The New York Times kertoi tänään, että lahjakas jazz- ja blueslaulaja on kuollut Lontoossa tänään ilmeisesti huumeiden yliannostukseen vain 27 vuoden iässä.
Amy Winehouse on kuollut:-((
33
299
Vastaukset
- Kizmir
Täältä löytyy viimeiseksi jäänyt esiintyminen, eikä toi kovin hyvältä näytä. Koko kiertue peruutettiin tämän jälkeen. Onhan se sääli, että kukaan ei tunnu pystyvän auttamaan näitä nuoria pysymään irti huumeista ja alkoholin liiallisesta käytöstä.
http://www.stara.fi/2011/07/23/amy-winehouse-viimeiseksi-jaaneella-keikalla/Eikös se ollut 27 v. kun Jimi Hendrix ja Jim Morrison kuolivat? Aika karu kohtalo ja olihan se tiedossa, että Amy on surkeassa kunnossa, mutta että hänelle ei ollut mahdollisuutta järkätä - tai hän ei halunnut - apua, on sinänsä surullista.
Teotwawki kirjoitti:
Eikös se ollut 27 v. kun Jimi Hendrix ja Jim Morrison kuolivat? Aika karu kohtalo ja olihan se tiedossa, että Amy on surkeassa kunnossa, mutta että hänelle ei ollut mahdollisuutta järkätä - tai hän ei halunnut - apua, on sinänsä surullista.
Lahjakas, kyllä, mutta noihin verrattuna jäi raakileeksi. Moni todellinen lahjakkuus rapistuu liikaan biletykseen vaikkei nuorena kuolisikaan. Kurinalaisuus on paljon suurempi osa taiteen tekemisestä kuin ikinä halutaan myöntää.
- lejanna.
Teotwawki kirjoitti:
Eikös se ollut 27 v. kun Jimi Hendrix ja Jim Morrison kuolivat? Aika karu kohtalo ja olihan se tiedossa, että Amy on surkeassa kunnossa, mutta että hänelle ei ollut mahdollisuutta järkätä - tai hän ei halunnut - apua, on sinänsä surullista.
Siinä iässähän kuoli Kurt Cobain kuin Janis Joplinkin.
. lejanna. kirjoitti:
Siinä iässähän kuoli Kurt Cobain kuin Janis Joplinkin.
.Stipid Club on kai nimitys, joksi tuota ilmiötä kutseutaan.
yohuuhkaja kirjoitti:
Lahjakas, kyllä, mutta noihin verrattuna jäi raakileeksi. Moni todellinen lahjakkuus rapistuu liikaan biletykseen vaikkei nuorena kuolisikaan. Kurinalaisuus on paljon suurempi osa taiteen tekemisestä kuin ikinä halutaan myöntää.
Joo, olikohan se juuri Arthur Rubinstein joka sanoi, että nerous on 90 % työtä ja 10 % lahjakkuutta.
- lejanna'
Teotwawki kirjoitti:
Stipid Club on kai nimitys, joksi tuota ilmiötä kutseutaan.
Stupidiahan se on, mutta, mikä lie ihmisen mitta, ja elämän sisin tärkeys.
Brian Joneskin kuoli 27-vuotiaana. Mihin sitten kuolikaan.
. lejanna' kirjoitti:
Stupidiahan se on, mutta, mikä lie ihmisen mitta, ja elämän sisin tärkeys.
Brian Joneskin kuoli 27-vuotiaana. Mihin sitten kuolikaan.
.B. Jones hukkui uima-altaaseensa kännipäissään. Näin olen muistaakseni jostain lukenut. J. Hendrix tukehtui omaan oksennukseensa jne.
- lejanna.
Teotwawki kirjoitti:
B. Jones hukkui uima-altaaseensa kännipäissään. Näin olen muistaakseni jostain lukenut. J. Hendrix tukehtui omaan oksennukseensa jne.
Kukapa heistä totuuden tiennee?
lejanna. kirjoitti:
Kukapa heistä totuuden tiennee?
Joo. salaliittoteoreetikot ovat sitä mieltä, että Hendrix murhattiin.
- mitäkä mies
Vieläkin karumpaa on todellisuus.Todellisuudessa narkkari ei saa apua jos ei pysty maksamaan hoitoaan ja alkoholisteilla on sama ongelma.
En nosta hattua juurikaan näille julkkiksille,joilla olisi ollut varaa hoidattaa itsensä kuntoon jos tahtoa olisi ollut.
