mykkäkoulu

otto777

onko narskulle tyypillistä mykkäkoulun pitäminen ja se ettei uhri tiedä mistä oikein on kysymys?entäpä runsas seksin vonkaaminen?

19

1796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karkuri67

      KYLLÄ. MOLEMMAT!! Juokse vielä kun voit!!!!

    • säälittävää77767

      hyvin omaan viestiin vastattu taas....

      tuliko parempi olo?

    • Never, never again

      Lue asiatietoa alan kirjallisuudesta. Mm. kirja Sata tapaa tappaa sielu, sekä pokkari Vaarallinen rakkaus kertovat persoonallisuushäiriöistä. Kirjoissa on kokemuksia ihmisiltä jotka ovat eläneet sairaassa parisuhteessa.
      Itse ymmärrän nyt paremmin syita ja seurauksia miksi ex käyttäytyi niinkuin käyttäytyi, mutta anteeksi en anna koskaan.

    • Mykkäkoulua nyt pitää ihmiset ihan muutenkin.

      Seksuaalisuuden taso vaihtelee ihmisten kesken aseksuaalisuudesta addiktioon. Populaatiossa on aina vaihtelua.

      Dont worry.

    • henna...

      On tyypillistä mutta ei nuo asiat tee vielä narsistia, on kyse paljon laaja-alaisemmin vaikuttavasta tunne-elämän vammaisuudesta. Tutustu asiatietoon narsistisesta persoonallisushäiriöstä, jos asia sinua askarruttaa.

    • 14+12

      Mykkäkoulu alkoi ihan yhtäkkiä, sitä en tiedä mistä n. suuttui.Eikö ole outoa että aikuinen alkaa mököttämään ihan ykskaks,tämä on uusi tuttavuus minulle joten tässä kohtaa kai sitten pitäisi hälärit soida.Kun lisäksi asialliseti kysyin mikä vaivaa ja että voisi kyllä puhua missä nyt on ongelma,tämä ei sano mitään.Muitakin n. piirteitä kyllä on,mutta tämä toista kiusaava hiljaisuus on jo henkistä painostusta minusta.

      • :´D

        :D

        Se on henkistä painostusta, mutta ei välttämättä tietoista.

        Ja se johtuu sinun omasta syyllisyydentunteestasi.

        Ja ihmisen mykkäkoulu voi johtua esim. siitä ettei halua olla sinuun yhteydessä.

        Lapsellistahan se on, mutta todella normaalia kun ajautuu erimielisyyksiin tai... jos on vain kiire etkä ole ihan koko ajan mielessä. :)

        Laita ne hälytyskellot pois päältä...


    • Tsäppä

      Mykkäkoulun pitäminen ja mököttäminen ovat hyvin yleisiä tapoja. Mitään tekemistä niillä ei ole narsismin kanssa. Monet huonosti kasvatetut persoonallisuudeltaan kehittymättömät ihmiset haluavat näyttää oman pahan olonsa muille läsnäolijoille,

      Se ei ole sairasta. Lapsellista ja huonotapaista kylläkin.

      • 2+16

        "Mykkäkoulun pitäminen ja mököttäminen ovat hyvin yleisiä tapoja. Mitään tekemistä niillä ei ole narsismin kanssa"

        Ovat yleisiä tapoja monille muillekin kuin narsisteille. Narsistille se on hyvin yleinen tapa kiusata myös.


    • johtopäätös

      Mykkäkoulua voi olla myös se ettei ole mitään sanottavaa.

      • Mykkäkoulusta tuli mieleeni... tänä aamuna tuli taas joku uusinta parisuhdeasioista mikä antoi taas perspektiiviä sille, ettei aina parisuhdeongelmissa ole kyse pershäröstä vaikka toinen pettäisi, mököttäisi, kieltäytyisi tai suuttuisi esim pariterapiasta jne jne.

        Tekee hyvää välillä sekin kun näihin juttuihin "liikaa lukiessa" on niin helppo upota. Kun sitä aktiivisesti tekee ( nyt huomaan taas), alkaa vajoamaan siihen suohon ja katsoo kaikkea siltä kantilta vaikka täytyisi muistaa, että ihmisillä on muitakin vaikeuksia vuorovaikutuksessa ilman "parantumattomuutta".
        Jankutan taas siksi, että tämä ehdottomuus hirvittää.

        Siinä oli jonkun parisuhdepsykolookkin näkemyksiä ajan varrelta ja hän oli sitä mieltä tutkimuksia lukeneena, että yleisimpiä ongelmia valitettavasti parisuhteessa on se, että nainen "nalkuttaa" ja mies ei "uskalla" puhua ja valitsee siksi (?) passiivisen tavan reagoida = mykkäkoulun. Ei nyt mennyt näillä sanoin mutta kuitenkin.

        Eli nainen kokee miehen kaukaiseksi, etäiseksi ja välinpitämättömäksi ja painostaa eri tavoin (vaikka hyvin aikeinkin) ja mies vetäytyy entisestään ja se taas pistää toisen lähestymään enemmän ja toisen vetäytymään aina vaan...

        Tuli vain mieleeni.

        Jotkut eivät vain osaa ilmiantaa itseään samoin kuin toiset (varsinkin miehet) ja siksi valitsevat huonoja tapoja ratkaista ristiriitoja jotka saattavat johtaa jopa eroon sen vuoksi ettei taitoja ole.

        Miehet kertovat mm sitä, että jos uskaltautuu puhumaan ja toinen "prässää"... saattaa mennä täysin lukkoon eikä saa enää sanaa suustaan ja kestää todella kauan ennen kuin uskaltaa taas avata suunsa.
        Siinä voi olla ero sitten kyseessä kun toinen on supliikkipuolella lahjakkaampi.

        Harmillista.


      • johtopäätös
        lynett kirjoitti:

        Mykkäkoulusta tuli mieleeni... tänä aamuna tuli taas joku uusinta parisuhdeasioista mikä antoi taas perspektiiviä sille, ettei aina parisuhdeongelmissa ole kyse pershäröstä vaikka toinen pettäisi, mököttäisi, kieltäytyisi tai suuttuisi esim pariterapiasta jne jne.

        Tekee hyvää välillä sekin kun näihin juttuihin "liikaa lukiessa" on niin helppo upota. Kun sitä aktiivisesti tekee ( nyt huomaan taas), alkaa vajoamaan siihen suohon ja katsoo kaikkea siltä kantilta vaikka täytyisi muistaa, että ihmisillä on muitakin vaikeuksia vuorovaikutuksessa ilman "parantumattomuutta".
        Jankutan taas siksi, että tämä ehdottomuus hirvittää.

        Siinä oli jonkun parisuhdepsykolookkin näkemyksiä ajan varrelta ja hän oli sitä mieltä tutkimuksia lukeneena, että yleisimpiä ongelmia valitettavasti parisuhteessa on se, että nainen "nalkuttaa" ja mies ei "uskalla" puhua ja valitsee siksi (?) passiivisen tavan reagoida = mykkäkoulun. Ei nyt mennyt näillä sanoin mutta kuitenkin.

        Eli nainen kokee miehen kaukaiseksi, etäiseksi ja välinpitämättömäksi ja painostaa eri tavoin (vaikka hyvin aikeinkin) ja mies vetäytyy entisestään ja se taas pistää toisen lähestymään enemmän ja toisen vetäytymään aina vaan...

        Tuli vain mieleeni.

        Jotkut eivät vain osaa ilmiantaa itseään samoin kuin toiset (varsinkin miehet) ja siksi valitsevat huonoja tapoja ratkaista ristiriitoja jotka saattavat johtaa jopa eroon sen vuoksi ettei taitoja ole.

        Miehet kertovat mm sitä, että jos uskaltautuu puhumaan ja toinen "prässää"... saattaa mennä täysin lukkoon eikä saa enää sanaa suustaan ja kestää todella kauan ennen kuin uskaltaa taas avata suunsa.
        Siinä voi olla ero sitten kyseessä kun toinen on supliikkipuolella lahjakkaampi.

        Harmillista.

