eikö yleensä oo niin että vuokralaisen ei tarvi maksaa jätemaksua`?.muutimme paritaloon vuokralle justiinsa.
kuka maksaa jätteet?
5
4337
Vastaukset
- JäteJoonas
Jätteistä on vastuussa niiden haltija eli tässä tapauksessa vuokralainen. Vain, jos olette sopineet vuokranantajan kanssa muusta, ette ole velvollisia maksamaan jätemaksua. Jätemaksu on asumis- ja elämiskustannuksista yksi pienimpiä, joten se ei rassaa todellisuudessa kenenkään taloutta. Sen sijaan asumisviihtyvyys kärsii merkittävästi koko naapurustossa, jos jätehuolto ei ole asianmukaisessa kunnossa. Viemällä kierrätyskelpoisen materiaalin esim. ekopisteisiin, voi vähäisistä sekajätekustannuksissa vielä säästää pikkuisen lisää.
- Jotakin tietävä
Jokaisen, ja jokaisen kotitalouden kuuluu maksaa tuottamiensa jätteiden aiheuttamat kustannukset. Riippuu paikkakunnasta, miten asia on järjestetty.
Yleensä taloyhtiöissä jätehuollon maksut sisältyvät vastikkeeseen.
Mutta jos paikkakunnallasi on käytössä yleisistä jätehuollon palveluista (hyötyjätepisteistä, ongelmajätekeräyksista ja vastaavista yhteispalveluista) perittävä ekomaksu tai vastaava, voidaan se periä jokaiselta taloudelta myös suoraan.
Tarkempaa tietoa saat paikkauntasi jätehuollosta vastaavalta taholta kunnasta tai alueellisesta jäteyhtiöstä. - 17+19
Maksat sen verran kuin kuormitat.
- Elämä on...
Mistä olet saanut tuollaisen tiedon? Jokainen asukas/huoneisto joko maksaa vastikkeessaan tai vuokrassaan jätemaksun, eli jos sekajäte tai ongelmajäte lisääntyy tai kierrätystä ei kiinnosta harrastaa se tulee näkymään vastikkeessanne /tai vuokrassanne. Jätemaksu on siis sisällytetty vuokraanne. Lajittelematon jäte on tuplaten kalliimpaa kuin lajiteltu jäte.
Tutustu aiheeseen kieerätyskeskus-sivuilla.- phijkn bpjkinh pbö
Väärin.
Riippuu yhtiöjärjestyksestä, miten mikäkin maksu on sovittu. Ja riippuu vuokrasopimuksesta, mitä on kirjattu vuokraan sisältyväksi. Tyypillisesti esim. vesimaksu sisältyy vuokraan, jos ei ole asuntokohtaisia vesimittareita. Jätemaksu voi sisältyä vuokraan, tai olla sisältymättä. Jos vuokrasopparissa ei mainita jätemaksua, se ei välttämättä kuulu vuokraan. Jos jokaisella oma jäteastiansa, jokainen maksaa omat roskansa, jos kimppa-astiat, asioista pitää olla joku soppari, että maksut tulee hoidettua. Isommissa yhtiöissä maksut hoitelee yleensä isännöitsijä, paritalossa voi olla omat astiat, asuntokohtaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579