Onko jollakin hyvää keinoa, millä pääsisi eroon piharatamosta?? Olen kitkenyt sitä käsin, mutta aina sitä putkahtaa esille. Olen ottanut sen juurineen.., mutta nyt sitä on jo uudelleen perustetussa nurmikossakin.
Vastaukset 5
- äitee
ratamo viihtyy todella huonossa maassa joten lisälannoitus voisi auttaa asiaa. muuten jätä muutamia mutta älä anna siementää hallitsematta lasten naarmujen hoitoon. taimet maksaa maltaita jos menisit ostamaan jos lohduttaa....
- totta äitee
lapsuudenkotini pihamaalla kasvoi ratamoita, ja niillä aina hoidettiin naarmuja ja muita haavereita, mitä lapsille aina sattui. ei kestänyt kauaakaan, kun haava jo umpeutui. omalla tontillani varjelen niitä muutamia ratamoita, mitä on.
- tikru
totta äitee kirjoitti:
lapsuudenkotini pihamaalla kasvoi ratamoita, ja niillä aina hoidettiin naarmuja ja muita haavereita, mitä lapsille aina sattui. ei kestänyt kauaakaan, kun haava jo umpeutui. omalla tontillani varjelen niitä muutamia ratamoita, mitä on.
Lapsuudessani minäkin olen ratamolla naarmuja hoidellut, mutta..mutta nyt niitä on vaan niin paljon että voisin vaikka pienen kylän hoitaa.
Tänään olen kuitenkin innostunut tehopuhdistamaan nurmikkoa, sitten lannoitan ja kylvän uudelleen. Katsotaan miten ämmän käy. - dklsäfäd
tikru kirjoitti:
Lapsuudessani minäkin olen ratamolla naarmuja hoidellut, mutta..mutta nyt niitä on vaan niin paljon että voisin vaikka pienen kylän hoitaa.
Tänään olen kuitenkin innostunut tehopuhdistamaan nurmikkoa, sitten lannoitan ja kylvän uudelleen. Katsotaan miten ämmän käy.Miksi ne ratamot pitää saada pois? Minuta ne kaunistavat pihaa eivätkä haittaa nurmikolla. Tietysti jos tykkää sellaisesta steriilistä yhden kasvilajin muovinurmesta niin OK. Mutta minä pidän siitä että pihalla on kaikkea, lapsillekin tutkittavaa. Leikkaan kyllä sentään nurmikon suurmmaksi osaksi, joitakin pieniä aloja jätän, missä kissankellot ja päivänkakkarat saavat kukkia.
- tikru
dklsäfäd kirjoitti:
Miksi ne ratamot pitää saada pois? Minuta ne kaunistavat pihaa eivätkä haittaa nurmikolla. Tietysti jos tykkää sellaisesta steriilistä yhden kasvilajin muovinurmesta niin OK. Mutta minä pidän siitä että pihalla on kaikkea, lapsillekin tutkittavaa. Leikkaan kyllä sentään nurmikon suurmmaksi osaksi, joitakin pieniä aloja jätän, missä kissankellot ja päivänkakkarat saavat kukkia.
Aivan yksinkertaisesti siksikun "nurmikolla" ei kasvanut mitään muuta kuin sitä piharatamoa. Se ei kyllä ole mitään kaunista! Pihastani kyllä löytyy luonnonmukaista aluetta ja lapsille paljon tutkittavaa aluetta. Kyllä sitä ukolle puitäis hommia löytyä= nurmikon leikkuutta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771652
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.107859En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203618- 133608
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo88574- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510