Outoa on se että suuri osa luovista persoonista on joko holisteja tai narkkareita ja he kuolevat nuorena.
Ai niin ja morjens teo,pitkästä aikaa:)Voi olla - ai moi mätkä mies -, että USA:ssa ei saa hoitoa ilmaiseksi, mutta täällä kyllä saa, mutta niitä paikkoja vain on kovin vähän, joten odottamaan joutuu.
Minusta tämä on erilainen asia, kun mustavalkoisesti ajateltuna, että miks ei mennyt hoitoon, vaikka siihen olisi varaa ollutkin. Kun ihminen on voimakkaasti addiktoinut, ei hänellä välttämättä ole motivaatiota hankkia hoitoa ilman ohjausta.- mitäkä mies
Teotwawki kirjoitti:
Voi olla - ai moi mätkä mies -, että USA:ssa ei saa hoitoa ilmaiseksi, mutta täällä kyllä saa, mutta niitä paikkoja vain on kovin vähän, joten odottamaan joutuu.
Minusta tämä on erilainen asia, kun mustavalkoisesti ajateltuna, että miks ei mennyt hoitoon, vaikka siihen olisi varaa ollutkin. Kun ihminen on voimakkaasti addiktoinut, ei hänellä välttämättä ole motivaatiota hankkia hoitoa ilman ohjausta.Totta..Ilmaisin asian väärin.Täällä saa yhteiskunnan avustuksella ilmaista hotioa,mikäli jaksaa jonottaa.En mitenkään halua puolustella päihteiden käytön alottaneita,mutta suuri osa heistä on niin nuoria että voisi verrata tupakan polton kokeiluun.Resurrsit auttajilla on olemattomat tarpeeseen nähden ja onhan kyse rahasta..Kauas katsotuna siihen pitäisi satsata enemmän sillä se tuottaa kustannuksia tulevaisuudessa ja kertaantuu.
Jokin yhteys päihteillä ja luovuudella on,mutta mikä? Mun luovuus krapulassa on yleensä nollassa,enkä varmasti tekis yhtään biisiä..Todellisuudessa olen pannut merkille ainakin alkoholistien suhteen sen että se jättää pysyvän jäljen persoonaan,vaikka olis lopettanut kokonaan käyttämisen.Muutaman sellaisenkin tapauksen tunnen että normaali keskustelu on lähes mahdotonta..Tiedä sitten onko vika minussa kun en tajua mistä pitäis jutella.
Viina:Siinä on se juju,mun kompastuskivi ja sitä kun otan vähänkin niin alkaa tapahtumaan ja kieli on irti molemmista päistä,eikä hauskuutta puutu elämästä.Onneksi voin itse päättää milloin lopetan tai aloitan:)
Todellisuudessa ajattelen että kaikki voivat lopettaa jos tahtovat ja jos ei voi niin se on vaan tahdon puutetta,haluttomuutta palata maan pinnalle hauskuuden paratiisista.
En oo koskaan nähnyt alla päin juhlivaa alkoholistia,sillä heillä näyttää olevan ihan hauskaa ja se heille suotakoon:) mitäkä mies kirjoitti:
Totta..Ilmaisin asian väärin.Täällä saa yhteiskunnan avustuksella ilmaista hotioa,mikäli jaksaa jonottaa.En mitenkään halua puolustella päihteiden käytön alottaneita,mutta suuri osa heistä on niin nuoria että voisi verrata tupakan polton kokeiluun.Resurrsit auttajilla on olemattomat tarpeeseen nähden ja onhan kyse rahasta..Kauas katsotuna siihen pitäisi satsata enemmän sillä se tuottaa kustannuksia tulevaisuudessa ja kertaantuu.
Jokin yhteys päihteillä ja luovuudella on,mutta mikä? Mun luovuus krapulassa on yleensä nollassa,enkä varmasti tekis yhtään biisiä..Todellisuudessa olen pannut merkille ainakin alkoholistien suhteen sen että se jättää pysyvän jäljen persoonaan,vaikka olis lopettanut kokonaan käyttämisen.Muutaman sellaisenkin tapauksen tunnen että normaali keskustelu on lähes mahdotonta..Tiedä sitten onko vika minussa kun en tajua mistä pitäis jutella.
Viina:Siinä on se juju,mun kompastuskivi ja sitä kun otan vähänkin niin alkaa tapahtumaan ja kieli on irti molemmista päistä,eikä hauskuutta puutu elämästä.Onneksi voin itse päättää milloin lopetan tai aloitan:)
Todellisuudessa ajattelen että kaikki voivat lopettaa jos tahtovat ja jos ei voi niin se on vaan tahdon puutetta,haluttomuutta palata maan pinnalle hauskuuden paratiisista.
En oo koskaan nähnyt alla päin juhlivaa alkoholistia,sillä heillä näyttää olevan ihan hauskaa ja se heille suotakoon:)Joo sulla kyllä kielenkannat irtoaa jurrissa. Monet kirjailijat ovat kertoneet, että krapulassa syntyy parasta tekstiä, mutta muista taiteen alan ihmisistä en tiedä.
Sitä paitsi nykyään sekakäyttö on niin yleistä, että sitä on vaikea sanoa, mikä on lääkeveiroitusoire ja mikä ihan tavallinen kankkunen.- mitäkä mies
Teotwawki kirjoitti:
Joo sulla kyllä kielenkannat irtoaa jurrissa. Monet kirjailijat ovat kertoneet, että krapulassa syntyy parasta tekstiä, mutta muista taiteen alan ihmisistä en tiedä.
Sitä paitsi nykyään sekakäyttö on niin yleistä, että sitä on vaikea sanoa, mikä on lääkeveiroitusoire ja mikä ihan tavallinen kankkunen.Terveyden huolto tarjoaa apua lääkkeillä alkoholi ongelmaan,mikä on väärin..Kyseessä on lääkefirmojen ja lääkäreiden yhteistyö tuottaa rahaa. Lähisukulaiseni on kuollut viinaan,tai tarkemmin viinan aiheuttamiin sairauksiin ja lääkäri auttoi asiaa määräten käsittämättömän vahvoja lääkkeitä,niin vahvoja että siihen olotilaan tarvittiin muitakin hälytys ajoneuvoja kuin ambulanssi.Vastuutona tai ajattelematonta toimintaa lääkäriltä..Tavallaan hekin tekevät vain työtään ja koettavat päästä nopesti eroon potilaasta joka on vain juoppo...Siitä se sekakäyttö kai lähtee? On tietenkin tapauksia,tai suurin osa tapauksista on katukaupasta hankitut lääkkeet..Se on karmivaa katsottavaa..
mitäkä mies kirjoitti:
Terveyden huolto tarjoaa apua lääkkeillä alkoholi ongelmaan,mikä on väärin..Kyseessä on lääkefirmojen ja lääkäreiden yhteistyö tuottaa rahaa. Lähisukulaiseni on kuollut viinaan,tai tarkemmin viinan aiheuttamiin sairauksiin ja lääkäri auttoi asiaa määräten käsittämättömän vahvoja lääkkeitä,niin vahvoja että siihen olotilaan tarvittiin muitakin hälytys ajoneuvoja kuin ambulanssi.Vastuutona tai ajattelematonta toimintaa lääkäriltä..Tavallaan hekin tekevät vain työtään ja koettavat päästä nopesti eroon potilaasta joka on vain juoppo...Siitä se sekakäyttö kai lähtee? On tietenkin tapauksia,tai suurin osa tapauksista on katukaupasta hankitut lääkkeet..Se on karmivaa katsottavaa..
Minulta on kuollut sekä isä että pikkuveli alkoholisairauksiin, joten tunnen erilaiset katko- ja hoitokäytännöt aika perusteellisesti. Olen joutunut roudaamaan molempia sekä hoitoon että ensiapuun yliannosten vuoksi.
- mitäkä mies
Teotwawki kirjoitti:
Minulta on kuollut sekä isä että pikkuveli alkoholisairauksiin, joten tunnen erilaiset katko- ja hoitokäytännöt aika perusteellisesti. Olen joutunut roudaamaan molempia sekä hoitoon että ensiapuun yliannosten vuoksi.
Tiedän tunteen ja tilanteet mihin jouduit..Saman tapaisia kokemuksia,mutta en taida siitä sen enempää,kun huonojen asoiden kirjoittaminenkin on jo liikaa.
Tilanteisiin joutuminen,tai pääseminen johtuu varmaan vain siitä että et voinut ummistaa silmiäsi vaan kuljit tien päähän asti,samoin minä.En suosittele heikko hermoisille.
Kamala ja katala sairaus on päihde riippuvuus.Kuitenkin julkkisten tapaukset on vain murto-osa kaikesta,mutta niistä uutisoidaan. mitäkä mies kirjoitti:
Tiedän tunteen ja tilanteet mihin jouduit..Saman tapaisia kokemuksia,mutta en taida siitä sen enempää,kun huonojen asoiden kirjoittaminenkin on jo liikaa.
