MIKSI bulimikot oksentavat!!???

YKÄÄÄÄÄ!!!

Kertokaa nyt herran tähden mikä v-tun pointti on ahtaa itseensä yletön määrä ruokaa ja sitten oksentaa se ulos!!???
V o i k o olla järjettömämpää touhua enää maailmassa???!!!

M i t e n joku voi n a u t t i a oksentamisesta???!! Ihan oikeesti!!????

Siis miten ä l l ö t t ä v ä ä!!!! Likaista, ala-arvoista, rumaa, vastenmielistä... Ja miltä se haiseekin!!! Nyt tulee multa kohta YRJÖÖÖ vaikka en bulimikko olekaan, onneksi!! HUH!!!

12

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????????

      Ja tämä kommentti auttaa oikeita bulimikkkoja miten?!?!?

      • vyniimn

        En ole ap mutta kommentoinpa kuitenkin että tällä palstalla ei ole kovin montaa viestiä joka OIKEASTI AUTTAISI bulimikkoja. Sairailta ihmisiltä neuvoja toisille sairaille ihmisille. Ei yhtään oikeasti auttavia viestiä, kuten "lopeta kun vielä voit", "olet hengenvaarassa", "hae ammattiapua" , "sinä voit parantua" tms. Täällä oikeasti neuvotaan kuinka oksentaa ja käyttää laksatiiveja yms. Tiedän, että ette ota vastaan mitään järkipuhetta, turha sitä täällä siis on jaellakaan. Itsekin olen bulimian sairastanut ja nykyään Luojan kiitos parantunut! Parantuminen ei tapahdu tuosta noin vaan. Toivoisin silti että jokainen arvostaisi ainutkertaista elämäänsä kuitenkin sen verran, että hakisi itselleen apua!!!!


    • YKÄÄÄ!!! edelleen!!!

      En kirjottanut auttaakseni kun en sitä osaa enkä voi. Se on muitten homma. Ammatti-ihmisten.
      Heitin kysymyksen MIKSI bulimikot oksentaa!? MITEN siitä voi nauttia!? Ym.
      Jos joku vois vastata KYSYMYKSIIN??

    • hoh hoijaa

      Bulimia on SAIRAUS!! Yhtä hyvin voisi kysyä miten joku voi nauttia syövästä.

    • YKÄÄÄ!!!

      Nauttiiko joku syövästä!?
      Mutta bulimikkojen olen kuullu sanovan, että oksennus antaa tyydytystä ja onnea ja mitä kaikkee!
      Kai sen tiedän että bulimia on sairaus, ei kai kukaan muuten vapaaehtosesti yrjöilis!! Ja vielä nauttis siitä!

    • :!

      Lyhyesti: Keino hallita sisäistä tuskaa, ahdistusta, tyytymättömyyttä omaan kehoonsa. Bulimikolla on usein erittäin vääristynyt suhde ruokaan ja kaloreita vältetään, kunnes nälkä on kova ja sitä seuraa ahmiminen. Bulimikko ajattelee, että söin jo liikaa, antaa mennä vaan, oksennan kuitenkin.

      Itsellä riippuu tosi paljon kaudesta, kuinka paljon ahmin ja oksennan. Pahin kauteni on kestänyt miltei kaksi vuotta, oksenin melkein joka päivä silloin. Oksentaisin varmaan edelleen, mutta hammasvauriot ovat jo huomattavat, en pysty kipujen takia aiheuttamaan lisää vahinkoa, ainakaan niin pahaa, koska en uskalla oksentaa enää joka päivä. Käytän tällä hetkellä myös runsaasti alkoholia, ikään kuin bulimian tilalla (tai en,. käytin sitä ollessani päivittäinen oksentelija.) Mutta se pitää minut erossa ruoasta, useimmiten.

      Söisin normaalisti jos osaisin, pikkuhiljaa osaan paremmin ja paremmin, mutta en koskaan ole "nauttinut" oksentamisesta. En ahmi siksi, että "saan" oksentaa. Se ruoka on vaan saatava ulos, that's it.

      • YKÄÄÄ!!!

        KIITOS ASIALLISESTA VASTAUKSESTA!

        Selvensi paljon, on vaan niin käsittämätön tuo sairaus...
        Ja kamala!! = O


    • oksuoksu

      Aika harva varmasti sanoo NAUTTIVANSA oksentamisesta. Itse ainakin oksennan, koska olen hallitsemattomasti syönyt pitkän paaston jälkeen ja on PAKKO oksentaa. Vaikka se ei todellakaan ole nautinnollista tai mukavaa. Ja kun on oksentanut ja turvoksissa, niin taas paastoa päälle.... Ja elimistö reagoi tähän parin päivän päästä jälleen ahmimiskohtauksella ja oravanpyörä on kauniisti päässyt syntymään.

      Eli ei, itse en ainakaan nauti tästä pätkääkään.

    • saaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      Syödessä kaikki patoutuneet tunteet tuntuu vaan purkautuvan ja hetken on parempi olo. Sit tajuu et on syöny liikaa, syö lisää, ei hallitse itseään ja seuraavaks kumartaakin pönttöä. En mä tykkää oksentamisesta... pakko se on itsensä kuitenkin tyhjentää ettei lihois.
      Oksentamisessa ainoa "hyvä" puoli on se helpotus ja hetkellinen onnistumisen tunne (tosin nykyään petyn kerta toisensa jälkeen ku yritän lopettaa). Alussa tunsin onnistuvani joka kerta, kun sain yhä enemmän oksennettua, kunnes en tarvinut enää sormiakaan.

    • Uglucoyote

      Hyvät hyssykät miten paljon tuskaa ja onnettomuutta nuorilla (ja vanhemmillakin) tytöillä ja naisilla! Ja varmaan joillakin pojillakin, vaikka harvemmin heistä kuulee, häpeä ehkä estää paljastamasta?

      Voi kun keksittäis joku rokote joka annettais jo pienenä kaikille, joka estäisi ettei koskaan ikinä milloinkaan kukaan yksikään sairastuisi mihinkään syömishäiriöön!

      Ei mitään auta, mutta mun sydämeen sattuu kun näen mitä kirjoittelette ja voin kai kuitenkin murto-osan tajuta mitä käytte läpi!

      Kumpa osaisin auttaa.... :-(

    • kiuyhiut

      Miksi bulimikot oksentaa? Miksi Jeppe juo?

      Kaikkeen ei aina löydy helppoa vastausta, jos löytyisi, olisi maailma paljon parempi paikka, eikä monia sairauksia edes olisi olemassa.

    • Lissutin

      Mielestäni alkuperäinen kysymys oli vähän samaa lajia kuin "miksi alkoholisti juo", "miksi narkkarit piikittävät itseään kerta toisensa jälkeen", "miksi anorektikko ei syö ja luulee olevansa läski" - jokaisella on ne omat henkilökohtaiset syyt miten ja miksi bulimiaan on ajautunut, mutta siitä irrottautuminen on todella vaikeaa :(

      Samaa mieltä siitä että touhu on " ä l l ö t t ä v ä ä!!!! Likaista, ala-arvoista, rumaa, vastenmielistä... " ... tai ei ehkä ala-arvoista, mutta kammottavaa kuitenkin. Epäilen että aika harva meistä lapsena haaveilee siitä että "isona minusta tulee bulimikko/ varas/ pettäjä/ murhaaja tms." Ei hivele omaa- tai itsetuntoa myöntää itselleen mihin on joutunut, ei todellakaan...

      Itse en ole lukenut näiltä palstoilta niitä osia joissa "oikeasti neuvotaan kuinka oksentaa ja käyttää laksatiiveja yms." enkä halua kannustaa ketään opettelemaan tai opettamaan tätä sairasta toimintaa.. olen lukenut niitä keskusteluja joissa ihmiset kuvaavat sairauttaan käytännössä ja vaihtavat kokemuksia sillä asenteella että haluavat luopua/ lopettaa.. ja niiden palstojen lukemisesta itselleni ainakin on ollut hyötyä: monet bulimikot on todella yksin sairautensa kanssa ja minusta on ihana tietää etten ole ainut hullu :) Ainakaan omalla kohdallani se että tiedän miten muut oksentamista ja ahmimista tekevät ei tee asiasta itselleni yhtään hyväksyttävämpää, niinkuin joku terve ehkä saattaa ajatella herkästi käyvän...

      Lisääkö "masennuksesta puhuminen masennusta tai syömishäiriöistä puhuminen syömishäiröitä"?? oletteko nähneet mitään tutkimuksia asiasta tai mikä on oma mutu-tuntumanne??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe