AD/HD ja alkoholi

tms_tr

Elikkä siis miehelläni on adha ja se on aika pahan laatuinen. Hänellä ei ole lääkeittä siihen eikä hän halua. Ymmärrän kyllä miksi. Miehelläni on myös alkoholi ongelma. Nämä kuviot ei oikein passaa, meillä on 6kk ikänen poika ja pelkään mieheni hermostumista ettei kai hän tekisi jotain pojalle, pelkään vaikka en usko. Mutta tää ei enää voi jatkua olen yrittäny vaikka mitä aina jokin lapsellinenki asia päättyy riitaan ja lopulta huutamiseen. Olen yrittäny olla hiljaa sanomatta mitään olla välitämättä olen yrittäny ymmärtää myöntäilly olen yrittäny vaikka mitä mutta aina se sama. Minun pitää hoitaa pientä lasta ja on aika henkisesti suuri taakkaa hoitaa myös aiukuista miestä jolla on hankaluuksia, en oikeasti jaksa enää sitä. Miten voisin saada hänet ymmärtämään ettei ole häpeä pyytää apua. ? Mieheni myös on "harhaluuloinen" hän luulee että kaikki haukkuu sitä ja puhuu pahaa selän takana vaikka se ei ole niin. Ja sitten jos riitaa ei millään muulla saa aikaan hänen pitää vääntää jostaki väkisin syy. On lentäny pöydät yms. Minäkin olen luonteeltani aika tulinen pakkaus mutta pinna on vain täytynyt pysyä. Tämä ei ole mitään elämää kun pitää varoa joka sanaa mitä sanoo..

5

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+18

Kyllähän miehesi tarvitsee apua. Aloitapa sillä, että varaat itsellesi ajan lääkärille ja selität tilanteen.

Se lääkitys ei ole ainoa hoito, voi kokeilla myös terapiaa, teillä ehkä toimisi perheterapiakin. (terpaissa oleminen ei sitten ole mikään hulluuden merkki, voit kertoa sen miehellesi, jos hän sitä pelkää)

• add24

"..Se lääkitys ei ole ainoa hoito, voi kokeilla myös terapiaa.."

Aikuiselle pääsääntöinen hoitomuoto on stimulantti - lääkitys, päihdeongelma voi este metyylifenidaatille korvaava vaihtoehto voi olla masennuslääke (strattera muistaakseni)

Itse sain aikuisiällä diagnoosin ja meilahden neuropsykiatrisella. Siellä tutkittiin muitakin "häikkiä" n. 10% addeilla on vain pelkkä adhd. Siellä puhuttiin tuosta terapiasta ja se ei ole aikuisilla osoitettu toimivaksi, enemmänkin lapsille suunnattu..

Aloittajalle sen verran että jos miehesi hakee apua niin tod.näköisesti päihdepuolelle menee ja siellä ollaan vähän tarkempia (lääkkeiden suhteen) esim. itselleni määrättiin nukkumiseen tuolla HUS:in puolella tenoxia, ataraxia niin päihdepuolella annetaan vain nukkumiseen atarxia.

• 5+18

Kiitos korjauksesta. Minulle vain on sanottu noin. mutta en jaksa nyt kertoa koko juttuja, pointtini oli aloittajalle se, että mies lääkäriin ja siellä keskustelua aiheesta ja mietitään mikä on paras vaihtoehto.

meillä päin taas suhtaudutaan positiivisesti terpaiaan ja ainakin itse koin sen (etenkin alussa juuri dgn saamisen jälkeen) hyväksi ja auttavaksi. Sai helpommin uudet rutiinit arkeen.

• tms-

NO ei sillä mitään uniongelmia oo, joten aika turhaa niitä ottakkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5103
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2321
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      2008
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      48
      1888
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1700
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1276
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      117
      947
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      855
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      303
      831
    10. Kaupungin yt

Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l
      Äänekoski
      24
      664
    Aihe