Onkohan normaalia että raskausaikana vaaleenruskea luomi muuttuu punertavan ruskeaksi? Mulla käyny näin, ei ainakaan muistaakseni oo ennen tuon värinen ollu (punertavan ruskea, tummaaki joukossa vähän mut se on ollut kyl aina). Ja tää luomi on vielä mahassa... Mahassa on muitaki luomia, ja ne on venynyt ensimmäistä odottaessa kun on just raskausarpien kohdalla, mutta ei nekään väriä muuttanut silloin, eikä nyt tässäkään raskaudessa...
Mulla viikkoja nyt 33.
Luomen
3
540
Vastaukset
- joms
Eikös luomissa voi esiintyä kaikenlaisia muutoksia raskausaikana...?
Tuskin tuo mitenkään vaarallista on, mutta aina kun luomissa on muutoksia, niin kannattaisi käydä näyttämässä lääkärillä.- Aloittaja.......
Jokapaikassa lukee vaan tosta et raskausaikana luomet voi tummua... mut toi ei oo tummunut, muuttunu vaan väriltää, näyttää jopa vähä vaaleemmalta mitä on ollu, luonnonvalossa varsinki huomaa ton et on vähä punaruskea nyt... samoin kyl esim. vessan valossa (loisteputki) huomaa saman...
- fgköpä
Mulla oli ennen raskautta korvan takana vaalea, hieman kohonnut luomi. Se oli ollut siinä jo monta vuotta ja säilynyt saman kokoisena. Raskauden aikana se kuitenkin muuttui tumman ruskeaksi ja rupesi kasvamaan. Kävin näyttämässä sitä lääkärille ja sovimme, että tulen uudestaan synnytyksen jälkeen.
Muutaman kuukauden päästä synnytyksestä kävin luomea näyttämässä uudelleen ja se oli edelleen kasvanut viime käynnissä. Tilasimme minulle leikkausajan ja luomi poistettiin korvapolilla. Luomesta otettiin myös näyte ja tulokset tulivat joidenkin viikkojen päästä. Oli onneksi ihan hyvänlaatuinen luomi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521