Perheemme on etsinyt koiraa ja löysimmekin mäyräkoiran pentueen josta saisimme narttu pennun.Olemme olleet myyjän kanssa yhteydessä ja vaikuttanut ihan kaikin puolin asialliselta ja vastannut kaikkiin kysymyksiimme.Yllätyksenä tuli vain että pentu on virossa.Kerroin että siinä tapauksessa emme pentua ota koska emme pääse itse paikanpäälle katsomaan minkä jälkeen myyjä lähetti meille postia jossa kertoi rokotusten sekä madotusten olevan kunnossa,samoin pennun olevan sirutettu ja eläinlääkärin tarkastama(paperit löytyy),pennulla on kuulemma myös eu passi.Onko tämä nyt aivan toivoton tapaus vai kenties jos kasvattajalta löytyvät nettisivut ym niin onko olemassa mahdollisuutta että ei olisikaan täyttä huijausta ja pentutehtailua.Itse en ole enää ollenkaan pennun ottamisen kannalla mutta kiinnostaisi kuulla muidenkin mielipiteitä
Uskaltaisiko ottaa?
4
194
Vastaukset
- truudituu
Itse en ottaisi, riskit ovat suuret ja luvatahan voi vaikka mitä ja vaikka millaisia papereita väärentää. Ottakaa Suomesta luotettavalta kasvattajalta..
- Jos et tiedä...
Jos ko. henkilö on suomalainen, niin pahimmassa tapauksessa hänellä voi olla Suomessa rekisteröintikielto tai jopa eläintenpitokielto.
Toisaalta kaikki voi myös olla kunnossa ja hän välittää esim. jonkun virolaisen ystävänsä koiraa Suomessa.
Mutta jos et tiedä asiaa aivan 100% varmasti niin älä missään nimessä sekoa tällaiseen!
"EU-passin" saa mille tahansa koiralle kunhan se on tunnistusmerkitty. Myös sellaiselle jota ei esimerkiksi jostain syystä voi rekisteröidä. - scott-girl
Mäykkyjä on tällä hetkellä Suomessakin paljon myytävänä, suosittelisin ostamaan siten, että itse pääset katsomaan millaisissa olosuhteissa pentu on kasvanut. Mäyräkoiraliiton pentuvälityksestä kannattaa katsoa, josko lähellä teidän kaupunkia olisi myynnissä.
- huijattu
Älä ota sieltä pentua. Tutullani sama tilanne. Paperit luvattiin yms. mutta ei tänä
päivänäkään ole tullut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483