Onko koirasi synnyttänyt pentuja?

Marj21

Haluaisin juttukaveria sellaisesta, jolla oma koira on synnyttänyt pennut.

Mm. miten omasta koirasta huomasi, että koira synnyttää jne.

luettu on paljon asiasta, sekä netistä että : parempaan pentutulokseen

9

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milllla3

      minun poismennyt husky/malamuutti sekoitus teki kahdet pennut,koirasta huomaa siitä kun koiran ruumiinlämpö laskee ja se rupee levottomaksi ja läähättää kovasti tai näin ainakin meijän narttu teki. narttuni hoiti itse kaikki napanuoran katkaisut ja hoiti koko synnytyksen ite ettei tarvinnut auttaa paljoa,yksi urospentu oli jumiutunut ja syntyi kuolleena mut sit sen jälkeen syntyikin kaikista isoin pentu. ensimmäisessä pentueessa syntyi 4 ja toisessa 3, toivottavasti sait jotain irti näistä mun neuvoista. :)

    • Marj21

      aivan ihanaa, että on joku joka oikeasti vastaa asiallisesti kun kysytään :)

      Olisiko sinulla meseosoitetta, olisi mukava jutustella tästä asiasta enemmänkin :)

    • Nisäkäs.

      Toisella palstalla jo kyselit, ja vastaan uudelleen samoin. Oireet on samat kuin muillakin nisäkkäillä, eli kipua, levottomuutta, lapsivesi tulee... Kyllä sinä huomaat sen, jos paikalla olet. Päiväkausia etukäteen et voi tietää mistään merkistä sen kummemmin, kuin ihmistenkään synnytysten kohdalla.

      • Nisäkäs.

        Niin ja vielä sen verran jatkan, että jos paikalla olet, niin seuraa sivusta ja jos koiralla näyttää olevan ongelmia, ota yhteyttä eläinlääkäriin. Napanuoriin yms. ei todellakaan tarvi mennä koskemaan ja härkkimään saksien kanssa, vaan koiraemo itse puree ne poikki ja putsaa pennut, ja tekee kaiken mitä pitääkin. Kyllä ne eläinemot yleensä osaa nuo hommat...


    • kiuy78

      Kannattaa käydä kasvattajakurssi. Ei pentutehtailulle! Siinä kärsii vain emä, luultavasti isäkin, erityisesti pennut.

    • kuutoset tuli

      hei, meillä koiruus teki pennut kymmenisen viikkoa sitten, kuusi tervettä pentua:)
      pari viikkoa sitten oli luovutus.
      Kyllä sinä huomaat kun h:hetki lähestyy, meillä koira alkoi avutumaan lauantaina neljän maissa, läähätti ja petasi kovasti ja sunnuntain alkoi sitten synnytys puolilta päivin. Koira oli minun viekussa sängyllä kun tunsin et nyt rupeaa ponnistamaan ja kerkesin nostamaan laatikkoon kun lapsivesi tuli ja melkein heti perään syntyi pentu ja viitisen minsaa meni kun toinenkin näki päivänvalon.
      Koira tosiaan hoitaa synnytyksen itse mutta jos on monta pentua ei kannata antaa syödä kaikkia istukoita ettei tule ripulia, itse annoin syödä kolme.
      Kannattaa varata päivystävän eläinlääkärin numero valmiiksi jos sattuu ettei kaikki sujukaan kunnolla.
      Itsekin tutkin nettiä aika moneen kertaan, ja kirjastoa kantsii hyödyntää

      tsemppiä, itsekin jännitin kovasti mutta kaikki meni kuitenkin hyvin. Emä oli ensikertalainen ja samoin omistajakin:)

    • Kiitos kaikille JOTKA VASTASIVAT NÄTISTI!!

      Pennut oli vahinko, emme tieneet niistä ennenkuin pullistuminen todella näkyi.

      Synnytys meni hienosti 8 pentua syntyi elävänä ja terveenä.

      Olin ottanut paljon tietoa, mutta en VIELÄKÄÄN tajua, miksi ihmisten pitää mollata jos jotain kysyy. Siis oikeasti, onko ihmiset aina niin katkeria.

      Tämän takia ihmiset ei pyydä apua mihinkään, minkä takia tulee esim. itsemurhia, murhia jne, koska aina joku siellä on mollaamassa ja haukkumassa yms,

      Jos joku jotain kysyy, ja sinulla ei ole muuta kuin mollattavaa NII ÄLÄ helvetti VASTAA MITÄÄN!

    • tarvin apua

      anteeksi , mutta tietäisikö joku että mite monen tunnin jälkee mäyräkoira synnyttää kun lapsivesi o tullut? :O

    • Ensisynn VAARAT

      Koirani oli ensisynnyttäjä ja tajusinl todellinen. Ensimmäistä pentua ei meinannut saada ulos. Lääkäri joutui myös antamaan kalkkipiikin. Lopulta lääkärin avulla saimme pennut ulos. Ensimmäisen jälkeen loppu sujui ok. Ilman lääkäriä pennut olisivat kuolleet, emo myös. Ilman apua ei pentua saatu ulos. Itsekun yritin ensin kotona, turhaan. Ei ollut ihan helppo synnytys lääkärillekään.

      Kaverini koiran pennut kuolivat samasta syystä. Emokin oli vähällä kuolla. Kaveri viivytteli saituuttaan lääkärille menon kanssa, vaikka näki, että pentuja ei vain tullut ulos. Ensisynnytys on aina riskialttiimpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe