Onko jollakin hyvää keinoa, millä pääsisi eroon piharatamosta?? Olen kitkenyt sitä käsin, mutta aina sitä putkahtaa esille. Olen ottanut sen juurineen.., mutta nyt sitä on jo uudelleen perustetussa nurmikossakin.
Piharatamosta eroon
5
2001
Vastaukset
- äitee
ratamo viihtyy todella huonossa maassa joten lisälannoitus voisi auttaa asiaa. muuten jätä muutamia mutta älä anna siementää hallitsematta lasten naarmujen hoitoon. taimet maksaa maltaita jos menisit ostamaan jos lohduttaa....
- totta äitee
lapsuudenkotini pihamaalla kasvoi ratamoita, ja niillä aina hoidettiin naarmuja ja muita haavereita, mitä lapsille aina sattui. ei kestänyt kauaakaan, kun haava jo umpeutui. omalla tontillani varjelen niitä muutamia ratamoita, mitä on.
- tikru
totta äitee kirjoitti:
lapsuudenkotini pihamaalla kasvoi ratamoita, ja niillä aina hoidettiin naarmuja ja muita haavereita, mitä lapsille aina sattui. ei kestänyt kauaakaan, kun haava jo umpeutui. omalla tontillani varjelen niitä muutamia ratamoita, mitä on.
Lapsuudessani minäkin olen ratamolla naarmuja hoidellut, mutta..mutta nyt niitä on vaan niin paljon että voisin vaikka pienen kylän hoitaa.
Tänään olen kuitenkin innostunut tehopuhdistamaan nurmikkoa, sitten lannoitan ja kylvän uudelleen. Katsotaan miten ämmän käy. - dklsäfäd
tikru kirjoitti:
Lapsuudessani minäkin olen ratamolla naarmuja hoidellut, mutta..mutta nyt niitä on vaan niin paljon että voisin vaikka pienen kylän hoitaa.
Tänään olen kuitenkin innostunut tehopuhdistamaan nurmikkoa, sitten lannoitan ja kylvän uudelleen. Katsotaan miten ämmän käy.Miksi ne ratamot pitää saada pois? Minuta ne kaunistavat pihaa eivätkä haittaa nurmikolla. Tietysti jos tykkää sellaisesta steriilistä yhden kasvilajin muovinurmesta niin OK. Mutta minä pidän siitä että pihalla on kaikkea, lapsillekin tutkittavaa. Leikkaan kyllä sentään nurmikon suurmmaksi osaksi, joitakin pieniä aloja jätän, missä kissankellot ja päivänkakkarat saavat kukkia.
- tikru
dklsäfäd kirjoitti:
Miksi ne ratamot pitää saada pois? Minuta ne kaunistavat pihaa eivätkä haittaa nurmikolla. Tietysti jos tykkää sellaisesta steriilistä yhden kasvilajin muovinurmesta niin OK. Mutta minä pidän siitä että pihalla on kaikkea, lapsillekin tutkittavaa. Leikkaan kyllä sentään nurmikon suurmmaksi osaksi, joitakin pieniä aloja jätän, missä kissankellot ja päivänkakkarat saavat kukkia.
Aivan yksinkertaisesti siksikun "nurmikolla" ei kasvanut mitään muuta kuin sitä piharatamoa. Se ei kyllä ole mitään kaunista! Pihastani kyllä löytyy luonnonmukaista aluetta ja lapsille paljon tutkittavaa aluetta. Kyllä sitä ukolle puitäis hommia löytyä= nurmikon leikkuutta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743477Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1281852Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2971605- 771462
- 771436
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001140Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531136- 631021
- 22997
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois61960