2,5 prommillea ja rattikäry?

epätietoinen..

Mitähän tuosta seuraa ensikertalaiselle? Selviääkö pelkillä sakoilla? Meneekö kortti kuivumaan pitkäksi aikaa?

17

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ===

Törkeä rattikäry.
      Sakot ja ajokieltoa 3-6 kuukautta riippuen siitä, onko kortti ehdottoman tarpeellinen töiden kannalta.

• 6816516514654165415

Olisko alkolukko omalla kustannuksella autoon myös mahdollinen.

• =====
        6816516514654165415 kirjoitti:

Olisko alkolukko omalla kustannuksella autoon myös mahdollinen.

On.

• ........
      • ====

Väärä käsitys.
        Joka kerta toistuessaan rangaistus kovenee, ja useamman kerran jälkeen eteen tulee käräjäoikeuden päätöksellä ehdollista vankeutta, joka voidaan muuntaa yhdyskuntapalvelukseksi. Siitä luistamalla, tai vielä uusimalla päätyy suoraan lusimaan ehdottomana.
        Tiedän, kun olen itse olen rumban käynyt läpi.

• testattu on

Jos ajoit autoa 2;5 promillen humalassa se tarkoittaa,että sietokyky on kasvanut huomattavasti ja olet päihderiippuvainen.
      Lisäksi rattijuopumus kertoo että olet menettänyt kontrollin alkoholiin nähden.
      Nyt voit jatkaa juomista rauhassa ja rypeä itsesäälissä, koska sairastat alkoholismia tai voit tehdä asialle jotain.
      Se mikä on varmaa yksin siitä et selviä jos aa ei kiinnosta etsi hoitopaikka joka ei jaa lääkkeitä ja pyrkii täys päihteettömyyteen.
      Sinusta ei tule koskaan kohtuu käyttäjää mutta voit toki treenata vielä jonkin vuoden.
      Juominen aiheuttaa tästä eteenpäin vain ongelmia ja KAIKKI läheisesi kärsivät.

• vasta vuosi raittiin

testattu on -nimimerkki on oikeassa. Olen itse nousemassa tuosta suosta, joten tiedän tarkkaan. Jokainen alkoholisti löytää kyllä oman pohjansa. Toivon, että löysit sen jo ja päätät kääntää kurssia. Jos ei pohja vielä löytynyt niin jatka vaan juomista, kyllä se vastaan tulee. Tosin silloin voi olla jo myöhäistä tajuta enää mitään tai henki on lähtenyt. Ja tohon rattijuttuun vielä, ekasta lievästä ottivat kortin pois 4 kuukaudeksi, toisesta törkeestä vuodeksi.

• kokenut.

ajokielto vähintään vuosi ja sakot päälle.

• ====

Ajokielto vaihtelee.
        Tuttava kärysi törkeästä ratista taannoin, ja käsiteltiin ensikertalaisena.
        Esitti oikeudelle työnantajansa todistuksen ajokortin tarpeellisuudesta, ja sai kortin takaisin heti käräjiltä. Odotti käräjille vajaa kolme kuukautta.
        Sakot vastaavasti kasvoivat.
        Pitkä ajokielto > pienemmät sakot.
        Lyhyt ajokielto > suuremmat sakot.

• porokari

"Ken synnitön on, heittäköön ensimmäisen kiven."

• samm1

ei paha...ite ajoin 2 promillea ja kortti takas 1,5 kk rosiksesta...tein sen muuten tahallaan..työkaverille 4 törkeätä puolen vuoden sisään aina 1,5-3 promillea ja neljännellel ja lopulta tuli 2kk vankeutta...

• Vankilaan vaan

Tuommoselta juoppoidiootilta pitäisi kortti ottaa kokonaan pois ja vankilaan istumaan elinkautista.

• tenuttajakooo

Itsellä 2.1 promillea ja tuli 6 kk ajokieltoa ja muistaakseni 3 kk ehdollista 30 päiväsakkoa. Opin kerrasta, on se sen verran vittumaista olla ilman korttia.

• "2,5 prommillea ja rattikäry?"

Sinuna en huolehtisi käryistä vaan siitä ettet tappanut ketään.

• selvinpäin

Multa lähti kortti 1,5 vuodeksi. Tosin alkolukon kun hankin joka maksoi 1000 euroa voin ajaa autolla selvinpäin. Kiinni jäin kun olin siirtämässä autoa 5 metriä parkkipaikalta toiselle ja vahingossa peruuttaessani hiljaa kolhaisin takana ollutta parkissa olevaa autoa. Nyt olen ehdonalaisessa.

• 1kys

Montako rattipaloa edelsi 5 vuoden sisällä?
        3-4?

• selvinpäin
        1kys kirjoitti:

Montako rattipaloa edelsi 5 vuoden sisällä?
        3-4?

Yksi 1.43 promille kaupungissa hiljaa ajaessani, mikä ei ole mikään puolustus tietenkään. Sen tein tahallani kun olin lähdössä hakemaan psykiatrista apua otin pari kolme siideriä autossa, matka oli noin kilometri. Mut nyt on alkolukkko joten ottaessani tulee käveltyä kaikki matkat.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      290
      5479
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5056
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4156
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3840
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      42
      3483
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      88
      3126
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      70
      2987
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      41
      2178
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2116
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2078
    Aihe