        Juu ja niitä tapoja kommunikoida on myös monia, aina se ei ole jatkuva äänessä oleminen. Joskus ihmiseltä tulee suusta ihan erilaista tekstiä kuin mitä elekieli kertoo, lapsikin tietää milloin joku valehtelee.

        Joskus kommunikointi on niin yksipuolista ettei toinen saa suunvuoroa kun toinen vaan pälpättää ja ikäänkuin puhuu itsekseen. Mihin silloin sitä toista tarvitaan, korvaksiko vain?

        Niin ja se mielikuvitus vie niitä ajatusrakennelmia joskus niin kauas ettei enää muista mikä se alkuperäinen asia olikaan.


      • lynett kirjoitti:

        Mykkäkoulusta tuli mieleeni... tänä aamuna tuli taas joku uusinta parisuhdeasioista mikä antoi taas perspektiiviä sille, ettei aina parisuhdeongelmissa ole kyse pershäröstä vaikka toinen pettäisi, mököttäisi, kieltäytyisi tai suuttuisi esim pariterapiasta jne jne.

        Tekee hyvää välillä sekin kun näihin juttuihin "liikaa lukiessa" on niin helppo upota. Kun sitä aktiivisesti tekee ( nyt huomaan taas), alkaa vajoamaan siihen suohon ja katsoo kaikkea siltä kantilta vaikka täytyisi muistaa, että ihmisillä on muitakin vaikeuksia vuorovaikutuksessa ilman "parantumattomuutta".
        Jankutan taas siksi, että tämä ehdottomuus hirvittää.

        Siinä oli jonkun parisuhdepsykolookkin näkemyksiä ajan varrelta ja hän oli sitä mieltä tutkimuksia lukeneena, että yleisimpiä ongelmia valitettavasti parisuhteessa on se, että nainen "nalkuttaa" ja mies ei "uskalla" puhua ja valitsee siksi (?) passiivisen tavan reagoida = mykkäkoulun. Ei nyt mennyt näillä sanoin mutta kuitenkin.

        Eli nainen kokee miehen kaukaiseksi, etäiseksi ja välinpitämättömäksi ja painostaa eri tavoin (vaikka hyvin aikeinkin) ja mies vetäytyy entisestään ja se taas pistää toisen lähestymään enemmän ja toisen vetäytymään aina vaan...

        Tuli vain mieleeni.

        Jotkut eivät vain osaa ilmiantaa itseään samoin kuin toiset (varsinkin miehet) ja siksi valitsevat huonoja tapoja ratkaista ristiriitoja jotka saattavat johtaa jopa eroon sen vuoksi ettei taitoja ole.

        Miehet kertovat mm sitä, että jos uskaltautuu puhumaan ja toinen "prässää"... saattaa mennä täysin lukkoon eikä saa enää sanaa suustaan ja kestää todella kauan ennen kuin uskaltaa taas avata suunsa.
        Siinä voi olla ero sitten kyseessä kun toinen on supliikkipuolella lahjakkaampi.

        Harmillista.

        Lynett: "Tekee hyvää välillä sekin kun näihin juttuihin "liikaa lukiessa" on niin helppo upota. Kun sitä aktiivisesti tekee ( nyt huomaan taas), alkaa vajoamaan siihen suohon ja katsoo kaikkea siltä kantilta vaikka täytyisi muistaa, että ihmisillä on muitakin vaikeuksia vuorovaikutuksessa ilman "parantumattomuutta".
        Jankutan taas siksi, että tämä ehdottomuus hirvittää."

        Hyvä huomio. Jokaisella meistä on demonipuolensa. Alammeko siis jokaista ihmistä nimittää persoonallisuushäiriöiseksi tms.? On muistettava myös subjektiivinen tunnetila ja oma tarveajattelu. Keskenjääneisyys jolla tarkoitan kypsymättömyyttä.

        Ehdottomuudesta: ihmisten tuomitseminen ja syyllistäminen jatkaa negaatioiden kasaamista. Tuomittu (joka olisi valmis itsemuutokseen, itsetutkiskeluun) heittää kirveen kaivoon koska olettaa että toivo ja maine on menetetty, ei häntä voi siis auttaa tai se on jo liian myöhäistä.

