Montelukast ja pahoinvointi

Minulla ei pelkästään hengitettävillä lääkkeillä saada riittävää hoitovastetta, joten ainut vaihtoehto on montelukastin syöminen. Tätä lääkettä olen yrittänyt syödä jo aikaisemminkin, mutta silloin aivan järkyttävä pahoinvointi ja ruokahaluttomuus lopetti sen kokeilun jo alle viikossa. Nyt syön tätä lääkettä ensin lasten annoksella, jos elimistöni oppisi sietämään tätä lääkettä vähän paremmin. Mutta pahoinvointi kiusaa nytkin. Kuinka nopeasti nämä inhottavat sivuoireet yleensä lakkaa? Tuntuu aika järkyttävälle ajatukselle, että tämän olon kanssa pitäisi sinnitellä esimerkiksi viikkokausia.
42778
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

No johan nyt!
Olen itse syönyt singulairia pari vuotta ja kaikki oli ja meni hyvin, mutta kun lääkäri vaihtoi montelukastiin niin olen alkanut saamaan mustelmia, ahistaa aika paljonkin lääkkeenoton jälkeen/siksi koitankin pitää taukoja ja testata, että johtuuko se tästä!)

Mutta pahoinvointia en ole kyllä itselläni havainnut ollenkaan..

Oletko keskustellut lääkärisi kanssa tästä, että onko mahollista, että johtuu juuri tästä lääkkeestä eikä mistään muusta!??

Äänestä

Montelukast tai Singulair, eivätkös ole samaa lääkettä, eri tehtaaan vain. Minäkin sain lääkäriltäni kokeiltavaksi tai hän uskoi, että otan ne pitkäaikaiseen käyttöön. En huomannut mitään muita sivuoireita kuin heräämisen yöllä ääneen puhumiseen, unen jatkeeksi sanoin jollekin jotain. Kun se alkoi olla tarpeeksi ärsyttävää, lopetin niiden käytön.
Oire hävisi vähitellen ja olen taas oma itseni.

Äänestä

On sama vaikuttava aine, mutta jotain eroa niilssä oli!?
En nyt muista minkä se apteekissa mainitsi..
Olikohan lääkkeen apuaineet?!?

Äänestä

Lääkkeiden apuaineissa todella voi olla eroja. Olenhan itsekin Beetasalpaajissa tuntevinani toisen tehokkaammaksi kuin toisen, jolloin lääkäri valisti, että samat lääkeaineet, mutta apuaineista voi herkkä saada oireita. Eroon tottuu tai sitten ei.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


yööööh kirjoitti:

Minulla ei pelkästään hengitettävillä lääkkeillä saada riittävää hoitovastetta, joten ainut vaihtoehto on montelukastin syöminen. Tätä lääkettä olen yrittänyt syödä jo aikaisemminkin, mutta silloin aivan järkyttävä pahoinvointi ja ruokahaluttomuus lopetti sen kokeilun jo alle viikossa. Nyt syön tätä lääkettä ensin lasten annoksella, jos elimistöni oppisi sietämään tätä lääkettä vähän paremmin. Mutta pahoinvointi kiusaa nytkin. Kuinka nopeasti nämä inhottavat sivuoireet yleensä lakkaa? Tuntuu aika järkyttävälle ajatukselle, että tämän olon kanssa pitäisi sinnitellä esimerkiksi viikkokausia.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu