Uusi kissanpentu tulossa kotiin.

rome--

Olen haaveillut uudesta kissanpennusta ja nyt olisi hyvä aika se laittaa. Mietin vain kun minulla on entinen n 1 vuotias leikattu kollikissa, tosi energinen ja välillä vähän agressiivinenkin varsinkin jos sattuu olemaan tylsää. Miten uusi kissa kannattaa tutustuttaa vanhaan kissaan? telkeemällä ne eri huoneisiin? Ja onko se niin, että 1 hiekkalaatikko per kissa? Sitten mietin tätä ruokailua, miten saan ne syömään omista kupeistaan, ettei vanha kissa syö pennun penturuokaa?
Kaikkeja vinkkejä saa antaa! Vinkin on todellakin tervetulleita.

7

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Snoukka2

      Tuohon kollin tutustuttamiseen pentuun en uskalla ottaa kantaa kun meillä ovat aikuiset kollit ottaneet aina pennut hyvin vastaan, boxi auki ja pentu tutkimaan kämppää ja se siitä... Mutta tiedän että toisilla se ei ole ollut niin helppoa.

      Mutta tuohon syömiseen, meillä se on hoidettu niin että lasioviseen cd-kaappiin tehtiin päätyyn sahaamalla reikä josta pentu mahtuu mutta aikuinen ei. Toimii hyvin ja kun pentuja ei ole, kaappi on normaalikäytössä reikäinen kylki seinään päin. Ostin kaapin aikanaan kirpparilta ja on ollut tosi hyödyllinen aina uuden kissan tullessa taloon.
      Arkku tai muu ajaisi saman asian mutta valon saaminen sisään vaatii jo vähän väsäämistä.

    • yksi astia

      Molemmille oma kippo nokan eteen ja vähän vahdit vieressä, että pentu saa syödäkseen jos isompi on ahne. Ruoka pois kun on syöty, niin iso ei pääse pennun ruokaan. Isomman kissan ruuan voi pitää niin ylhäällä, ettei pentu siihen pääse. Näin meillä tehty ja toiminut hyvin. Kaksi kissaa käyttävät samaa pissiastiaa. Tästä ollaan montaa mieltä, mutta yksi astia riittää ihan hyvin.

      • 19+1

        Kaksi kissaa voi käyttää samaa hiekkalaatikkoa jos se on riittävän suuri esim. vuoteenaluslaatikko ja se tyhjennetään vähintäin kaksi kertaa päivässä.

        Meillä pennut ja erikoisruokaa syövät kissat ruokitaan eri huoneessa kuin muut. Tosin muidenkin syömistä vahdin vieressä ettei vain kaverin kupille mentäisi varkaisiin :)


    • joku tyyppi

      En ole joutunut tutustuttamaan kissoja toisiinsa, mutta olen kuullut / lukenut monenlaista kokemusta - joillakin menee hyvin "ihan itsekseen" ja joillakin ei niin hyvin...

      Meillä on pari kisua (penneleitä, tulivat yhtä aikaa); käyttävät samaa hiekkavatia (tavallinen neliskanttinen pesuvati, jossa on kissanhiekkaa) ja syövät samalta kipolta. Raksut ja kuivamuonat ja juomat kaikki eri kipoissa... Joskus tosin joutuu vahtimaan kisujen syömistä, kun mielimuonasta tapellaan - tai toinen koittaa muuten olla ahneempi kuin toinen...

    • jätät ne keskenään setvimään välinsä kun tulet takaisn on pahimmat skismat jo setvitty, näin aina meillä :)

      sun läsnäolo on se joka pahentaa tilannetta alussa koska suosit uutta tulokasta halusit tai et ;) sinusta se vaan tuntuu suojelulta kun uusi pentu o niin pieni , taka alalle vaan pariksi tunniksi ja asiat luistaa jo ihan eri lailla, usko vaan !

    • <3

      meillä oli reilun vuoden ollut tyttökissa kun otettiin sitten pikkuinen kolli... meni vain pari päivää ku tyttökisu otti pikkaisen hoiviinsa, ne nukkui aina yhdessä, hali ja pesivät toisensa:) meillä aina ollut vain yksi hiekkalaatikko ja hyvin pärjätty. nyt kolli on kuollut :( ja otetaan uusi tyttöpentu, pelottaa vähän miten isompi suhtautuu siihen. jää nähtäväksi. toivon että se helpottaisi meidän ja isomman tytön ikävää

    • Eevi

      Meillä on entuudestaan 4-vuotias leikattu tyttökissa. Nyt olemme aikeissa ottaa sille kaverin (pennun) ja mietin, että kumpihan sukupuoli olisi parempi? Monesti olen kuullut, että tyttö ja poika tulisivat parhaiten toimeen, mutta kai se on loppupeleissä vain tuurista kiinni?

      Olen kotoisin maatilalta ja siten tottunut siihen, että kissat ovat saaneet tulla ja mennä sisällä ja ulkona kuten haluavat. Sen vuoksi ehkä hieman epäilyttää ottaa toinen kissa kerrostalokaksioon. Jotenkin tuntuu, että mitäs jos kissat tuntevat olonsa liian ahtaaksi. Mutta kai se viihtyminenkin on vain virikkeistä kiinni? Ja onhan kaksin aina kaunihimipi. ;) Ja emme me kuitenkaan tuossa asunnossa ikuisesti aio asua, vaan jossain vaiheessa (toivottavasti jo ihan lähivuosina) eteen tulee muutto maaseudulle. Sitten on kissoillakin tilaa temmeltää. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe