Mua harmittaa se, että jotkut seksuaalivähemmistöihin lukeutuvat ihmiset kokevat ylipäätään mitään paineita uskonnollisten piirien taholta. Mua suututtaa se, että uskonnot pyrkivät sanelemaan, mikä on oikein ja väärin ja sitten vielä onnistuvat siinä siten, että saavat jotkut ihmiset ahdistumaan siitä, millaiseksi ovat syntyneet.
Toivoisin, että kaikki homoseksuaalit voisivat tuntea olonsa yhtä vapaaksi kuin minä. Mutta minäpä olenkin onnellinen ateisti. Ateistin elämä on merkityksellistä, rakkaudellista ja totuuteen -eli tieteelliseen maailmankatsomukseen- pohjautuvaa. Voimme elää vapaina harhoista ja ylimääräisestä syyllisyydestä, jolle ei kerrassaan ole mitään rationaalista perustetta, ei ainuttakaan.
Musta on jotenkin paradoksaalista, että seksuaalivähemmistöihin lukeutuva ihminen tukee keskiaikaista ajattelua, joka haluaa polttaa hänet roviolla vähintäänkin kuvainnollisesti. Nykypäivän eheyttämiskampanjat ovat tämän päivän vainoa Suomessa.. jos tuota hulluutta (uskontoa) vielä tieten tahtoen tuetaan, edistetään maailmaa, jossa ollaan valmiita hyppäämään aikakoneella satojen vuosien päähän -taakse päin.
Uskonnolle ei ole mitään perustetta, eikä ainokaistakaan todistetta sille, miksi Jumalaan tulisi uskoa. Jumalaa ei tarvita minkään asian selittämiseen: Moraali, altruismi ja maailman "pahuus" ja "hyvyys" voidaan kaikki selittää muutoinkin.
Miksi te suostutte tukemaan tuota tuhoisaa järjestelmää, jolla on vuosituhansien ajan pyritty kontrolloimaan ja rajoittamaan ihmisen vapautta?
Toisinkin voisi valita
Kummastelijatar
3
118
Vastaukset
- 19+1
Ainut syy miksi Uskonnot pystyvät hallitsemaa ihmisiä ja heidän oikeuksiaan on että valtiot on rakennettu eri uskontojen pohjalle. Tästä me pääsisimme jos irrottaisimme kirkon ja valtion toisistaan.
- Algrant
Ja minun mielestäni niin pitäisikin tehdä, 19 1.
- gay kirkossa
Ihminen on uskonnollinen olento, halusimmepa sitä tai ei. Kommunistimaat olivat perusideologialtaan ateistisia, mutta ne luhistuivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Laita lyhyt tunniste kaivatullesi
Laita lyhyesti joku avainsana, jolla kaivattusi voi sut tunnistaa🤗1462400Keskisarjan puheet olivat ihmisarvoa alentavia
Purra ilmoitti Lauantai-aamuohjelmassa hyväksyvänsä Keskisarjan puheet. Orpon ilmoitus tänään: "Yksikään hallituspuolue2831955Kuinka vanha nainen on vielä "todella mielenkiintoinen henkilö"?
Kuinka mielenkiintoisuus silloin ilmenee?911638- 2451468
- 861349
Cheek ei enää aio äänestää kokoomusta
"Erityisen pitkästi hän kirjoittaa Palestiinan tilanteesta ja purkaa turhautumistaan siitä, miten ”Suomen valtionjohto s1971223- 721097
- 711092
Hinta ei enää ole este - koeajoimme viisi kohtuuhintaista sähköautoa
Sähköautot ovat nyt hintansa puolesta tavallisten ihmisten ulottuvilla. Koeajoimme videosarjassa kaikkiaan viisi sähköau2531052Valtuustosta tuli Korkalon farssi
Kemijärven valtuuston puheenjohtaja ei hallitse kokoustaan, eikä hallintosääntöä. Sosialistien valtuutettu, entinen amma911032