Onko se niin vaikeaa!

aaaaasiakkaat

Voi hyvät idiootit, kuinka vaikeaa on pakata ruokaostokset kassiin sillä aikaa kun myyjä piippailee loppuja tavaroita skannerin läpi?!?!?
On hieman ärsyttävää etenkin ne pariskunnat/perheet jotka ensin odottaa että myyjä on saanut otettua kaikki tuotteet ja maksu on suoritettu, jonka jälkeen vasta aletaan pakkaamaan niitä tavaroita. Olisi se kaupassa asiointi hieman nopeampaa jos samalla pakattaisi niitä tavaroita. Aaaaargh!!!!!!!

12

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koosupermarket

      Ne on kyllä aivan koomassa jotkut ihmiset. On pariskuntia joista toinen puristaa kärrynkahvoja ja samalla vahtaa kärryyn kun puoliso tyhjentää tavaramäärää.

      Eniten raivostuttavat lapset, jotka ovat kyllä siinä iässä että tietävät että jogurttipurkkeja ei laiteta alimmaiseksi ja näin eespäin. Mutta siellä ne notkuvat tylsistyneen näköisinä pakkauspäädyssä ja tuijottavat aneemisesti kun avaan muovikassin ja heitän sen niiden nenän eteen! Vaihtoehtoisesti jos äiti tai isä kehottaa pakkaamaan, on vastauksena mankuva: "En mää osaa!" tai sitten ei olla kuulevinaankaan vaan maussutetaan jo käteen saatua karkkia tai jäätelöä.

      Kaupassamme käy myös säännöllisesti pari asiakasta, joista kummatkin ostavat aina melkein sadan, joskus parinsadan euron ostoksia. Aina, siis AINA tuloksena on että nämä tuijottavat vaan kun tavaramäärä kertyy, kertyy ja kertyy. Edes siinä vaiheessa ei tehdä mitään kun alan asettelemaan ostoksia pyramidimaiseksi keoksi kun pakkauspääty on jo reunasta reunaan täytetty.

      Ainahan se voisi olla nopeampaa se asiointi jos kaikki haluaisivat säästää aikaa. Nämä asiat tulevat aina olemaan näin eivätkä muuksi muutu. Vaikka toteaisit päin naamaa näille tuijottajille että pakatakin saa, niin tuloksena olisi ehkä vain ääliömäinen hymy.

      • aspa itse

        Siis toteat joillekin asiakkaille, että saa pakata? Valittaisin kyllä moisesta hoputuksesta. En ole huomannut tuossa asiassa mitään ongelmaa (työskentelen itse kassalla). Sellaista se kassatyö on. Yleensä siinä vaiheessa kun koko hihna on jo täynnä, saatan kysyä siltä seuraavalta asiakkaalta, haluaako tämä, että ojentelen tavaroita hänelle.

        Aloittaja voisi ehkä kyseenalaistaa sen, miksi pitää olla koko ajan niin kova kiire. Vanhuksille se on ainakin hyvin epämiellyttävää ja itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa urheilusuoritusmainen kaupassakäynti silloin kun olen vapaalla. Kassatapahtumaan menee se aika joka menee, turha stressata kaiken muun asioiden lisäksi sitäkin.

        Toisekseen tulee mieleen, että aloittaja taitaa olla vain loman tarpeessa, kun tällainen niin kovasti ketuttaa.


      • koosupermarket
        aspa itse kirjoitti:

        Siis toteat joillekin asiakkaille, että saa pakata? Valittaisin kyllä moisesta hoputuksesta. En ole huomannut tuossa asiassa mitään ongelmaa (työskentelen itse kassalla). Sellaista se kassatyö on. Yleensä siinä vaiheessa kun koko hihna on jo täynnä, saatan kysyä siltä seuraavalta asiakkaalta, haluaako tämä, että ojentelen tavaroita hänelle.

        Aloittaja voisi ehkä kyseenalaistaa sen, miksi pitää olla koko ajan niin kova kiire. Vanhuksille se on ainakin hyvin epämiellyttävää ja itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa urheilusuoritusmainen kaupassakäynti silloin kun olen vapaalla. Kassatapahtumaan menee se aika joka menee, turha stressata kaiken muun asioiden lisäksi sitäkin.

        Toisekseen tulee mieleen, että aloittaja taitaa olla vain loman tarpeessa, kun tällainen niin kovasti ketuttaa.

        Lukaisepa sinäkin tuo pari kohtaa alempana oleva kirjoitukseni jonka jätin eilen. Siinä nimenomaan totean että ei ole hedelmällistä kassan kummallakaan puolella pitää minkään maan kiirettä. Siinä säästetään ainoastaan sekunteja, enkä edes tiedä mistä, joten parempi pitää vain oma tahti.

        Ja vaikka päästäisinkin vielä suustani tuon "saa pakata" lauseen, ei se käskyksi ole tarkoitettu. Täällä kun joillain tuntuu olevan luulo ettei saisi pakata ennen maksamista.


    • asscscsasaxscscsac

      Sitten on vielä ne ihmiset jotka mättää isot ostokset hihnalle ja ne eivät viitsi pakata samaan aikaan ostoksiaan vaan he keskittyy "rummuttamaan" pankkikortilla siihen kuitinkirjoituspöytään. Tai sit ne jotka puhuu puhelimeen ja niille ei edes saisi sanoa hei tai loppu summaa. Eikö ne voisi sanoa olevansa kassalla ja soittaa hetken kuluttua uudelleen?!?!
      Lisäksi mua ketuttaa asiakkaat jotka haluavat että myyjä pakkaa pakasteet pusseihin..n.5vuotta sitten myyjien ei tarvinnut näin tehdä.
      Jos ne haluu ne pusseihin ostakoo kylmäkassin ja pakatkoon ne itse!!!

    • Hohhoh!!!

      Monologiko täällä on menossa? Sitä paitsi asiakashan on aina oikeassa.

    • dkjgskng

      .....niin ja jotkut kaltaisesi myyjät närkästyvät jos TAVAROITA RUPEAA PAKKAAMAAN, ennekuin ne on maksettu.

      been there done that..

    • koosupermarket

      Missä närkästytään? Voisin kuvitella kyllä tilanteen kun asiakas hyppää sinne selän taa pakkaamaan, mutta sitten ei millään jaksaisi enää kävellä maksamaan naaman eteen. No, tämäkin "ongelma" poistui sirulukijoiden myötä.

      Eikä niinkään tämä pakkaamattomuus haittaa jos ei ala sitten siellä pakkauspöydällä huokailemaan ja arpomaan että minkäköhä sitä laittais seuraavaks. Isotkin ostokset saa pakattua nopeasti jos on tottunut kaupassakävijä.

      • Asiakaskassamyyjä

        Millaisia asiakaspalvelijoita te oikein olette? Miksi luulette, että kaikkien asiakkaiden ensisijainen tarkoitus on selvitä kauppareissusta nimenomaan nopeasti? Minä ainakin näen asian niin, että saan kyllä rauhassa pakata ostamani tavarat ihan siihen tahtiin kuin itse tahdon. Jos kassan ohi ei silloin voi mättää seuraavan asiakkaan tavaroita, vika ei ole minun vaan sen, joka suunnittelee, toteuttaa ja hyväksyy sellaisia kassayksiköitä, että niistä ei tavallinen kohtalaisen täysipäinen perheenäiti selviä myyjää ärsyttämättä.

        Jos menen pakkaamaan tavaroita ennen kuin ne ovat kaikki menneet kassan läpi, kassa ärsyyntyy siitä viivytyksestä, että sitten talsin sieltä maksupäätteelle kaivamaan lompakkoa ja sieltä korttia sekä näpyttelemään numeroita. En nimittäin laske lompakkoani tai korttiani pakkaamista odottavaan tavararöykkiöön, vaan ne ovat käsilaukussa maksutoimitukseen asti.

        Jos kaupassa ei ole sirukortinlukijaa, monet kassat hidastavat huomattavasti minun selviytymistäni maksutoimituksesta sillä, että länttäävät käteen samassa nipussa bonuskortin, kuitin ja pankkikortin. Siinäpä sitten lajittelen ne kunkin omalle paikalleen lompakkooni ja sitten alan hiljalleen pakkailemaan kamojani. Jos edellämainitut läpyskät annettaisiin minulle takaisin siinä järjestyksessä kuin ne on käsitelty, saisin ne suoraan omalle paikalleen.

        Hyväksykää vaan se, että eri ihmiset toimivat pikkuisen eri tavalla ja eri tahtiin. Jos ette sitä voi hyväksyä, laittakaa kassoille kymmenen kohdan täsmälliset toimintaohjeet. Niitä noudattaisi se, joka pitää sitä tähdellisenä, muut eivät.


      • koosupermarket
        Asiakaskassamyyjä kirjoitti:

        Millaisia asiakaspalvelijoita te oikein olette? Miksi luulette, että kaikkien asiakkaiden ensisijainen tarkoitus on selvitä kauppareissusta nimenomaan nopeasti? Minä ainakin näen asian niin, että saan kyllä rauhassa pakata ostamani tavarat ihan siihen tahtiin kuin itse tahdon. Jos kassan ohi ei silloin voi mättää seuraavan asiakkaan tavaroita, vika ei ole minun vaan sen, joka suunnittelee, toteuttaa ja hyväksyy sellaisia kassayksiköitä, että niistä ei tavallinen kohtalaisen täysipäinen perheenäiti selviä myyjää ärsyttämättä.

        Jos menen pakkaamaan tavaroita ennen kuin ne ovat kaikki menneet kassan läpi, kassa ärsyyntyy siitä viivytyksestä, että sitten talsin sieltä maksupäätteelle kaivamaan lompakkoa ja sieltä korttia sekä näpyttelemään numeroita. En nimittäin laske lompakkoani tai korttiani pakkaamista odottavaan tavararöykkiöön, vaan ne ovat käsilaukussa maksutoimitukseen asti.

        Jos kaupassa ei ole sirukortinlukijaa, monet kassat hidastavat huomattavasti minun selviytymistäni maksutoimituksesta sillä, että länttäävät käteen samassa nipussa bonuskortin, kuitin ja pankkikortin. Siinäpä sitten lajittelen ne kunkin omalle paikalleen lompakkooni ja sitten alan hiljalleen pakkailemaan kamojani. Jos edellämainitut läpyskät annettaisiin minulle takaisin siinä järjestyksessä kuin ne on käsitelty, saisin ne suoraan omalle paikalleen.

        Hyväksykää vaan se, että eri ihmiset toimivat pikkuisen eri tavalla ja eri tahtiin. Jos ette sitä voi hyväksyä, laittakaa kassoille kymmenen kohdan täsmälliset toimintaohjeet. Niitä noudattaisi se, joka pitää sitä tähdellisenä, muut eivät.

        Nimenomaan siksi mainitsin tuolla alussa että nämä ovat asioita joita ei voi muuttaa. Joillakin on kiire ja joillakin ei. Enpä voi suoranaisesti sanoa ärsyyntyväni ns.hitaista asiakkaista. Sitten vaan tuuttaamaan lisää kassoja kun kaikki laarit ovat tukossa, tätä tosin tapahtuu vain jouluisin ja muina pyhinä.

        Itse ostan kerran viikossa suuret ostokset eikä ainakaan minulla ole vaikeuksia ensin kaivaa lompakkoa siihen käden ulottuville. Tämän jälkeen ehdin pakata yhden ison kauppakassin täyteen tavaraa, maksaa, pakata loput kamat ja sanoa kiitos moi. Ei siitä elämää suurempaa stressiä kannata ottaa.

        Kiireen pitäminen kaupassa, kassan kummallakin puolella, on yhtä hedelmällistä kuin pistäisit senttejä säästöön. Ei kummastakaan paljon säästöä ehdi kertymään.


    • näitäkinlöytyy

      Sitten on se toinen ääripää, joka haluaa ne ostokset suoraan kärryyn siitä "tiskin" yli. Hidasta ja rasittavaa...

      • Kunttuuri

        Eivät nämä asiakkaat mikään toinen ääripää ole. Minusta heidän toiminnalleen on olemassa ihan järkevä peruste: kassa ei tukkeudu ja seuraavan asiakkaan tavarat voi taas laittaa sinne suoraan eteenpäin. He pakkaavat sitten rauhassa kassinsa pakkauspisteessä

        Ei ole erityisen hidasta eikä nyt ainakaan kassalle mitenkään rasittavaa!


    • olette surkeita

      PIENTÄ ON KASSAPIMUJEN MURHEET....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe