Myllykartano, Savonlinnan sateliitissa Savonrannalla

lomailija

Palvelua vai ei? Olen ns. kesäasukas Savonrannalla.
Kesäkuussa ostin Myllykartanon seinässä olevan juomalistan mukaisesti yhden paukun yömyssyksi. Neljännellä ostosreissulla oli ko lista poistettu. Oli kuulemma vanhentunut hinnasto.
Edelleen ostin silloin tällöin "kuppilan" ilmoituksessa olleesta ns. pikkulämpimälistasta sen mukaisen katkarapusalaatin hintaan 6,00€.
Mutta yllättäin siihenkin tuli muutos, yksikaks hinta olikin ilmeisesti omistajan oman listan mukaan 6,50€. Maksoin sen, omistajan "puoliso" palautti seuraavana päivänä minulle 0,50€ nähtyään sekä kuitin, että heidän oman netti-ilmoituksen. Mutta kas kummaa edelleenkin tänä päivänä netti ilmoituksessa on ko annoksen hinta 6,00€
Eilen käydessäni Myllykartanolla "syömässä" pikkupurtavaa (jota en kyllä saanut ostettua), oli tämä omistaja paikalla "palvelemassa" asiakkaitaan. Ulkona oli edelleen tämä "vanhentunut" ruokalista hintoineen. Omistaja väitti, että hän oli poistanut KAIKKI aikaisemmat ruoka- ja hintatiedot. Peräkkäin "kirmasimme" ulos, ja niin lähti tämäkin lappunen vihdoin pois. Omistajan väittämän mukaan minä olin väärässä, eihän siellä ollut hänen mukaansa "vanhentunutta" hinnastoa. Että niin.
Hänhän omien sanojensa mukaan hän määrää hinnat, TOTTA, mutta eivät ne voi Suomen lakien mukaan poiketa ilmoitetuista hinnoista, vai voivatko, onko nyt käynyt niin, että Suomen itäraja on siirretty huomaamattani SAVONRANNAN LÄNSIpuolelle?
Jos oikein ymmärsin omistajan viimeiset kommentit (puhuu murtaen suomenkieltä) olen saanut Myllykartanoon porttikiellon, tai ainakaan minulle ei siellä tarjoilla ruokaa.
Savolaista asiakaspalvelua, älkää ainakaan tulko SAVONRANNALLE, täällä vallitsevat eri säännöt, kuin muualla Suomessa.
Hyvää kesän jatkoa kaikille!

35

4597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shit happens

Valitettavasti pienellä paikkakunnalla tällaiset jutut, pienetkin, saavat kohtuuttomat mittasuhteet. Jos eivät kemiat kohtaa, kannattaa pysyä poissa koko paikasta.

• Lomailija

Hyvä Shit happens!
        Miksi pienillä paikkakunnilla pitäisi kemiat kohdata, jos on kysymys ruokailusta paikallisessa ravitsemusliikkeessä?
        Pienillä paikkakunnilla on vähemmän valinnan mahdollisuuksia, kuin isoilla.
        Mitä vaikeaa on siinä:
        tilaa listanmukaisen ja hinnoitellun ruuan (siis omistajan määräämällä hinnalla, joka on sekä seinällä että netissä)
        maksaa ja
        syö, mihin siinä tarvitaan kemioita? Ei tietenkään ole kysymys mistään vierailusta yksityiskodissa, vai mitä?
        Voisi olla paikallaan yhden sun toisen Savonrantalaisen yrittäjän tehdä "opintomatka" palvelusta esim. ravitsemusliikkeeseen nimeltään Tulenliekki. Kokemuksesta voin sanoa, että ruoka oli HYVÄÄ ja palvelu kohdillaan. Valitettavasti minä satun asumaan Savonrannalla, mutta enköhän pysty olemaan poissa Myllykartanosta, varsinkin kun on se "porttikieltokin" eikä valttämättä kukaan muukaan tiedä mikä on se ruokailun oikea hinta minäkin päivänä.
        Onneksi ei muualla Suomessa toimita yrittäjinä kemioiden perusteella.
        Bussiness on se joka kannattaa = sopii muistaa!

• Vaihtoehto!

Jos ei kemiat kohtaa asiakkaiden kanssa, olisiko parasta pistää lappuu luukulle ?

• Juu,

ja luukku kiinni.
        Näin olisi mukavinta jokaisen kannalta.

• hiphiphei

Savonrannalla Savonrannan tavalla, ei kai siellä saa edes autoilla selvinpäin??

• ex-rantalainen

Kuka se nykyään Myllykartanoa johtaa?

• Öhöö, muisteleva

Joku murtaen suomea puhuva, tiedän mä.
        Mistähän olis tullu?
        Muistuu mieleen Tallinan vierailut Venäjän vallan aikaan. Silloinkin pyydettiin ja rukoiltiin, että sais jotain ostettua. (Sikäläistä palvelua!)

