Minulla ei pelkästään hengitettävillä lääkkeillä saada riittävää hoitovastetta, joten ainut vaihtoehto on montelukastin syöminen. Tätä lääkettä olen yrittänyt syödä jo aikaisemminkin, mutta silloin aivan järkyttävä pahoinvointi ja ruokahaluttomuus lopetti sen kokeilun jo alle viikossa. Nyt syön tätä lääkettä ensin lasten annoksella, jos elimistöni oppisi sietämään tätä lääkettä vähän paremmin. Mutta pahoinvointi kiusaa nytkin. Kuinka nopeasti nämä inhottavat sivuoireet yleensä lakkaa? Tuntuu aika järkyttävälle ajatukselle, että tämän olon kanssa pitäisi sinnitellä esimerkiksi viikkokausia.
Montelukast ja pahoinvointi
4
2523
Vastaukset
- AstmaN
No johan nyt!
Olen itse syönyt singulairia pari vuotta ja kaikki oli ja meni hyvin, mutta kun lääkäri vaihtoi montelukastiin niin olen alkanut saamaan mustelmia, ahistaa aika paljonkin lääkkeenoton jälkeen/siksi koitankin pitää taukoja ja testata, että johtuuko se tästä!)
Mutta pahoinvointia en ole kyllä itselläni havainnut ollenkaan..
Oletko keskustellut lääkärisi kanssa tästä, että onko mahollista, että johtuu juuri tästä lääkkeestä eikä mistään muusta!?? - unitaikaa
Montelukast tai Singulair, eivätkös ole samaa lääkettä, eri tehtaaan vain. Minäkin sain lääkäriltäni kokeiltavaksi tai hän uskoi, että otan ne pitkäaikaiseen käyttöön. En huomannut mitään muita sivuoireita kuin heräämisen yöllä ääneen puhumiseen, unen jatkeeksi sanoin jollekin jotain. Kun se alkoi olla tarpeeksi ärsyttävää, lopetin niiden käytön.
Oire hävisi vähitellen ja olen taas oma itseni. - astmaN
On sama vaikuttava aine, mutta jotain eroa niilssä oli!?
En nyt muista minkä se apteekissa mainitsi..
Olikohan lääkkeen apuaineet?!? - unitaikaa
Lääkkeiden apuaineissa todella voi olla eroja. Olenhan itsekin Beetasalpaajissa tuntevinani toisen tehokkaammaksi kuin toisen, jolloin lääkäri valisti, että samat lääkeaineet, mutta apuaineista voi herkkä saada oireita. Eroon tottuu tai sitten ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk863368Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921909Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871733- 1441601
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651458- 1621453
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur961395Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671371Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001314- 861267