Kotimaa24 on tehnyt artikkelin politiikantutkija Aini Linjakummun Kalevan kirjoituksesta.
-vanhoillislestadiolaisuus kriisissä
-hoitokokoukset lisääntyvät
-hoitokokukset kohdennetaan tiettyihin ihmisiin
-uusien hoitokokousten tarkoitus ei ole muuttaa uskoa, vaan vaientaa uhri
-liikkeen sisällä ristiriitoja
-tilanne liikkeen johdon kannalta kestämätön
-poikkeavat mielipiteet on eriseuralaisuutta
-hoitokokoukset lisääntyvä vielä jatkossakin
-liikkeen hajominen lähellä
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/5724-tutkija-vanhoillislestadiolaisuus-kriisissa-hoitokokoukset-lisaantyvat
SRK vaientaa omiaan
7
162
Vastaukset
Hyvään suuntaan ollaan menossa = kohti vl-herätysliikkeen HAJOAMISTA/TUHOA.
- ulos kirkosta!
Mun mielestä evlut kirkon pitäs potkasta vl-lahko pois kirkosta. Miks sitä ei tapahdu??
Eikä luther säätiö erotettu paljon pienemmistä vikomisista? - vl:ien ulostus
ulos kirkosta! kirjoitti:
Mun mielestä evlut kirkon pitäs potkasta vl-lahko pois kirkosta. Miks sitä ei tapahdu??
Eikä luther säätiö erotettu paljon pienemmistä vikomisista?Todennäkösesti suurin osa Evlut kirkon jäsenistä yhtys tohon kantaan.. Ulos vaan!
- Herätysliikkeet
kaikki helvettiin, mitään kirkkoja sen enempää kuin helluntailaisten kasteluammeitakaan ei tarvita! Jokaisella on kirkko ja usko omassa sydämessä!
- työssä käyvä vl
ulos kirkosta! kirjoitti:
Eikä luther säätiö erotettu paljon pienemmistä vikomisista?sit ainakin kirkollisvero jäis pois ja tienais vähän enemmän...
ihan noin vain moraalisesti ajateltuna... Herätysliikkeet kirjoitti:
kaikki helvettiin, mitään kirkkoja sen enempää kuin helluntailaisten kasteluammeitakaan ei tarvita! Jokaisella on kirkko ja usko omassa sydämessä!
Matt. 3:
"13. Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.
14. Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"
15. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". Silloin hän salli sen hänelle.
16. Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
17. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt"."
- vlmz
Heitänpä omia mietteitä avausviestin kohtiin:
-vanhoillislestadiolaisuus kriisissä
-> henk.koht aika vähän havaintoja tästä, moniäänisyyttä on kuitenkin enemmän kuin myönnetään
-hoitokokoukset lisääntyvät
-> ihan tuntematon alue minulle, en osaa sanoa onko lisääntymässä vai ei?
-hoitokokukset kohdennetaan tiettyihin ihmisiin
-> olisi aika outoa, jos "hoidettaisiin" ilman mitään aihetta, näin on tosin tehty aiemmin, mutta ei kai samaa virhettä enää toisteta.
-uusien hoitokokousten tarkoitus ei ole muuttaa uskoa, vaan vaientaa uhri
-> erittäin vaarallisilla vesillä liikutaan, JOS näin käy
-liikkeen sisällä ristiriitoja
-> ainakin monenlaisia mielipiteitä on. Mistään tuskin löytyy 100 000 yksimielista henkilöä. Ei edes vl:sta.
-tilanne liikkeen johdon kannalta kestämätön
-> paha sanoa, kun en kuulu SRK:n tai RY:n johtoon. Paineita on, se on selvää.
-poikkeavat mielipiteet on eriseuralaisuutta
-> en ole tietoinen, että tällaisia tuomioita olisi jaettu, edelleen sanon, että moniäänisyyttä on.
-hoitokokoukset lisääntyvä vielä jatkossakin
-> jää nähtäväksi. Kovin paljon ne ei ainakaan voi vähentyä =)
-liikkeen hajominen lähellä
-> tämäkin jää nähtäväksi. Voi hajotakin, jos linjaa yritetään "pakolla" (lue hoidoilla) koventaa. Nuorempi polvi tuskin jää simputettavaksi.
Elämme suurennuslasin alla ja suurelta osin ihan aiheestakin. Siitä en tosin pidä, että tavallinen uskova leimataan syylliseksi kauheisiin rikoksiin, jota keskuudestamme on paljastunut. Syylliset ansaitsevat rangaisutuksen, mutta jätettäkööt syyttömät tuomitsematta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1178063
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1355353Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p323641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1243574Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352604Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191896Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3571544Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?971540Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?701406Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376