• paikallinen

jos oikein muistan , niin kuulin joltain paikalla olleelta ko. tapauksesta ja kuulemani mukaan em.jutuissa kirjoittajana ( ilmeisesti kaikissa) toimivan
      henkilön kemiat eivät kohtaa kenenkään kanssa , ainakaan savonrannalla.
      ei toimi hänelle palvelu missään jostain syystä,hänen mielestään.
      miksi muut pärjää ko.ravintolassa valittamatta,esim. ruuan hinta-laatutaso
      on saanut kiitosta pääkaupunkiseutua myöten.

• kandeeko

täytyypä käydä rannalla poiketessa syömässä. arvostelun tulen laittamaan tänne. t. entinen rantalainen.

• tuleva ex-rantalaine

laita kans kandeeko

• kandeeko

saatat joutua odottelemaan hiukan, ei sinne mörön perseeseen viitsi ihan vain syömään lähteä, täytyy joskus ohikulkumatkalla poiketa.

• ex-rantalainen

kuvaus sopii liki kaikkiin tyttärensaä kanssa liikkuviin naisiin...

• Iitu

Onhan se savonranta muutenkin ihme kylä.Juoru akkoja täynnä,tarvii käydä vain salessa,niin juttu alkaa.Sekin juoruuja huolehtisi omista asioista,pää pyörii kuin pöllöllä.Yök,mikä kyläpahanen!

• myös ex-ranta

Salen juoruujasta voisi tehdä valituksen osuuskaupan johdolle.

• exäxäxi

ei poikkea muista vastaavista pikkukylistä millään tavalla. muuta kaupunkiin juntti.

• exäxäxi 2

Olet aivan oikeassa exäxäxi "ei poikkea vastaavista pikkukylistä "
      Ohikulkiessa olen poikennut useasti " Myllykartanossa Savonrannalla " lounaalla
      seisovanpöydän antimet tarjoavat useita ruokalajeja ja rehevä salattipöydän ja siihen
      hintaan ruokailu on edullista .
      ( Tottahan sellainen ruokailija joka on tottunut aterioimaan muovipussista SINISTÄ lenkkiä ja purkista piimää kyytipojaksi jaksaa narista kun sitä ei ole tarjolla)
      Jos lenkkimakkaraa ja vastaavaa pöperöä kaipaat VALITTAJA poikkeappa
      KUORTIN bensaasemalla niin kyllä löytyy
      Hyvää ruokailua ja maittavia pöpöröjä.

• nami nam nam

missä helkkarissa on kuortti? täytyykö tässä alkaa kiertää jokainen peräsuolijoen takakulma ja laittaa ruoka-arvostelu tänne?

menkää landepaukut tallinanlaivalle syömään, tiedätte mitä surkea ruoka ja vielä surkeampi palvelu on sen jälkeen.

• ex-rantalainen.

tallinanlaivat lähtevät liian kaukaa savonrannasta.

ennen oli reteetä käydä savonlinnassa viinakaupassa, nykyään ei onneksi kylähullujen tarvitse kerimäkeä kauemmaksi lähteä.

tosin kuukauden tapaus sekin on...

• Jan Ekholm,Espoo

On todella sairasta yrittää heittää paskaa jonkun silmille nimimerkin suojassa ilmeisesti taloudellisessa vahingoittamistarkoituksessa ,tuossahan on todennäköisesti sama ihminen asialla kaikissa negatiivisissa kirjoituksissa .
      Olen itse käynyt ko.paikassa vuosien saatossa kesäisin lukemattomia kertoja , eikä ole mitään valittamista , mukava rento tunnelma ,juttukaverin saa heti paikallisista ja olut on kylmää .
      Itse olen ravintola-alalla ja nostan hattua paikan pitäjille , sillä todella tiedän kyseisen alan tulo/meno jakautuman.
      Kieltämättä ihmetyttää joskus, miten niinkin pienellä paikkakunnalla saa yleensä toimimaan ravintolan , vaikka täällä on on väestömäärä "hieman"
      runsaampi ,niin monesti saa miettiä laskujen maksamisjärjestystä.
      Lippu korkealla , kesällä tullaan taas !

• x-ranta

Ihan samalla tavalla juopot työttömyyskorvauksensa ryyppää savonrannalla kuin muuallakin.

kesällä lomalaiset käy syömässä, tuskin talvella montaa ruoka-annosta menee...

• ex-rannalta

hölpön pölpön.

• lpi
    • pekka/myllykartano

Kiitoksia hienoista palautteista , sekä positiivisista ja myös negatiivisista,pitäiskö
      ex-rantalaisen,katkeran ihmisen katsoa myös peiliin, kun leimaa kaikki savonrantalaiset jollain tavalla hulluiksi (23.12.2012) , "älkää tulla tänne koskaan tänne tyyllin (27.7.taitaa hulluus olla sinun äiti/lapsi suhteessa !?

• ranta haisee.

kiinnostaisi tietää, kuka/ketkä paikkaa pyörittävät, ja työskentelevät siellä.

omat kokemukset vuosien takaa, jolloin "kokki-paso" kyllä pisti pöytään hyvää ruokaa.

sen verran voin ex-rantalaisena sanoa, ettei sisäsiittoisten kylähullujen, perverssien ja juoppojen kansoittamassa kylässä varmaan helppoa ole.

• Mökkiläiset

Nyt on jollain lomailijalla mennyt rapu nekkuun pahemman kerran! Meidän porukka on aina (liki 30 vuotta) saanut hyvää palvelua ko paikasta. Etenkin Kristan yrittäjyyden aikana. Pitäisköhän, taas kerran, vanha sananlasku paikkansa: niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
      Kesää ja hyviä lomailmoja odotellessa, t. Eija ja Anssi

• Sln reservaattio

Hyvät ovat ainakin muikut ja joskus hyviä musailtoja. Eikä sisäänpääsymaksua.
      Ei sen parempi eikä huonompi paikka kuin sadat muut pikkukylien paikat. Ja kenelläkään heistä ei ole elämä helppoa! Voimia vaan jatkamaan ja kehittämään bisnestä.
      PS. Toinen paikka, se uusi Pirunpata tms, on aivan liian kallis paikkakuntaan nähden. Kuinkahan se pysyy pystyssä? Onko porukkaa? Kävin kerran ja se riitti. Muuten nätti paikka. Wanha röttelö oli tunnelmallisempi ja halvempi!

• koirat haukkuu

Törkeää loan heittoa joltain . Kuten joku epäilee kommentissaan , tuollahan on todennäköisesti sama henkilö takana ,pahimmillaan viisi kertaa päivässä, välillä eri nimimerkillä , miksei omalla nimellä , todellinen idiootti .
      On siinä paikassa niin kova pari pyörittämässä , että turha kenenkään on yrittää lässyttää mitään . Kuten tuossa nimimerkki IPI linkistä lukee , niin kaikki rakennuksineen jä tontteineen on saatu omaksi kovalla työllä ja lisäsysteemejä näyttäisi olevan vielä suunniitteilla . Se jää useammalta tekemättä , nostan hattua !

Joten tsemppiä - pari Pursiainen

• jussi,myös ent.Srant

sattuko kukaan tietämään tuon häirikön nimeä , pankaa nimi reilusti esiin tänne palstalle . Antaa sellaisen valheellisen kuvan koko paikasta ja sen asukkaista . ko. kirjoittelija leimaa koko tienoon porukat enemmän tai vähemmän sekopäisiksi Savonranta on synnyinpitäjäni ja kyllä siellä ei ole yhtään hullumpaa sakkia tänne etelä-suomeen verrattuna , paitsi ilmeisesti tuo ex - rantalainen siellä käydessään/ollessaan , onkohan yleensä täysjärkinen !

• kekkulikakkuli1

jos savonrannasta kertoo totuuden, kukaan ei sitä usko.

• Rannan gona
        kekkulikakkuli1 kirjoitti:

jos savonrannasta kertoo totuuden, kukaan ei sitä usko.

Melkoista pörinää.

Ei savonrannasta ja savonrantalaisista voi antaa valheellista sen enempää kuin totuudenmukaista kuvaakaan.

Ei yhtään sen enempää kuin heinäveteläsistä, helsinkiläisistä, kiinalaisista yms.

Monenkirjavaa väkeä löytyy kaikkialta, nykypäivänä suurin osa on jokapaikkaan tullut muualta, kuka mistäkin syystä.

Aivan kuten minäkin.

• pena6

Ompa junttijuttua. Ihan kansainvälinen tapa sille juntille joka tämän aloitti:
      Menet ravintolan pöytään.
      Tilaat ja kysyt samalla mitä se maksaa.
      Kun tilauksesi tulee pöytään maksat ja nautit:
      Jos ei se silmämääräisesti kelpaa niin et nauti vaan lähdet pois, etkä maksa mitään. Kyllä junntiasiakkaista minulla kokemusta on. -Pena

• Anonyymi

musta on. -Pena

• Provencelainen

Tosi sympaattinen ravintola, ystavallinen palvelu, hyva ja kohtuuhintainen ruoka. Kauniilla paikalla Savonrannan keskustassa. Sekoitus paikallista ja kansainvalista tunnelmaa...hatunnosto yrittajille !

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe