Nettitikun puhelinmyynti

Jaurunen

Joudun tänään varmaan erään superpuhujamyyjän jyräämäksi, jonka seurauksena tein jälkeenpäin ajatellen typerät kaupat.
En kiistä omaa hölmöyttäni asiassa, myös aika, paikka ja tilanne ihan väärät tälläsiin päätöksiin.
Googlella löysin tälläsen esimerkin, kopioin yhden tärkeän esimerkkilauseen:
Peruutusoikeus voi pelastaa asiakkaan

Lakimuutoksia odotellessa asiakas voi käyttää hyväksi puhelinmyynnin peruutusoikeutta. Puhelimessa tehdyn kaupan jälkeen yrityksen on lähetettävä asiakkaalle tilausvahvistus. Tilausvahvistuksen saamisesta lukien asiakkaalla on kaksi viikkoa aikaa perua kauppa.

Koko juttu: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2862

Kyllä kysyi kaveri sähköpostiosoitteen ja tilausvahvistus pitäisi tulla, ei ole tosin vielä näkynyt.
En ole aikaisemmin tälläsiä juttuja puhelimessa päättänyt ja persielleenhän se sitten meni.

Olisko kukaan perehtynyt tälläsiin, tai mitä kokemuksia?

8

165

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muuta en..

      tiedä mutta onko se niin helkutin vaikeaa sulkea puhelu jollei ole haluja tehdä kauppoja.

      • Jaurunen

        Tässä mennäänkin asian ytimeen, mutta tuo propleema jäi kummittelemaan.


      • tom p peli
        Jaurunen kirjoitti:

        Tässä mennäänkin asian ytimeen, mutta tuo propleema jäi kummittelemaan.

        Oletko lukutaidoton tai muuten vaan yksinkertainen?


    • ToivotaanParasta

      Jos vahvistusta ei ala kuulumaan soita operaattorin asiakaspalveluun. Luulisi että samat säännöt on kuin lehtitilauksissa.
      Tikkuja tosiaan kaupataan melko ahkerasti.

    • ööööö..

      Nettitikkukaupat ovat määräaikaisia, ja jos nykyisin sovellettavan 2 viikon kokeiluajan puitteisssa ei rojua palauta, 2 vuoden sopimus katsotaan sitovaksi, ja siitä irtipääsy on työn ja tuskan takana. Saat käydä läpi kaikki valituslautakunnat, ja aikaa kuluu.

    • Vielä rautalangasta. Puhelinmyynnissä on 2 viikon palauttamis oikeus riippumatta tuotteesta!

      • Jaurunen

        Nettitikun ja puhelinliittymän vaihdon peruminen meni ihan putkeen. Saunalahdelta tuli viesti, että vaihto on otettu käsittelyyn ja samassa oli asiakaspalvelun numero, soitin sinne ja kysyin puhelinmyyjän kanssa tehdyn kaupan peruutusta, ei mitään, homma ok, sanottiin että pitäisi soittaa parin päivän päästä, kun tilaajan tiedot näkyvät heillä.
        Soittelin eilen ja asia eteni loppuun asti, postissa tulevaa sim-korttia ei saa lunastaa, jolloin se palautuu operaattorille.
        Harmittaa vieläkin oma hölmöilytilaaminen.
        Iso miinus Saunalahden myyjälle, ei tuo mitään kaupankäyntiä ollut, vaan hyökkäys päin näköä.


      • Jaurunen
        Jaurunen kirjoitti:

        Nettitikun ja puhelinliittymän vaihdon peruminen meni ihan putkeen. Saunalahdelta tuli viesti, että vaihto on otettu käsittelyyn ja samassa oli asiakaspalvelun numero, soitin sinne ja kysyin puhelinmyyjän kanssa tehdyn kaupan peruutusta, ei mitään, homma ok, sanottiin että pitäisi soittaa parin päivän päästä, kun tilaajan tiedot näkyvät heillä.
        Soittelin eilen ja asia eteni loppuun asti, postissa tulevaa sim-korttia ei saa lunastaa, jolloin se palautuu operaattorille.
        Harmittaa vieläkin oma hölmöilytilaaminen.
        Iso miinus Saunalahden myyjälle, ei tuo mitään kaupankäyntiä ollut, vaan hyökkäys päin näköä.

        Vastauksista kiittäminen unohtui sepustuksetani, kiitos vastaajille!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe