Jeesuskin valehteli!

24

Luuk 23:43 43 Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Raamatusta kuitenkin käy ilmi, ettei Jeesus ollut "tänään" paraatiisissa, vaikka lupasi!

Joh 20:17 Jeesus sanoi: "Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."

Lisäksi muissakin Raamatun kohdissa vahvistetaan, ettei Jeesus noussut ylös samana päivänä.

129

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peksujeff

Jeesus Kristus Vapahtajani joka on Tie Totuus ja Elämä ei voi valehdella.

Ongelma on meidän ihmisten ymmärtämisen vajavaisuudessa (ja/tai käännösten epätarkkuuksista tai virheistä).

• zapotek

Seis! Peksujeff, mitäpäs kirjoitit?

"Ongelma on meidän ihmisten ymmärtämisen vajavaisuudessa (ja/tai käännösten epätarkkuuksista tai virheistä)"

Miten on mahdollista, että jotkut noudattavat raamattua (lähes) kirjaimellisesti vaikka sitä selkeästi voidaan tulkita monellakin tapaa? Jos raamattu on oikeasti niin pyhä kuin väitetään, niin sitä ei pitäisi pystyä tulkita kuin yhdellä ainoalla tavalla, vai onko Jumala tieten tahtoen sallinut kaikki käännösvirheet? Vai onko kyse sittenkin ihmisen "ymmärtämisen vajavaisuudessa"?

Oli miten oli. Kirja, johon iso osa maailmasta tukeutuu, pitäisi olla huomattavasti selkeämpi teos eikä tulkinnan varaan saisi jäädä mitään.

• pyh!
        zapotek kirjoitti:

Seis! Peksujeff, mitäpäs kirjoitit?

"Ongelma on meidän ihmisten ymmärtämisen vajavaisuudessa (ja/tai käännösten epätarkkuuksista tai virheistä)"

Miten on mahdollista, että jotkut noudattavat raamattua (lähes) kirjaimellisesti vaikka sitä selkeästi voidaan tulkita monellakin tapaa? Jos raamattu on oikeasti niin pyhä kuin väitetään, niin sitä ei pitäisi pystyä tulkita kuin yhdellä ainoalla tavalla, vai onko Jumala tieten tahtoen sallinut kaikki käännösvirheet? Vai onko kyse sittenkin ihmisen "ymmärtämisen vajavaisuudessa"?

Oli miten oli. Kirja, johon iso osa maailmasta tukeutuu, pitäisi olla huomattavasti selkeämpi teos eikä tulkinnan varaan saisi jäädä mitään.

Voithan sinä ottaa minkä tahansa kirjan käteesi ja selittää sen tekstiä miten lystäät suu vaahdoten.. Ihan saman teurastuksen voi tehdä Raamatun sanalle, jos niin haluaa....

• brrbbbr
        pyh! kirjoitti:

Voithan sinä ottaa minkä tahansa kirjan käteesi ja selittää sen tekstiä miten lystäät suu vaahdoten.. Ihan saman teurastuksen voi tehdä Raamatun sanalle, jos niin haluaa....

Ja Raamatun sanaa onkin pakko "teurastaa" koska se on täynnä epäloogisuuksia ja muita epäuskottavia asioita.

• kalamos
        brrbbbr kirjoitti:

Ja Raamatun sanaa onkin pakko "teurastaa" koska se on täynnä epäloogisuuksia ja muita epäuskottavia asioita.

Ei ole. Minä uskon joka ikisen sanan, enkä ole törmännyt mihinkään ristiriitaan.

• Obelix7.

Kun ihmisruumis kuolee, siirtyy sielu ajattomuuteen.

Eli ei ole aikaa enää olemassa, joten jokainen ihminen herää suoraan ylösnousemuksen aamuun kuoltuaan.

Vain täällä maanpäällä juoksee aika, eli ihmiset elävät aikaa joten et voi mitata taivaallisia aikoja.

• etsivä-xx

Näin on. Tähän ajan suhteellisuuteen on jo tieteenkin kannalta näyttöä. Suhteellisuusteorian aika ja paikka ja nopeus -riippuvuudet osoittavat ihan riittävästi , että voimme hyvin luottaa Jeesuksen sanaan. Ihminen vain luulee ajan olevan muuttumattomasti virtaavan tämän maailman kokemuksen mukaan.

• 17
        etsivä-xx kirjoitti:

Näin on. Tähän ajan suhteellisuuteen on jo tieteenkin kannalta näyttöä. Suhteellisuusteorian aika ja paikka ja nopeus -riippuvuudet osoittavat ihan riittävästi , että voimme hyvin luottaa Jeesuksen sanaan. Ihminen vain luulee ajan olevan muuttumattomasti virtaavan tämän maailman kokemuksen mukaan.

Eli jos sanon sinulle, että tänään teen jotain ja teenkin sen vasta kolmen päivän päästä, niin edelleen täytän oman lupaukseni aikamääreen. Voin siis vedota ajan suhteellisuuteen. Et siis ikinä pysty sanomaan, että bussi/juna oli myöhässä tms.

Valitettavasti olet väärässä. Aika kyllä on suhteellinen. Jos lupaan sinulle jotain 24h sisällä, niin silloin minun täytyy ottaa huomioon aika sinun näkökulmasta. Jos Jeesus sanoi "kolmantena päivänä", niin silloin se tarkoittaa kolmantena päivänä kuulijoilleen.

Ei Jumala voi olla niin kykenemätön viestintään, ettei pysty ilmoittamaan täsmällistä aikaa.

• yksi epäilijä
        17 kirjoitti:

Eli jos sanon sinulle, että tänään teen jotain ja teenkin sen vasta kolmen päivän päästä, niin edelleen täytän oman lupaukseni aikamääreen. Voin siis vedota ajan suhteellisuuteen. Et siis ikinä pysty sanomaan, että bussi/juna oli myöhässä tms.

Valitettavasti olet väärässä. Aika kyllä on suhteellinen. Jos lupaan sinulle jotain 24h sisällä, niin silloin minun täytyy ottaa huomioon aika sinun näkökulmasta. Jos Jeesus sanoi "kolmantena päivänä", niin silloin se tarkoittaa kolmantena päivänä kuulijoilleen.

Ei Jumala voi olla niin kykenemätön viestintään, ettei pysty ilmoittamaan täsmällistä aikaa.

Ristinryövärille elämä loppui tuona päivänä ja hän siirtyi ajattomuuteen. Seuraava hetki hänelle on Jeesuksen toinen tuleminen. Jeesus on myös läsnä tuossa hetkessä, eli ristinryävärin kannalta Jeesus on ristinryövärin kanssa seuraavassa hetkessä taivaassa. Ristinryöväri ei ole vielä taivaassa, vaan odottaa Jeesuksen toista tulemista.

Eihän Jumala ole ilmoittanut meille Jeesuksen toisen tulemisen hetkeä. Sitä päivää ei edes Jeesus tiedä. Tämä asia on selkeästi Raamatusta luettavissa. Jos mentäisiin Sinun logiikkasi mukaan, Jeesus olisi tullut ilmoittaa tuossa hetkessä toisen tulemisensa hetken.

Oikaiskaa jos olen ymmärtänyt asian väärin.

• Ei ihmisessä ole mitään erilistä sielua, koska lihallinen elävä ihminen on itse elävä sielu. Kuoltuaan se on kuollut sielu.

• 13
        yksi epäilijä kirjoitti:

Ristinryövärille elämä loppui tuona päivänä ja hän siirtyi ajattomuuteen. Seuraava hetki hänelle on Jeesuksen toinen tuleminen. Jeesus on myös läsnä tuossa hetkessä, eli ristinryävärin kannalta Jeesus on ristinryövärin kanssa seuraavassa hetkessä taivaassa. Ristinryöväri ei ole vielä taivaassa, vaan odottaa Jeesuksen toista tulemista.

Eihän Jumala ole ilmoittanut meille Jeesuksen toisen tulemisen hetkeä. Sitä päivää ei edes Jeesus tiedä. Tämä asia on selkeästi Raamatusta luettavissa. Jos mentäisiin Sinun logiikkasi mukaan, Jeesus olisi tullut ilmoittaa tuossa hetkessä toisen tulemisensa hetken.

Oikaiskaa jos olen ymmärtänyt asian väärin.

Jeesushan ilmoitti palaavansa opetuslasten elinaikana.

Evenkeliumit myös eroavat siinä, millon Jeesus nousi kuolleista. Ja monissa muissa kohdin. Lue esim vertailevasti eri evankeliumeista Jeesuksen haudasta.

Raamatun mukaan paratiisi on Isän luona (näin olen ymmärtänyt). Jos Jeesus sanoo olevansa paratiisissä samana päivänä kuin kuoli ja kuitenkin haudalla sanoi Marialle, ettei ole vielä ollut Isän luona. Kyseessä olisi eri päivä. Tosin juutalaisessa kulttuurissa sapatti alkaa edellisenä päivänä auringon laskiessa ja päättyy seuraavana päivänä auringon laskiessa. Tällöin olisi mahdollista ymmärtää "tänä päivänä" eri tavalla, jolloin varsinainen vuorokauden vaihtuminen ei vaikuttaisi.

• Kertokaapa minulle
        13 kirjoitti:

Jeesushan ilmoitti palaavansa opetuslasten elinaikana.

Evenkeliumit myös eroavat siinä, millon Jeesus nousi kuolleista. Ja monissa muissa kohdin. Lue esim vertailevasti eri evankeliumeista Jeesuksen haudasta.

Raamatun mukaan paratiisi on Isän luona (näin olen ymmärtänyt). Jos Jeesus sanoo olevansa paratiisissä samana päivänä kuin kuoli ja kuitenkin haudalla sanoi Marialle, ettei ole vielä ollut Isän luona. Kyseessä olisi eri päivä. Tosin juutalaisessa kulttuurissa sapatti alkaa edellisenä päivänä auringon laskiessa ja päättyy seuraavana päivänä auringon laskiessa. Tällöin olisi mahdollista ymmärtää "tänä päivänä" eri tavalla, jolloin varsinainen vuorokauden vaihtuminen ei vaikuttaisi.

>Jeesushan ilmoitti palaavansa opetuslasten elinaikana.

Jaa, onko tuo Raamatussa vai vl-puhujien kuvitelmissa?

• Oretna
        Kertokaapa minulle kirjoitti:

Kts. viesti 26.7.2011 23:28 edellä.

• etsivä-xx
        Kertokaapa minulle kirjoitti:

Luukas 21 jae 31
        27 Silloin nähdään Ihmisen Pojan tulevan pilven päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan. [Matt. 24:30 ]
        28 Kun nuo tapahtumat alkavat, nostakaa rohkeasti päänne pystyyn, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." [Room. 8:23]
        29 Hän esitti heille myös vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta, tai mitä puuta tahansa.
        30 Kun näette sen puhkeavan lehteen, te tiedätte ilman muuta, että kesä on jo lähellä.
        31 Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että Jumalan valtakunta on lähellä. [Luuk. 17:20 ]
        32 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. [Luuk. 9:27]

• benedi
        lappix kirjoitti:

Ei ihmisessä ole mitään erilistä sielua, koska lihallinen elävä ihminen on itse elävä sielu. Kuoltuaan se on kuollut sielu.

Niinhän se menee: "Se, sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"

Ja kuolleet eivät tiedä mitään...oikein,oikein

• F.Gunnar
        benedi kirjoitti:

Niinhän se menee: "Se, sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"

Ja kuolleet eivät tiedä mitään...oikein,oikein

Ruumis on lihaa, ruumis mätänee ja maatuu. Sielu katoaa, sitä ei ole enää.Liha vaatii järjen...järki ja sielu käskee lihaa. Liha turmelee sielun. Henki on iäinen. Henki ei kuole.

• Seinäjoen sisar

Uskontunnustuksesta;
      ...
      Minä uskon Jumalaan, selitykseen
      Isään, Kaikkivaltiaaseen, selitykseen
      taivaan ja maan Luojaan,

ja Jeesukseen Kristukseen, selitykseen
      Jumalan ainoaan Poikaan,
      meidän Herraamme, selitykseen
      joka sikisi Pyhästä Hengestä, selitykseen
      syntyi neitsyt Mariasta,
      kärsi Pontius Pilatuksen aikana, selitykseen
      ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
      astui alas tuonelaan,
      nousi kolmantena päivänä kuolleista,
      ..

Siis Jeesus astui kuolemansa jälkeen alas tuonelaan.

1. Piet. 2

18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
      19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      ..

Miten selität Obelix7 tuon paratiisiin menon ja toisaalta tuonelaan menon ?

• Obelix7.

Ajattelen, että tuonelaan meno kuvaa maallisen ruumiin kuolemaa. Jeesus totisesti kuoli. Siis ihminen kuolee aivan varmasti jonain päivänä eikä sitä voi kukaan välttää.

Sielu saa uuden ylösnousemus ruumiin.

Viimeisen päivänä, jolloin aikaa ei ole ja kaikki ihmiset kootaan Jumalan valtaistuimen eteen viimeiselle tuomioille.

Vasta tässä vanhurskaat menevät paratiisiin ja väärät helvettiin. Siis ei kukaan aikaisemmin eikä myöhemmin.

Kyllä minä toivon olevani matkalla uuteen taivaaseen yhdessä ristinryövärin kanssa.

• etsivä-xx
        Obelix7. kirjoitti:

Ajattelen, että tuonelaan meno kuvaa maallisen ruumiin kuolemaa. Jeesus totisesti kuoli. Siis ihminen kuolee aivan varmasti jonain päivänä eikä sitä voi kukaan välttää.

Sielu saa uuden ylösnousemus ruumiin.

Viimeisen päivänä, jolloin aikaa ei ole ja kaikki ihmiset kootaan Jumalan valtaistuimen eteen viimeiselle tuomioille.

Vasta tässä vanhurskaat menevät paratiisiin ja väärät helvettiin. Siis ei kukaan aikaisemmin eikä myöhemmin.

Kyllä minä toivon olevani matkalla uuteen taivaaseen yhdessä ristinryövärin kanssa.

Tässä luterilainen oppi joka riitää minulle.

Yksimielisyyden ohje > 9. Kristuksen laskeutuminen helvettiin

9. Kristuksen laskeutuminen helvettiin
        Eivät ainoastaan muutamat meikäläiset vaan jo vanhat kristilliset kirkon opettajat ovat eri tavoin selittäneet sitä uskonkohtaa, jonka mukaan Kristus astui alas helvettiin. Niinpä me tässäkin kysymyksessä jäämme pitämään kiinni yksinkertaisesta kristillisestä uskostamme "Minä uskon Herraan Kristukseen, Jumalan Poikaan, joka on kuollut, haudattu ja astunut helvettiin." Noudatamme näin tohtori Lutherin neuvoa, jonka hän meille antaa siinä Kristuksen helvettiin astumista käsittelevässä saarnassa, jonka hän v. 1533 piti Torgaun linnassa.89 Tunnustus erottaa Kristuksen hautaamisen ja helvettiin astumisen eri uskonkohdaksi. Siinä lausumme julki yksinkertaisen uskomme, jonka mukaan Kristuksen koko persoona, Jumala ja ihminen, on hautauksen jälkeen astunut alas helvettiin, voittanut Perkeleen, kukistanut helvetin vallan ja riistänyt Perkeleeltä koko hänen mahtinsa.

Me emme saa "rasittaa itseämme yrittämällä syvällisesti ja terävästi pohtien saada selville, kuinka se oikein tapahtui", sillä tämä uskonkohta ei ole "järjen ja viisauden aistin" tajuttavissa. Yhtä huonostihan me ymmärrämme edellistä uskonkohtaa, sitä kuinka Kristus istuutui Jumalan kaikkivaltiaan voiman ja majesteetin oikealle puolelle. Meidän on määrä vain uskoa ja pitää kiinni sanasta. Niin säilytämme asian ytimen ja sen lohdun, että "helvetti ja perkele eivät saa vangikseen eivätkä pysty vahingoittamaan" meitä eivätkä ketään Kristukseen uskovaa.

• etsivä-xx kirjoitti:

Tässä luterilainen oppi joka riitää minulle.

Yksimielisyyden ohje > 9. Kristuksen laskeutuminen helvettiin

9. Kristuksen laskeutuminen helvettiin
        Eivät ainoastaan muutamat meikäläiset vaan jo vanhat kristilliset kirkon opettajat ovat eri tavoin selittäneet sitä uskonkohtaa, jonka mukaan Kristus astui alas helvettiin. Niinpä me tässäkin kysymyksessä jäämme pitämään kiinni yksinkertaisesta kristillisestä uskostamme "Minä uskon Herraan Kristukseen, Jumalan Poikaan, joka on kuollut, haudattu ja astunut helvettiin." Noudatamme näin tohtori Lutherin neuvoa, jonka hän meille antaa siinä Kristuksen helvettiin astumista käsittelevässä saarnassa, jonka hän v. 1533 piti Torgaun linnassa.89 Tunnustus erottaa Kristuksen hautaamisen ja helvettiin astumisen eri uskonkohdaksi. Siinä lausumme julki yksinkertaisen uskomme, jonka mukaan Kristuksen koko persoona, Jumala ja ihminen, on hautauksen jälkeen astunut alas helvettiin, voittanut Perkeleen, kukistanut helvetin vallan ja riistänyt Perkeleeltä koko hänen mahtinsa.

Me emme saa "rasittaa itseämme yrittämällä syvällisesti ja terävästi pohtien saada selville, kuinka se oikein tapahtui", sillä tämä uskonkohta ei ole "järjen ja viisauden aistin" tajuttavissa. Yhtä huonostihan me ymmärrämme edellistä uskonkohtaa, sitä kuinka Kristus istuutui Jumalan kaikkivaltiaan voiman ja majesteetin oikealle puolelle. Meidän on määrä vain uskoa ja pitää kiinni sanasta. Niin säilytämme asian ytimen ja sen lohdun, että "helvetti ja perkele eivät saa vangikseen eivätkä pysty vahingoittamaan" meitä eivätkä ketään Kristukseen uskovaa.

Luther höpötti. Miksi Jeesus täysin synnittömänä olisi joutunut kuoltuaan vielä helvettiin? Se on täysin Raamatun vastainen jopa Jumalan pilkkaa lähentelevä väite Lutherilta.

Kaikkea humpuukia sinä uskot etsivä-xx

• etsivä-xx
        lappix kirjoitti:

Luther höpötti. Miksi Jeesus täysin synnittömänä olisi joutunut kuoltuaan vielä helvettiin? Se on täysin Raamatun vastainen jopa Jumalan pilkkaa lähentelevä väite Lutherilta.

Minä uskon Raamattuun ja sen pohjalta on muös uskontunnustus jonka joka messussa lausun ja johon uskoon minut on kastettukin.

Apt. 2
        Pietarin puhe
        14 Silloin Pietari astui esiin, ja muut yksitoista hänen kanssaan. Hän alkoi puhua kuuluvalla äänellä: "Kuulkaa minua, juutalaiset, te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tietäkää tämä:
        23 Tämän Jeesuksen te surmasitte. Te panitte lakia tuntemattomat pakanat naulitsemaan hänet ristiin, kun hänet oli annettu teidän käsiinne niin kuin Jumala oli suunnitellut ja ennalta nähnyt. [Luuk. 18:32]
        24 Mutta Jumala herätti hänet, päästi hänet kuoleman kidasta. Eihän edes ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan, [Ap. t. 3:15; 1. Kor. 2:8; 2. Kor. 4:14]
        25 sillä Daavid sanoo hänestä: -- Minä näen alati edessäni Herran, hän pysyy oikealla puolellani, etten horjahtaisi. [Ps. 16:8-11]
        26 Siksi minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, vieläpä ruumiini on lepäävä toivossa,
        27 sillä sinä et hylkää sieluani tuonelaan etkä salli pyhän palvelijasi ruumiin maatua. [Ap. t. 13:35]
        28 Sinä osoitat minulle elämän tien. Minä saan nähdä sinun kasvosi, sinä täytät minut ilolla.
        29 "Veljeni, kantaisästämme Daavidista voi varmasti sanoa, että hän kuoli ja hänet haudattiin. Onhan hänen hautansa tänäkin päivänä meidän nähtävissämme. [1. Kun. 2:10; Ap. t. 13:36]
        30 Mutta Daavid oli profeetta, ja Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa Daavidin valtaistuimelle hänen oman jälkeläisensä. Daavid tiesi tämän [2. Sam. 7:12; Ps. 89:4,5, Ps. 132:11]
        31 ja näki ennalta Kristuksen* ylösnousemuksen. Sitä hän tarkoitti sanoessaan, ettei Herra hylkää häntä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu. [Ks. selitystä Matt. 1:16.][ Ps. 16:10 | Ap. t. 13:32, Ap. t. 24:15, Ap. t. 26:7, Ap. t. 28:20]
        32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt kuolleista; me kaikki olemme sen todistajia. [Ap. t. 3:15, Ap. t. 4:10, Ap. t. 5:30, Ap. t. 10:40, Ap. t. 13:30 | Luuk. 24:48 ]
        33 Jumala on korottanut hänet oikealle puolelleen, ja hän on ottanut vastaan Isän lupaaman Pyhän Hengen lahjan ja vuodattanut sen, niin kuin te voitte nähdä ja kuulla. [Luuk. 24:29; Joh. 14:16]
        34 Ei Daavid itse noussut taivaisiin. Hänhän sanoo: -- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. [Ps. 110:1; Mark. 12:36 ]
        35 Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.
        36 Tästä siis saa koko Israelin kansa olla varma: Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi* -- tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." [Ks. selitystä Matt. 2:4.][ Ap. t. 5:30,31]

1. Piet. 3
        Kristuksen kärsimys ja korotus
        18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. [Room. 5:6; Hepr. 9:24 | Room. 1:4; 2. Kor. 13:4]
        19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, [1. Piet. 4:6]
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana. [1. Moos. 6:5-8,17-22]
        21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
        22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat. [
        18 Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Hänen ruumiinsa surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. [Room. 5:6; Hepr. 9:24 | Room. 1:4; 2. Kor. 13:4]
        19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, [1. Piet. 4:6]
        20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana. [1. Moos. 6:5-8,17-22]
        21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
        22 hänen, joka on mennyt taivaaseen ja istuu Jumalan oikealla puolella ja jolle on alistettu enkelit, vallat ja voimat. [

• etsivä-xx
        etsivä-xx kirjoitti:

Minä uskon Raamattuun ja sen pohjalta on muös uskontunnustus jonka joka messussa lausun ja johon uskoon minut on kastettukin.

Apt. 2
        Pietarin puhe
        14 Silloin Pietari astui esiin, ja muut yksitoista hänen kanssaan. Hän alkoi puhua kuuluvalla äänellä: "Kuulkaa minua, juutalaiset, te kaikki, jotka asutte Jerusalemissa! Tietäkää tämä:
        23 Tämän Jeesuksen te surmasitte. Te panitte lakia tuntemattomat pakanat naulitsemaan hänet ristiin, kun hänet oli annettu teidän käsiinne niin kuin Jumala oli suunnitellut ja ennalta nähnyt. [Luuk. 18:32]
        24 Mutta Jumala herätti hänet, päästi hänet kuoleman kidasta. Eihän edes ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan, [Ap. t. 3:15; 1. Kor. 2:8; 2. Kor. 4:14]
        25 sillä Daavid sanoo hänestä: -- Minä näen alati edessäni Herran, hän pysyy oikealla puolellani, etten horjahtaisi. [Ps. 16:8-11]
        26 Siksi minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, vieläpä ruumiini on lepäävä toivossa,
        27 sillä sinä et hylkää sieluani tuonelaan etkä salli pyhän palvelijasi ruumiin maatua. [Ap. t. 13:35]
        28 Sinä osoitat minulle elämän tien. Minä saan nähdä sinun kasvosi, sinä täytät minut ilolla.
        29 "Veljeni, kantaisästämme Daavidista voi varmasti sanoa, että hän kuoli ja hänet haudattiin. Onhan hänen hautansa tänäkin päivänä meidän nähtävissämme. [1. Kun. 2:10; Ap. t. 13:36]
        30 Mutta Daavid oli profeetta, ja Jumala oli valalla vannoen luvannut asettaa Daavidin valtaistuimelle hänen oman jälkeläisensä. Daavid tiesi tämän [2. Sam. 7:12; Ps. 89:4,5, Ps. 132:11]
        31 ja näki ennalta Kristuksen* ylösnousemuksen. Sitä hän tarkoitti sanoessaan, ettei Herra hylkää häntä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa maadu. [Ks. selitystä Matt. 1:16.][ Ps. 16:10 | Ap. t. 13:32, Ap. t. 24:15, Ap. t. 26:7, Ap. t. 28:20]
        32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt kuolleista; me kaikki olemme sen todistajia. [Ap. t. 3:15, Ap. t. 4:10, Ap. t. 5:30, Ap. t. 10:40, Ap. t. 13:30 | Luuk. 24:48 ]
        33 Jumala on korottanut hänet oikealle puolelleen, ja hän on ottanut vastaan Isän lupaaman Pyhän Hengen lahjan ja vuodattanut sen, niin kuin te voitte nähdä ja kuulla. [Luuk. 24:29; Joh. 14:16]
        34 Ei Daavid itse noussut taivaisiin. Hänhän sanoo: -- Herra sanoi minun herralleni: Istu oikealle puolelleni. [Ps. 110:1; Mark. 12:36 ]
        35 Minä kukistan vihollisesi, panen heidät korokkeeksi jalkojesi alle.
        36 Tästä siis saa koko Israelin kansa olla varma: Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi* -- tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." [Ks. selitystä Matt. 2:4.][ Ap. t. 5:30,31]

1. Piet. 3

ja tähän uskontunustukseen minä uskon.
        Taustaa
        Apostolinen uskontunnustus on lännen kirkon perinteinen kastetunnustus, jolla kristityiksi kääntyneet tunnustivat uskonsa kasteen yhteydessä. Varhaisimmat sanamuodot tunnetaan 200-luvun Roomasta. Lopullinen sanamuoto on 700-luvulta.
        Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas helvettiin1, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen kirkon2, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

1 Kirkolliskokouksen virallinen käännös vuonna 1977: "tuonelaan".
        2 Kirkolliskokouksen virallinen käännös vuonna 1977: "seurakunnan".

• pyh!

ja uskontunnustus höpisee valhetta, koska "alas tuonelaan astuminen" tarkoittaa sielun kuolemattomuusopin harhaa, joka on vastoin Raamatun selvää sanaa siitä, että kuolleet eivät tiedä mitään (Saarn. 9:5).

• pyh!
        lappix kirjoitti:

Ei se höpöttänyt, vaan oli väärässä, koska luki latinankielistä Raamatun käännöstä, jossa Pietarin kirjeessä lukee, että Jeesus meni helvettiin, vaikka kreikankielisessä tekstissä lukee, että "tuonelaan" (=hautaan).

• pyh! kirjoitti:

Ei se höpöttänyt, vaan oli väärässä, koska luki latinankielistä Raamatun käännöstä, jossa Pietarin kirjeessä lukee, että Jeesus meni helvettiin, vaikka kreikankielisessä tekstissä lukee, että "tuonelaan" (=hautaan).

Ja sinä tuolla alempana kehut opetelleesi alkukielet. Kertoisitko nyt meille kaikille, mitä alkutekstin sanoja Raamattu käyttää, kun joku haudataan. Kun ruumis pannaan "hautaan", niin millä alkuteskstin sanoilla tuo paikka ilmaistaan?

• pyh! kirjoitti:

ja uskontunnustus höpisee valhetta, koska "alas tuonelaan astuminen" tarkoittaa sielun kuolemattomuusopin harhaa, joka on vastoin Raamatun selvää sanaa siitä, että kuolleet eivät tiedä mitään (Saarn. 9:5).

Tuo alkutekstin ilmaisu ei tarkoita sellaista tiedotonta, kuin annat ymmärtää.

Saarnaaja kirjoittaa:
        "Ja minä käänsin sydämeni TUTKIMAAN viisautta ja tietoa, mielettömyyttä ja tyhmyyttä, ja minä tulin TIETÄMÄÄN, että sekin oli tuulen tavoittelemista."

Jos saarnaaja ei olisi TUTKINUT ja TIENNYT, niin ei hän silti olisi sen perusteella ollut tiedottomassa tilassa tilassa tai tajunnan menettänyt tai koomassa.

Saarnaaja siis sanoo, että tällaista tiedon hankintaa ei enää voi suorittaa "tuonelassa, jonne olet menevä". (Saarn 9:10)

• 1234567

Minä selitän sinulle seinäjoen sisar mieltäsi painaneet asiat.

Itse olet lukenut, että Jeesus antoi henkensä Isälleen, ennen kuolemaansa.
        Hänet vietiin kalliohautaan, jonne Isä herätti Poikansa, ja antoi tälle hengen takaisin.
        Jeesus opetti: " Henki on se , joka tekee lihakset ja luut eläviksi"!

Tässä hengessä, jonka Isä oli hänelle sunnuntaina antanut, Jeesus meni pois (mistä?) haudastaan, ..ja meni ja saarnasi vangeudessa oleville hengille.

Keille henkille Jeesus saarnasi? Tietenkin niille, jotka vainosivat häntä, ja joiden kanssa hän keskusteli..ja jotka tunsivat hänet Taivaan ajoilta.

Enkeleille hän saarnasi. Enkelit ovat henkiä Heb 1: 14
        Enkelit (langenneet) ovat vankeudessa maanpäällä, eli syvyydessä Juuda 6..lue.
        Miksi Jeesus saarnasi henkille? 1 Moos 3: 15 takia. Jeesus kertoi enkeleille että " kuolema on nielty ja voitto (saatanasta saatu!..Lisäksi Jeesus vetosi parannukseen ja pelastukseen, koska kaikki luodut Jeesus haluaa pelastaa.

Asian vahvistaa sekin, että Jeesus kertoi opetuslapsilleen, ettei hän ole henki!
        Luuk 24: 39..Kosketelkaa minua... Koskettelepa enkeliä, tahi lusiferia..ei onnistu, koska he ovat henkiä

Jeesus ei ollut paratiisissa, koska hän itse kertoi ettei vielä sunnuntaina ole mennyt Isänsä luo Joh 20: 7, ja jae 17

Paratiisi on Isän tykönä Ilm 2: 7 ja 22: 1, 2..ja paratiisi on 3 ssa taivaassa2 Kor12: 1-4
        Ja tuohon aikaan aina sanottiin " tänään" Heb 3: 7,15 ja Zakarias 9: 12, Heb 4: 7, ja 5: 5

• metaskeemalle erit.

Nyt sotket asioita, kyseessähän oli paratiisi, ei Isän lähipiiri. Esim.ählämeillä paratiisi on keskeisin tavoite, ei esimerkiksi taivas.

Kyseinen raamatunkohta on muutoinkin lystikäs. Näin ulkomuistista lainaan vanhaa kirkkoraamattua, joka toteaa 'Totisesti minä sanon sinulle, tänä päivänä sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa'. Vartiotornijengi taas hokee
      'Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä, sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa'. Pilkun paikkaa vaihtaen saadaan ajatus mukavasti muuttumaan omiin oppeihin paremmin sopivaksi. Alkutekstissähän ei pilkkuja viljellä.

• heprean osaaja

ja vartiotornilehden ihmiset ovat tässä asiassa oikeassa, koska "sanon sinulle tänä päivänä" on hepraismi, joka on suomeksi "vannon sinulle".

• 33

Jos Raamatussa on tuollaisia käännöksellisiä virheitä, niin kuinka voimme luottaa koko kirjaan??

• Siinä on paljon virheitä ja ristiriitoja. Otetaan esimerkiksi kaksi eri käännöstä samasta jakeesta:
        Ensin KR 33/38
        1. Moos. 2:7
        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Ja sitten KR 1992
        Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.*

Niinpä eräs tuntemani kirkkoherra sanoi kirkkoon lähtiessään, että pitää lähteä katsomaan taas niitä olentoja....

• Olen utelias

Kummassa näkisit sen virheen olevan?

• Olen utelias kirjoitti:

Kummassa näkisit sen virheen olevan?

Ihminen on tottakai olento, mutta niin ovat eläimetkin. Elävä ihminen on elävä sielu, mutta niin on elävä koirakin. Kaikilla elollisilla on sielu.
        Sielu tarkoittaa elävää ihmistä tai eläintä, joten olento lienee lähempänä oikeaa. Sekä ihminen että eläin on olento.

• pyh!
        lappix kirjoitti:

Siinä on paljon virheitä ja ristiriitoja. Otetaan esimerkiksi kaksi eri käännöstä samasta jakeesta:
        Ensin KR 33/38
        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Ja sitten KR 1992
        Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.*

Niinpä eräs tuntemani kirkkoherra sanoi kirkkoon lähtiessään, että pitää lähteä katsomaan taas niitä olentoja....

ei tuo ole käännösvirhe, vaan kyse on kahdesta eri tavasta kääntää sama sana.

• pyH!

Vertaile käännöksiä toisiinsa tai tee kuten minä ja opettele alkukielet.

• 1234567
        lappix kirjoitti:

Ihminen on tottakai olento, mutta niin ovat eläimetkin. Elävä ihminen on elävä sielu, mutta niin on elävä koirakin. Kaikilla elollisilla on sielu.
        Sielu tarkoittaa elävää ihmistä tai eläintä, joten olento lienee lähempänä oikeaa. Sekä ihminen että eläin on olento.

Oikein lappix..eläimillä on sielu ja ihmisellä myös.

Ihmisen sielulla ei ole mitään etua eläimen sieluun nähden

• Otetaan toinen esimerkki mitä Jeesus sanoi kahdelletoista opetuslapselleen:
      Matt. 10:23
      Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette EHDI loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ENNENKUIN Ihmisen Poika TULEE.

Ja Paavali uskoi, että niin tapahtuu, eli Jeesus tulee heidän elinaikanaan takaisin:
      1. Tess. 4:15
      Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että ME, JOTKA OLEMME ELOSSA, jotka JÄÄMME TÄNNE HERRAN TULEMUKSEEN, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.

No niin raamatunoppineet, puhuiko Jeesus sellaista, mitä ei tapahtunutkaan?

• Oretna

"No niin raamatunoppineet, puhuiko Jeesus sellaista, mitä ei tapahtunutkaan?"

Siltä näyttää:

Matt. 10:23: ”Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee.”
        Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.”
        Matt. 24:34: ”Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.”
        Joh. 21: 22-23: ”Jeesus vastasi: ”Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen? Seuraa sinä minua.” Tästä sai veljien keskuudessa alkunsa käsitys, ettei se opetuslapsi kuole (ennen Jeesuksen takaisin tuloa).”

Alkuseurakunnassa uskottiin Jeesuksen puheiden johdosta, että hän tulee takaisin muutamien vuosikymmenien kuluessa:

1 Kor 7:29-31: ”Sanon teille, veljet: aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo, on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan, surevien on oltava kuin he eivät surisi ja iloitsevien kuin eivät iloitsisi; niiden, jotka ostavat jotakin, on oltava kuin eivät saisi pitää ostamaansa, ja niiden, jotka käyttävät hyödykseen sitä mitä tässä maailmassa on, on oltava kuin eivät saisi siitä mitään hyötyä. Tämä nykyinen maailmamme on näet katoamassa.”
        1 Tess 4:15: ”Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle.”
        2 Piet. 3:4: ”He sanovat pilkaten: ”Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti.”
        2 Piet. 3:9: ”Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.”
        Jaak. 5:8: ”Olkaa tekin kärsivällisiä ja rohkaiskaa mielenne, sillä Herran tulo on lähellä.”
        Hebr. 10:37: ”Onhan sanottu näin: Vähän aikaa vielä, vain vähän aikaa, niin tulee se, jonka on määrä tulla, eikä hän viivyttele.”

Tekstien luonnollinen kirjaimellinen tulkinta pakottaa siihen selvään johtopäätökseen, että ensimmäiset kristityt odottivat maailmanhistorian lopputapahtumien olevan käsillä heidän oman sukupolvensa aikana.

Ehkä suunnitelmiin tehtiin muutos Jeesuksen taivaaseen menon jälkeen. Olisi kuitenkin ollut kohteliasta ilmoittaa tästä, ettei tällaista epäilystä aiheuttavaa ongelmaa olisi jäänyt ihmisten harmiksi.

Toinen ilmeinen väärä käsitys Jeesuksella oli vedenpaisumuksesta. Jeesus näyttää pitäneen sitä historiallisena tositapahtumana:
        Matt. 24:37-39: ”Niin kuin kävi Nooan päivinä, niin on käyvä silloinkin, kun Ihmisen Poika tulee. Vedenpaisumuksen edellä ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin. Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään. Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee.”

Monet havainnot ovat ristiriidassa vedenpaisumuskertomuksen kanssa. Esimerkiksi Grönlannissa ja Etelämantereella tehtyjen jääporausten näytteiden tutkimisen perusteella mitään maailmanlaajuista vedenpaisumusta ei ole tapahtunut ainakaan sataantuhanteen vuoteen. Lisäksi Australian aboriginaalien on todettu harjoittaneen metsästäjä-keräilijäkulttuuriaan yhtäjaksoisesti 40 000 vuoden ajan. Raamatun vedenpaisumuskertomus on luultavasti peräisin Gilgames-eepoksesta, johon juutalaiset tutustuivat Babylonian pakkosiirtolaisuuden aikana.
        Näyttää siltä, että Jeesus oli ihmisluontonsa puolesta sidottu sen ajan käsityksiin.

• Oretna kirjoitti:

Siltä näyttää:

Matt. 10:23: ”Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee.”
        Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.”
        Matt. 24:34: ”Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.”
        Joh. 21: 22-23: ”Jeesus vastasi: ”Mitä se sinulle kuuluu, vaikka tahtoisin hänen jäävän tänne aina siihen asti kun tulen? Seuraa sinä minua.” Tästä sai veljien keskuudessa alkunsa käsitys, ettei se opetuslapsi kuole (ennen Jeesuksen takaisin tuloa).”

Alkuseurakunnassa uskottiin Jeesuksen puheiden johdosta, että hän tulee takaisin muutamien vuosikymmenien kuluessa:

1 Kor 7:29-31: ”Sanon teille, veljet: aika on käymässä vähiin. Siksi niidenkin, joilla on vaimo, on nyt elettävä kuin heillä ei vaimoa olisikaan, surevien on oltava kuin he eivät surisi ja iloitsevien kuin eivät iloitsisi; niiden, jotka ostavat jotakin, on oltava kuin eivät saisi pitää ostamaansa, ja niiden, jotka käyttävät hyödykseen sitä mitä tässä maailmassa on, on oltava kuin eivät saisi siitä mitään hyötyä. Tämä nykyinen maailmamme on näet katoamassa.”
        1 Tess 4:15: ”Ilmoitamme teille, mitä Herra on sanonut: Me elossa olevat, jotka saamme jäädä tänne siihen asti kun Herra tulee, emme ehdi poisnukkuneiden edelle.”
        2 Piet. 3:4: ”He sanovat pilkaten: ”Onko hän muka tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti.”
        2 Piet. 3:9: ”Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.”
        Jaak. 5:8: ”Olkaa tekin kärsivällisiä ja rohkaiskaa mielenne, sillä Herran tulo on lähellä.”
        Hebr. 10:37: ”Onhan sanottu näin: Vähän aikaa vielä, vain vähän aikaa, niin tulee se, jonka on määrä tulla, eikä hän viivyttele.”

Tekstien luonnollinen kirjaimellinen tulkinta pakottaa siihen selvään johtopäätökseen, että ensimmäiset kristityt odottivat maailmanhistorian lopputapahtumien olevan käsillä heidän oman sukupolvensa aikana.

Ehkä suunnitelmiin tehtiin muutos Jeesuksen taivaaseen menon jälkeen. Olisi kuitenkin ollut kohteliasta ilmoittaa tästä, ettei tällaista epäilystä aiheuttavaa ongelmaa olisi jäänyt ihmisten harmiksi.

Toinen ilmeinen väärä käsitys Jeesuksella oli vedenpaisumuksesta. Jeesus näyttää pitäneen sitä historiallisena tositapahtumana:
        Matt. 24:37-39: ”Niin kuin kävi Nooan päivinä, niin on käyvä silloinkin, kun Ihmisen Poika tulee. Vedenpaisumuksen edellä ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin. Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään. Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee.”

Monet havainnot ovat ristiriidassa vedenpaisumuskertomuksen kanssa. Esimerkiksi Grönlannissa ja Etelämantereella tehtyjen jääporausten näytteiden tutkimisen perusteella mitään maailmanlaajuista vedenpaisumusta ei ole tapahtunut ainakaan sataantuhanteen vuoteen. Lisäksi Australian aboriginaalien on todettu harjoittaneen metsästäjä-keräilijäkulttuuriaan yhtäjaksoisesti 40 000 vuoden ajan. Raamatun vedenpaisumuskertomus on luultavasti peräisin Gilgames-eepoksesta, johon juutalaiset tutustuivat Babylonian pakkosiirtolaisuuden aikana.
        Näyttää siltä, että Jeesus oli ihmisluontonsa puolesta sidottu sen ajan käsityksiin.

Ja Raamtun ajanlaskun mukaan Aatami luotiin 4028 vuotta ennen Kristuksen syntymää. Raamattu sanoo:
        1. Moos. 1:2
        Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.

Siis ei mitään - tyhjyyttä. Kukahan mahtoi luoda esimerkiksi dinosauruksen, joka kuoli 65 miljoonaa vuotta sitten sukupuuttoon? Samoin, kuka loi neoliittikauden ihmiset, jotka elivät ja metsästivät, viljelivät maata kymmenituhansia vuosia ennen Aatamia ?

• pyh!
        Oretna kirjoitti:

Siltä näyttää:

höpsis!

Alkuseurakunta odotti Jeesuksen pikaista paluuta, koska Jeesus ei vielä ollut antanut Johannekselle Ilmestyskirjan profetioita.

Vedenpaisumus on historiallinen tapahtuma, väität sinä mitä muuta tahansa.

• cyberangel

Matt. 10:23
        puhuiko Jeesus tuon ennen vai jälkeen
        yliluonnollista ylösnousemustaan eli palaamistaan kuolleista?

Ihan vaan mietittäväksi uskoville

Epäuskoisille sanon: ota vastaan Herra Jeesus Vapahtajanasi
        ja pian Kirjoitukset aukeavat sinullekin

• pyh!
        lappix kirjoitti:

Ja Raamtun ajanlaskun mukaan Aatami luotiin 4028 vuotta ennen Kristuksen syntymää. Raamattu sanoo:
        1. Moos. 1:2
        Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.

Siis ei mitään - tyhjyyttä. Kukahan mahtoi luoda esimerkiksi dinosauruksen, joka kuoli 65 miljoonaa vuotta sitten sukupuuttoon? Samoin, kuka loi neoliittikauden ihmiset, jotka elivät ja metsästivät, viljelivät maata kymmenituhansia vuosia ennen Aatamia ?

Ei täällä ollut mitään 65 miljoonaa vuotta sitten. Se on tieteen satu, johon nyt uskot.

• ent.vl

"Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Tämän ymmärtämiseen pitää olla melkeinpä salatieteilijä. Jeesus tasoitti tuolla lauseellaan "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä" -lauseen.

Samoin Jeesus sanoi Pietarille ensin "autuas sinä" ja kohta " mene pois edestäni, saatana, sinä olet minulle pahennukseksi". Tästä S.Lohi puhui suviseuroissa mutta eipä hänkään ollut mikään salatieteilijä.

Päästämiset ja sitomiset. Anteeksiantamiset ja anteeksiannon kieltämiset ovat samaa. Kyse on alkemiasta.

Raamattua ei pidä tulkita kirjaimellisesti.

• 32

Luterilaisuuden oppi-isä Martti Lutterin mielestä Raamatun ainoa oikea tulkintatyyli on kirjaimellinen tulkinta. Näin muistan lukeneeni.

Jos kirjaimellista tulkintaa ei käytetä, niin silloin ihmisten on helpompi pyhittää omat kieroudet, moraalittomuudet, suvaitsemattomuudet jne Raamatun sanalla.

Esim.
        Jumala loi meidän mieheksi ja naiseksi -> (vapaa tulkinta) avioliitto on vain miehen ja naisen välinen.
        Varsinainen Raamatun lause ei millään tavalla viittaa avioliittoon, jos katsotaan asiaa kirjaimellisesti.

• pyh!
        32 kirjoitti:

Luterilaisuuden oppi-isä Martti Lutterin mielestä Raamatun ainoa oikea tulkintatyyli on kirjaimellinen tulkinta. Näin muistan lukeneeni.

Jos kirjaimellista tulkintaa ei käytetä, niin silloin ihmisten on helpompi pyhittää omat kieroudet, moraalittomuudet, suvaitsemattomuudet jne Raamatun sanalla.

Esim.
        Jumala loi meidän mieheksi ja naiseksi -> (vapaa tulkinta) avioliitto on vain miehen ja naisen välinen.
        Varsinainen Raamatun lause ei millään tavalla viittaa avioliittoon, jos katsotaan asiaa kirjaimellisesti.

Tietenkin on, koska niinhän Raamattu itse esittää.

Et sitten tiedä, että "Jumala siunasi heidät" on heprealainen tapa ilmaista avioliittoon vihkiminen.

• Ja ensimmäinen avoliitto oli Aatamin ja Eevan liitto, avioliitosta ei puhuta mitään.

• 19

Avioliittohan on paljon myöhempi kirkon oma keksintö. Aikoinaanhan kirkko vihki jopa miespareja liittoon.

• pyh!

olet väärässä. Jumala vihki heidät avioliittoon. Sitä tarkoittaa sanat "Jumala siunasi heidät".

• Nykyinen avioliittoon "virallistaminen" on pelkästään muodollisuus, jolla ei ole hengellistä merkitystä. Siitä huolimatta se on saanut turhankin korostetun roolin tyyliin... eka kertaa hääyönä...

• !!!?!?!!

taidat olla joku pervo kristinuskon vastustaja....

• >> Raamatusta kuitenkin käy ilmi, ettei Jeesus ollut "tänään" paraatiisissa, vaikka lupasi!

• 33

King James:
        43 And Jesus said unto him, Verily I say unto thee, To day shalt thou be with me in paradise.

Biblia 1776:
        43 Niin Jesus sanoi hänelle: totisesti sanon minä sinulle: tänäpänä pitää sinun oleman minun kanssani paradisissa.

Raamattu 1933/38:
        43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Raamattu 1992:
        43 Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Turha väitellä pilkun paikasta. Raamatun sana on muuttumaton. Jumala tiesi, että Jeesus valehteli ja antoi tekstin jäädä evenkeliumiin.

Jos yritämme rationalisoida selvää Jeesuksen valhetta käännösvirheeksi tms. Niin sitten voidaan alkaa käymään läpi koko Raamattua kaikilta mahdollisilta käännösvirheiltä. Silloin koko Raamatusta tulee osin epäluotettava.

Mikään antamani neljästä Raamatun käännöksestä otettu jae ei viittaa virheelliseen pilkun paikkaan.

• 33 kirjoitti:

King James:
        43 And Jesus said unto him, Verily I say unto thee, To day shalt thou be with me in paradise.

Biblia 1776:
        43 Niin Jesus sanoi hänelle: totisesti sanon minä sinulle: tänäpänä pitää sinun oleman minun kanssani paradisissa.

Raamattu 1933/38:
        43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

Raamattu 1992:

Turha väitellä pilkun paikasta. Raamatun sana on muuttumaton. Jumala tiesi, että Jeesus valehteli ja antoi tekstin jäädä evenkeliumiin.

Jos yritämme rationalisoida selvää Jeesuksen valhetta käännösvirheeksi tms. Niin sitten voidaan alkaa käymään läpi koko Raamattua kaikilta mahdollisilta käännösvirheiltä. Silloin koko Raamatusta tulee osin epäluotettava.

Mikään antamani neljästä Raamatun käännöksestä otettu jae ei viittaa virheelliseen pilkun paikkaan.

Paitsi että Raamattu ei todista Jeesuksen menneen kuoltuaan paratiisiin vaan tuonelaan.
        APT.2.
        29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi TUONELAAN eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
        32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.

• Alkoi kiinnostaa
        33 kirjoitti:

King James:

Biblia 1776:

Raamattu 1933/38:

Raamattu 1992:

Entäs se Jehova-versio 'siirrettyine' pilkkuineen?

• Ihmettelen tuotakin
        33 kirjoitti:

King James:

Biblia 1776:

Raamattu 1933/38:

Raamattu 1992:

Miten voisikaan, kun alkutekstissä ei ole pilkun pilkkua?!?! Se tuskin on mikään erityisesti vanhillislestadiolainen ongelma.

• Alkoi kiinnostaa kirjoitti:

Entäs se Jehova-versio 'siirrettyine' pilkkuineen?

>> Entäs se Jehova-versio 'siirrettyine' pilkkuineen?

• Niko.
        lappix kirjoitti:

Paitsi että Raamattu ei todista Jeesuksen menneen kuoltuaan paratiisiin vaan tuonelaan.
        APT.2.
        29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi TUONELAAN eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
        32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.

Eläpäs lappix nyt puhu höpöjä.
        Tietysti Raamattu todistaa Jeesuksen menneen jo samana päivänä paratiisiin ristin ryövärin kanssa. Kysyt varmaan, että kuinka niin?

No sen vuoksi, että Herra itse niin sanoi ja se on Totuus!
        Raamattuun on talletettu tämä Herrana Sana ja lupaus.

Kristus toimi kuolemansa ja ylösnousemuksensa ajan aktiivisesti. Pietari siitä kirjeessään kertoo, mutta siitä harvemmin kuulee saarnattavan.

Jeesus meni kuolemansa jälkeen ja saarnasi tuonelassa oleville, Nooan aikana kuolleille hengille. Tietysti Hän meni samana päivänä, lupauksensa mukaan myös paratiisiin ( kolmas taivas ).

Sikäli kummeksuen tätäkin ketjua olen lukenut, että ihmiset jotka sanovat uskovan Jeesusta, tuntuvat kyseenalaistavan ja epäilevän Raamatun kirjoituksia, eivät siis tunnu uskovan Hänen Sanaansa. Raamattu on Hänen Sanaansa ja se on Totuuden Sanaa.

Kysyit myös aiemmin, että kuka loi dinosaurukset?
        Vastaus on, että Jumala loi. Kristuksen kautta on luotu kaikki ja kaikki mikä syntynyt on, on saanut syntynsä Hänen kauttansa.

• Saurukset juu
        Niko. kirjoitti:

Tietysti Raamattu todistaa Jeesuksen menneen jo samana päivänä paratiisiin ristin ryövärin kanssa. Kysyt varmaan, että kuinka niin?

Kristus toimi kuolemansa ja ylösnousemuksensa ajan aktiivisesti. Pietari siitä kirjeessään kertoo, mutta siitä harvemmin kuulee saarnattavan.

Jeesus meni kuolemansa jälkeen ja saarnasi tuonelassa oleville, Nooan aikana kuolleille hengille. Tietysti Hän meni samana päivänä, lupauksensa mukaan myös paratiisiin ( kolmas taivas ).

Sikäli kummeksuen tätäkin ketjua olen lukenut, että ihmiset jotka sanovat uskovan Jeesusta, tuntuvat kyseenalaistavan ja epäilevän Raamatun kirjoituksia, eivät siis tunnu uskovan Hänen Sanaansa. Raamattu on Hänen Sanaansa ja se on Totuuden Sanaa.

Vastaus on, että Jumala loi. Kristuksen kautta on luotu kaikki ja kaikki mikä syntynyt on, on saanut syntynsä Hänen kauttansa.

"Kysyit myös aiemmin, että kuka loi dinosaurukset? Vastaus on, että Jumala loi."

No miksei niitä sitten tepastele täällä tänäkin päivänä?

Eivät mahtuneet arkkiin.

• pyh!
        Niko. kirjoitti:

paitsi että Jeesus ei sanonut menevänsä ryövärin kanssa paratiisiin sinä päivänä.... opettele faktat.

• cyberangel
        Niko. kirjoitti:

oho!
        yksi uskova
        minä kun luulin että kaikki täällä ovat pilkkaajia ja epäuskoisia..?

• pyh!
        33 kirjoitti:

King James:

Biblia 1776:

Raamattu 1933/38:

Raamattu 1992:

Älä sössötä typeriä.

• pyh! kirjoitti:

paitsi että Jeesus ei sanonut menevänsä ryövärin kanssa paratiisiin sinä päivänä.... opettele faktat.

Vaan mitä Jeesus vakuutti?
        Sitäkö, että puhuu juuri paraikaa:
        "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä".

• 1234567
        Niko. kirjoitti:

Tietenkään Jeesus ei mennyt paratiisiin, tuona päivänä.
        Miksei? No, siksei, koska Jeesus kuoli ja antoi henkensä Isälleen.
        Paratiisiin eivät koskaan mene kuolleet, vaan elävät.

Jeesus kuoli, ja kuollut ei tiedä mitään, opetti Jeesus.

Sana " Tänään" tarkoittaa tuolloin yleisesti käytössä olevaa asiaa: " Tänä päivänä kun kuulette hänen äänensä"..." Minä sanon sinulle tänään" Zakarja 9: 12,, Heb 3: 7, 15, 4: 7 ja 5:5

Elämän puuhan on keskellä paratiisia, Jeesus ei ollut siellä Ilm 2: 7, Elämän puu on Jumalan valtaistuimen vieressä ilm. 22: 1, 2
        Paratiisi on 3 ssa taivaassa, 2 Kor 12: 1-4

Kuolemastaan laskettuna 3 päivää myöhemmin Jeeus ei vielä ollut mennyt paratiisiin Joh 20:17..jae 7 taas kertoo, että vuodevaatteet oli olleet Jeesuksen käytössä

• lappix

Alkuteksteissä ei ollut välimerkkejä lainkaan, joten tutkijoiden mukaan jopa pieni tahaton mustetahra on saattanut muuttaa tekstin ajatusta joksikin muuksi, mitä sillä oli tarkoitettu.

• 1käsitteinen

Ilmiö ei ole tuntematon, kannattaa verrata näitä:
        -Nain eilen vaimoasi Oulun Vaakunassa
        -Näin eilen vaimoasi Oulun Vaakunassa.

Hepreassa ei alun perin välitetty kirjoittaa vokaaleja lainkaan. Sitten joku keksi, että lukijalle pitää antaa vinkki 'pilkuttamalla'. Jossain on sitten mustetahra voinut muuttaa ed. esimerkin lailla koko ajatuksen.

• Kukaan ei olisi kyennyt tappamaan Jeesusta. Kuolemalla ei ollut Häneen mitään valtaa. Hän antoi henkensä. "Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni." Joh 10:17-18

Kun kaikki oli täytetty, sanoi Jeesus:
      '"Isä, sinun käsiisi minä annan/luovutan henkeni (pneuma)."
      Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä.' Luuk 23:46

Hänen ruumiinsa jäi ristille, mutta tuo HENKI ei jäänyt. Se meni alas tuonelaan. Mutta kuten Pietari opettaa lainaten Daavidin profeetallista sanaa, tapahtui niin, "ettei Kristus (Hänen henkensä/sielunsa) ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta". Ap.t 2:31

Eli tuo Henki meni todellakin alas tuonelaan. Mutta kuolema ei voinut pidättää Häntä. Vaan julistettuaan voittonsa, Hän nousi saalis mukanaan ja avaimet kädessään Jumalan Paratiisiin, ja oli valmis ottamaan vastaan ristin ryövärin tuona samana päivänä Jumalan Paratiisiin.

• deeee

Kyllä kuolleen ihmisen sielu/henki menee samantien taivaaseen (jos sinne pääsee..)

Jos haluat toisenlaista näkökulmaa näihin asioihin, lue vaikka Lorna Byrnen Enkeleitä hiuksissani. Itsekään en ymmärtänyt kristinuskoa lainkaan ennen kuin luin hyvin eri tyyppisiä tekstejä kuin perinteinen uskonnonopetus.

• pyh!

Ei mene. Raamattu sanoo selkeästi, että kuolleet nukkuvat ylösnousemukseen saakka.

• pyh! kirjoitti:

Ei mene. Raamattu sanoo selkeästi, että kuolleet nukkuvat ylösnousemukseen saakka.

Missä tuollainen virke olikaan?

• 1234567

sielu on verta, eli veressä 3 Moos 17:11..joten sielu jää aina maanpäälle.
        Koska taivaassa ei ole kuolemaa, eikä siellä sielu kuole..se kuolee maanpäällä " Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"

Kaste kuvastaa hautaamista, ..ja taivaassa ei ketään kasteta!

• gzzzz

Samantien.. Eikö Jeesuksen pitäisi raamatun mukaan tulla lopussa tuomitsemaan ihmiset, ja katsomaan kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei? Raamatun mukaan kukaan ei ole vielä taivaassa.

• gzzzz

Niin ja lisäystä, että olen parhaillaan lukemassa Lorna Byrnen ensimmäistä kirjaa.. Tässä puhutaan, että kaikkien maailman uskovaisten pitäisi olla yhtä. Ja Byrne itse kuitenkin puhuu että raamattu pitää paikkaansa. Mihin pitäisi uskoa? Onko yhtä "oikeaa" uskontoa? Pitäisikö uskoa Jeesukseen? Lorna ei ainakaan tähän mennessä ole puhunut sanaakaan Jeesuksesta..

• >> Eikö Jeesuksen pitäisi raamatun mukaan
        tulla lopussa tuomitsemaan ihmiset

• gzzzz
        kalamos kirjoitti:

>> Eikö Jeesuksen pitäisi raamatun mukaan

Selkis. Mutta vastaisitko vielä muihin esittämiini kysymyksiin? Jos sinulla siis on niihin vastaukset.. Kiitos.

• gzzzz kirjoitti:

Selkis. Mutta vastaisitko vielä muihin esittämiini kysymyksiin? Jos sinulla siis on niihin vastaukset.. Kiitos.

Pitää uskoa Jeesukseen.
        Muuta nimeä ei ole ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
        Kukaan muu ei ole kuollut sinun edestäsi.
        Kukaan muu ei ole maksanut sinun syntivelkaasi.
        Kukaan muu ei voi sovittaa sinua Isän Jumalan kanssa.

• gzzzz
        kalamos kirjoitti:

Pitää uskoa Jeesukseen.
        Muuta nimeä ei ole ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
        Kukaan muu ei ole kuollut sinun edestäsi.
        Kukaan muu ei ole maksanut sinun syntivelkaasi.
        Kukaan muu ei voi sovittaa sinua Isän Jumalan kanssa.

Joten kaikki muut kuin Jeesukseen uskovat joutuvat helvettiin? Jos näin on, lähestulkoon kaikki aasialaiset esimerkiksi joutuisivat ikuiseen kadotukseen. Reilua? Ihmiset jossain tuolla eivät ole koskaan kuulleetkaan Jeesuksesta. Raamatun Jumala tuntuu jokseenkin julmalta ja epäreilulta tyypiltä.. Eiköhän Jumala näe jokaisen ihmisen sielun tilan, ja sen perusteella päätä mihin päädymme.

• gzzzz kirjoitti:

Joten kaikki muut kuin Jeesukseen uskovat joutuvat helvettiin? Jos näin on, lähestulkoon kaikki aasialaiset esimerkiksi joutuisivat ikuiseen kadotukseen. Reilua? Ihmiset jossain tuolla eivät ole koskaan kuulleetkaan Jeesuksesta. Raamatun Jumala tuntuu jokseenkin julmalta ja epäreilulta tyypiltä.. Eiköhän Jumala näe jokaisen ihmisen sielun tilan, ja sen perusteella päätä mihin päädymme.

>> Eiköhän Jumala näe jokaisen ihmisen sielun tilan,
        ja sen perusteella päätä mihin päädymme.

• gzzzz
        kalamos kirjoitti:

>> Eiköhän Jumala näe jokaisen ihmisen sielun tilan,
        ja sen perusteella päätä mihin päädymme.

Jjuu.. Eli kristinusko ei ole ainoa oikea uskonto. :) Kaikkien maailman uskovaisten pitäisi olla saman katon alla.

• gzzzz kirjoitti:

Jjuu.. Eli kristinusko ei ole ainoa oikea uskonto. :) Kaikkien maailman uskovaisten pitäisi olla saman katon alla.

Maailma on täynnä uskontoja. Mikään niistä ei pelasta.

Vain Jeesus pelastaa.

• gzzzz
        kalamos kirjoitti:

Maailma on täynnä uskontoja. Mikään niistä ei pelasta.

Vain Jeesus pelastaa.

Mutta jos Jeesus pelastaa, niin silloinhan kristinusko on ainoa oikea uskonto? Vai? Eli kristinusko pelastaa.

• gzzzz kirjoitti:

Mutta jos Jeesus pelastaa, niin silloinhan kristinusko on ainoa oikea uskonto? Vai? Eli kristinusko pelastaa.

Jeesus pelastaa, ei mikään uskonto, ei edes kristinusko.

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"
        Ap.t 16:31

Kun panet luottamuksesi Jeesukseen, sinä pelastut.
        Mihinkään kirkkokuntaan tai oppiin uskominen ei pelasta.

Eli kysymys on siitä, että ihminen hukkuu syntiensä tähden.
        Hänet täytyy pelastaa. Ja sen voi tehdä vain Jeesus.

• gzzzz
        kalamos kirjoitti:

Jeesus pelastaa, ei mikään uskonto, ei edes kristinusko.

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"
        Ap.t 16:31

Kun panet luottamuksesi Jeesukseen, sinä pelastut.
        Mihinkään kirkkokuntaan tai oppiin uskominen ei pelasta.

Eli kysymys on siitä, että ihminen hukkuu syntiensä tähden.
        Hänet täytyy pelastaa. Ja sen voi tehdä vain Jeesus.

Tajusit varmaan mitä tarkoitin.. Jos on kristitty, uskoo silloin tietysti myös Jeesukseen. Mitä yrität sanoa? Tosiasia on se, että raamatun jumala on epäreilu tyyppi. Siksi uskonkin Jumalaan joka katsoo ihmisen sieluun, eikä siihen tunteeko ihminen Jeesuksen vai ei. Toivon että sinäkin mietit uusiksi mihin uskot. Kaikkea hyvää.

• gzzzz kirjoitti:

Tajusit varmaan mitä tarkoitin.. Jos on kristitty, uskoo silloin tietysti myös Jeesukseen. Mitä yrität sanoa? Tosiasia on se, että raamatun jumala on epäreilu tyyppi. Siksi uskonkin Jumalaan joka katsoo ihmisen sieluun, eikä siihen tunteeko ihminen Jeesuksen vai ei. Toivon että sinäkin mietit uusiksi mihin uskot. Kaikkea hyvää.

On eri asia uskoa Jeesuksen olemassaoloon kuin panna luottamuksensa Häneen.
        Saatanakin uskoo Jeesukseen, ja tietää Jeesuksesta enemmän kuin yksikään kristitty, mutta ei ole pelastettu vaan kadotettu.

• gzzzz
        kalamos kirjoitti:

On eri asia uskoa Jeesuksen olemassaoloon kuin panna luottamuksensa Häneen.
        Saatanakin uskoo Jeesukseen, ja tietää Jeesuksesta enemmän kuin yksikään kristitty, mutta ei ole pelastettu vaan kadotettu.

Okei, mutta maailmassa on silti satoja miljoonia ihmisiä jotka eivät ole koskaan kuulleet jeesuksesta eivätkä koskaan tule kuulemaankaan. Reilua?

• gzzzz kirjoitti:

Okei, mutta maailmassa on silti satoja miljoonia ihmisiä jotka eivät ole koskaan kuulleet jeesuksesta eivätkä koskaan tule kuulemaankaan. Reilua?

Niin on, mutta jokainen ihminen tekee silti valinnan Valon ja pimeyden välillä. Ja sen valinnan perusteella he tulevat saamaan vanhurskaan eli oikeudenmukaisen tuomion. Ne, jotka rakastivat pimeyttä enemmän kuin Valkeutta, tuomitaan kadotukseen.

"Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan,
        ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta"

• benedi

Raamatun mukaan taivaassa on mm. Mooses, Elia, Eenok,
        ja Jeesuksen kuollessa " monta pyhien nukkuneiden ruumista
        nousi ylös, ja he ilmestyivät monille"

Tässä ei kerrota montako heitä oli...mutta monta.

Taivaassa on ihmisiä..Raamatun mukaan ainakin 24 ihmistä,
        " jotka on ostettu maasta"
        Jeesus kertoo näin, että hän vei saalista saatanalta
        taivaaseen...sinne, josta saatana heitettiin alas.

Tilanne varmaan suututtaa lusiferia paljon. Ihmisiä joita hän on kiusannut, on jo osa taivaassa, mutta hän ei enää pääse sinne, koskaan!

• gzzzz
        kalamos kirjoitti:

Niin on, mutta jokainen ihminen tekee silti valinnan Valon ja pimeyden välillä. Ja sen valinnan perusteella he tulevat saamaan vanhurskaan eli oikeudenmukaisen tuomion. Ne, jotka rakastivat pimeyttä enemmän kuin Valkeutta, tuomitaan kadotukseen.

"Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan,
        ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta"

Okei.. Raamatussa sanotaan, että vain pieni osa ihmisistä pääsee taivaaseen. Jotenkin kuulostaa järjettömältä.. Maailmassa on loppujen lopuksi vähän ihmisiä jotka haluavat pahaa. Suurin osa yrittää vaan tehdä parhaansa. En millään jaksa uskoa, että niin moni ihminen joutuisi kadotukseen. Siksi en usko raamattuun.

• gzzzz kirjoitti:

Okei.. Raamatussa sanotaan, että vain pieni osa ihmisistä pääsee taivaaseen. Jotenkin kuulostaa järjettömältä.. Maailmassa on loppujen lopuksi vähän ihmisiä jotka haluavat pahaa. Suurin osa yrittää vaan tehdä parhaansa. En millään jaksa uskoa, että niin moni ihminen joutuisi kadotukseen. Siksi en usko raamattuun.

Muistelet tilannetta, joss joku kysyi Jeesukselta
        "onko niitä vähän, jotka pelastuvat"
        ja Jeesus vastasi:
        "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta,
        sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi."

Jos katsotaan hiukan enemmän tuohon liittyvää muista Raamatunkohdista,
        niin pian ymmärrämme, että Jeesus on tuo ovi.

Moni ei siis halua tulla Jeesuksen (Pelastajan) luo,
        saadakseen lahjaksi iankaikkisen elämän (Joh 5:39-40).

Moni ei halua käydä tuon Oven kautta,
        vaan jotenkin rynnistää itse vaikka raamit kaulassa Jumalan Valtakuntaan.

Mutta me emme kertakaikkiaan voi pelastua tekemällä parhaamme.
        Meidän ainoa mahdollisuutemme on, että meidät pelastetaan.

Raamattu (Room 11:32-33) sanoo näin:
        "Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä!
        Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!"

Meille on tarjolla lahjana saatava pelastus ja iankaikkinen elämä. Ansaita sitä emme voi. Ja niin loppujen lopuksi esteenä taivaaseen pääsylle onkin vain ihmisen oma ylpeus. Se ei voi.

• pyh!
        kalamos kirjoitti:

>> Eikö Jeesuksen pitäisi raamatun mukaan

Mitään salaista ylöstempausta ei ole eikä tule. Se on väärää teologiaa.

Tempaus ja Jeesuksen paluu on sama tapahtuma.

• pyh! kirjoitti:

Mitään salaista ylöstempausta ei ole eikä tule. Se on väärää teologiaa.

Tempaus ja Jeesuksen paluu on sama tapahtuma.

Tuo tempaus on niin nopea tapahtuma, ettei sitä tapahtumaa, kyllä kukaan ehdi nähdä. Nimittäin ruumiiden ylösnousemus, meidän elossa olevien muuttuminen ja sitten kaikkien näiden tempaaminen yläilmoihin Jeesuksen tykö kestää kaikkiastaan vain yhden silmänräpäyksen tai oikeammin atomisekunnin.

Jos haluta tietää, mikä ero on seurakunnan tempauksella ylös ja Jeesuksen paluulla maan päälle, niin lue kaksiosainen avaukseni aiheesta.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10030998

• Palava Pensas

Jeesus on absoluuttinen, täydellinen totuus.

• 31

Jeesuksen elämä olisi ollut merkityksetön, mikäli ihmisiä ei olisi ollut olemassa.

Tällöin Jeesus ei voi olla täydellinen totuus!

• +++

Heprean kielisessä Raamatussa ei ole pilkkuja eikä pisteitä. Tässä ensin Luuk. 23:43 suomeksii:

"Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa." (UT 1933-38)

Entä sitten, jos tekstissä ei olisi välimerkkejä kuten alkukielisissä Raamatuissa:

Tässä näytteeksi hepreankielinen
      ...........................................................................
      ויאמר ישוע אליו אמן אמר אני לך כי היום תהיה עמדי בגן עדן׃

jossa ei ole pilkkuja eikä pisteitä.

Ja kreikan kielinen teksti:

και ειπεν αυτω ο ιησους αμην λεγω σοι σημερον μετ εμου εση εν τω παραδεισω
      ................................................................................

Tästä voitte lukea lisää eri kielisiä Luukkaan 23:43 tekstejä:

http://mlbible.com/luke/23-43.htm

• pyh!

Pointti on se, että koska UT on kirjoitettu KREIKAKSI, jossa ei ole välimerkkejä, kaikki VÄLIMERKIT OVAT KÄÄNTÄJIEN TULKINTAA.

• 31
        pyh! kirjoitti:

Pointti on se, että koska UT on kirjoitettu KREIKAKSI, jossa ei ole välimerkkejä, kaikki VÄLIMERKIT OVAT KÄÄNTÄJIEN TULKINTAA.

Vaikka välimerkkejä ei alkuperäisessä tekstissä olisi, se ei silti anna syytä, että voidaan asettaa välimerkit itse haluamalla tavalla. On tyydyttävä lähes 2000 vuoden käännöstyön täsmällisyyteen ja hyväksyttävä teksti sellaisena. Tietenkin muutostyötä saa tehdä, mutta sille täytyy olla peruste.

Tällä nyt tarkoitan sitä, että useat täällä selittävät annettua esimerkkiä siirtämällä kaksoispisteen haluamaansa paikkaan.
        "Totisesti minä sanon sinulle: tänään olet minun kanssani paratiisissa." (Raamatun mukainen)
        vertaa
        "Totisesti minä sanon sinulle tänään: olet minun kanssani paratiisissa." (ei-Raamatun mukainen)

• Ei valehdellut

"Lisäksi muissakin Raamatun kohdissa vahvistetaan, ettei Jeesus noussut ylös samana päivänä."

Miksihän Jeesuksen olisi pitänyt olla noussut kuolleista voidakseen käväistä rosvon kanssa paratiisissa?

• pyh!

Opettele Raamatusta, mitä on kuolema ja mitä on ylösnousemus, niin tiedät.

• Ihminen on

henki, sielu ja ruumis, joten kun asioista esitetään, niin tulee ymmärtää, mitä tarkoitetaan. Jeesus nousi ruumiillisesti haudasta ja hänen ruumiissaan on naulojen ja keihään jälki tänäänkin.

Ihmisen kuollessa Jumala ottaa sen hengen pois, joka häntä pitää hengissä, mutta sielu menee joko alas tai ylös, ruumis jää maatumaan, mutta Herran Jeesuksen valitut saavat ylösnousemusruumiin ensimmäisessä ylösnousemuksessa Herran tullessa ja perustaessa uudistettuun maahan valtakuntansa ja siinä joukossa on toivomme Jeesuksen armossa ja totuudessa ja veren ja veden ja Hengen voimassa pääsyksi Jumalan Paratiisiin syömään elämän puusta.

Kannattaa pyrkiä ymmärtämään ihmisen olemus henkenä ja sieluna ja ruumiina, samoin Jumalan olemus Isänä ja Poikana ja Pyhänä Henkensä, sillä kaikilla on oma ulottovuus ja merkitys ja tehtävä, vaikka Herra onkin Yksi, amen.

Hallelujah!

• pyh!

No pieleen meni, koska Raamatun mukaan sielu = ruumis henki.

• pyh! kirjoitti:

No pieleen meni, koska Raamatun mukaan sielu = ruumis henki.

Matt 10:28

• benedi

Höpö, höpö ja huomenna lisää!!

Jeesus ei suinkaan valehdellut, vaan ainoastaan kertoi
      ryövärille tuona päivänä , että hän tulee olemaan kerran
      hänen kanssaan paratiisissa!

" Minä sanon sinulle tänäpäivänä"..sinun pitää oleman
      minun kanssani paratiisissa!"

Hän tarkoitti: Minä kerron sinulle tänään, nyt kun olemme ristillä, että " sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa.

Todiste on tuo ettei Jeesus ollut mennyt ylös Isän tykö, jossa paratiisi on, vielä sunnuntainakaan, jolloin nousi ylös!!

Jeesus ei valehtele!

• 21

Siirsit kaksoispisteen haluamaasi paikkaan - selvästi itse valehtelet!

Raamatussa kaksoispiste on seuraavasti:

Luuk 23:43 Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa." (lähde: Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottama suomennos)

Annatko oman lähteesi?

• benedi
        21 kirjoitti:

Siirsit kaksoispisteen haluamaasi paikkaan - selvästi itse valehtelet!

Raamatussa kaksoispiste on seuraavasti:

Luuk 23:43 Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa." (lähde: Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottama suomennos)

Annatko oman lähteesi?

Oma lähteeni: " Ja hän sanoi hänelle: " totisesti minä sanon sinulle tänään: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa" Luuk 23: 43 " Käännetty vuoden 1984 englanninkielisestä
        tarkistetusta laitoksesta huolellisesti vertailemalla hebrealaiseen, aramealaiseen ja kreikkalaiseen pohjatekstiin - 1995-...Näin täällä Raamatun ekalehdellä lukee. Joten sinä taidat valehdella, kun ottaa huomioon, ettei Jeesus valehtele! Joh 20: 17

• hp

ei ihminen kuoltuansa mene suoraan taivaaseen,uskovainen meinaan.on olemassa välitila missä on vielä aika. sitten yleisessä ylösnousemuksessa Jeesus tulee hakemaan omansa. kuunelkaapa markus pöyry: kuolema,välitila ja kummitukset opetus. aika tyhjentävä opetus mitä ei ole tullu ajatelleeksi.

• benedi

ha, ha..hp kertoo että on välitila eli jokin paikka jossa kuolleet ova. Raamattu kertoo toisin: " Kuolleet euivät tiedä mitään eikä kuolleilla ole paikkaa. (esim. välitilaa" Saarnaaja 9: 5.
        Joten: " Älä ole kovin jumalaton ja tyhmä Saarnaaja 7: 18

• selventäjä

"Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

"Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo."

Tässä toisessa kohdassa ei puhuttu mitään paratiisista.

• 33

"Tässä toisessa kohdassa ei puhuttu mitään paratiisista. "

Paratiisi ei siis ole Jumalan luona?

• ei-ristiriitoja

Jaa, tämä on nyt taas selvästi tietämättömän kirjoituksia.
      Tänä päivänä.. on yleisempi käyttö ei tänään.

Nämä kaksi tarkoittavat suomenkielellä kahta eri asiaa.

Tänä päivänä.. eli tuona päivänä.
      Luukas23:

Tiedoksi: Raamattu on heprean kielellä ja kreikan kielellä kirjoitettu. Siinä ei ole virheitä, joku ristiriita (joka sellaiselta siis näyttää) selittyy kun katsoo heprean ja kreikan kieleen.
      Noiden aikojen kuvaus on sitäpaitsi juutalaisen ajanlaskun mukaan, ei tämän meidän ajanalaskun. Päivä siis loppui iltakuuteen ja uusi alkoi..

• cyberangel

Oisko hivenen aremeaakin mukana?

Tarkemmin; vuorokausi (päivä) oli auringonlaskusta auringonlaskuun

Hyvä opetus: virheet ja ristiriidat
        ovat riidanhaluisen sydämessä
        eivätkä edes parhaat opettajat/kääntäjät ole erehtymättömiä

jehovantodistajaa kehotan siirtymään Jeesuksen todistajaksi!

• 21

Milloin meidän täytyy ottaa kulttuurillinen ja ajan mukainen tulkinta huomioon, kun luetaan Raamattua? Välillä Raamattua tulkitaan sanatarkasti, jotkut asiat metaforia, välillä asiat tulkinnallisia ... jne. Ei ole mitään yksiselitteistä tapaa.

"Noiden aikojen kuvaus on sitäpaitsi juutalaisen ajanlaskun mukaan, ei tämän meidän ajanalaskun. Päivä siis loppui iltakuuteen ja uusi alkoi.. "

Raamatussa myös todetaan, ettei Jeesus noussut saman päivän aikana. Vaikka käytettäisiin sen ajan mukaista tulkintaa päivästä, silti Jeesuksen aikataulu petti.

• Tule Herra Jeesus

Ei Jeesus valehdellut. Hän sanoi: "Minä sanon sinulle tänä päivänä: sinun pitää oleman paratiisissa kanssani!"

Ristin ryöväri saa olla ylösnousemuksen jälkeen Jeesuksen kanssa paratiisissa. Jeesus puhui siis totta.

• 10

Ehkä itse valahtelit - menit laittamaan kaksoispisteen haluamaasi paikkaan.

Luuk. 23:43 Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Mielestäsi siis kaikki Raamattua käänteneet henkilöt ovat olleet tähän asti väärässä ja kyseenalaistat heidän ammattitaidon kääntäjänä. Eivät siis osaa laittaa kaksoispistettä oikeaan paikkaan. Ehkä kaksoispiste on oikeassa paikassa - Jeesus siis valehteli. Aina ei voi voittaa!

• benedi
        10 kirjoitti:

Ehkä itse valahtelit - menit laittamaan kaksoispisteen haluamaasi paikkaan.

Luuk. 23:43 Jeesus vastasi: "Totisesti: jo tänään olet minun kanssani paratiisissa."

Mielestäsi siis kaikki Raamattua käänteneet henkilöt ovat olleet tähän asti väärässä ja kyseenalaistat heidän ammattitaidon kääntäjänä. Eivät siis osaa laittaa kaksoispistettä oikeaan paikkaan. Ehkä kaksoispiste on oikeassa paikassa - Jeesus siis valehteli. Aina ei voi voittaa!

Se, joka osaa selittä Raamattua oikein , osaa puhua uusilla kielillä, sillä raamatun kielen käyttöä ei osaa tomppeli!

Jeesus ei mennyt ryövärin kanssa tuona päivänä paratiisiin, sillä Jeesus ja ryöväri kuolivat eri aikaan, ehkä ei edes samalla viikolla.

Jeesus sanoi: " Tänä päivänä minä sinulle julistan: " Sinun pitää oleman minun kanssani paratiisissa" Luuk 23: 39-45

Tuohon aikaan raamatun kieli oli tuollaista. Todiste 1) Heb 9: 12 ...tänä päivänä minä julistan: kaksin verroin minä sinulle korvaan.
        todiste 2) Pyhä Henkikin sanoo samalla tavalla kuin Jeesus"
        " Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä"..Heb 3: 7
        jae 15 kts. 4: 7, ......" Tänä päivänä minä sinut synnytin" Heb 5: 5...Joten ne, jotka opettavat että ryöväri ja Jeesus meni paratiisiin tuona päivänä, opettavat väärin.

Miksi Jeesus ei ollut paratiisissa tuona päivänä? Missä paratiisi sitten oli ja on? Se on samassa paikassa missä Jumala ja Jumalan valtaistuin on todiste: Ilm 2: 7..Tlämän puu on valtaistuimen luona Ilm. 22: 1, 2
        Paratiisi on siis siellä missä Jumalakin on, eli taivaassa! 2 Kor 12: 1- 4

3 päivää myöhemmin (ylösnousu)Jeesus kiisti olleensa paratiisissa!!! Joh 20: 7
        Varas ja ryöväri eivät kuolleet samana päivänä Joh 19: 31-37...ja sitäpaitsi eivät Jeesukseen uskovat kuolleina taivaaseen jossa Jumalan paratiisi on, suinkaan mene, vaan elävinä!!! Mooses, ja Elia, ja Hanok ym. ovat siellä elävinä..koska Jeesus keskusteli kirkastusvuorella Mooseksen ja Elian kanssa...eikä kuolleitten kanssa!

" Kuolleet eivät tiedä mitään" Raamattu On typerää ajatella että ihmisen pitää ensin kuolla, että pääsis paratiisiin?

Hö, ihminen ja hänen koiransa menvät samaan paikkaa, eli hautaan, ei papilla ole mitään etua lemmikki kissaansa nähden!! Todiste : Saar 3: 19...Joten asiaa ei perustella sillä, kuoliko Jeesus ja ryöväri samana päivänä, se on epäoleellista..koska " kuolleet eivät tiedä mitään"!! Paavali joka kertoi temmatun itsensä Jumalan paratiisiin, oli sentään elossa...mutta ei muista oliko ruumiissaan vai poissa ruumiistaan..eli tarkoittaa näkytilassa olemista! Kaikki jotka paratiisiin kerran pääsevät, niin heidät herätetään ensin kuolleista.!! Jeesuksen tullessa, vanhurskasten ylösnousemuksessa, ja he menevät sinne elävinä, eikä kuolleina!!!!! Kuolleitten haudat ovat keskuudessamme, siksi te kynttilöitäkin raijaatte hautausmaalle! Apost 2: 29, Daavid oli profeetta, ja hän jo edeltä puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, ja hänen ruumiistaan , jae 31....jae 34: " Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin!!..eikä ryövärikään ole siellä, eikä ole koskaan ollutkaan..mutta " on oleva"!!

• tetragrammiin-JHWH

Raamattua ei tule tehdä ristiriitaiseksi oman sanansa kanssa. Joten eikö ole silloin järkevänpää ajatella että kääntäjällä on tullut tässä Luukaan 23:43 kohdassa virhe, koska muu raamattu ei tue tätä ajatusta. Jeesus kun ei voinut valehdella tuossa tilanteessa, sillä hänet todettiin synnittömäksi kuollessaan.

Hepr 4:14,15:" Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
      Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä."

Fil 2:7,8:" vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti. " (Tässä puhutaan Jeesuksesta.)

• 24

"Joten eikö ole silloin järkevänpää ajatella että kääntäjällä on tullut tässä Luukaan 23:43 kohdassa virhe"

TAI

Jos kerta käännösvirheitä on, niin eikö Jeesuksen synnittömyys voisi olla käännösvirhe?? Ehkä Jeesus olikin syntinen kuollessaan. Käännösvirhe siis vain.

• tetragrammiin-JHWH
        24 kirjoitti:

"Joten eikö ole silloin järkevänpää ajatella että kääntäjällä on tullut tässä Luukaan 23:43 kohdassa virhe"

TAI

Jos kerta käännösvirheitä on, niin eikö Jeesuksen synnittömyys voisi olla käännösvirhe?? Ehkä Jeesus olikin syntinen kuollessaan. Käännösvirhe siis vain.

Jeesuksen synnittömyys todetaan useassa eri raamatunkohdassa ja jos Jeesus ei olisi ollut synnitön kuollessaan, Jeesuksen kuolemalla ei olisi ollut silloin pelastavaa vaikutusta. Ei voitaisi sanoa:" Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa" ( 1 Tim 2:5,6) tai

"Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä, joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut", joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee, joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut". ( 1 Piet 2:21-24)

Ottakaamme koko raamattu huomioon arvioidessamme asioita. :-)

• Erikseen on

hengelliset ja sielulliset ylösnousemukset.

• pyh!

Eivät ole. Mitään sielunkuolemattomuusoppia ei Raamatussa ole. Sielu = ruumis henki.

• pyh! kirjoitti:

Eivät ole. Mitään sielunkuolemattomuusoppia ei Raamatussa ole. Sielu = ruumis henki.

Kun Raamattu puhuu ylösnousemuksesta, se tarkoittaa ruumiin ylösnousemusta.
        Ainoa kysymys kuuluu: "Millaisessa ruumiissa". Miten on mahdollista, että maatunut ruumis nousee ylös haudasta. Siihen Paavali vastaa (1 Kor 15).

• Kristuksessa olevalle "uudelle luomukselle" lihallisesta ruumiista vapautuminen eli henkeen pääseminen on sama kuin paratiisiin pääseminen. [Vertaa 2.Kor.5:8]

Ihmisen lihan ruumiiseen syntyminen saattaa merkitä paratiisista pois ajamista tai tuonelasta tekojen mukaiselle tuomiolle joutumista.

• pyH!

Höpöhöpö!

• toinen Hega

Eikö se juuri ole paratiisi, että ihminen pääsee synnin viettelysten ulottumattomuuteen - ikuiseen yhteyteen Jumalan kanssa!

• Tietysti Hengessä

sielunsa nousi ryövärin kanssa, mutta ruumiinsa nousi haudasta vasta kolmantena eli viikon ensimmäisenä päivänä eli sunnuntaina. Myöhemmin Jeesus ruumiillisesti nousi myös taivaaseen opetuslastensa nähden, kuten todistavat silminnäkijöinä ja heiltä kuulleina.

• Rabiainen432

Ei Jeesus suinkaan persoonallisuuttaan tarkoittanut, kun hän sanoi menevänsä "Isän Jumalan tykö", eli palaavansa Isän yhteyteen (elämän henkeen), kyllä hän tiesi todellakin sen, että ruumiin muuttuu maaksi, sillä maa polttaa aineellisen olemuksen, mutta henki palajaa sinne mistä se laskeutui aineeseen - eli ikuiseen elämän Hengeen, Jumalauuteen.

• Palava Pensas

Jeesus ei valehdellut eikä valehtele.
      Hän nimittäin itse on TOTUUS. Ompa vielä tie ja elämäkin hänessä.

Sielunvihollinen, joka haluaa estää uskoontulot, on nimenomaan valehtelija, avionrikkoja ja häiriköitsijä kaikissa elementeissään.

Uskomalla Jeesukseen voit saada Jumalan lapsen autuaan osan.
      Ikionnellinen on sama kuin vanhahtava ilmaisu, autuas.

Jeesus kutsuu seuraansa nyt tällä hetkellä.

• Anonyymi

Hyi.

• Anonyymi

EI Jeesus valehtele missään mitä hän on sanonut, ja mistä muut ovat ennustaneet ovat olleet valtava sanoisinko rasite,? Niin paljon on ennustettu ja kaiken mitä olen tutkinut on täyttänyt , monet ennustukset koskivat syntymäpaikkaa, millainen syntymä, miten eläminen kaduilla? Sekin Jesaja 42..
      Tuo on yksinkertainen mitä ihmettelet? Hän meni paratiisiin kyllä, mutta hänenhän niinkuin sanoin piti täyttää se ylösnouseminen 3 päivänä joten hänen ruumiinsa ei ollut samankaltainen tässä ko.tilanteesaa ,hänhän ilmestyi tuomaalle myöhemmin jossa kehoitti koskettamaan haavojaan, tuo on kohta jossa haudalla on maria ja on just tapahtunut kuolleista nouseminen ,Jeesus halus het ett viesti lähtee opetuslapsilleen Marian kautta, myöhemmin kävi tapaamassa opetuslapsia, hänhän oli välittömästi viemässä vangitut pois tuonelasta tyhjäsi ne niistä jotka kuolema piti vallassaan ,Jerusalemissahan kävi niinkin että monia nukkuneiden pyhien ruumita nousi ylös ihmisten nähtäville, maajärisi, taivas tummui yms.ei ihme että vastustajan roomalainem sotilas sanoo tämä totisesti oli Jumalan poika, niin vaikuttui kaikesta.

• Anonyymi

On tietysti aivan selvää, että Jeesus ei selviytynyt hengissä ristinnaulitsemisesta, eikä noussut ylös kävelemään ristiinnaulitsemisen jälkeen. Ei samana päivänä eikä kolmen päivän päästä.

Sen sijaan on väärin väittää että Jeesus olisi valehdellut. Ei ole mitään viitteitä siitä että Jeesuksen sanat ristillä eivät pitäisi paikkaansa. Tällöin tosin pitää myös olettaa että Jeesuksen ja ryövärin tietoisuuksien jatkumot siirtyivät johonkin muuhun taivaalliseen muotoon, eikä pysynyt mätänevissä ruumiillisissa aivoissa.

• Hei tajua jeesus oli hengessä vei ryövärin paratiisiin, vaikka kävikin tuonelassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      88
      1978
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      82
      1790
    3. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      52
      1422
    4. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      48
      1395
    5. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      146
      1338
    6. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      48
      1262
    7. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      143
      1216
    8. Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla

Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!
      Puolanka
      26
      1064
    9. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      965
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      25
      962
    Aihe