Olen nyt menossa seiksalle ja äitin lupasi minulle, että kutosen keväästä asti minun ei tarvistisi käyttää kypärää kun pyöräilen. Kaikki meni ihan hyvin, kunnes sitten vedin komeat lipat hiekkatiellä ja murjoin itseni kunnolla. Nyt isäni sanoo etten saa enää pyöräillä ilman kypärää, ja arvatkaa vaan kuinka ketuttaa!
Hän kuitenkin lupasi, että MIKÄLI käytän kypärää 18 vuotiaaksi asti, niin isäni maksaa mun mopokoulun, ostaa sen mopon ja lupas vielä maksaa bensatkin siite ku täytän 16. Luulen et iskä kumminki luistaa noista bensamaksuista, mutta kysyisin siis:
Kannattaako ottaa takous vastaan VAI jatkaa pyöräilemstä ilman kypärää?
Tiedän että nyt kaikki tulevat sanomaan että "ota se mopo p*rkules!" Mutta kun en tiedä mitään mopoista, ja joutuisin käyttää kypärää just koko yläasteen, ja meijän yläasteesta ku jotain tiiän, ni mua ei jätettäs rauhaan ikinä!
pyöräilykypärän käytöstä mopo?
15
383
Vastaukset
- ==
Ota se mopo mut tee silleen et heität sen kypärän johonki matkalla ja otat mukaas kotimatkalla
vittu te olette tyhmiä. Siis oikeasti, jumalauta, te olette niin saatanan tyhmiä!
"Saan mopon jos käytän kypärää pyöräillessä, mut en haluu pitää kypärää, niin kannattaako mun sit pitää sitä, jos en haluu?"
Siis voi vittu, onko tässä edes jotain mietittävää? Jos minä saisin moottoripyörän noin pienillä eleillä, niin minä liimaisin sen päähäni.
Kertokaa nyt saatana, että mikä siinä pyöräilykypärässä oikein pelottaa? Aiotko sitten olla käyttämättä kypärää mopon selässä, jos sellaisen saat? Oikeasti, kertokaa minulle, miksi vitussa se on niin kamalaa pitää sitä kypärää?- Teinit...
Katsos kun ne ei kehtaa mennä kouluun kypärä päässä. Nuorille tyylikkyys (en tiedä miten pyöräilykypärä vähentää tyylikkyyttä... jotain penskojen logiikkaa) on tärkeämpää kuin oma turvallisuus liikenteessä.
Sitten itketään kun on pää auki ja ollaan teholla.
- Teinit...
Mitähän tähän nyt pitäs sanoa? Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Ei minulla vain ollut ongelmia vaikka käytin (käytän aina kun pyöräilen) pyöräilykypärää ylä-asteella. Jos joku asiasta aukoi päätään niin siinähän aukoi. Totesin vain että parempi se on pitää kypärää kuin halkaista pää asfalttiin.
Kyllä niitä muutama tuli nähtyä jotka olivat ilman kypärää kaatuneet ja komiat naarmut oli päässä. Siitä ei voi kuin syyttää itseään.
Jatka siis kaikessa rauhassa pyöräilyä ilman kypärää. Siinähän sitten itket kun pää on kunnolla auki kaatumisen jälkeen. - tiinhy
Aika lapsellista touhua vanhemmilta.
tee vaan nii, että ajat ilma kypärää. Ei ne etes muista tota "vetoo" parin vuoden pääsä ja isäs hankkii sulle sen mopon. - En saa siitä mitään.
ARGH!!!!! NYT KAIKKI TEINI LISSUT TURPAKIINNI!!! Meen kasille ja käytän kypärää ihan turvallisuuden takia... whats the broblem? /:DDD Et kyl sä voit sitä kypärää käyttää iha hyvi.
- Hmm...
Miksi mennä pyörällä, kun on mopo? Ja miksi isäsi ostaa mopon vasta 16v, kun sen saisi jo 15v?
- tyttö -98
Hmm.. juttu kun vaa on nii että mulla on ihan v*tun huono itsetunto. Olen ollut silminnäkijänä autoonnettomuudessa jossa vain kypärä pelasti mun ikäsen pojan, ja kaaduin vähä aika sit pyörällä ilman kypärää ja mursin viis sormee, mutta pahemminki ois voinu käyä. Että tiiän kyllä mitä ILMAN kypärää ajamisesta voi käydä.
Ja ylemmissä kommenteissa on näemmä ymmärretty, että olen teinilissu :__D Olen hevari tai jtn sinnepäin kuuntelen metallia (EN hevimetallia) mutta pukeudun ihan normaalisti....kai
Enkä tiedä miksi mun iskä haluu ostaa sen mopon vasta ku oon 16, mee kysyy siltä
Ja se veto kyllä muistetaan koska se on kirjallinen juttu :DD
Mutta kiitos ja kumarrus vastanneille, en vain toivonut ihan näin ylenpalttista moralisointia kypärän hyödyistä, olen kuullut ne jo useaan otteeseen - kypäräilijä
eli jos oisit käyttäny kypärää, sormes ei ois murtunu? ;D
mutjoo, oon saman ikäne ku sä ja käytän kypärää. so? - g90mp ouliiynvhk,ugj
ilman kypärää!!! kun menet kesä töihin vaikka kunnalle niin saat helposti parikin tonnia... sillähän saa monta mopoa! :D
Eikä ne vanhemmat tietenkään muista tuota vetoa sillon enää... sillon jotkut vanhemmat jopa maksuttaa kotona asumisesta!! mää en ainakaan maksa vanhemmille että asun niitten kotona jos ne joskus pakottaa... - 4578145
Jos olet itse sitä mieltä, että kypärä suojaa sinut varmasti vammoiltasi, laita se päähän. Jos taas käytät sitä vain vanhempiesi iloksi, jätä se johonkin kun olet lähtenyt kotoa. Kyllä mä ilmasen mopon ottaisin, kunhan ei oo mitää Citymarketin skoottereita tietenkää. D:
- randomgirlllllll
ei mun vaan oo IKINÄ pitäny kypärää käyttää :P
enkä kyllä itteeni oo ikinä pahasti murjonukkaa.. - lippoman
Et olisi vetänyt lippoja. Yksinkertainen neuvo joka on helppo toteuttaa: älä vedä lippoja.
Laita nyt, tyhmä, se kypärä kiltisti päähän. Joo, se saattaa näyttää tyhmältä koska tämmönen älytön klisee on tehty. Kumpi kuulostaa tyhmemmältä: Se että sinulla on kypärä päässä vai se että joku kaunis päivä makaat sairaalassa pää auki?
- -
Tee se! Vaikka kypärän pitäminen onkin niin turhauttavaa välillä, niin kasiluokalla saat jo mopokortin! Mopolla ja moottoripyörällä sinun on kuitenkin pakko pitää kypärää, eli periaatteessa jos pidät vuoden polkupyöräkypärää, niin saat mopon ilmaiseksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648