Tilanteisiin joutuminen,tai pääseminen johtuu varmaan vain siitä että et voinut ummistaa silmiäsi vaan kuljit tien päähän asti,samoin minä.En suosittele heikko hermoisille.
Kamala ja katala sairaus on päihde riippuvuus.Kuitenkin julkkisten tapaukset on vain murto-osa kaikesta,mutta niistä uutisoidaan.Joo, niin se menee, että ei niistä oikein voi ainakaan kaikille puhua. Siitä saa itsekin sellaisen syyllisen olon, koska se nami on maistunut joskus vähän liiankin lailla. No, sitä pelkoa ei enää ole, mutta hyvin on muistissa pysynyt.
- mitäkä mies
Teotwawki kirjoitti:
Joo, niin se menee, että ei niistä oikein voi ainakaan kaikille puhua. Siitä saa itsekin sellaisen syyllisen olon, koska se nami on maistunut joskus vähän liiankin lailla. No, sitä pelkoa ei enää ole, mutta hyvin on muistissa pysynyt.
Hyvät neuvot on olleet tarpeen ja oikea oppisesti läheisten täytyy hoitaa itseään,eikä yrittää vuosikausia turhaa ohjata ongelmaista oikealle tielle.Tietysti jokainen vaistomaisesti yrittää opastaa ja auttaa,mutta yleensä auttaminen on vain tilanteen jatkamista.
Monikaan ei ymmärrä että päihde riippuvainen käyttää häikäilemättä kaikkia ystäviään ja sukulaisiaan hyväksi(pakosta) koska täytyy saada lisää...
Pakko myöntää että maistunut on minullekkin,mutta lasten kasvtuksen aikana olin lähes raitis,enkä ottanut ainuttakaan ryyppyä kodissa.Lapseni eivät koskaan nähneet minua humalassa,paitsi nyt aikuisena.
Olen varmaan antanut sellaisen kuvan itsestäni että ryyppään ja rellestän paljon..Mikä on paljon? Pari kertaa kuussa on kohtuuteni,mutta lomalla voi olla hivenen tiheämpi tahti.Aina sattuu ja tapahtuu jotain kummallista,kun hivuttaudun kaupugin baareihin..Sen täytyy olla jotain kohtalon oikkuja..Viimeksi kävi niin että taxista puhkesi rengas kesken matkan..Eikä noissa nyky autoissa ole vara- rengasta..Siinä istuttiin odottamassa hinuria,eikä taksarin mieleen tullut,että olis voinut tilata toisen taksin minulle.Noo..Sinne ängettii hinurin kyytiin kaksin,minä ja kuski..Vähän herätti huomiota taajamassa kun tulin hinurilla ja taksi kyydissä.Ojensin vielä hinaus auton kuskille pankkikorttia,mutta hän vain nauroi... Ja kysyin vielä taksi kuskilta että kiivetään lavalle ja höylätään siellä kortti..Annetaa nyt olla vaan sanoi kuski.Naapuri kyseli aamulla kuormuri kyydistä..?Sanoin kyselijälle:Seuraavalla kerralla menen omalla autolla ja soitan hinauksen niin pääsen ilmaiseksi.No mikä siihen autoon tuli kun piti hinata? kysyi utelias naapuri..No rengas hajosi,sanoin..Ai niin,tosiaan,täytyy muistaa ottaa rikkoontunut rengas mukaan kun seuraavalla kerralla menen omalla autolla ja haalarit että ei tarvii likaisena mennä baariin.Naapuri pudisteli päätään ja painui omalle pihalle..Jepsis,joo.Lähden reissuun,hyvää kesää sinulle ja kaikille jotka erehtyvät lukemaan tällaista potaskaa:) mitäkä mies kirjoitti:
Hyvät neuvot on olleet tarpeen ja oikea oppisesti läheisten täytyy hoitaa itseään,eikä yrittää vuosikausia turhaa ohjata ongelmaista oikealle tielle.Tietysti jokainen vaistomaisesti yrittää opastaa ja auttaa,mutta yleensä auttaminen on vain tilanteen jatkamista.
Monikaan ei ymmärrä että päihde riippuvainen käyttää häikäilemättä kaikkia ystäviään ja sukulaisiaan hyväksi(pakosta) koska täytyy saada lisää...
Pakko myöntää että maistunut on minullekkin,mutta lasten kasvtuksen aikana olin lähes raitis,enkä ottanut ainuttakaan ryyppyä kodissa.Lapseni eivät koskaan nähneet minua humalassa,paitsi nyt aikuisena.
Olen varmaan antanut sellaisen kuvan itsestäni että ryyppään ja rellestän paljon..Mikä on paljon? Pari kertaa kuussa on kohtuuteni,mutta lomalla voi olla hivenen tiheämpi tahti.Aina sattuu ja tapahtuu jotain kummallista,kun hivuttaudun kaupugin baareihin..Sen täytyy olla jotain kohtalon oikkuja..Viimeksi kävi niin että taxista puhkesi rengas kesken matkan..Eikä noissa nyky autoissa ole vara- rengasta..Siinä istuttiin odottamassa hinuria,eikä taksarin mieleen tullut,että olis voinut tilata toisen taksin minulle.Noo..Sinne ängettii hinurin kyytiin kaksin,minä ja kuski..Vähän herätti huomiota taajamassa kun tulin hinurilla ja taksi kyydissä.Ojensin vielä hinaus auton kuskille pankkikorttia,mutta hän vain nauroi... Ja kysyin vielä taksi kuskilta että kiivetään lavalle ja höylätään siellä kortti..Annetaa nyt olla vaan sanoi kuski.Naapuri kyseli aamulla kuormuri kyydistä..?Sanoin kyselijälle:Seuraavalla kerralla menen omalla autolla ja soitan hinauksen niin pääsen ilmaiseksi.No mikä siihen autoon tuli kun piti hinata? kysyi utelias naapuri..No rengas hajosi,sanoin..Ai niin,tosiaan,täytyy muistaa ottaa rikkoontunut rengas mukaan kun seuraavalla kerralla menen omalla autolla ja haalarit että ei tarvii likaisena mennä baariin.Naapuri pudisteli päätään ja painui omalle pihalle..Jepsis,joo.Lähden reissuun,hyvää kesää sinulle ja kaikille jotka erehtyvät lukemaan tällaista potaskaa:)Jep, reissuun tässä on itsekin lähdössä pariksi päiväksi ensin ja sitten lauantaina viikoksi Himokselle mökkeilemään.
Luulin, että sun hulvattomat jutut on sepitteitä, kun ne olivat niin helvetin hauskoja, että en viitsinyt ottaa asiaa esille koskaan.:-DD
- lejanna
Surullista, kuinka lahjakkuus katoaa, taas kerran, inhimillisesti katsoen liian aikaisin.
Olisiko se ollut millaista ilman päihteitä, vaiko nekö sen saivat osaltaan aikaan?
Hoitoa olisi varmasti saanut, jos olisi halunnut.
Janis Joplin tulee mieleen.
Niin moni taiteilija on aineitten orja. Olisivatko he taitajia ilman aineitaan?
.Toiset ovat toiset eivät. Pate Mustajärvi on jopa parempi selvin päin, mutta enpä tiedä kuinka on laita muiden. Meikäläinen ei pystynyt soittamaan aikoinaan rumpuja ollenkaan humalassa. Siitä vain ei tullut mitään, joten aika aikaisin päätin, että esiintymään mennään aina selvin päin.
- lejanna.
Teotwawki kirjoitti:
Toiset ovat toiset eivät. Pate Mustajärvi on jopa parempi selvin päin, mutta enpä tiedä kuinka on laita muiden. Meikäläinen ei pystynyt soittamaan aikoinaan rumpuja ollenkaan humalassa. Siitä vain ei tullut mitään, joten aika aikaisin päätin, että esiintymään mennään aina selvin päin.
Monihan taas ei pysty mihinkään ilman rohkaisuryyppyä, jotka pian kai muuttuvat rohkaisupulloiksi?
Karmeaa lahjakkuuden tuhlausta. Olisi kai kantsinut mennä rehabiin?
http://www.youtube.com/watch?v=KUmZp8pR1uc
.
Neitoa kunnioittaen toteaisin, etteipä ollut suurikaan yllätys...
Rahaa, ettei kakalle taivu ja silti!
Jokaisella kohtalonsa - en itke.No en minäkään sitä itke, mutta minusta hän oli niin lahjakas, että olisin suonut hänelle pitemmän elämän.
Teotwawki kirjoitti:
No en minäkään sitä itke, mutta minusta hän oli niin lahjakas, että olisin suonut hänelle pitemmän elämän.
Elämänhallinta täysin hukassa!
Me essolaiset emme ole koskaan ymmärtäneet sitä, että näitä nuoria julkkiksia aina väitetään niin tolkuttoman lahjakkaiksi. Monien kohdalla on kyse vain onnenkantamoisesta, jolloin henkilö on ilman omia ansioitaan saavuttanut henkisesti keskenkasvuisena liikaa kuuluisuutta ja päässyt liian suurille ansioille. Tällaisten henkilöiden psyyke ei kestä menestystä, ja siksi he kokevat yleensä huumekuoleman aina keskenkasvuisina. Ei henkilöä voida parhaalla tahdollakaan pitää lahjakkaana, jos elämänhallinta on täysin hukassa.
Meillä essolaisilla ei ole tippaakaan kuuluisuutta, eikä kaikilla paljoa rahaakaan (Kalu-Kallella on), mutta siitäkin huolimatta pystymme vielä eläkeukkoinakin viettämään aikaa rattoisasti Essolla keskarituopin ääressä. Osa meistä on jo yli 70 vuotta vanhoja, mutta kukaan ei ole kuollut huumeisiin. Vaikka me osaamme täydellisesti elämänhallinnan, niin viihdealan toimittajat eivät kuitenkaan väitä meitä lahjakkaiksi.Yleismies kirjoitti:
Elämänhallinta täysin hukassa!
Me essolaiset emme ole koskaan ymmärtäneet sitä, että näitä nuoria julkkiksia aina väitetään niin tolkuttoman lahjakkaiksi. Monien kohdalla on kyse vain onnenkantamoisesta, jolloin henkilö on ilman omia ansioitaan saavuttanut henkisesti keskenkasvuisena liikaa kuuluisuutta ja päässyt liian suurille ansioille. Tällaisten henkilöiden psyyke ei kestä menestystä, ja siksi he kokevat yleensä huumekuoleman aina keskenkasvuisina. Ei henkilöä voida parhaalla tahdollakaan pitää lahjakkaana, jos elämänhallinta on täysin hukassa.
Meillä essolaisilla ei ole tippaakaan kuuluisuutta, eikä kaikilla paljoa rahaakaan (Kalu-Kallella on), mutta siitäkin huolimatta pystymme vielä eläkeukkoinakin viettämään aikaa rattoisasti Essolla keskarituopin ääressä. Osa meistä on jo yli 70 vuotta vanhoja, mutta kukaan ei ole kuollut huumeisiin. Vaikka me osaamme täydellisesti elämänhallinnan, niin viihdealan toimittajat eivät kuitenkaan väitä meitä lahjakkaiksi.Taiteellista lahjakkuutta ja elämänhallintaa ei voi sekoittaa toisiinsa. Lukumääräisesti eniten elämänhallintansa kanssa ongelmissa ovat tavikset, mutta jos kyseessä on julkisuuden henkilö, se nostetaan otsikoihin. Lahjakkuudella ja elämänhallinnalla ei ole mitään tekemistä keskenään. Professori Unto Pusa joi seitsemän litraa punaviiniä päivässä viimeistellessään Kemiran pääkonttoriin tekemäänsä kahdeksan metristä maalausta.
Ai, mistä minä tämän tiedän? Siitä, että hän oli isäni opettaja Vapaassa Taidekoulussa.Teotwawki kirjoitti:
Taiteellista lahjakkuutta ja elämänhallintaa ei voi sekoittaa toisiinsa. Lukumääräisesti eniten elämänhallintansa kanssa ongelmissa ovat tavikset, mutta jos kyseessä on julkisuuden henkilö, se nostetaan otsikoihin. Lahjakkuudella ja elämänhallinnalla ei ole mitään tekemistä keskenään. Professori Unto Pusa joi seitsemän litraa punaviiniä päivässä viimeistellessään Kemiran pääkonttoriin tekemäänsä kahdeksan metristä maalausta.
Ai, mistä minä tämän tiedän? Siitä, että hän oli isäni opettaja Vapaassa Taidekoulussa.Essolaiset jäävät hopealle!
" Professori Unto Pusa joi seitsemän litraa punaviiniä päivässä viimeistellessään Kemiran pääkonttoriin tekemäänsä kahdeksan metristä maalausta. "
Vaikka me essolaiset päivittäin harjoittelemmekin pientä tissuttelua, niin emme me kuitenkaan pärjää näiden lahjakkaiden kulttuuri-ihmisten tahdissa. Jos me nauttisimme yhden päivän aikana 7 litraa punaviiniä, niin vanha provastimme joutuisi sen jälkeen pitämään meille hautajaispuheen. Kuolemamme olisi tällaisen viiniannoksen jälkeen aivan varma.
Täytyisi ensin selvittää muutamat tosiasiat, jos alkaa esittää näin kovia väitteitä viininjuonnista. Jos ajattelemme taiteilijaprofessorin nauttineen normaalia 13 % punaviiniä, niin hän olisi saanut sisuksiinsa päivän aikana 7 x 130 g alkoholia eli 910 g. Ihmisen maksa polttaa alkoholia 7 g/h, joten näin mahtava määrä ei pala loppuun työvuoron aikana. Jos taiteilija olisi maalannut vaikka 12 h, niin alkoholia olisi palanut työrupeaman aikana vain 12 h x 7 g/h = 84 g. Kotiin mennessään taiteilijallamme olisi ollut ruumissaan jäljellä vielä 826 g alkoholia eli äärimmäisen kova känni.
Toisaalta tiedetään että ihmisen tajunta menee, jos ruumiissa on 250 g alkoholia. Jos määrä on 400 g, niin hengitys lakkaa toimimasta, ja seurauksena on varma kuolema. Lahjakas taiteilijamme olisi siis kuollut noin työrupeamansa puolessa välissä, jos hän olisi nauttinut punaviiniä tasaisella nopeudella maalaustöiden aikana.
Me essolaiset emme usko, että lahjakaskaan taidemaalari sietäisi näin suuria alkoholimääriä yhden päivän aikana. Voihan näillä kulttuuri-ihmisillä olla kultivoitunut maksa, mutta ei senkään suorituskyky voi olla kolminkertainen meidän essolaisten treenattuihin maksoihin verrattuna. Kyseessä taitaa siis olla urbaanilegendaYleismies kirjoitti:
Essolaiset jäävät hopealle!
" Professori Unto Pusa joi seitsemän litraa punaviiniä päivässä viimeistellessään Kemiran pääkonttoriin tekemäänsä kahdeksan metristä maalausta. "
Vaikka me essolaiset päivittäin harjoittelemmekin pientä tissuttelua, niin emme me kuitenkaan pärjää näiden lahjakkaiden kulttuuri-ihmisten tahdissa. Jos me nauttisimme yhden päivän aikana 7 litraa punaviiniä, niin vanha provastimme joutuisi sen jälkeen pitämään meille hautajaispuheen. Kuolemamme olisi tällaisen viiniannoksen jälkeen aivan varma.
Täytyisi ensin selvittää muutamat tosiasiat, jos alkaa esittää näin kovia väitteitä viininjuonnista. Jos ajattelemme taiteilijaprofessorin nauttineen normaalia 13 % punaviiniä, niin hän olisi saanut sisuksiinsa päivän aikana 7 x 130 g alkoholia eli 910 g. Ihmisen maksa polttaa alkoholia 7 g/h, joten näin mahtava määrä ei pala loppuun työvuoron aikana. Jos taiteilija olisi maalannut vaikka 12 h, niin alkoholia olisi palanut työrupeaman aikana vain 12 h x 7 g/h = 84 g. Kotiin mennessään taiteilijallamme olisi ollut ruumissaan jäljellä vielä 826 g alkoholia eli äärimmäisen kova känni.
Toisaalta tiedetään että ihmisen tajunta menee, jos ruumiissa on 250 g alkoholia. Jos määrä on 400 g, niin hengitys lakkaa toimimasta, ja seurauksena on varma kuolema. Lahjakas taiteilijamme olisi siis kuollut noin työrupeamansa puolessa välissä, jos hän olisi nauttinut punaviiniä tasaisella nopeudella maalaustöiden aikana.
Me essolaiset emme usko, että lahjakaskaan taidemaalari sietäisi näin suuria alkoholimääriä yhden päivän aikana. Voihan näillä kulttuuri-ihmisillä olla kultivoitunut maksa, mutta ei senkään suorituskyky voi olla kolminkertainen meidän essolaisten treenattuihin maksoihin verrattuna. Kyseessä taitaa siis olla urbaanilegenda:-XXD Voi olla, että taiteilija liioitteli asiassa siitä isälleni kertoessaan, mutta tuon laskelman mukaan 7 pulloakin olisi ollut liikaa, sillä viinipullo on kuitenkin 0,70 l. Toisaalta tiedämme myös sen, että oikein kovin harjoittelmalla on saavutettu niinkin hurjia promillemääriä kuten 5 promillea. Sitä varten täytyy olla jo aika kova kyky kestää alkoholia. Harjoitus tekee mestarin ja olenkin kuullut sellaisista alkoholisteista, jotka eivät enää osaa ajaa autoa lainkaan selvin päin.
Yleismies kirjoitti:
Essolaiset jäävät hopealle!
Me essolaiset emme usko, että lahjakaskaan taidemaalari sietäisi näin suuria alkoholimääriä yhden päivän aikana. Voihan näillä kulttuuri-ihmisillä olla kultivoitunut maksa, mutta ei senkään suorituskyky voi olla kolminkertainen meidän essolaisten treenattuihin maksoihin verrattuna. Kyseessä taitaa siis olla urbaanilegendaAi niin, unohdin kertoa, että tämä liioittelu saattoi ehkä sittenkin olla isäni keksimä selitys omalle rajulle alkoholin käytölleen.
Tapauksen koodiin kuuluu, että nyt hänet kanonisoidaan kuten on käynyt muidenkin lahjakkaiden liian nuorena kuolleiden taiteilijoiden.
Elämänkerturit kirjoittavat 24/7 koneet sauhuten, googlettaen ja kaikkea materiaalia hyväksi käyttäen. Hollywoodissa elokuvamogulit kuulevat sielujensa silmin kassakoneiden kilinää. Kässärit ovat olleet valmiina jo vuosia, kun on ollut selvää, että tuo ei kauan tuota menoa kestä. Eiks vaan?- tiedät kuka
Teo
Mitä sä enää siinä tuppukylässä teet? Kaikki fiksut on jo jättänyt sen, kuin rotat uppoavan laivan. Antti, Timppa, minä ym. Lisäksi Hartsa yrittää koko ajan jenkkilään. Itsekin olet kohtuu fiksu kaveri ja tuhlaat lahjasi ja aikasi siellä.
Elämä on lähtenyt aivan erilailla etenemään täällä toisellä puolella Suomea. Perhe kasvoi kuuteen lapseen, saarnakeikkoja on paljon ja ihmiset ovat paljon mukavampia kuin siellä. Mä en tule ikinä sinne takaisin. Tuntuu kuin tuo seitsemän vuoden jakso olisi ollut kuin kirous niskassa.
Lisäksi kauppa on lopetettu, sauna on lopetettu ja koulukin saattaa kohta lakata. Mekään emme enää julista evankeliumia esiintymislavalla. Ts. kylä kuolee.
Vaimo kaipaa maisemia aika paljon - niitä meillä täällä lännessä ei ole vaikka kaikkea muuta kivaa onkin.
Pärjäile. - Teo ei kirj.
tiedät kuka kirjoitti:
Teo
Mitä sä enää siinä tuppukylässä teet? Kaikki fiksut on jo jättänyt sen, kuin rotat uppoavan laivan. Antti, Timppa, minä ym. Lisäksi Hartsa yrittää koko ajan jenkkilään. Itsekin olet kohtuu fiksu kaveri ja tuhlaat lahjasi ja aikasi siellä.
Elämä on lähtenyt aivan erilailla etenemään täällä toisellä puolella Suomea. Perhe kasvoi kuuteen lapseen, saarnakeikkoja on paljon ja ihmiset ovat paljon mukavampia kuin siellä. Mä en tule ikinä sinne takaisin. Tuntuu kuin tuo seitsemän vuoden jakso olisi ollut kuin kirous niskassa.
Lisäksi kauppa on lopetettu, sauna on lopetettu ja koulukin saattaa kohta lakata. Mekään emme enää julista evankeliumia esiintymislavalla. Ts. kylä kuolee.
Vaimo kaipaa maisemia aika paljon - niitä meillä täällä lännessä ei ole vaikka kaikkea muuta kivaa onkin.
Pärjäile.Jep, mä lähden kyllä täältä kanssa heti, kun tilaisuus tulee. Kuulin muuten sun muutosta vasta kun olit jo mennyt. Kiva, että olet tyytyväinen elämäntilanteeseesi ja onneksi olkoon koko perheelle lapsen syntymän johdosta. Mutta, kuten saunassa sinulle kerran sanoin, ei ole yksin sinun tehtäväsi täyttää koko maa. Sulla on sitten yksi enemmän kuin mulla, mutta mulla on jo kaksi lastenlasta.:-))
Moikka ja kirjoittele joskus.:-))
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669