Voi hyvät idiootit, kuinka vaikeaa on pakata ruokaostokset kassiin sillä aikaa kun myyjä piippailee loppuja tavaroita skannerin läpi?!?!?
On hieman ärsyttävää etenkin ne pariskunnat/perheet jotka ensin odottaa että myyjä on saanut otettua kaikki tuotteet ja maksu on suoritettu, jonka jälkeen vasta aletaan pakkaamaan niitä tavaroita. Olisi se kaupassa asiointi hieman nopeampaa jos samalla pakattaisi niitä tavaroita. Aaaaargh!!!!!!!
Onko se niin vaikeaa!
12
263
Vastaukset
- koosupermarket
Ne on kyllä aivan koomassa jotkut ihmiset. On pariskuntia joista toinen puristaa kärrynkahvoja ja samalla vahtaa kärryyn kun puoliso tyhjentää tavaramäärää.
Eniten raivostuttavat lapset, jotka ovat kyllä siinä iässä että tietävät että jogurttipurkkeja ei laiteta alimmaiseksi ja näin eespäin. Mutta siellä ne notkuvat tylsistyneen näköisinä pakkauspäädyssä ja tuijottavat aneemisesti kun avaan muovikassin ja heitän sen niiden nenän eteen! Vaihtoehtoisesti jos äiti tai isä kehottaa pakkaamaan, on vastauksena mankuva: "En mää osaa!" tai sitten ei olla kuulevinaankaan vaan maussutetaan jo käteen saatua karkkia tai jäätelöä.
Kaupassamme käy myös säännöllisesti pari asiakasta, joista kummatkin ostavat aina melkein sadan, joskus parinsadan euron ostoksia. Aina, siis AINA tuloksena on että nämä tuijottavat vaan kun tavaramäärä kertyy, kertyy ja kertyy. Edes siinä vaiheessa ei tehdä mitään kun alan asettelemaan ostoksia pyramidimaiseksi keoksi kun pakkauspääty on jo reunasta reunaan täytetty.
Ainahan se voisi olla nopeampaa se asiointi jos kaikki haluaisivat säästää aikaa. Nämä asiat tulevat aina olemaan näin eivätkä muuksi muutu. Vaikka toteaisit päin naamaa näille tuijottajille että pakatakin saa, niin tuloksena olisi ehkä vain ääliömäinen hymy.- aspa itse
Siis toteat joillekin asiakkaille, että saa pakata? Valittaisin kyllä moisesta hoputuksesta. En ole huomannut tuossa asiassa mitään ongelmaa (työskentelen itse kassalla). Sellaista se kassatyö on. Yleensä siinä vaiheessa kun koko hihna on jo täynnä, saatan kysyä siltä seuraavalta asiakkaalta, haluaako tämä, että ojentelen tavaroita hänelle.
Aloittaja voisi ehkä kyseenalaistaa sen, miksi pitää olla koko ajan niin kova kiire. Vanhuksille se on ainakin hyvin epämiellyttävää ja itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa urheilusuoritusmainen kaupassakäynti silloin kun olen vapaalla. Kassatapahtumaan menee se aika joka menee, turha stressata kaiken muun asioiden lisäksi sitäkin.
Toisekseen tulee mieleen, että aloittaja taitaa olla vain loman tarpeessa, kun tällainen niin kovasti ketuttaa. - koosupermarket
aspa itse kirjoitti:
Siis toteat joillekin asiakkaille, että saa pakata? Valittaisin kyllä moisesta hoputuksesta. En ole huomannut tuossa asiassa mitään ongelmaa (työskentelen itse kassalla). Sellaista se kassatyö on. Yleensä siinä vaiheessa kun koko hihna on jo täynnä, saatan kysyä siltä seuraavalta asiakkaalta, haluaako tämä, että ojentelen tavaroita hänelle.
Aloittaja voisi ehkä kyseenalaistaa sen, miksi pitää olla koko ajan niin kova kiire. Vanhuksille se on ainakin hyvin epämiellyttävää ja itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa urheilusuoritusmainen kaupassakäynti silloin kun olen vapaalla. Kassatapahtumaan menee se aika joka menee, turha stressata kaiken muun asioiden lisäksi sitäkin.
Toisekseen tulee mieleen, että aloittaja taitaa olla vain loman tarpeessa, kun tällainen niin kovasti ketuttaa.Lukaisepa sinäkin tuo pari kohtaa alempana oleva kirjoitukseni jonka jätin eilen. Siinä nimenomaan totean että ei ole hedelmällistä kassan kummallakaan puolella pitää minkään maan kiirettä. Siinä säästetään ainoastaan sekunteja, enkä edes tiedä mistä, joten parempi pitää vain oma tahti.
Ja vaikka päästäisinkin vielä suustani tuon "saa pakata" lauseen, ei se käskyksi ole tarkoitettu. Täällä kun joillain tuntuu olevan luulo ettei saisi pakata ennen maksamista.
- asscscsasaxscscsac
Sitten on vielä ne ihmiset jotka mättää isot ostokset hihnalle ja ne eivät viitsi pakata samaan aikaan ostoksiaan vaan he keskittyy "rummuttamaan" pankkikortilla siihen kuitinkirjoituspöytään. Tai sit ne jotka puhuu puhelimeen ja niille ei edes saisi sanoa hei tai loppu summaa. Eikö ne voisi sanoa olevansa kassalla ja soittaa hetken kuluttua uudelleen?!?!
Lisäksi mua ketuttaa asiakkaat jotka haluavat että myyjä pakkaa pakasteet pusseihin..n.5vuotta sitten myyjien ei tarvinnut näin tehdä.
Jos ne haluu ne pusseihin ostakoo kylmäkassin ja pakatkoon ne itse!!! - Hohhoh!!!
Monologiko täällä on menossa? Sitä paitsi asiakashan on aina oikeassa.
- dkjgskng
.....niin ja jotkut kaltaisesi myyjät närkästyvät jos TAVAROITA RUPEAA PAKKAAMAAN, ennekuin ne on maksettu.
been there done that.. - koosupermarket
Missä närkästytään? Voisin kuvitella kyllä tilanteen kun asiakas hyppää sinne selän taa pakkaamaan, mutta sitten ei millään jaksaisi enää kävellä maksamaan naaman eteen. No, tämäkin "ongelma" poistui sirulukijoiden myötä.
Eikä niinkään tämä pakkaamattomuus haittaa jos ei ala sitten siellä pakkauspöydällä huokailemaan ja arpomaan että minkäköhä sitä laittais seuraavaks. Isotkin ostokset saa pakattua nopeasti jos on tottunut kaupassakävijä.- Asiakaskassamyyjä
Millaisia asiakaspalvelijoita te oikein olette? Miksi luulette, että kaikkien asiakkaiden ensisijainen tarkoitus on selvitä kauppareissusta nimenomaan nopeasti? Minä ainakin näen asian niin, että saan kyllä rauhassa pakata ostamani tavarat ihan siihen tahtiin kuin itse tahdon. Jos kassan ohi ei silloin voi mättää seuraavan asiakkaan tavaroita, vika ei ole minun vaan sen, joka suunnittelee, toteuttaa ja hyväksyy sellaisia kassayksiköitä, että niistä ei tavallinen kohtalaisen täysipäinen perheenäiti selviä myyjää ärsyttämättä.
Jos menen pakkaamaan tavaroita ennen kuin ne ovat kaikki menneet kassan läpi, kassa ärsyyntyy siitä viivytyksestä, että sitten talsin sieltä maksupäätteelle kaivamaan lompakkoa ja sieltä korttia sekä näpyttelemään numeroita. En nimittäin laske lompakkoani tai korttiani pakkaamista odottavaan tavararöykkiöön, vaan ne ovat käsilaukussa maksutoimitukseen asti.
Jos kaupassa ei ole sirukortinlukijaa, monet kassat hidastavat huomattavasti minun selviytymistäni maksutoimituksesta sillä, että länttäävät käteen samassa nipussa bonuskortin, kuitin ja pankkikortin. Siinäpä sitten lajittelen ne kunkin omalle paikalleen lompakkooni ja sitten alan hiljalleen pakkailemaan kamojani. Jos edellämainitut läpyskät annettaisiin minulle takaisin siinä järjestyksessä kuin ne on käsitelty, saisin ne suoraan omalle paikalleen.
