Liian vähän syömisen haitat?

Tyttönen...

Itse siis syön/aion syödä 175kcal päivässä, joka on aivan liian vähän, tiedän sen itsekin, joinain päivinä syön enemmän, riippuen päivästä, mutta useimmiten pysyisi 175-200kcal. Tänään "vahingossa" olen syönyt 1200kcal, enkä tänään aio syödä enää enempää. Mutta onko liian vähästä yömisestä oikeasti jotain välitöntä haittaa, varsinkin sellaista mitä ei huomaisi ajan kuluessa, vaan "iskisi yllättäen"? Tiedän kyllä esim; anemian sun muut, mutta siihen ei siis kuole ainakaan heti, ja sen oireet kyllä huomaa. Mutta onko tästä pidemmällä aikavälillä oikeasti haittaa? Pelottaa... Mutta haluan syödä vähemmän ja laihtua. Haluaisin lahtua 14-20kg, vuoden sisällä olen nyt laihtunut ensimmäiset 20kg. Vasta viimeinen kilo tuosta 20kg menisi alipainon puolelle, mutta luultavasti laihdutan vain 19kg, jolloin olen normaalipainon alarajalla. Tiedän että kannattaa kiinteyttää ja syödä terveellisesti, mutta kysymyksessä on nyt kuitenkin tämän ruokavalion haittapuolet. Ja mitä lisäravinteita kannattaisi syödä jos syön päivässä vain näkkileipää ja pussikeiton (Blåband). Toivoisin että joku voisi oikeasti kertoa asiallisesti vastauksen kysymykseeni, tai edes linkata jotain asiaan liittyvää, eikä vain raivoaisi kuinka tyhmä olen, kiitos.

6

6130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anorektikk0

Syömästäsi ruoasta sinun pitäisi saada hivenaineet, kivennäisaineet, vitamiinit ja jotain, jolla saisit pidettyä esimerkiksi lihaksesi ja luusi, ettei elimistö ala ottaa niistä energiaa. Väistämättä jos kalorimäärä on tuo, niin lähtevän rasvan lisäksi elimistö alkaa verottaa esimerkiksi luista. --> Osteoporoosi pidemmän päälle.

Ja kivennäisaineet. Itselläni raju laihdutus näkyi suolatasapainossa. Liian niukan syömisen ansiosta natrium ja kalium arvot heittelivät pahasti --> riski sydämen häiriöihin, jopa sydänpysähdykseen. Itselläni ei ollut laisinkaan oireita huonoista arvoista, mutta oli kuulemma jo todellinen vaara päällä.

Sydän on kai se asia, josta kannattaisi olla huolissaan. Miten ajattelet sydämen jaksavan tuolla energialla? Ja anemia voi tosiaan olla myös hengenvaarallinen.

Sinuna kävisin lääkäriltä kysymässä mitä ravintoaineita tarvitset. Jos et ole käynyt verikokeissa, et millään voi tietää tarvitsetko lisää esim. kaliumia tai rautaa. Ja omin päin mitään rautatabletteja on idioottia mennä napsimaan.

• Marjahelena<3

Hyvin vastattu tuossa yllä!
      Lsään vielä:
      -ainainen palelu, vaikka olisi lämmin kesäpäivä
      -valtava väsymys
      -univaikeudet
      -ummetus! Todella kamala ja aiheuttaa kipuja,ilmavaivoja, maha välillä kuin olis raskaana viimeisillään!
      -hiukset lähtee ja ohenee kamalasti. Tiedän yhden joka menetti kaikki hiukset 2 kertaa!
      -nivelkipuja
      -haavat eitahdo parantua ja mustelmia ihan vähimmästäkin
      -keltasenharmaa todella kuiva iho kuin vanhuksella. Mikään rasvaus ei auta
      -kynnet todella pilalla. Heikot, hajoaa
      -lanugokarvat! Eniten mua vaivaa naamassa olevat
      -turvotukset! Ahdistaa kun välillä reidet, maha, silmänaluset, nilkat turpoo ja paino nousee yhtäkkiä sen takia! Sitten luulee lihoneensa ja paniikki on valmis
      Olishan tätä, vois luetella loputtomiin. Yks asia on aivot; ei jaksa enää keskittyä ja ihan selvästi olen tullut "tyhmemmäksi"! Se kuulemma palautuu kun alan vaan antaa ravintoa aivoille..
      Ja sitten se mitä tuo sisäelimissä on tapahtunut, sitä en tiedä ja se pelottaa!!
      Ja voiko sitä enää korjata!! Rytmihäiriöt mulla on kovat, joskun vähän kipujakin. Pelottavaa!!
      Nyt olen alkamassa hoidon, pelottaa että ehkä kuolen tähän. En suosittele!!!!

• Marjahelena<3

Lisään vielä tuohon tuon osteoporoosin joka ei ikinä enää parane.
        Mulla ollut murtumat molemmissa nilkoissa, vas. kämmenluut, oik. käden pikkusormi. Nuo nilkat murtui rajusta liikunnasta!
        Olen siis ihan romu ja vain sen takia että HALUAN OLLA LAIHA JA PELKÄÄN LIHOA!! Edelleen vaikka päivä päivältä hajoan! =C
        Itken vaan ja toivon että hoito auttais, itse en tatä pirua pysäytä ennen kuin kuolleena kaadun maahan. Tämä on kidutusta ja tuskaa.
        Lisäksi mulla jos tulee pienikin naarmu verenvuoto ei tahdo lakata millään ja veri on sellasta niinkuin vettä, kauhean ohutta. Anemia on.
        Ja jotkut vielä HALUAA tätä!!!!!!!!

• Tyttönen...

Marjahelena

• karppaajaa2

Jos olet oikeasti laihdutuksen tarpeessa, suosittelisin kyllä jotain aivan muuta kuin anoreksian hommaamista itsellesi. (Ellet siis ole jo anorektikko, en jaksa selata enää ylemmäs?).

Miten olisi karppaaminen? Tai lautasmallin toteuttaminen ( herkkujen poisto) ja liikunta? Ei tuo 200 kalorin dieetti ole välttämättä edes nopein tapa saada painoa pois, kun säästöliekki iskee päälle.

• Tyttönen...

Syömishäiriö on jo, ei taida oikein viestistä tosiaan näkyä, mutta näin on päässyt käymään... Laihduttamista kyllä on... En oikein pysty syömään lautasmallin mukaan, tulee huono omatunto, lasken kumminkin kaloreita pääni sisällä ja ramppaan vaa'alla, että kuinka paljo "lihoin" päivän aikana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3355
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      95
      3140
    3. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3004
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      69
      2923
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      52
      2862
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2642
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2460
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2311
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      41
      2157
    10. Vielä ei ainakaan

Kukaan muu tunnu miltään sun jälkeen. Olit niin ainutlaatuista
      Ikävä
      32
      1933
    Aihe