Koirakoulu Heiluva Häntä

boxxer_

Hei, haluaisin tietää mitä kokemuksia teillä on kyseisestä koirakoulusta? Onko siellä ammattitaitoiset opettajat ym.

Kiitos vastauksista. :)

35

7231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luttu

      Ihana meininki, mukavat ohjaajat ja hyvä, rauhallinen sijainti. Suosittelen!

    • kujyt76juh

      Suosittelen myös, ainakin Hesassa, Espoossa en ole käynyt. On ammattitaitoa nimenomaan. Erittäin hyvä mieli jäi kursseista.

      Toinen hyvä on mielestäni Koirakoulu Kompassi, aika lähellä tätä koulua.

    • En suosittele

      Aivan hirveerä meininkiä teinien ohjauksessa. Ei ikinä enää.

    • hmktyjmft

      Eivät ole teinejä, vaan fiksuja aikuisia, jotka kouluttavat koiraa ajatellen, eivät väkivallalla. Suosittelen myös.

    • Teinien pomotettava

      Joo se on taas näitä rahat pois tyhmiltä firmoja jos on edes rekisteröity firmaksi. Ihme ja kumma että kaikki saa olla firmaa pitää.

    • tcihu

      tosi surkeet kouluttajat, en todellakaan suosittele. meil meni rahat ihan hukkaa

    • flafflaf
    • Ei kannata

      En ainakaan suosittele viemään pentua oppimaan perusasioita pentukurssille. Siellä ei opi mitään tähdellistä!!! Hihnakäytös ja mm. istu,maahan,paikka jne jäi opettelematta. Ja HUOM!!! Pentusi ei siellä ainakaan opi keskittymään pelkästään sinuun ja sietämään häiriötä, sillä koirat eristetään KOKO KURSSIN AJAKSI toisistaan. Meni rahat hukkaan ja aika, jonka olisin voinut hyvin käyttää jossain muussa koirakoulussa. Harmittaa! Ei enään ikinä....

    • 8+4

      Niin ja itsessähän ei ole mitään vikaa jos koira ei opi mitään ? Kun kuitenkin ohjaajaa noissa kouluissa yritetään opettaa kouluttamaan koiransa . Eli jos meni pieleen niin suosittelen kyllä katsomaan sinne peiliin ensin .
      Ihmeen moni kuvittelee että riittää että käy koiran kanssa kerran viikossa ja unohtaa että treenaamista ja opettamista täytyy jatkaa myös kotona .

    • ppi

      "Pentusi ei siellä ainakaan opi keskittymään pelkästään sinuun ja sietämään häiriötä, sillä koirat eristetään KOKO KURSSIN AJAKSI"
      Ehkä ne juuri siksi eristetään toisistaan, että oppivat keskittymään omistajaan. Kaikissa tähänasti näkemissäni koirakouluissa koirilla on näköyhteys, onko heiluva hännässä vai koulutusapussa umpiseinät?

      • Turha reissu

        Minulla myös huono kokemus pentukoulusta, ei tosin tästä koirakoulusta. Samaa mieltä kuin aikaisempi kirjoittaja, että koulussa ei opi mitään. Itse treenaan varsin paljon pennun kanssa kotona ja vähäiset ovat ne neuvot, jotka koirakoulusta rahalla sain. Enemmän infoa sain netistä sekä itse miettimällä ja kokeilemalla.


        Jotenkin alkaa olla sellainen käsitys, että monet nuoret perustavat yrityksiä siltä pohjalta että ovat käyneet teoreettisesti läpi koulutuksen perusteet ja kouluttaneet muutaman koiran (=omat koiransa). Tietenkin käytännön kokemusta ei saa kuin paljon erilaisia koiria kouluttamalla, mutta asiakkaan kannalta on ikävää että joutuu "koekaniiniksi" eikä saa rahoilleen vastinetta.


    • Kaisa ja Sisu

      No tuolla Heiluvassa Hännässä ei ainakaan voi sanoa että meno olisi sitä "kun on muutama oma koira koulutettu"... Kaikki kouluttajat aikuisia, lukuisia koira alan koulutuksia, tutkintoja ja kursseja käyneet (kotisivuilta näkee ne). Jatkuvasti jatkokouluttautuvat ja ovat ajan hermoilla koulutustieteissä (tuovat niitä myös eesiin kursseilla, viittaavat tutkimustietoon yms). Itse olen käynyt neljän kouluttajan kursseilla siellä, ja kaikkiin olen ollut äärettömän tyytyväinen. Aina saa ammattimaisia vinkkejä ja neuvoja. Aiemmin olen parissa muussa koulussa käynyt (mm. Kompassi) ja kyllä on opit ollut ihan toista luokkaa kuin Heiluva Hännässä!
      Sermit on ainakin ómilla kursseillani olleet alussa, ja kun koirat on keskittyneet omistajiin, on niitä vähennetty. Eli sehän on vaan loistojuttu (itsellä oli alussa rähjäherkkä koira) että koira kykenee keskittymään paremmin omistajaan, Kun se toimii sermeillä, voi vähitellen niitä vähentää. Minun koira pystyy nyklyään jo treenaamaan ilman sermejä koira ohituksia, alussa ei olisi tullut kyseeseenkään. Joten ehdottomasti suosittelen!

      • IdiotwithoutIdea!

        Ammattitaitoisia ihmisiä!
        Huomasivat heti paukeherkän koiran!
        Huomaavat paljon heti ensi katsauksella.

        Katkeria ovat ne ihmiset jotka eivät kykene mihinkään oman koiransa kanssa.

        Kouluttaja on sitä varten että kertoo omistajalle kuinka ja miten tehdä, opetus on omistajasta lähtösin.
        Jos on jotain jäänyt epäselväksi, kannattaa kysyä aina!

        Oma vika jos on typerä tuppisuu eikä osaa koiraansa käsitellä. HAHHA! Menestystä pellet!


    • Suosittelen!

      Voin lämpimästi suositella Heiluva häntää. Siellä jos missä on ammattitaitoiset ja välittävät kouluttajat.

    • En suosittele...

      En suosittele. Menetät rahat, jos koirallasi alkaa juoksut kesken kurssin...He eivät takaa saatko korvaus tuntia. Ja jos saat korvaustunnin joudut kuuntelemaan samoja kursseja mitä olet jo käynnyt

    • polaria

      Suosittelen. Kävimme Vantaalla pentukurssilla ja meillä oli aivan mielettömän mukava nuori nainen kouluttajana. Seuraava kurssi, jälleen heiltä jo varattuna. Vantaalla ainakin hyvät tilat ja asiallinen henkilökunta :-)

    • Elisa ja Myy

      Me ollaan käyty useilla eri kursseilla heiluva hännässä sekä helsingissä että vantaalla. Myös virkistysluolassa ollaan käyty muutamia kertoja. Tilanahan tuo helsingin tila on aika pieni. Vantaalla tila oli kivempi kun oli isompi ja siellä mahtui näyttelykurssillakin oikeesti juoksemaa. Ohjaajat on ollu yhtä poikkeusta lukuun ottamatta hyviä. Etenkin näyttelykurssin veti todella pätevä nais kouluttaja, jolla löytyi perustelu kaikelle miksi jotain tehdään. Luolassa on aina aiemmin ollut tosi mukava ja koiran huomioiva naisvetäjä mutta viimeksi sen veti sama miesopettaja kuin yhden tuurauskerran toisella kurssillakin ja se oli kyllä pettymys niin kurssilla kuin luolassakin. Kummallakin kerralla vaan lässytti koiralle jonka jälkeen istahti naputtelemaan iPadillansa eikä muutenkaan ollut kovin ammattimaisen oloinen. Kurssikerralla lähinnä puuhailtiin omiamme koko se kerta... Eli kaikilta muilta osin ollaan oltu tosi tyytyväisiö, mutta tää kyseinen miesope voitais jättää jatkossa väliin...

    • Bönan-11

      Me ollaa kans käyty muutamilla heidän kursseilla ja aika suurta hajontaa on ollut. Meilläkin yhellä kurssil oli ilmeisesti toi sama mies kun koko tunnin naputteli koneellansa... Aika tylsää! Mut sit taas ne pari muuta opea, joilla on käyty, Noora ja Milla, oli tosi päteviä ja huomioivat meidät koko tunnin ajan! Ja koira oppi paljon musta puhumattakaan :-D
      Käytännön asiat on tökkiny. Esimerkiksi luento peruttiin monta kertaa putkeen, ja sit ku vihdoin luennolle päästiin, valitteli luennoitsija vaan marttyyrinä kipujaan... Ei oikeen ammattimaista, sanon mä!
      Mut kyl me varmaan vielä uudestaan mennään, kuhan ois noi kivat opet :-)

    • Stinks like..

      Loppu meidän kurssit heiluvahännässä siihen kun saatiin niin huonoa palvelua tältä omistajalta (voisi kyllä vähän opetella asiakaspalvelua meinaan) joka kielsi kaikki virheet eikä uskonut kokemuksiamme!!! Ei kuulemma kukaan aiemmin ollut kyseisestä kouluttajasta valittanut ja silti tiedän monta jotka nimenomaan oli tästä antanut palautetta. Ei ole asiakaspalvelussa hyvästä tollanen virheitensä tyrmääminen!
      Mennään jatkossa muualle!

      • kdgneökag

        Sama kokemus mulla! Mutta kyllä varmaan muuten asiansa osaa.


    • Hus kukkikset

      Heiluvan Hännän virikeluolasto on ihan kamala! Joudutte odottamaan vuoroanne jossain haisevassa, ahtaassa keittiössä. Sen lisäksi siellä ollut tyttö rupes lässyttää mun siskon koirankoulutustavoista (se käyttää puolkurkkaria ja tosi harvoin tölkkiä, jota se ravisuttaa samalla kun sanoo ei), vaikka tietää mitä tekee (saanu mm. purevankin koiran ihmisystävällisemmäksi). Ei se mun sisko mikään eläintenrääkkääjä ole... Just ton takia vihaan namikouluttajia. Niitten mielestä koiria ei saa komentaa ollenkaan, vaan pitää heittää joka tilanteessa nameja maahan. Hinnatkin ihan järkyttäviä. En suosittele kenellekkään!

      • Hus kukkikset

        Se ei sitten käytä tölkkiä kuin vain silloin kun koira meinaa hyökätä toisen koiran tai ihmisen kimppuun tai kun koira käyttäytyy muuten sopimattomasti. Valitettavasti namikouluttajat ei ymmärrä tätä. Ei ihmislastenkaan anneta tehdä ihan mitä tahansa. Koirasta voi tulla äkkiä vaarallinen jos sille ei aseta rajoja (varsinkin niistä kovemmista koirista joita myös mun siskolla sattuu olemaan)...


      • Hus kuristajat

        Kukkiksella taisi mennä siskon koulutusvälineissä puurot ja vellit sekaisin? Kun kyseinen firma itse kerran myy ns. puolikuristavia pantoja, niin kyllä siskollasi taisi olla ihan oikeasti koiraa kuristava panta, jos pannasta kerran on jotain sanottu. Onkohan loppuosakin väitteistä keksittyjä?


      • no justiinsa
        Hus kukkikset kirjoitti:

        Se ei sitten käytä tölkkiä kuin vain silloin kun koira meinaa hyökätä toisen koiran tai ihmisen kimppuun tai kun koira käyttäytyy muuten sopimattomasti. Valitettavasti namikouluttajat ei ymmärrä tätä. Ei ihmislastenkaan anneta tehdä ihan mitä tahansa. Koirasta voi tulla äkkiä vaarallinen jos sille ei aseta rajoja (varsinkin niistä kovemmista koirista joita myös mun siskolla sattuu olemaan)...

        Nyt meni pieleen. Koirasta ei tule namikoulutuksella aggressiivista, se on tutkittu tosiasia. Minun koirani päälle on moni koira tullut, jotka on sen jälkeen heitetty kenttään, mietin vain miksei voi puuttua ennen kuin hyökkäys tapahtuu. Itse olen puuttunut koirani käytökseen ennen kuin mitään ehtii tapahtua, ja olen naminami-maminpikkukulta kouluttaja, koirani siis tulee kaikkien kanssa toimeen, on erittäin tasapainoinen ja hyväntuulinen koira.
        http://www.karvaturri.com/tekstit/koirien_elekieli.htm


      • mmmii

        Tölkin käyttäminen on ihan uskomattoman stressaavaa koiralle ja puolikuristava panta (niin kuin kaulapanta usein muutenkin) aiheuttaa koiralle niska-ja selkävikoja. Itsellä hermoraunio koira joka on pelastettu noita keinoja käyttäneeltä ihmiseltä. Tykkään tästä koirakoulusta koska modernit otteet ja keskitytään vahvistamaan positiivista, ei rankaisemaan negatiivista käytöstä. Koira yhdistää esim. purkin=pelon vieraaseen koiraan ja alkaa siis räyhätä yhä enemmän koriia nähdessään koska ahdistuu. Pelko ei ole motivaattori eläimelle. Mietin miten haluaisit itseäsi opetettavan. Jos vaikka autokoulun opettaja huutaisi kun teet väärin, etkö toivoisi että hän mielummin kehuisi kun teet oikein..?


      • minelan
        no justiinsa kirjoitti:

        Nyt meni pieleen. Koirasta ei tule namikoulutuksella aggressiivista, se on tutkittu tosiasia. Minun koirani päälle on moni koira tullut, jotka on sen jälkeen heitetty kenttään, mietin vain miksei voi puuttua ennen kuin hyökkäys tapahtuu. Itse olen puuttunut koirani käytökseen ennen kuin mitään ehtii tapahtua, ja olen naminami-maminpikkukulta kouluttaja, koirani siis tulee kaikkien kanssa toimeen, on erittäin tasapainoinen ja hyväntuulinen koira.
        http://www.karvaturri.com/tekstit/koirien_elekieli.htm

        Olipa erittäin hyvä linkki.


    • mufs

      Tila on aivan kauhea. Todella pieni ja ahdas, sekä jo valmiiksi pienen tilan reunukset täynnä krääsää ja huonekaluja ym. Sermit lähinnä vain haittasi koulutusta ja koiran keskittymiskykyä

    • micca123

      Itse olen myös ollut hieman pettynyt ja ajattelin kokeilla kompassia jossain vaiheessa tokotreenien merkeissä. Ohjaajat tuntuvat suosia tietynlaisia koiria (jotain rescue tai todella ongelmallisia) ja näin jakavat aikaansa vain näille koirille ja ohjaajille. Itse en juuri saanut vinkkejä miten toimia paremmin vaikka yritin kysyäkin. Tai ehkä me toimittiin vaan niin hyvin yhteen koiran kanssa (hieman epäilen). Olin ihan peruskurssilla, jotka eivät sopineet aggressiivisille tai räyhäkoirille mutta meidän ryhmässä oli yks hurtta joka haukkui kaikki tunnit, ei siis haukahdellut välillä kuten muut koirat. Ohjaajan ohjeet eivät kuuluneet ja tunneista käytettiin ihan liikaa aikaa tämän haukkuherkän koiran kouluttamiseen. Olisi ehkä voinut ohjata sen toiselle tunnille. Ja tosiaan kuten yllä, onhan ne tilat aika kamalat. Siivoamalla saisivat sen viihtyisemmäksi.

    • Anonyymi

      Aivan surkea koulu. Pelkkää rahastusta. En suosittele.

    • Anonyymi

      Pikku tyttöjä touhuamassa. Ala-arvoinen opetus.

    • Anonyymi

      Epäsiisti paikka. Ei opittu mitään.

    • Anonyymi

      Opetus on ala-arvoista. Älkää menkö sinne. Pelkkää rahastusta.
      Epäsiisti ja ahdas tila. Pikku tyttöjä lässyttämässä.
      Asiakaspalvelu on huonoa. Omistaja kielsi kaikki virheet ja ongelmat.
      Tunneilla ei juurikaan opetusta, puuhataan omia. Jatkossa muualle.

    • Anonyymi

      Luentoja peruutetaan ja siirretään. Teini tuijottaa vaan ipadia. Never again.

    • Anonyymi

      Miesope on tosi tyly

    • Anonyymi

      Kauhea määrä teinejä lässyttämässä. Rahat kankkulan kaivoon.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe