Voiko narsistin paljastaa yksinkertaisella kirjallisella testillä, sanotaanko vaikka 50 kysymystä sisältävällä?
Narsismitesti
5
276
Vastaukset
- henna...
Oletko oikeesti tosissasi? Et voi olla...
Luuletkos että olisi narsistin uhrejakaan jos se noin helppoa olisi? - xcch
Hmm, se on mahdollisuuden rajoissa. Jos ne kysymykset on laadittu niin että narsu ei huomaa, vaan vastaa niihin rehellisesti. Niistä käy ilmi että empatia puuttuu ja on vääristynyt näkemys itsestä ja omista kyvyistään. Yksi tehtävä voisi olla myös että piirtää muutamia kuvia itselle tärkeistä asioista ja omasta roolista työpaikalla ja kotona.
Olen kuullut yhdestä piirros testistä jossa psygologi halusi selvittää jotain juttuja. Mukana piitämässä oli narsisti joka oli piirtänyt kuvan josta ainakin saattoi asiantuntija selvästi huomata että jotain mättää. Työkaverit oli ainakin ihmetelleet sitä. Psygologi ei ollut asiantuntija tai piti asian salassa? Tiedän piirroksen sisällön, mutta en voi kertoa sitä..
henna ehkä me uhrit ei osa esittäää oikeita kysymyksiä tai ei oikeastaan ole tiedetty koko nph:n olemassa olosta. Uskon että nyt henna varmasti huomaat jo kysymättäkin jos tapaat nph tyypin, että siinä se on :)
Mukavaa että olet täällä kommentoimassa:))
Tiedän että testejä on tehty tietyille henkilöile (kaukana täältä) ja todettu nph, voin ottaa selvää siitä mitä testit sisälsi.- henna...
xcch, kiva että edes jostakin on mukavaa kun olen kommentoimassa, sen verran olen saanut täällä haukkuja niskaani että usein ajattelen, että miksi kiusaan itseäni ja olen täällä ottamassa p*skaa niskaani jatkuvasti. Toisaalta luulen tietäväni narsisteista aika paljon ja toivon että oivalluksistani olisi jollekin iloakin ja jopa apua :) ja uskon, että kaikesta minuun kohdistuvasta haukkumisesta huolimatta täälläkin on lukijoita, joille kirjoituksistani on apua, vaikkeivat ihmiset tule siitä maininneeksi.
Ainakaan minä en pariin vuoteen tiennyt narsismin olemassa olosta silloin kun suhteemme alkoi, yritin vain epätoivoisesti selvittää, mikä suhteessa on vikana, miksi minulla oli niin paha olla hänen kanssaan ja samaan aikaan narsistin taholta tuleva musertava syyllistäminen ja alistaminen tekivät tehtävänsä niin että meni aikaa ennen kuin sain ajatuksiini edes jotain tolkkua. Sitten alkoikin nph:sta olla enemmän ja enemmän tietoa ja siitä alkoi kuva pikku hiljaa selkeytyä. Mutta siinä vaiheessa olin jo niin pelokaskin ja narsisti piti niin kynsin hampain minusta kiinni, väkivaltaisestikin, että sitten kesti oman akansa ennen kuin sain voimaa ja uskalsin heittää hänet ulos elämästäni ja kodistani.
Siinä oli elämänmyönteinen "tyttö" muuttunut totiseksi ja araksi ja ahdistuneeksi, sitä itseni paikkailutyötä olen sitten tehnyt. Elämässäni ennen narsistia monet ihmiset sanoivat usein, että olen aina niin nauravainen ja elämänmyönteinen ja tasapainoisen tuntuinen mutta minusta tuntuu että "narsistin käsittelyn jälkeen" en osannut muutamaan vuoteen enää edes hymyillä tai nauraa. Lopulta en itkeäkään, kyyneleetkin vain loppuivat.
Tiedän mitä se h*vetti narsistin kanssa pahimmillaan on ja jos voin auttaa jotain ihmistä avaamaan silmänsä ajoissa, teen sen mielelläni, koska itse tiedän minkälaista tuhoa narsisti pystyy toisessa ihmisessä tekemään.
Kyllä uskon tunnistavani tämän elämänkoulun jälkeen narsistin aika helposti, hehän kuitenkin toimivat paljolti jotenkin niin saman kaavan mukaan. Tekisipä mieleni sanoa jopa, että keskustelupalstoilla ns. uhrikirjoituksista luulen tunnistavani melkoisella varmuudella narsistin (joka esiintyy uhrina), he vain eivät voi olla paljastamatta itseään nyt kun tietää, jotkut tietyt maneerit ovat vain heille niin tyypillisiä. Empatian puute on hyvin oleellinen puute narsistilla.
- hyvät neuvot tarpeen
miten autan ystävääni hänen miehensä on narsisti ja käyttää liikaa alkohoolia ja lapset karsii ei ruokaan rahaa ystäväni ei uskalla lahteä pois eikä ole varaa elämä on tosi vaikeaa järki puhe ei auta mitä tekisin ?
Pesunkestävä saapasjalkanarsisti (tarkoitaan NPH) saattaa olla jo niin kokenut konkari että pomppii testien yli ylitsevuotaville pistemäärillä. Käytäntö on se joka ratkaisee. Kuten narsisti; teot - eivät sanat - ratkaisevat. Te tiedätte tämän. Narsistisia kuten muitakin persoonallisuuspiirteitä voi hioa ja jos sattuu vielä niin ikävästi, että NPH on oivaltanut käyttäytymisensä aiheuttamat negaatiot; osaa hän peitellä ominaisuuksiaan sen verran, että joku testi luiskahtaa kuin aamupuuro kitusista alas. Häiriöpiirteet käyttäytymisessä saavat myös eri voimaa eri ihmissuhteiden välillä; eivät välttämättä juuri ulkoisesti näy joillekin, mutta lähi-ihminen saa sitten senkin edestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131504Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2621455- 1081134
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1221082- 76756
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168701- 140664
- 52572
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala372572Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515