Kustannuksista

riittääkörahat?

Mahdollinen vuokra-asunto on näköpiirissä ja nyt pitäisi sitten kartoittaa hiukan sitä mahtaako siihen yksin asumiseen edes olla varaa. Kysyisin siis teiltä kokeneemmilta millaisiia kustannuksia teillä on ja miten rahat riittävät?

Kämpän vuokra olisi 350€ johon kuuluu sähkö ja vesi, joten jos siihen lisäätte sen mitä itse käytätte mm. ruokaan, harrastuksiin nettiin sun muuhun toimintaan ja millaisilla budjeteilla olette liikenteessä?

7

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neito 69

      hei. itsellä tuloja netto n. 3500, vuokra 1250 egua, kyl sitä jotenkin pärjää ku ei käy jokaviikonloppu kaljalla, ja syö tarjoustuotteita, ei autoa, bussikortti. on kyl joskus kallis maku.

      • Onko näin

        Neito ei saa lainaa vaan maksaa mielellään 1250 e vuokraa kirjoituksesi provo.


    • Hyvin riittää

      Ruokaan ja sellaiseen menee noin 250 - 300 euroa, tietoliikenteeseen 50 euroa ja vaatteisiin yms. 50 euroa. Alkoholia ja tupakkaa en käytä ja harrastuksetkin ovat halpoja. Vuoden mittaan tulee tietenkin jokunen isompi ostos, matka tai korjaus, yhteensä ehkä parintuhannen edestä. Ilman asumiskuluja pärjään siis 550 - 600 eurolla kuukaudessa vallan mainiosti. Ilmeisesti olen jonkin verran pihi luonne, mutta en koe tinkiväni mistään olennaisesta. Esimerkiksi ruokapuolella pääsisin varmasti halvemmalla, jos käyttäisin enemmän aikaa ja vaivaa.

      Omassa kaksiossa asumiseen, sähköön ja veteen kuluu noin 200 euroa kuussa. Työnantaja maksaa kilometrikorvauksia työajosta, ja vanhalla autolla korvaus riittää kattamaan myös yksityiset ajot ja kaikki kiinteät kulut. Auto ei siis maksa minulle mitään ja työttömänä voisin helposti luopuakin autosta.

      Kun nettopalkka on aika paljon menoja suurempi, mitään rahavaikeuksia ei tietenkään ole. Päinvastoin, pääosa tuloista menee sijoituksiin, varallisuus lisääntyy kaiken aikaa ja tuottaa yhä enemmän osinkoja ja muuta pääomatuloa. Positiivinen kierre siis.

      • Onko näin

        No ei pörssiyhtiön osingoilla elä eikä varallisuus lisäänny oskesijoituksiin rahansa laittaneilla.


      • Hyvin riittää
        Onko näin kirjoitti:

        No ei pörssiyhtiön osingoilla elä eikä varallisuus lisäänny oskesijoituksiin rahansa laittaneilla.

        Totta on etteivät osinkotuloni vielä riitä elämiseen. Tällä sästämistahdilla kuitenkin kymmenen vuoden kuluttua ne riittävät. Ajatus kuulostaa ihan kivalta.


    • Ruokaan menee ainakin 10 €/päivä. Sähköön ja nettiin voit yhteensä laskea 30-50 €/kk, nettiliittymä on tosin hidas tuolla hinnalla, mutta täyttää tehtävänsä. Pienessä asunnossa et tarvitse vakuutuksia, ja televisio on turha, joten niistä ei tule maksuja.

      Eli vuokra 300 € muut ostokset (vaatteet ja ulkona syöminen, sekä muut hankinnat). Tällä kaavalla et elä leveästi, mutta kuitenkin ihmisarvoista elämää :)

    • Asunnoista

      Tuolla www.asuntolainat.co -sivustolla näyttää olevan hyviä laskureita ja ohjeita näihin asuntohommiin liittyen, kannattaa tsekata :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe