Kokemuksia?
Miten vapaakytkimen toiminta uistelunopeuksissa? Mennäänkö aina liian lujaa?
Käynnistyvyys?
käsiteltävyys?
kuljetusasennot auton takakontissa, vuotaako öljyä, lähteekö käymään kuljetuksen jälkeen?
MELU?
tarviiko jakoremonttia vai onko jakopää toteutettu jotenkin muuten?
Onko KÄYTÄNNÖN KOKEMUKSIA vastaavan kokoisesta muusta (paremmasta) merkistä ja miksi se on parempi?
Honda Bf 2,3 perämoottori
13
11142
Vastaukset
- heh63
Se on kakkuvatkain johon en ainakaan itse missään olosuhteissa sekaannu. Osta mieluummin vaikka sähkömoottori jos uistella on tarkoitus. Kone käy nätisti tyhjäkäyntiä, mutta kierroksilla alkaa meteli ja papatus.
Käynnistyy hyvin, kevyt käsitellä. Voi kuljettaa kyljellään yhdessä asennossa. Kaasutin on tietenkin kuljetuksen jälkeen tyhjä, joten ottaa aikansa ennen kuin aine on tankista sinne valunut, mutta sitten taas käy. Keskipakoiskytkin pitää poistaa käytöstä jos moottori laitetaan savolaismalliseen soudariin, lossia se ei työnnä yhtä kovaa eli nopeus riippuu veneestä.
Moottori on työntötankokone eli ei siinä mitään jakopäätä ole remontoitavaksi.- mölymylly
Melua saa jonkun verran pienemmäksi kun tukkii moottorikopan alta pakosarjassa olevat reiät.Itselläni ei ainakaan ole ilmaantunut 2 vuoden kokemuksella siitä mitään haittaa.Maahantuojalta saa muistaakseni osat jolla vapaakytkimen saa lukittua.
Moottorin ainut vika on melu/tärinä.Muuten se kyllä pelaa kun kerran kesään vaihtaa öljyt. - Anonyymi
mölymylly kirjoitti:
Melua saa jonkun verran pienemmäksi kun tukkii moottorikopan alta pakosarjassa olevat reiät.Itselläni ei ainakaan ole ilmaantunut 2 vuoden kokemuksella siitä mitään haittaa.Maahantuojalta saa muistaakseni osat jolla vapaakytkimen saa lukittua.
Moottorin ainut vika on melu/tärinä.Muuten se kyllä pelaa kun kerran kesään vaihtaa öljyt.Minulla tuo kone on savolaismallisessa jatkovarrella varustettuna. En keksi yhtään syytä miksi keskipakoiskytkin pitäisi poistaa käytöstä! Siis miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla tuo kone on savolaismallisessa jatkovarrella varustettuna. En keksi yhtään syytä miksi keskipakoiskytkin pitäisi poistaa käytöstä! Siis miksi?
Jos haluaa uistella tyhjäkäynnillä niin veto ei mene ollenkaan päälle jos keskipakoiskytkin on käytössä. Tosin uistelukäyttöön taitaa mikä tahansa muu moottori olla parempi muutenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluaa uistella tyhjäkäynnillä niin veto ei mene ollenkaan päälle jos keskipakoiskytkin on käytössä. Tosin uistelukäyttöön taitaa mikä tahansa muu moottori olla parempi muutenkin.
Ok, vaikka kyllä mulla ainakin kytkeytyy melko pienillä kierroksilla ja vene etenee todella hitaastikin.
Savolaismallin kanssa asialla ei siis ollut mitään tekemistä.
- sutkisuki
Noita näkee sen verran paljon myynnissä vähän käytettyinä että ilmeisen moni ei ole ollut omaansa tyytyväinen. Jos ei ihan pakko ole noin pientä ottaa niin itse ainakin katselisin kokoluokkaa 4-5 hv.
- heh63
Paras tapaamani polttomoottori soutuveneellä uisteluun on ollut Yamaha Malta. 2 tahtia ja noin 3 hv. Hiljainen ja luotettava.
Absoluuttisesti paras on omassa veneessäni oleva MotorGuide Varimax 40, mutta se käy sähköllä ;)
- M.T.V-.,-.
Ei tuo ääni niin kauheasti loppupeleissä haittaisi, kun vetonopeuksissa liikutaan..Suurin kysymys onkin tuo vapaakytkin, että liikkuuko vene tarpeeksi hiljaa, ennenkuin kytkin ottaa kiinni..
Moottori tulisi 430 pitkään suipppoperäiseen Sea-king veneeseen. Taitaa olla sama vene kuin Joiku 420
Sea-king: http://seakingfinland.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=58:finland-430&catid=36&Itemid=70
Joiku: http://www.hyvankaupanpaikka.fi/tuotteet/48/223/403.html- hpiuhpiu
kulkee liian lujaa. Kaasua voi tietysti käännellä koko ajan niin lliikutaan väliin kovempaa, väliin hitaammin.
- Anonyymi
Voiko 57cm3 kone täristä liikaa? Hyvin pieniä massoja on kyseessä. Mistä saa pienen bokseri kone perämoottorin?
Meluaa ? Sitä se voi tehdä. Mikä meluaa ? Resonanssia ? Auttaiskohan kopan sisäosan akustointi matoa pari kolme kerrosta kiinni pintaan? Taitaa 5l pienkone bensalla ajella kokokesän. Varakoneeksi isomman viereen tuumin ostavani tuommoisen. Simppeli kevyt halpa vähäiseen käyttöön. Olen hyvin tietoinen sähköperämoottoreista ja akuista.- Anonyymi
Minulla on tuo 2,3 Honda cabin veneen perässä varamoottorina, jolla pääsee tarvittaessa rantaan.
Ajan sillä silloin tällöin, että pysyy tuntuma yllä ja se saa voitelua sisuskaluilleen.
Viime kesänä istutin sen savolaismallisen soutuveneen perään.
Muuten mukavaa kyytiä, mutta ei voinut vääntää täysille yksin perässä istuen kun alkoi ryypätä vettä sisään.
Keskipenkiltä ajaen meni hyvin.
- Anonyymi
Mulla tuommonen honda 2.3 hp. Ei muuta vikaa, kuin että käynnistysnarusta nykäistessä ja koneen yrittäessä käynnistyä repäisee käynnistysnuoran voimalla sisään. Multa murtui vasemmasta kädestä joku luu kun hantaaki ampui käteen. Mikä lie vika. Se mekanismi mikä käynnistysnarun pitää sisällään on sellainen prässätty mokkula, ettei se taida olla oikein avattavissakaan. Onko kellään havaintoa moisesta ominaisuudestaa?
- Anonyymi
On kokemusta. Naru pitää vetää hyvin tuntumalle ja pitää nykäistessä kunnolla kiinni siitä hantaakista! Siinä mitään vikaa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176