Stressivatsa

Elämätön

Ajatus: "Nyt tuli hiljainen hetki, toivottavasti vatsani ei pidä ääntä"

Minua on vaivannut nyt jo 2 vuotta kyseinen vaiva. Vatsani on tehnyt elämästäni helvetin. Opiskelen tällä hetkellä lukiossa, mutta oireideni takia olen jäänyt paljon jälkeen muista.

Oireilu alkoi noin vuosi sitten. Stressasin aina koetilanteita niin, että vatsani alkoi pitää aivan hirvittävää ääntä hiljaisessa tilanteessa. Olin häpeissäni; punastuin, jähmetyin, en uskaltanut liikkua, en voinut mennä vessaan, en voinut ajatella, koe on edessäni mitä teen. Kiusallista.

No sinnittelin.. Ajattelin että ehkä minulla on nälkä? Aloin syömään myslipatukoita JOKA välitunti. Kuvitelkaa. JOKA välitunti. No eipäs auttanut.

Kesälomalla ajattelin olla ajattelematta koko asiaa. "Kaikilla maha oireilee, nyt vaan rentoudun, on kesä" Ei niin helppoa miltä kuulostaa. Mietin asiaa kokoajan. Luin netistä tästä. Ja sitten alkoi koulu. Teki mieli kiroilla.

No sitten kävin lääkärissä. Tein ulostustestit; ei laktoosi-intoleranssia, ei keliakiaa. "Hemmetti, mitä nyt teen", ajattelin. Aloin jäädä pois tunneilta, puhuin joka tunti niin ettei kukaan kuullut mahaani, aloin tehdä kursseja itsenäisenä. Masennuin ja numerot laskivat.

Ja nyt olen siinä tilanteessa, että käyn jokaisen kurssin itsenäisenä. Se toimii ihan hyvin. Mutta en voi koskaan kirjoittaa ylioppilaaksi. EN VOISI OLLA HILJAISESSA TILANTEESSA monta tuntia.

Te, jotka vähättelette vaivaani tai koette minut säälittäväksi, tyhmäksi, typeräksi tai hallusinoivaksi, ette tiedä asiasta mitään. Tiedän, että vaiva johtuu ajattelun voimasta, stressistä. Mutta mikä avuksi?

VHH, ruokavalion muuttaminen eivät auta. Ne vain stressaavat minua LISÄÄ. Olen käynyt lääkärissä. Tiedän kuinka säälittävää tämä on. Mutta nyt vaiva ei enää vaivaa edes VAIN koulussa -> vaan myös elokuvissa, yökylissä, perheen kesken, telkkaria katsoessa, nukkuessa. Se seuraa minua minne ikinä menenkin.

Anteeksi pitkä viestini. Mutta oli pakko kertoa jollekin, koska kukaan muu ei pidä vaivaani minään.

Jos osaat auttaa minua millään lailla. Kiitos.

1

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tavallinen tarina

Elämätön, kirjoitin oksennustaudin takia 2 ainette itse asiassa patjalta maaten pienessä huoneessa ison salin sijasta. Eiköhän sinunkin tilanteeseen jotain löydy??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      114
      7293
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5233
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3486
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3412
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2524
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1501
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1451
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      48
      1290
    Aihe