        Syyllistämällä me emme pelasta ketään, syyllistämällä me syömme toivon ihmiseseltä. On tietysti henkilöitä, jotka pyrkivätkin tähän.


    • moi69

      Juurikin noin se on,narskun mökötys tulee täytenä yllätyksenä mikä narsistin tarkoitus saada sut hämilleen ja sun ajatuset sekaisin niin että sut olis helpompi pompottaa,pomottaa,hajoittaa mökötyksen saa jos ei ennen muut narsistin syteemit ole onnistunut:)

    • -----------

      No mökötys ei nyt liity narsismiin, mutta mun narsku kyllä tekee sitä, että alkoi yhtäkkiä mököttää ja mökötti sitten niin kauan, että pyysin anteeksi. Mun oli ihan pakko kysyä miksi pyysin anteeksi niin hän sanoi enkö tiedä syytä? No miksi sitten pyysin anteeksi? No siksi, että olen varmaan tehnyt jotain kun hän mököttää. Siihen narsku sanoi, että kun minä mökötän niin hän ei tiennyt mitä sanoa johon sitten itse olen TÄH? Eli siis loppuejn lopuksi monien päivien tuppisuisuus ja tylyys olikin minun vika. Minä mökötin kun yritin saada aikaan keskustelua ja elää normaalisti ihmisen kanssa joka katsoo vihaisesti lävitseni ja ei puhu.

      Toinen mökötyksen laatu on se, että ei päiväkausiin puhu ja alkaa sitten yhtäkkiä huutaa mikä mua vaivaa kun en puhu ja raivota siitä, että miksi taas tämmöstä, että asioista pitää puhua ja taas mä katon silmät suurina, että mitä tää nyt on???

      Hauskaa muuten puhua mun narskusta. Ihan kuin se olisi jokin hamsterinsukuinen lemmikki :D

      Nyt mun narskulla on koukutuskausi. Se on hirveen kiva nyt. Pitäisköhän sen purut vaihtaa päästä..

      • "Siihen narsku sanoi, että kun minä mökötän niin hän ei tiennyt mitä sanoa johon sitten itse olen TÄH?"

        En voi tästä tapauksesta tietää mutta entäs jos asia oli hänen kokemuksensa mukaan näin ?

        Tai no jaa, tuli tuosta palautetusta viestiketjusta mieleeni ilkkiksen näkemykset (joista osin samaa mieltä) juuri siitä tilanteesta kun suhde muuttuu valtapeliksi ja funtsin kuinka tällaisessa tilanteessa se voisi joskus tarkoittaa sitä, että molemmat odottaa toiselta sitä ratkaisua ensin ja siinä sitten ollaankin pulassa...

        Eikä taaskaan vähättelyä vaan muitakin näkemyksiä.

        Mä oon meinaan joskus huomannut, ettei toinen osapuoli oikeastikaan tajua missä mennään vaikka toinen luulee hänen tietävän


    • ------------

      No meillä ei ollut valtapeliä. Kuten hän sanoi hän voisi tappaa minut yhdellä iskulla. Tiesin, että kokonsa ja fysiikkansa puolesta se olisi täysin mahdollista. Muistutukseksi tästä hän saattoi painaa nyrkin otsalleni ja vain tuijottaa hetken aikaa tai murisi. Minulla ei ole eikä ollut valtaa mihinkään.

    • Anonyymi

      Se on lapsellista, ite en oo koskaan pitäny mykkäkoulua, ite en vaan välttämättä tohdi puhua ja olen hiljaa, tai si en tykkää jostakin tyypistä ni voi luulla ehkä että pidän mykkäkoulua mut se on harhaluulo, musta temperamenttiselle voi olla tyypillistä mykkäkoulun pitäminen. Kyl mun kohdalla pitää paikkaas että en viihdy suhteessa jos mun kans harrastaa tai on mykkäkoulua, ei se edistä mitään, ite ainaki jätän, en halua semmosta kohtelua.

    • Anonyymi

      Tyypillinen oire bpd:ssä tuo mykkäkoulu. Epävakaa persoonallisuushäiriö. Kaverini sellainen, onneksi irtaannuuin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe