Mua harmittaa se, että jotkut seksuaalivähemmistöihin lukeutuvat ihmiset kokevat ylipäätään mitään paineita uskonnollisten piirien taholta. Mua suututtaa se, että uskonnot pyrkivät sanelemaan, mikä on oikein ja väärin ja sitten vielä onnistuvat siinä siten, että saavat jotkut ihmiset ahdistumaan siitä, millaiseksi ovat syntyneet.
Toivoisin, että kaikki homoseksuaalit voisivat tuntea olonsa yhtä vapaaksi kuin minä. Mutta minäpä olenkin onnellinen ateisti. Ateistin elämä on merkityksellistä, rakkaudellista ja totuuteen -eli tieteelliseen maailmankatsomukseen- pohjautuvaa. Voimme elää vapaina harhoista ja ylimääräisestä syyllisyydestä, jolle ei kerrassaan ole mitään rationaalista perustetta, ei ainuttakaan.
Musta on jotenkin paradoksaalista, että seksuaalivähemmistöihin lukeutuva ihminen tukee keskiaikaista ajattelua, joka haluaa polttaa hänet roviolla vähintäänkin kuvainnollisesti. Nykypäivän eheyttämiskampanjat ovat tämän päivän vainoa Suomessa.. jos tuota hulluutta (uskontoa) vielä tieten tahtoen tuetaan, edistetään maailmaa, jossa ollaan valmiita hyppäämään aikakoneella satojen vuosien päähän -taakse päin.
Uskonnolle ei ole mitään perustetta, eikä ainokaistakaan todistetta sille, miksi Jumalaan tulisi uskoa. Jumalaa ei tarvita minkään asian selittämiseen: Moraali, altruismi ja maailman "pahuus" ja "hyvyys" voidaan kaikki selittää muutoinkin.
Miksi te suostutte tukemaan tuota tuhoisaa järjestelmää, jolla on vuosituhansien ajan pyritty kontrolloimaan ja rajoittamaan ihmisen vapautta?
Toisinkin voisi valita
Kummastelijatar
3
105
Vastaukset
- 19+1
Ainut syy miksi Uskonnot pystyvät hallitsemaa ihmisiä ja heidän oikeuksiaan on että valtiot on rakennettu eri uskontojen pohjalle. Tästä me pääsisimme jos irrottaisimme kirkon ja valtion toisistaan.
- Algrant
Ja minun mielestäni niin pitäisikin tehdä, 19 1.
- gay kirkossa
Ihminen on uskonnollinen olento, halusimmepa sitä tai ei. Kommunistimaat olivat perusideologialtaan ateistisia, mutta ne luhistuivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1992537
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021987En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761527Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718