Virosta alkoholin tuonti

kiva ois tietää

Elikkäs onko siinä mitään rajaa paljon saa tuoda alkoholia virosta suomeen rajojen yli?

6

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuolla tietoa
    • elikkäs

      Elikkä se viinaa saa ostaa elikkäs virosta elikkäs

    • Kantawuus

      Vuoden satsi omaan käyttöön vapaasti...
      Eli jos tuo paljon "väkeviä", saattaa alkaa tullia kiinnostamaan.
      Jos taas olutta, siideriä ja lonkeroa, niin normi henkilöautoon tai peruspakuun ei niin paljon saa että tulli sitä rajoittaisi, mutta matka saattaa tökätä silloin satamaan, kun eivät päästä ylikuormaisella autolla liikenteeseen...

    • ksusha

      Elikkäs ommaan käyttöön niin paljon kuin kehtaat. Vaikka joka päivä tai viikko. Tarkastuksia on tosi harvoin. Mut jos kerran toteavat sata laatikkoa lonkeroa ja sata litraa viinaa niin heti seuraavalla viikolla ei kannattane hakea uutta lastia.
      Muistavat perskules kuulemma...

      • tositapahtuma

        Jotenkin rajavalvojilla/tullimiehillä on kyllä silmää ja he tietävät, kuka mitäkin tuo, suurissa määrin. Tositapaus muutaman viikon takaa kertoo, että tullimies pysäytti täysinäisen, viikottain Virossa käyneen farmariauton Helsingissä. Totesi vain , että eiköhän nyt ......kylän joka kodissa riitä virolainen viina vähäksi aikaa. Antoi täten suullisen vihjeen siitä, että seuraavan lastin tarkoitusperä tutkitaan tarkoin.

        Omaan käyttöön saa siis tuoda, mutta myyntiin tai lahjoitukseen aiotusta tavarasta pitää maksaa tulliakin.


      • wirman piikkiin!
        tositapahtuma kirjoitti:

        Jotenkin rajavalvojilla/tullimiehillä on kyllä silmää ja he tietävät, kuka mitäkin tuo, suurissa määrin. Tositapaus muutaman viikon takaa kertoo, että tullimies pysäytti täysinäisen, viikottain Virossa käyneen farmariauton Helsingissä. Totesi vain , että eiköhän nyt ......kylän joka kodissa riitä virolainen viina vähäksi aikaa. Antoi täten suullisen vihjeen siitä, että seuraavan lastin tarkoitusperä tutkitaan tarkoin.

        Omaan käyttöön saa siis tuoda, mutta myyntiin tai lahjoitukseen aiotusta tavarasta pitää maksaa tulliakin.

        Niinpä, olen vaan ihmetellyt kun jotkut pikkuvirmat hakee sieltä kemuihinsa juomat, eli saako myös virman piikkiin hakea "omaan käyttöön"? (ei jälleenmyyntiin)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2112
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      172
      1639
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1332
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1182
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe