varainsiirtovero ja ensiasunto

travelinglife

luin tuolla finlexin sivuilla (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1996/19960931) jo tuosta varainsiirtoverosta mutta ehkä joku voisi silti vielä selventää...

olen ostamassa ensiasuntoa, ja ehdin jo innostua etten joudu maksamaan varainsiirtoveroa, mutta kaksi asiaa taitaa taitaa olla ongelma:

ensiksikin, olen perinyt hiljattain maalla olevan omakotitalon, jossa edelleen asuu muita (käyttöoikeus) eli en asu siellä eikä siitä ole minulle iloa/tuloa. mutta ts. omistan siis kiinteistön (100%).
toiseksi, en muuttaisi tähän ensiasuntooni heti vaan puolen vuoden kuluttua eli vuokraisin sen ensin. jos asunnossa ei asu itse, joutuu kai maksamaan veron myös.

mietin tietysti että miten se varmistetaan että asun siinä, voinhan muuttaa siihen kirjat hetkeksi?

1

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • travelinglife

löysin jo vastauksen ensimmäiseen kohtaan itse, eli ihan sama onko tuossa talossa asunut itse vai ei, kun omistaa niin ei saa enää ensiasunnon ostajan etua. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2542
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      51
      1871
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      22
      1622
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1498
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1273
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      349
      1196
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      70
      1138
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1045
    9. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      916
    10. 127
      890
    Aihe