Hei, mua alkoi mietityttämään tässä, että onkohan mulle tullut pohkeeseen tulppa? Oon 23 vuotias nainen, syön yasminia ja tupakoin, oon hoikka ja urheilen. Nyt todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta hoitoa ei vielä alotettu.
Mulla alkoi tänään nopeasti koveneva kipu oikeessa pohkeessa ja nyt koko pohje jalkaterään asti kipeä ja turran / puutuneen oloinen. Kipu alkaa olla semmoinen, että mielelläni en kävele, vaikka astumaan vielä pystynkin sillä. Ei turvotusta tai punotusta mun asilmään, saattaa olla vähän lämpösämpi, kuin vasen pohje, mutta en menis sanomaan. EI ole ainakaan mikään revähdys, ym, kun tuon vajaatoiminnan takia ei ole jaksanut lenkkeillä ym, muuta kun vaan nukkua oikeestaan. Ruokakaan ei ole pahemmin maistunut kilpparin takia, joten kevyesti tullut syötyä.
Aikasemmin ei ole vastaavaa ollut. Voiko olla veritulppaa, osaako joku sanoa oireista kellä se on ollut? En viitsis heti rynnätä lääkärille, kun jalka vaivannut vasta tämän päivän ja perjantaina kuitenkin aika kilpparin takia....
Jalan veritulppa?
8
3390
Vastaukset
- pohje turposi
ja kova kipu oli ensi, lääkäriin vaan niin ei tule vahinkoa jos on tulppa ja se matkalla kukohin, mulla kerkis jo melkein navan korkeudelle kun alettiin liuottamaan napapiikeillä ja marevanilla
- siis pohje
oli turvoksissa pari/kolme viikkoa ja kipu oli kova ennen kuin menin lääkäriin sitten sairaalaan ja varjoainekuvaukseen ja sitten liotushoitoon, viikko siellä vierähti
- hölskytti sentään
Eee helvetti sentään.. joka kivustako ja pohkeen turvotuksesta veritulppa tulee ja päänuppiin saakka nousee. Eihän tässä nykyään uskalla edes polvisukkia jalkaan laittaa kun epäillääm veritulppaa ja kiiruusti lääkäriin, ei ihme jos potilasmäärät kasvaa ja jonotetaan julkisiin terveydenhuolto palveluihin. Minullakin peni...ä oli turvotus mutta vaimo sanoi että kyllä minä siihen konstit keksin eikä lääkäriin tarvii lähteä!!
- yasmin.
No menin sitten lääkärille, kun en illalla pystyny astumaan sillä jalalla enään ja kipu siirty pohkeesta reiteen.. Verikokeita ja kuvattiin ja olihan siellä tulppa perkele! :O
Lääkäri sano että yleensä turvotusta, punotusta tai lämpöilyä, mutta mulla vaan se pelkkä kova kipu ja puutumisen tunne siinä koivessa. No, hyvä että menin. Nyt sitte piikkiä napaan ja marevania... ihana juttu. :/- Tulppa täälläkin
Mulla löyty kans oik. pohkeesta tulppa viikon päivät ennen kun sinulta näkyy löytyneen. Antoko ne sulle ohjeita ja arvioita jatkosta. Siis lääkityksen lisäks. Mulle sanoi lääkäri että jalkaa täytyy pitää levossa "niin kauan kuin oireilee". Hölmöyksissäni ja kotiinlähdön innossa en älynny kysyä miten kauan ja millä tavalla voi oireilla. Kipu ei enää ole kovaa (mulla oli muuten alku samanlainen kun sulla, "astuntakipua" vaan, ei turvotusta tai muuta), useimmiten ei enää varsinaista kipua tunnukaan mutta siitä edestä kaikkee muuta. Pistelyä, kuplimista, jäykkyyttä, "tökkimistä", siis ihan kun joku sormella tökkis. Yms. En myöskään älynny kysyä saunomisesta mutta huomasin että pohje ei tykänny siitä. INR-arvo oli maanantaina ok, ens ma uus mittaus. Sitä ennen heitteli. Mulla on siis reilu kaks viikkoa löydöksestä. En viitisisi soitella terveyskeskukseen jatkuvaan ja kysellä mikä kuuluu asiaan ja mikä ei. Kerrotko Yasmin jos sait jotain hyviä ohjeita.
- tuluppa ukko
minä menin kans terkkari lekurille ja kun oli pohje kovana ja kipeänä ..mitä sain vastauksesksi laita jäitä ja liikuttele välillä että veri kiertää paremmin niin turvotuskin katoaa ja kas kummaa tämä yksinkertainen hoito tuotti tulosta ja koipi on kunnossa , mutta sitä mä jäin ihmettelee että minnekäs se tulppa sitten katos menikö aivoihin vai pääsikö korvakäytävän kautta ulkomaailmaan. Polvisukkia en oo ikinä käyttänyt enkä marevania.
- mullakin meni
jalasta tulppa läpi ja siinä lähti taju kyllä mutta http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00039
ihan makuasia miten tuon ottaa mutta voi olla lopullinen tulppa joten ei kannata leikkiä
- pullo viiniä käy
Minä laitoin napakorun ja tulpat lähti samantien, pohkeetkin on nyt niin retvakassa kunnossa että tansseihin pitää lähteä jos vaikka sais..... ikää on vasta 77 mutta seisoo ja pullo viiniä kyllä käy..... niinhän sitä sanotaan yhdessä laulussa.
Mutta polvisukkia en varmana laita , ostin nuorekkaat jamekset ja cool and sex paidan joten luulis flaxin käyvän.
Kirjoitan uudelleen jos alkaa pohkeet koventua ja pakottaa nivusia, katotaan millainen hoito löytyy rock cok tansseista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298