikki mennyt hyvin, maha kasvaa ja pikkuiset kasvavat hyvää vauhtia. Viikkoja kohta 30 kasassa, maha on valtava. 15kg on tähän mennessä tullut kokonaispainoa kantajalle lisää. Supistuksia (kivuttomia, eivätkä ole sen kummemmin aiheuttaneet mitään) jo viikolta 23 saakka, paikat pysyneet kiinni ja kohdunkaulakin jämptisti pysynyt pituudessa. Sairaslomalle jäin töistä rv 24. Nyt vain kävellä töpöttelen rauhallisia lenkkejä mahani kanssa ja odottelen synnytystä. Ultrakäyntejä meillä kahden viikon välein (yhteisen istukan takia), mutta mukava ainakin minusta koko ajan seurailla, että miten veijarit jakselee. Kovasti ovat liikekannalla, pyörivät ympyrää mahassa ja potkivat/tuuppivat kovasti.


    • Äiti kaksosten kera

      Voi voi, älä sitten pety jos lapset eivät olekaan identtiset. Yhteinen istukka kun ei takaa sitä. Minun kaksosillani oli vain yksi istukka ja heti syntymän jälkeen oli selvää, että he eivät todellakaan ole identtisiä vaikka olivatkin mittojen mutkaan ihan saman kokoisia. Yhteinen istukka ei myöskään ole syy joka toinen viikko oleviin ultriin vaan ainakin naistenklinikan tapa. Siellä sai olla tiukkana senkin kanssa, että ei halunnut sisälle sairaalaan ennen synnytystä kun olisivat ottaneet jo 24 viikkoisena ja siitä eteenpäin joka kerta siel käydessäni. Siihen tosin oli syynä pelko keskosista kun esikoiseni oli syntynyt keskosena, kaksoset ovat kuitenkin syntyneet ihan täysiaikaisina, joten olisi siinä ollut makoilemista sairaalassa tuskastumiseen asti kerta jos toinenkin. Painoa kertyi 27 kg ja eivät ne todellakaan jäänneet sairaalaan vaikka sieltä kuusi kiloa muksua otettiin ulos. Turvotuskin katosi vasta kotiutumisen jälkeen ja se olikin kyllä viimeisten viikkojen aikana melkoista. Piti lainata isännän talvitöppöset, jotta sai jotain jalkaa talvipakkasilla :) Muistakaan nyt kuitenkin te tarmokkaat kaksosten odottajat jättää joulusiivous vähemmälle, jos laskettua aika ei ihan viel ole käsillä, se kun voi käynnistää ennenaikaisen synnytyksen. Iloista odotusta kaikille ja mukavaa joulua muillekin kaksosten vanhemmille

      • makoilija

        la 17.2 mutta koittavat jo pyrkiä maailmaan:) nyt menossa rv28 1 kohdunsuu 1cm auki ja lyhentyny 1,5 senttiin. makoilu määräys ainaki 34 viikolle eikä millään jaksais vaan maata vaikkakin on kyllä ihana palkkio luvassa:)


    • Babboon

      En minä identtisiä odota, vaikka lääkäri niin sanoikin. 4D-ultra joka kerta kun on ultrattu ja eivät ole identtisiä nähneetkään, ovat ulkonäöllisesti niin toistensa vastakohtia. Minua eivät onneksi ole yrittäneet saada jäädä sairaalaan oleilemaan, kun kaikki on muuten mennyt oikein mainiosti. Kirjoitin hieman typerästi tuolla aiemmin, että ultra kahden viikon välein yhteisen istukan takia. Tarkoitin kylläkin sitä, että seuranta tosiaan tarkempaa, koska monisikiöraskaus ja on sairaanhoitopiirin käytäntö käydä vastaanotolla näin tiheästi. Pikkuiset painavat n.1,5kg tällä hetkellä molemmat, ovat kasvaneet melkoisen tasaista tahtia.

    • tupliahuhtikuulla

      täällä myös odotellaan kaksosia huhtikuun loppupuolella syntyviksi ja yksin odotan.. Raskaus on ollu helppo ja oireeton, ainkain tähän asti, vatsa on suuuuuuuri :) ollu kyllä alusta asti melkoisen iso :D rv 19 5 tällä hetkellä ja rakenneultraan matkalla viikon päästä.

      Raskaus oli iso järkytys ja tupla-uutinen oli vielä isompi järkytys :)

    • Tuplathuhtikuussa

      Täällä odotellaan myös kaksosia. Nyt jo rv 21 1 ja olo on ihan hyvä.
      Alkuun nukuin koko ajan, sen minkä esikoisen vahtimiselta nyt pystyi.
      Väsymys helpotti marraskuun keskivaiheilla, samaan aikaan katosi pahoinvointi joka oli aika massiivista.
      Nyt on selkä alkanut oireilemaan tosi kovasti.
      Kyllä sen selkeästi huomaa että kaksi on matkassa mukana, jo näistä oireista sekä tietysti ihanista liikkeistä jotka jo omalla tavallaan rv 12 lähtien olen tuntenut.
      Vatsa on isompi kuin mitä se oli missään vaiheessa esikoisen kohdalla :)

    • Naksoset

      Meillekin on kaksoset tulossa, la maaliskuussa. Ekat muksut meidän perheeseen! :)
      Odotusaika ollut helppo, 30 viikkoon saakka. Alun pahoinvointi oli pelkkää etomista, ei siis oksentelua tms. lainkaan. Etominen helpotti siinä 16 vkon tienoilla ja siitä todella helppoa aikaa tuohon 30 viikkoon saakka. Mutta nyt, 34 2, alkaa olla jo niin tuskaa että joka päivä toivon saavani synnyttää vaikka sitä kovasti pelkäänkin!! Jalat ja kädet ovat turvoksissa koko ajan, jalat iltaisin TODELLA turvoksissa ja kipeät. Häpyliitoskivut jatkuva riesa, äkkinäisiä liikkeitä pitää välttää mahdollisimman paljon ettei pääse vihlasemaan. Kovalla istuminen ei onnistu juuri lainkaan. Puolen tunnin autossa istumisen jälkeen on jo todella mietittävä miten pääsee ylös. Jokainen askel on tuskainen. Selkää särkee kun joutuu käyttämää huonoja kenkiä kun on tasan kahdet jotka mahtuvat jalkaan.
      Nukkuminen tapahtuu 45 min - 1 h pätkissä, sitten on noustava vessaan tai istumaan kun ei saa kunnolla happea. Olen kuin sumussa koko ajan ja eipä ne unet vauvojen syntymän jälkeen varmaan levollisemmiksi käy! :)
      Lisäksi vielä tuo ihana raskausdiabetes, jota olen seurannut 4 arvoa/ pv 13 vkolta saakka. Että kyllä on kadonnut lähes kaikki odottamisen ilo...
      Onneksi lapsilla on kaikki hyvin, liikkuvat vieläkin ahkerasti ja kyllä se tuo joka kerta hymyn huulille kun kaksikko pistää masussa menemään. :)
      Onneksi mies on todella hyvin mukana odotuksessa, kiinnostunut voinnistani ja muutenkin hyvin tukenani. Joka viikko mitataan masun ympäryskin, joka tällä hetkellä on 148 cm... Että on tässä kantamista vaikka ei mikään pieni ja hentoinen odottaja olekaan. :)
      Mutta kaikkea hyvää "kohtalon tovereille" odotukseen ja kyllähän tämän kaiken kestää kun se palkinto on sitten niin ainutlaatuinen x 2! :D

      • Tuplaodotus - tuplaonni

        Tännekin tuplat 2012 tulossa, pian siis kun nyt 34 vko menossa eikä tietoa ovatko identtiset! Odotus ollut helppo vaikka olenkin jo melko iso mutta ei mitään pahempaa muuten! Sairaslomalle jäin vasta 32 vkolla kun alko supistaa! Synnytys jännittää mutta onneks jo kolme takana niin ei oo ihan uus juttu! Tsemiä tuplaoottajille ja vauva arkeen


    • tarantellax2

      hei tuplat tulossa tännekkin la on 8.12

    • Minäkin saan kaksoset,tytöt

      • Tuplatuplamamma

        Onnea kaikille tuplien odottajille ja jo synnyttäneille ! Meille odotellaan myös kaksosia (tyttö ja poika) loppuvuodesta syntyväksi. Kokemusta tosin jo tuplista on, kun edellisestä raskaudestakin siunaantui kaksi kohta pari vuotiasta vekaraa (myöskin tyttö ja poika) :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe