AD/HD ja alkoholi

tms_tr

Elikkä siis miehelläni on adha ja se on aika pahan laatuinen. Hänellä ei ole lääkeittä siihen eikä hän halua. Ymmärrän kyllä miksi. Miehelläni on myös alkoholi ongelma. Nämä kuviot ei oikein passaa, meillä on 6kk ikänen poika ja pelkään mieheni hermostumista ettei kai hän tekisi jotain pojalle, pelkään vaikka en usko. Mutta tää ei enää voi jatkua olen yrittäny vaikka mitä aina jokin lapsellinenki asia päättyy riitaan ja lopulta huutamiseen. Olen yrittäny olla hiljaa sanomatta mitään olla välitämättä olen yrittäny ymmärtää myöntäilly olen yrittäny vaikka mitä mutta aina se sama. Minun pitää hoitaa pientä lasta ja on aika henkisesti suuri taakkaa hoitaa myös aiukuista miestä jolla on hankaluuksia, en oikeasti jaksa enää sitä. Miten voisin saada hänet ymmärtämään ettei ole häpeä pyytää apua. ? Mieheni myös on "harhaluuloinen" hän luulee että kaikki haukkuu sitä ja puhuu pahaa selän takana vaikka se ei ole niin. Ja sitten jos riitaa ei millään muulla saa aikaan hänen pitää vääntää jostaki väkisin syy. On lentäny pöydät yms. Minäkin olen luonteeltani aika tulinen pakkaus mutta pinna on vain täytynyt pysyä. Tämä ei ole mitään elämää kun pitää varoa joka sanaa mitä sanoo..

5

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+18

Kyllähän miehesi tarvitsee apua. Aloitapa sillä, että varaat itsellesi ajan lääkärille ja selität tilanteen.

Se lääkitys ei ole ainoa hoito, voi kokeilla myös terapiaa, teillä ehkä toimisi perheterapiakin. (terpaissa oleminen ei sitten ole mikään hulluuden merkki, voit kertoa sen miehellesi, jos hän sitä pelkää)

• add24

"..Se lääkitys ei ole ainoa hoito, voi kokeilla myös terapiaa.."

Aikuiselle pääsääntöinen hoitomuoto on stimulantti - lääkitys, päihdeongelma voi este metyylifenidaatille korvaava vaihtoehto voi olla masennuslääke (strattera muistaakseni)

Itse sain aikuisiällä diagnoosin ja meilahden neuropsykiatrisella. Siellä tutkittiin muitakin "häikkiä" n. 10% addeilla on vain pelkkä adhd. Siellä puhuttiin tuosta terapiasta ja se ei ole aikuisilla osoitettu toimivaksi, enemmänkin lapsille suunnattu..

Aloittajalle sen verran että jos miehesi hakee apua niin tod.näköisesti päihdepuolelle menee ja siellä ollaan vähän tarkempia (lääkkeiden suhteen) esim. itselleni määrättiin nukkumiseen tuolla HUS:in puolella tenoxia, ataraxia niin päihdepuolella annetaan vain nukkumiseen atarxia.

• 5+18

Kiitos korjauksesta. Minulle vain on sanottu noin. mutta en jaksa nyt kertoa koko juttuja, pointtini oli aloittajalle se, että mies lääkäriin ja siellä keskustelua aiheesta ja mietitään mikä on paras vaihtoehto.

meillä päin taas suhtaudutaan positiivisesti terpaiaan ja ainakin itse koin sen (etenkin alussa juuri dgn saamisen jälkeen) hyväksi ja auttavaksi. Sai helpommin uudet rutiinit arkeen.

• tms-

NO ei sillä mitään uniongelmia oo, joten aika turhaa niitä ottakkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1287
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1028
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      887
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      836
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      807
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      764
    Aihe