Hyväksykää vaan se, että eri ihmiset toimivat pikkuisen eri tavalla ja eri tahtiin. Jos ette sitä voi hyväksyä, laittakaa kassoille kymmenen kohdan täsmälliset toimintaohjeet. Niitä noudattaisi se, joka pitää sitä tähdellisenä, muut eivät. - koosupermarket
Asiakaskassamyyjä kirjoitti:
Millaisia asiakaspalvelijoita te oikein olette? Miksi luulette, että kaikkien asiakkaiden ensisijainen tarkoitus on selvitä kauppareissusta nimenomaan nopeasti? Minä ainakin näen asian niin, että saan kyllä rauhassa pakata ostamani tavarat ihan siihen tahtiin kuin itse tahdon. Jos kassan ohi ei silloin voi mättää seuraavan asiakkaan tavaroita, vika ei ole minun vaan sen, joka suunnittelee, toteuttaa ja hyväksyy sellaisia kassayksiköitä, että niistä ei tavallinen kohtalaisen täysipäinen perheenäiti selviä myyjää ärsyttämättä.
Jos menen pakkaamaan tavaroita ennen kuin ne ovat kaikki menneet kassan läpi, kassa ärsyyntyy siitä viivytyksestä, että sitten talsin sieltä maksupäätteelle kaivamaan lompakkoa ja sieltä korttia sekä näpyttelemään numeroita. En nimittäin laske lompakkoani tai korttiani pakkaamista odottavaan tavararöykkiöön, vaan ne ovat käsilaukussa maksutoimitukseen asti.
Jos kaupassa ei ole sirukortinlukijaa, monet kassat hidastavat huomattavasti minun selviytymistäni maksutoimituksesta sillä, että länttäävät käteen samassa nipussa bonuskortin, kuitin ja pankkikortin. Siinäpä sitten lajittelen ne kunkin omalle paikalleen lompakkooni ja sitten alan hiljalleen pakkailemaan kamojani. Jos edellämainitut läpyskät annettaisiin minulle takaisin siinä järjestyksessä kuin ne on käsitelty, saisin ne suoraan omalle paikalleen.
Hyväksykää vaan se, että eri ihmiset toimivat pikkuisen eri tavalla ja eri tahtiin. Jos ette sitä voi hyväksyä, laittakaa kassoille kymmenen kohdan täsmälliset toimintaohjeet. Niitä noudattaisi se, joka pitää sitä tähdellisenä, muut eivät.Nimenomaan siksi mainitsin tuolla alussa että nämä ovat asioita joita ei voi muuttaa. Joillakin on kiire ja joillakin ei. Enpä voi suoranaisesti sanoa ärsyyntyväni ns.hitaista asiakkaista. Sitten vaan tuuttaamaan lisää kassoja kun kaikki laarit ovat tukossa, tätä tosin tapahtuu vain jouluisin ja muina pyhinä.
Itse ostan kerran viikossa suuret ostokset eikä ainakaan minulla ole vaikeuksia ensin kaivaa lompakkoa siihen käden ulottuville. Tämän jälkeen ehdin pakata yhden ison kauppakassin täyteen tavaraa, maksaa, pakata loput kamat ja sanoa kiitos moi. Ei siitä elämää suurempaa stressiä kannata ottaa.
Kiireen pitäminen kaupassa, kassan kummallakin puolella, on yhtä hedelmällistä kuin pistäisit senttejä säästöön. Ei kummastakaan paljon säästöä ehdi kertymään.
- näitäkinlöytyy
Sitten on se toinen ääripää, joka haluaa ne ostokset suoraan kärryyn siitä "tiskin" yli. Hidasta ja rasittavaa...
- Kunttuuri
Eivät nämä asiakkaat mikään toinen ääripää ole. Minusta heidän toiminnalleen on olemassa ihan järkevä peruste: kassa ei tukkeudu ja seuraavan asiakkaan tavarat voi taas laittaa sinne suoraan eteenpäin. He pakkaavat sitten rauhassa kassinsa pakkauspisteessä
Ei ole erityisen hidasta eikä nyt ainakaan kassalle mitenkään rasittavaa!
- olette surkeita
PIENTÄ ON KASSAPIMUJEN MURHEET....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059