Viimeisimmän koneellisen pestyäni tunsin, kuinka pyykkikoneesta lähti hieman tunkkainen haju. Myös pyykit tuoksuivat samalle. Käytän nestemäistä pesu- ja huuhteluainetta. Vähän semmoinen kumimainen haju. Pesen valkoiset ja värilliset vaatteet erillään, lisäksi pesen myös erittäin likaiset vaatteet erillään. Joskus olen laittanut tyhjän koneen pyörimään kuumimmalla mahdollisella ohjelmalla (n. 90C) jonka jälkeen kone ei ole haissut niin voimakkaasti. Tällä konstilla ei tosin tunnu olevan pitkäaikainen vaikutus. Mikä siis voisi olla sellainen keino, jolla hajun saisi pois ja joka ei vaurioita konetta? Eli happojen suhteen olen varovainen.
Pyykinpesukone haisee
4
794
Vastaukset
- haiskahtamaton
kalkkisaostumat haisee ja varsinkin "kumikaulurin " alla.
Pyyhkäses etikkaan kastetulla rätillä.
Tehopuhdistus sitruunahappo /viinikivi
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/koti/kodinhoito/1576970/pyykinpesukoneen-puhdistus/
http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/kodinkoneet/pyykinpesukone/pyykinpesukoneen_puhdistus/
http://www.martat.fi/keskustelu/keskustelunurkka/?x33061=63550- pyykkärimies
Onkohan tuo sitruunahappo turvallista käyttää koneen pesemiseen? Vähän kyllä arveluuttaa. Ainakin täytyy puhdistaa se pesurummun kumireunus (sivusta täytettävä), sillä sitä ei ole tullut pyyhittyä aikoihin. Nukkasihdissä oli vähän nöhytää ja sen puhdistinkin.
- --
Kalkinpoisto tulisi tehdä kerran vuodessa. Sininen pieni pullo S-marketissa.
Pesin keittopesussa vanhan yöpaidan, joka löyhkäsi, vaikka ohjeessa 60, ei mennyt piloille, haju lähti. - yh isä
Koneesta pitää jättää pesun jälkeen luukku ja pesuainekaukalo auki jotta ilma pääsee kiertämään ja kuivattaa paikat. Pesuainekaukalon kautta kannattaa laskea käsisuihkulla tai muuten aika-ajoin kuumaa vettä jolloin pesuainejäänteet lähtevät pois. Vettä voi laskea silloin kun kone ottaa muutenkin vettä jolloin irtoava pesuaine ei mene hukkaan. Etenkin uudet, vähän (liian vähän) vettä käyttävät koneet jättävät pesuainejäämiä putkistoon. Kaukalokin on irroittettava ja pestävä aika-ajoin.
Oma koneeni ei haise yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664